Nikon D3000 valkotasapainon säätäminen PRE-asetuksella. Miten?

Hei.

En oikein käsitä Nikon D3000 valkotasapainon PRE-asetusta käsin. Ohjeissa ei kerrota mitään, enkä netistäkään löytänyt mitään miten se asetetaan se valkotasapaino PRE-asetuksella. Pääsen kyllä sinne Mittaa tai Käytä valokuvaa osioon, mutta sen jälkeen kun on painanut ok niin en tiedä mitä on niikön tapahtunut. Esim. Mittaa-kohta..jos yritän esim valkoisesta paperista mitata..mitään ei tapahdu. Pitääkö siinä zoomata paperiin, painaa laukaisin puoleenväliin ja silloin se on ottanut sen valkotasapainon on vai miten? Koska siinä ei näy mitään mistä sen ikäänkuin tietäisi...

Kiitos vastauksista.

1

561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahaqaqaey

Sen jälkeen kun tulee se niin pitäisi tulla kysymys, että korvataanko nykyiset asetukset, johon vastaat kyllä. Tämän jälkeen kamera pyytää sinua ottamaan kuvan valkoisesta koko kuvan täyttävästä asiasta. Itse olen ottanut kuvan A4-kokoisesta paperista siten että ensin etsin pisteen johon kamera helposti tarkentaa (paperin kulma) ja sitten sommittelen kuvan uudestaan siten, että se paperi kattaa koko kuvan. Kuvan ottamisen jälkeen kamera ilmoittaa, että mittaus on onnistunut, jos se on onnistunut.

Luonnollisimpiin väreihin olen päässyt kun olen käyttänyt valkoisen A4-paperin sijaan tulostimella printattua 17%:sta harmaata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3338
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3087
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2570
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2373
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2333
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2066
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2016
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1666
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1663
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      35
      1573
    Aihe