Olen 30 ja muutaman synnytyksen käynyt läpi ja viimeisimmästäkin muutama vuosi. Viime kesänä kuukautisoireet muuttuivat huomattavasti. Alkuun oli pahoinvointia juuri ennen kuukautisten alkua ja kovaa vatsa kipua. Tietenkin säikähdin olevani raskaana. Tämä oire on toistunut siitä ja lähtien ja nyt sitten ilmeni uusi vaiva eli rintojen aristelu kun kuukautisten aika lähenee (enkä ole raskaana). Tuntuu etten enää tunne kehoani sen toimintoja niin kummalliseksi on muuttuneet.
En käytä lääkitystä enkä hormonaalista ehkäisyä. Onko kenelläkään tietoa mistä kehon muutoksesta on kyse?
Ihmeelliset kuukautisoireet
6
907
Vastaukset
- dhg h
PMS.
- ap
Vai että ihan pms. Odotin kyllä jonkinlaista muuta vastausta siihen että miksi kuukautisoireet ovat MUUTTUNEET yhtääkkiä eli syytä siihen. No taidan ottaa yhteyttä gyneen.
- dhg h
ap kirjoitti:
Vai että ihan pms. Odotin kyllä jonkinlaista muuta vastausta siihen että miksi kuukautisoireet ovat MUUTTUNEET yhtääkkiä eli syytä siihen. No taidan ottaa yhteyttä gyneen.
No anteeksi nyt, että vedit herneet nenään ;) Mene ihmeessä gynelle, tosin oletin, että se pitäisi älytä ilman "huonoa" vastaustakin, vaan unohdinpa että nykyään nettiä pidetään lääkärinä :)
Jos olisit odottanut jotain tiettyä vastausta, olisit voinut kertoa sen toki aloitusviestissäsi.
Naisen elimistö ei ole mikään kone. Kuukautiset eikä kuukautisvaivat toistu vuodesta ja kuukaudesta toiseen samanlaisina. PMS:ään kuuluu luettelemasti oireet. - Kuukautiset..
ap kirjoitti:
ja kuukautisoireet voi muuttua erilaisiksi koska tahansa ilman mitään erityistä syytä.
Onko käytössäsi aikaisemmin ollut hormonaalinen ehkäisy tms.? Silloinhan kaikelle olisi yksinkertainen selityskin, kun sinulla on nyt luonnollinen kuukautiskierto verrattuna aikasempaan hormonikiertoon..
- mä 78
oireesi ovat tismalleen samat kuin mulla, gynellä käyty ja hulluksi alan tulemaan. lisänä mulla alkaneet tuhrut jotka saattavat kestää 4-5 päivää ennen selvää vuotoa joka onkin sitten kuin hanasta tulisi, kahta metriä kauemmaksi ei vessasta voi mennä kahden päivän aikana ja sitten taas tuhruttaa muutamasta päivästä neljään, eli vuotoaika yhteensä on 7-11 päivään. ja sitten kierto alkanut heitteleen silleen että vuotojen väli on välillä vain 11 päivää . viimeeksi olin sairaslomalla yhen päivän töistä kun en pysynyt pystyssä huonon voinnin vuoksi :(. mitään apua en ole saanut.
lasta tässä toivottaisiin vielä ja sen jälkeen voisin luopua koko kohdusta jos näin alkaa oleen :( - 4lapsen isä
Kuukautiset ovat meille miehille yhtä helvettiä. Vaimoni on vuodon aikana vihainen kuin perseeseen ammuttu karhu. 3-4 kertaa vuodessa hän uhkaa jopa avioerolla. Kaikki muuttuu 2-4 päivän päästä kun vuoto on ohi. Mutta se aika kuukaudesta lapset ja minä hiivitään sukkasillaan ettei vaan tehdä mitään ärsyttävää. Pikkasen alkaa olla voimat lopussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006494
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303883törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283280Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3781783- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471033Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879