Lennoista

Uuno Urvelo Urponen

Hei

Olen ajatellut ekaa kertaa matkata perheeni kanssa omatoimisesti Samuihin ja olen niin urvelo, etten tiedä täytyykö Bangokissa konetta vaihdettaessa noutaa matkatavarat ja käydä sama ruljanssa lähtöselvityksineen uudestaan läpi? Kiitos jo etukäteen vastauksista.

8

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

      ja millä lennätte. Jos yksi lippu perille asti niin ei tarvitse mutta jos 2 niin sitten kyllä itse siirrätte matkatavarat. Selviää siis kun matkaa varaatte...onko jatkolento millainen.

      • utpo urvelo

        Finnairilla Bangkokiin ja Bangkok airwaysilla jatko Samuille...


      • KOhta reissuun!!!

        Viestin aloittaja, mutta minulla on sama ongelma, etten tiedä tarviiko matkalaukkuja itse siirrellä.. Ensin ajattelin tiedustella asiaa vasta sitten lähtöselvityksessä, mutta jos näinkin voisin kysyä..
        Olen lentämässä finnairilla Bangkokkiin ja sieltä sitten Bangkok airlilla samuille. Mulla on jonkunlainen e-lippu jossa on lentojen tiedot, mutta ei mainita matkatavaroista mitään (paitsi se kg määrä), että miten on? Osaatko sanoa?


      • 15+3
        KOhta reissuun!!! kirjoitti:

        Viestin aloittaja, mutta minulla on sama ongelma, etten tiedä tarviiko matkalaukkuja itse siirrellä.. Ensin ajattelin tiedustella asiaa vasta sitten lähtöselvityksessä, mutta jos näinkin voisin kysyä..
        Olen lentämässä finnairilla Bangkokkiin ja sieltä sitten Bangkok airlilla samuille. Mulla on jonkunlainen e-lippu jossa on lentojen tiedot, mutta ei mainita matkatavaroista mitään (paitsi se kg määrä), että miten on? Osaatko sanoa?

        Ymmärsin että sulla siis yksi yhtenäinen lippu ostettu Helsinki-bangkok-samui? Tällöin kyllä pitäisi Helsingin lähtöselvityksessä pystyä tsekkaamaan laukut ihan perille asti. Me tehtiin tuo sama vuosi sitten ja ainakin silloin se sujui ongelmitta, en uskoisi että on siitä muuttunutkaan. Myös jatkolennon boarding passit saatiin jo Hesassa, mutta ne kyllä Bangkok airin virkailija taisi vaihtaa uusiin Bangkokin kentällä.


      • Uuno Urvelo
        15+3 kirjoitti:

        Ymmärsin että sulla siis yksi yhtenäinen lippu ostettu Helsinki-bangkok-samui? Tällöin kyllä pitäisi Helsingin lähtöselvityksessä pystyä tsekkaamaan laukut ihan perille asti. Me tehtiin tuo sama vuosi sitten ja ainakin silloin se sujui ongelmitta, en uskoisi että on siitä muuttunutkaan. Myös jatkolennon boarding passit saatiin jo Hesassa, mutta ne kyllä Bangkok airin virkailija taisi vaihtaa uusiin Bangkokin kentällä.

        Ei mulla ole vielä lippuja! Voiko tuollaisen yhtenäisen lipun sitten saada netistä varattaessa?


      • ei niin urpelo
        Uuno Urvelo kirjoitti:

        Ei mulla ole vielä lippuja! Voiko tuollaisen yhtenäisen lipun sitten saada netistä varattaessa?

        Kysymyksesi oli mitä todennäköisimmin trolli, mutta minä tykkään pikku peikoista ja olen valmis taas kerran vääntämään rautalankaa aikani kuluksi.
        Juu, se yhtenäinen lippu tarkoittaa sitä, että kun varaat lentoa, niin kirjoitat varauskenttään Helsinki-Koh Samui. Tällöin lippu kirjoitetaan jatkolentoineen, yhtenä matkalippuna, vaikka se sisältääkin useamman lentopätkän.
        Toinen vaihtoehto on tilata lippu Helsinki-bangkok-Helsinki ja sitten erikseen vaikka jostain toisesta firmasta (Thaimaassa usein joku halpalentoyhtiö) Bangkok-Samui-Bangkok. Tässä tilanteessa sulla on kaksi erillistä lippua ja tällöin ei myöskään tavaroita selvitetä perille asti vaan ainoastaan ensimmäiseen etappiin eli Bamgkokiin.
        Toisinaan tämä jälkimmäinen vaihtoehto tulee halvemmaksi (halpalentoyhtiö) ja silloin voit vaikka stopata pariksi päiväksi Bangkokiin. Mutta jos on tarkoitus mennä suoraa päätä perille asti, niin paras on ostaa yhtenäinen lippu, koska se on myöhästymisten yms suhteen riskittömämpi.


      • aina omatoimisesti
        Uuno Urvelo kirjoitti:

        Ei mulla ole vielä lippuja! Voiko tuollaisen yhtenäisen lipun sitten saada netistä varattaessa?

        finnairin sivuilta lähtökaupunki Helsinki kohdepaikka Koh Samui sieltä löytyy, ja istumapaikkasi saat varattua samalla ja lipun tulostettua.


      • Urvelo Untamoinen
        aina omatoimisesti kirjoitti:

        finnairin sivuilta lähtökaupunki Helsinki kohdepaikka Koh Samui sieltä löytyy, ja istumapaikkasi saat varattua samalla ja lipun tulostettua.

        Kiitti kun vastasit! Nyt selkesi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe