Hei.
En oikein käsitä Nikon D3000 valkotasapainon PRE-asetusta käsin. Ohjeissa ei kerrota mitään, enkä netistäkään löytänyt mitään miten se asetetaan se valkotasapaino PRE-asetuksella. Pääsen kyllä sinne Mittaa tai Käytä valokuvaa osioon, mutta sen jälkeen kun on painanut ok niin en tiedä mitä on niikön tapahtunut. Esim. Mittaa-kohta..jos yritän esim valkoisesta paperista mitata..mitään ei tapahdu. Pitääkö siinä zoomata paperiin, painaa laukaisin puoleenväliin ja silloin se on ottanut sen valkotasapainon on vai miten? Koska siinä ei näy mitään mistä sen ikäänkuin tietäisi...
Kiitos vastauksista.
Nikon D3000 valkotasapainon säätäminen PRE-asetuksella. Miten?
1
561
Vastaukset
- ahaqaqaey
Sen jälkeen kun tulee se niin pitäisi tulla kysymys, että korvataanko nykyiset asetukset, johon vastaat kyllä. Tämän jälkeen kamera pyytää sinua ottamaan kuvan valkoisesta koko kuvan täyttävästä asiasta. Itse olen ottanut kuvan A4-kokoisesta paperista siten että ensin etsin pisteen johon kamera helposti tarkentaa (paperin kulma) ja sitten sommittelen kuvan uudestaan siten, että se paperi kattaa koko kuvan. Kuvan ottamisen jälkeen kamera ilmoittaa, että mittaus on onnistunut, jos se on onnistunut.
Luonnollisimpiin väreihin olen päässyt kun olen käyttänyt valkoisen A4-paperin sijaan tulostimella printattua 17%:sta harmaata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893338
- 623087
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332570- 802373
- 802333
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402016- 121666
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201663Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil351573