Milloin keksitään hyvä side

menkkoihin?

En ole vielä löytänyt markkinoilta sidettä joka pitää vuodon yön aikana siteessä. Menkkojen aikana joka yö herään kun vuodot valuu siteen ohitse ja on pakko käydä suihkussa asti siistiytymässä. En voi kuvitellakaan lähteväni reissuun menkkojen aikana!

Kertokaa jos tiedätte sellaisen siteen mikä pitää vuodon siteessä eikä tee ohikkaita.

17

1195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e

      Miksi sitten käytät vain järkähtämättömästi sidettä etkä muita suojia?

      • eivät voi

        syystä tai toisesta käyttää muita kuin siteitä. Kyllä miekin toivoisin et siteiden toimivuuteen ja mukavuuteen kiinnitetään huomiota.


    • Ei koskaan..

      Siksi en siteitä ole koskaan kuukautissuojana käyttänytkään.

    • minna.kk.,.,.,.,

      Siis onko vuotoa paljon..jos ihan normaali määrä, niin laita kahdet maxi alkkarit vuoto päivinä jalkaan, sit ihan tavallisia niitä halvimpia normisiteitä, niit sentin paksusii, ja yöks sitten liitostelet viel vessapaperista paksuhkon kaistaleen ahter väliin (1,5-3 senttii), ja ei ainakaan selällään nukkuessa tule takavalumia;))
      Mut jos vuoto on sellasta, kuten ittel ennen nuorempana oli, että heräs sillon tällön puolenlitran verilammikosta aamulla, niin eipä siinä sillon auttanu kuin pesu ja pesukone.. eip ollu häpöstä, mut onneks iän myötä nyt jo vuodot sen verta vähenny ettei pahemmin ongelmia...
      t:32v nainne;))
      kuukuppia jotkut käyttää....

    • varmistus

      Käytän yösidettä ja super-imukykyistä tamponia sen lisäksi. Istuvat maksipöksyt vielä päälle, niin pysyn suunnilleen siistinä. Joskus, kun yösiteet olivat loppuneet, käytin pientä pehmeää froteepyyhettä taiteltuna. Se pysyi ihmeen hyvin pikkareiden sisällä. Se myös ylettyi sidettä pitemmälle edessä ja takana. Pyyhkeen kanssa ei kyllä kehtaa yökylässä olla..

      • kuu on paras!

        Kokeilkaa hyvät ihmiset sitä kuukautiskuppia. Ja nimen omaan niin, että kokeilette sitä muutamien kuukautisten ajan kun sen käyttö kuitenkin vaatii mahdollisesti vähän opettelua. Ei tarvitse mitään vaippoja, tuplavarmistuksia ja pyyhkeitä yölläkään kun käyttää kuppia. Erityisesti naiset, joilla on runsaat kuukautiset, saavat kuukautiskupista todella suuren avun.


      • kuppi käytössä
        kuu on paras! kirjoitti:

        Kokeilkaa hyvät ihmiset sitä kuukautiskuppia. Ja nimen omaan niin, että kokeilette sitä muutamien kuukautisten ajan kun sen käyttö kuitenkin vaatii mahdollisesti vähän opettelua. Ei tarvitse mitään vaippoja, tuplavarmistuksia ja pyyhkeitä yölläkään kun käyttää kuppia. Erityisesti naiset, joilla on runsaat kuukautiset, saavat kuukautiskupista todella suuren avun.

        Minä kyllä väittäisin, että kuppi on niukkamenkkaisille ihanteellinen ja runsasmenkkaisille ei niin ihanteellinen vaikka ihan hyvä onkin. Esimerkiksi jos runsasmenkkainen haluaa nukkua kunnon yöunet, niin kuppi ehtii helposti täyttyä ja siksi vuotaa. Väillä myös huolestuttaa se, kun on puhuttu endometrioosin ja kupin yhteydestä (jota ei kai kyllä ole todennettu), ilmeisesti siis yhteys tulisi siitä että kun vuoto ei imeydy mihinkään, se voi levitä "vatsaan". En tosin tiedä, lähtisikö se nyt muka kohdun suuntaan takaisin enää...

        Mutta nyt vähän rönsyilin. Pointtini siis oli, että runsasmenkkaisilla kuppi voi toimia hiukan huonommin kuin niukkamenkkaisilla, koska ainakin minulla sieltä voi aika helposti tulla vuotoa ohi runsaimpina päivinä. Esimerkiksi hyppiminen tai venyttävät asennot voivat myös lisätä riskiä siihen, että tulvahtaa ohi.

        ELI sataprosenttisesti en luottaisi kupin pitävyyteen yöllä ja runsaimpina päivinä. Silti, ellei ole TOSI runsaat menkat -itselläni on varmaan aika normaalit tai vähän normaalia runsaammat- voin kyllä sanoa, että kannattaa kokeilla ainakin, ja päiväsaikaan kupista varsinkin on iloa. Runsaimpina päivinä (ja etenkin öinä) pidän kyllä silti lisäsuojaa. Aika harvoin on kyllä yölläkään siteeseen mitään tullut kuppia käyttäessä, mutta joskus kuitenkin on tullut joten en pysty nukkua levollisesti ilman sidettä varmistamassa.

        Muistan kyllä elävästi tuon kamalan sidesäätämisen (juuri noita papereita persvakoon ja muuta moninkertaista varmistelua), ja täytyy sanoa että kuppi on joka tapauksessa tuonut paljon helpotusta, vaikken siihen ihan 100% luotakaan. Välillä vaan tulee öiseen käyttöön liittyen huoli siitä onko miten terveellistä kun veri on niin pitkään siellä kupissa ja vielä tosi runsaassa määrin.


      • kuu on paras!
        kuppi käytössä kirjoitti:

        Minä kyllä väittäisin, että kuppi on niukkamenkkaisille ihanteellinen ja runsasmenkkaisille ei niin ihanteellinen vaikka ihan hyvä onkin. Esimerkiksi jos runsasmenkkainen haluaa nukkua kunnon yöunet, niin kuppi ehtii helposti täyttyä ja siksi vuotaa. Väillä myös huolestuttaa se, kun on puhuttu endometrioosin ja kupin yhteydestä (jota ei kai kyllä ole todennettu), ilmeisesti siis yhteys tulisi siitä että kun vuoto ei imeydy mihinkään, se voi levitä "vatsaan". En tosin tiedä, lähtisikö se nyt muka kohdun suuntaan takaisin enää...

        Mutta nyt vähän rönsyilin. Pointtini siis oli, että runsasmenkkaisilla kuppi voi toimia hiukan huonommin kuin niukkamenkkaisilla, koska ainakin minulla sieltä voi aika helposti tulla vuotoa ohi runsaimpina päivinä. Esimerkiksi hyppiminen tai venyttävät asennot voivat myös lisätä riskiä siihen, että tulvahtaa ohi.

        ELI sataprosenttisesti en luottaisi kupin pitävyyteen yöllä ja runsaimpina päivinä. Silti, ellei ole TOSI runsaat menkat -itselläni on varmaan aika normaalit tai vähän normaalia runsaammat- voin kyllä sanoa, että kannattaa kokeilla ainakin, ja päiväsaikaan kupista varsinkin on iloa. Runsaimpina päivinä (ja etenkin öinä) pidän kyllä silti lisäsuojaa. Aika harvoin on kyllä yölläkään siteeseen mitään tullut kuppia käyttäessä, mutta joskus kuitenkin on tullut joten en pysty nukkua levollisesti ilman sidettä varmistamassa.

        Muistan kyllä elävästi tuon kamalan sidesäätämisen (juuri noita papereita persvakoon ja muuta moninkertaista varmistelua), ja täytyy sanoa että kuppi on joka tapauksessa tuonut paljon helpotusta, vaikken siihen ihan 100% luotakaan. Välillä vaan tulee öiseen käyttöön liittyen huoli siitä onko miten terveellistä kun veri on niin pitkään siellä kupissa ja vielä tosi runsaassa määrin.

        Minulla on runsaat kuukautiset myös. Valitan, että jätin mainitsematta, että öisin runsaimpina päivinä on syytä pitää lisäsuojaa, eli sidettä (ja päivällä mahdollisesti esim. pikkuhousunsuojaa). Mutta minä kyllä väittäisin, että runsasmenkkaiset NIMEN OMAAN saa siitä suuren avun, minulla kun esimerkiksi on hävinnyt se pelko, että tahraisi öisin petivaatteet. Toki se kuppi saattaa täyttyä ja vuotaa vähän ohi, mutta ei nyt mitään sellaista, mistä ei tavallisella siteellä selviäisi. Tarkoitin siis, että ei tarvitse tuollaisia kommervenkkejä vaan ihan tavallinen side riittää kupin lisäksi.

        Tuosta endosta: sitä ei ole millään todistettu ja jos moista olisi todella havaittu ja edes vahvasti epäiltäisiin, niin lääkärit kyllä suosittaisivat ettei kuppia käytettäisi. Tuo mua vähän hymyilyttää, että sua huolettaa se kupissa seisova veri. Sua ei sitten huolettaisi jos pitäisit yöllä tamponia? Kuppihan on paljon hygieenisempi kuin nuo hautovat siteet tai tamponit, joten en nyt kyllä ymmärrä mitä haittaa siitä verestä voisi siellä kupissa olla? Muuta kuin nuo endoepäilyt, mitkä on kyllä vähintäänkin kyseenalaisia. Pointtini siis oli, että paikat likaavat ohivuodot voi kupin kanssa unohtaa (runsaimpina päivinä sen pienen lisävarmistuksen kanssa) ja se jos mikä parantaa elämänlaatua huomattavasti. Niukkamenkkaisilla ei ole niin epämiellyttävää muidenkaan suojien kanssa kun ei koskaan tarvitse pelätä, että tulee yli.


      • kuppi käytössä
        kuu on paras! kirjoitti:

        Minulla on runsaat kuukautiset myös. Valitan, että jätin mainitsematta, että öisin runsaimpina päivinä on syytä pitää lisäsuojaa, eli sidettä (ja päivällä mahdollisesti esim. pikkuhousunsuojaa). Mutta minä kyllä väittäisin, että runsasmenkkaiset NIMEN OMAAN saa siitä suuren avun, minulla kun esimerkiksi on hävinnyt se pelko, että tahraisi öisin petivaatteet. Toki se kuppi saattaa täyttyä ja vuotaa vähän ohi, mutta ei nyt mitään sellaista, mistä ei tavallisella siteellä selviäisi. Tarkoitin siis, että ei tarvitse tuollaisia kommervenkkejä vaan ihan tavallinen side riittää kupin lisäksi.

        Tuosta endosta: sitä ei ole millään todistettu ja jos moista olisi todella havaittu ja edes vahvasti epäiltäisiin, niin lääkärit kyllä suosittaisivat ettei kuppia käytettäisi. Tuo mua vähän hymyilyttää, että sua huolettaa se kupissa seisova veri. Sua ei sitten huolettaisi jos pitäisit yöllä tamponia? Kuppihan on paljon hygieenisempi kuin nuo hautovat siteet tai tamponit, joten en nyt kyllä ymmärrä mitä haittaa siitä verestä voisi siellä kupissa olla? Muuta kuin nuo endoepäilyt, mitkä on kyllä vähintäänkin kyseenalaisia. Pointtini siis oli, että paikat likaavat ohivuodot voi kupin kanssa unohtaa (runsaimpina päivinä sen pienen lisävarmistuksen kanssa) ja se jos mikä parantaa elämänlaatua huomattavasti. Niukkamenkkaisilla ei ole niin epämiellyttävää muidenkaan suojien kanssa kun ei koskaan tarvitse pelätä, että tulee yli.

        "runsasmenkkaiset NIMEN OMAAN saa siitä suuren avun, minulla kun esimerkiksi on hävinnyt se pelko, että tahraisi öisin petivaatteet."

        Joo tuo on kyllä aivan totta. Lähinnä heräsi kysymys juuri tuosta etteikö tarvitsisi ylimääräisiä varmistuksia ollenkaan. Mutta on tosiaan mukavampi tuon nukkumismukavuuden kannalta. Jotkut vaan hehkuttavat, että pelkällä kupilla pärjää joka vaiheessa, mutta heillä taitaa olla pilleri"menkat". Mutta kyllä, yöllinen mukavuus kyllä lisääntyy paljon kupin kanssa, kun vaan laittaa sen siteen varmistukseksi. Vaikka en yhtä rennosti pysty nukkua kuin ilman menkkoja, niin rennommin kuitenkin kuin sideviritysten kanssa.

        "Tuo mua vähän hymyilyttää, että sua huolettaa se kupissa seisova veri. Sua ei sitten huolettaisi jos pitäisit yöllä tamponia?"

        Huolettaisi, en ole tamponia tavannut öisin pitääkään eikä sitä tietääkseni oikein suositellakaan. Siteessä taas ajattelen olevan sen eron, että se veri kuitenkin tulee emättimen ulkopuolelle eikä jää sisuksiin "lillumaan".

        "Niukkamenkkaisilla ei ole niin epämiellyttävää muidenkaan suojien kanssa kun ei koskaan tarvitse pelätä, että tulee yli."

        Joo, toki noinkin, mutta toisaalta esim tamponeja ei kovin niukan vuodon kanssa saisi käyttää ja siteet nyt ovat jo itsessään niin kamalia ja hautovia vaippoja, että tuossa mielessä tarkoitin niukkamenkkaisten hyötyvän enemmän (kun voivat luopua siteistä ja tamponeista kokonaan). Runsasmenkkainen taas ei kupinkaan kanssa pääse täysin eroon siteistä. Mutta hyvä keksintö silti.


    • en ole

      miekään löytänyt sellasta sidettä joka pitää vuodon siteessä eikä valu pyllyvakoa pitkin sängylle! Pitäiskö rullata talouspaperia takapuoleen.:)

      • mie vaan;))

        se tepsii!
        Talaouspaperia tai wc-paperoa, aivan sama, mutta sen verta paljon että paikalla pysyy;) ja hyvin toimii:) Tulppa kuin tulppa, mitäs sitä ihmettelemään;))
        Siteiden valmistajille vois tosin olla hieman hankalaa kehittää sidettä, jonka takaosassa on kiila ahterin väliin, mutta eihän sitä koskaan tiä mitä ne keksii;))


    • tuskaillut myös

      Tuttu yöllinen juttu mullekin aina menkkojen aikaan, kunnes kokeilin yö-siteeksi noita Tenan virtsankarkailuun tarkoitettuja siteitä ja hyvin ovat toimineet.
      Mulla käytössä jo pari vuotta vuodon ollessa runsaimmilaan, Tena Lady Extra ja hyvin on pitänyt vuodot sisällä, kun maltan vaan kunnolla asettaa paikoilleen silleen, et siteen takapää menee pakaravakoon, niin ei pääse valumaan sitäkään kautta ja hyvin pysyy paikoillaan ainakin maxi-mallisissa pikkareissa.

    • 15+16
    • Nainen24v

      Elkää sitä hävetkö, jos ohi tulee. Eläimiähän me ihmisetkin ollaan. Oma tupa, ja oma lupa. Ja itsehän minä pyykkinikin pesen. Enemmän häpeäisin paperivirityksiä persuksissa kuin veritahroja lakanoissa, varsinkin kun miesystävän kanssa nukkuu :D. En minä natiaisenakaan kotona hävennyt, jos tuli lakanalle, totesin vaan äipälle, että lakanat on nyt pesussa kun tuli vuodot ohi. Ja äippä pesi.. Ja jos yökylään menee, niin ota mukaan vedenpitävä froteelakana (saa vissiin Anttilasta), niin ei tartte huolehtia, että patja menisi pilalle. Sitten vaan toteat rohkeana (tai pidät vaan asian salassa), että "kun mulla nyt on menkat niin saa taas pelätä tahroja", jos joku sattuisi kysymään. Ja jos lomalle olet menossa, niin on saatavilla pillerikuuri pelkästään menkkojen siirtoa varten.

      Itse käytän nukkuessani menkkojen aikana paitsi asiaankuuluvaa yösidettä, myös tiukkoja, tukevia pyöräilyshortseja. Kalliitahan ne ovat, kun kunnolliset haluaa, mutta on ne vaan niin mukavat päällä, että :) Ja pitävät siteen huomattavasti paremmin paikallaan! Kaikki eivät voi käyttää tamponeja, ja sanotaan suoraan, että itselleni vierasesineen työntäminen emättimeen on vastenmielistä, ja oma genitaalialueeni on erityisen herkkä saamaan allergisen reaktion. (ON KOKEMUSTA).

      Mutta sanotaan, että paras vaihtoehto on sitten varmaan yhdistelmä, jos menkat tosiaan ovat niin runsaat että side ei riitä. Eli käytät tamponia ja kuppia, sidettä ja pyöräilyshortseja :) Ai niin, ei unohdeta froteelakanaa. HUOM! Tämä viesti ei ole vitsi, ihan vakavissani minä olen. Sängyssäni on tuollainen froteelakana, siltä varalta että venäläinen löytökoirani kusee taas sänkyyn (yksi uusi patja piti ostaa, 250 €), ja äitini omassa kodissaan käyttää sitä kissoja vastaan, ne kun tykkäävät kusta sohville. Ja aina kun on menkat, nukun tyytyväisenä Niken tai adidaksen tiukoissa pyöräilyshortseissani. ;)

      • tulva

        Itse käytän kaikkein pahimpina öinä Tena Pants pissankarkailu housuja jotka ovat aivan nyt uudessa kuosissaan aivan napakoita ja kun vielä vetäisee pyöräilyhousut päälle niin eipä tulvi edestä eikä takaa pitkänkään yön aikana- kannattaa kokeilla


      • ergihjotihkjl

        No sulla vissiin on aika tuore suhde jos ei kehtaa miesystävän kanssa nukkuessa pitää paperia persuksissa? Ensin sanot, että eläimiähän me ihmisetkin vaan ollaan ja sitten häpeät jos paperia on housuissa? What? Että mieluummin sotket lakanat kuin miesystävän kanssa nukkuessa laitat paperia housuihin? No, ihan miten vaan, mutta aika turhaa esittää rempseää jos on itse noin estynyt. Kyllä normaali parisuhde ihan kestää paperit housuissa ja paljon muutakin.


    • Anonyymi

      Mutta kun olen jo 82 vuotias, onko hälyyttävää????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      223
      1898
    2. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1292
    3. Kohuttu Iida Vainio mursi hiljaisuuden -Näin raskaus vaikutti Farmi-kuvauksissa: "Saattoi ruveta..."

      Ihanaa odotusta, tsemppiä ja voimia Iida! Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen asuvat yhdessä Helsingissä ja o
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1159
    4. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      80
      1113
    5. Avoin kirje sinulle

      Rakas, Kirjoitan sinulle nyt, vaikka sanat tuntuvat niin vaatimattomilta siihen, mitä sydämeni on kantanut sisällään ni
      Ikävä
      28
      872
    6. Mitä mies teet

      näin iltasella? 👾
      Ikävä
      53
      771
    7. Nainen, jos luet kirjoituksiani

      niin sano minulle jotain?
      Ikävä
      49
      756
    8. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      53
      719
    9. Numerosi 3. ja 4.

      viimeinen numero. Ei uskalla muuten.
      Ikävä
      38
      716
    10. On ikävä häntä

      Ollut pitkän aikaa
      Ikävä
      37
      704
    Aihe