DMtech ja Wii

_n83

Mistä mahtaa johtua kun Nintendo Wii ei toimi DMtechin kuvaputkitelkkarissa? Muut toimii kyllä niinkun DVD soitin ja digiboxi...

11

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+5

      Miten olet kytkenyt??
      Toimiiko Nintondo Wii muissa kuvaputkitelkkareissa kuin DMtech?

      • __n83

        scart liitäntä... virtajohdot sun muut mitä pitääkin kiinnittää. Ei oo muita telkkareita mihin kokeilis... :/ ihmettelen vaan kun muut laitteet toimii ja kuva näkyy heti kun laitteet laittaa päälle. mutta kun wiin käynnistää ni ei näy mitään? kanavaakin koittanut hakea, mutta tuloksetta.


      • 1+5
        __n83 kirjoitti:

        scart liitäntä... virtajohdot sun muut mitä pitääkin kiinnittää. Ei oo muita telkkareita mihin kokeilis... :/ ihmettelen vaan kun muut laitteet toimii ja kuva näkyy heti kun laitteet laittaa päälle. mutta kun wiin käynnistää ni ei näy mitään? kanavaakin koittanut hakea, mutta tuloksetta.

        > kanavaakin koittanut hakea, mutta tuloksetta.

        Mitä tarkoitat tuolla? Mitä kanavaa, miten?


      • ___n83
        1+5 kirjoitti:

        > kanavaakin koittanut hakea, mutta tuloksetta.

        Mitä tarkoitat tuolla? Mitä kanavaa, miten?

        niin jos näkyis josain kanavalla...? äh, vaikea selittää :) voiko siis kytkennässä olla vika, kun eikös pitäisi heti näkyä jotain kuvaa kun wiin laittaa päälle ja telkkarin? ni oon sit hakenu kanavia kun mitään kuvaa ei näy... kuitenkin wii:ssä näkyy virtavalo, ni kyl johdot pitäs olla oikein? ja telkkarin kun laitan päälle ja käynnistän esim. digiboxin ni kuva näkyy välittömästi... mutta ton wii:n kanssa siis eri juttu...


      • 5+1
        ___n83 kirjoitti:

        niin jos näkyis josain kanavalla...? äh, vaikea selittää :) voiko siis kytkennässä olla vika, kun eikös pitäisi heti näkyä jotain kuvaa kun wiin laittaa päälle ja telkkarin? ni oon sit hakenu kanavia kun mitään kuvaa ei näy... kuitenkin wii:ssä näkyy virtavalo, ni kyl johdot pitäs olla oikein? ja telkkarin kun laitan päälle ja käynnistän esim. digiboxin ni kuva näkyy välittömästi... mutta ton wii:n kanssa siis eri juttu...

        Höh, jos olet kytkenyt Wiin (tai minkä tahansa laitteen) SCART-kaapelilla, ei siitä tule kuvaa tv-kanavalla, koska se SCART-kaapeli ei ole antennikaapeli.

        Selaa telkkarista A/V-kanavia silloin kun Wii on päällä. Ehkä se selaustoiminto on tv:n kaukosäätimessä 0-napissa. Ehkä on erikseen joku muu nappi, esim. E ja sitten numero. Tai AV-nappi.


      • ____n83
        5+1 kirjoitti:

        Höh, jos olet kytkenyt Wiin (tai minkä tahansa laitteen) SCART-kaapelilla, ei siitä tule kuvaa tv-kanavalla, koska se SCART-kaapeli ei ole antennikaapeli.

        Selaa telkkarista A/V-kanavia silloin kun Wii on päällä. Ehkä se selaustoiminto on tv:n kaukosäätimessä 0-napissa. Ehkä on erikseen joku muu nappi, esim. E ja sitten numero. Tai AV-nappi.

        sit mun tarvii hakea yleiskaukkari, kun säädin meni hukkaan...olen telkkarin napeista yrittänyt hakea kanavia :D kai mun tuurillani ei löydy dmtechiin sopivia säätimiä....


      • arvelija.
        ____n83 kirjoitti:

        sit mun tarvii hakea yleiskaukkari, kun säädin meni hukkaan...olen telkkarin napeista yrittänyt hakea kanavia :D kai mun tuurillani ei löydy dmtechiin sopivia säätimiä....

        jos vaikka ensihätään kokeilisit vaihtaa DVD-soittimen tilalle tuon nintendon, jos se sillä lähtisi.
        niin pärjää jotenki ilman kaukoakin.

        kaikissa SCART-tuloissa ei välttämättä ole automaattista....mikä se nyt on, no sitä kuitenki...


      • 1+5
        ____n83 kirjoitti:

        sit mun tarvii hakea yleiskaukkari, kun säädin meni hukkaan...olen telkkarin napeista yrittänyt hakea kanavia :D kai mun tuurillani ei löydy dmtechiin sopivia säätimiä....

        Hm... Wiin SCART-kaapelikin voi olla rikki.

        Voisit kokeilla samaa SCART-kaapelia, joka toimii DVD-soittimen kanssa. Ota kaapeli irti DVD-soittimesta ja laita Wiihin kiinni (anna toisen pään olla kiinni TV:ssä) ja sitten laitteet päälle, ensin TV, sitten hetken päästä Wii.

        Jos ei silloinkaan näy, niin sinun pitää joko saada kaukosäädin, josta voit vaihtaa tv:n haluamallesi A/V-kanavalle. Tai virittää SCART-kaapelia, jotta se antaa Wiinkin kanssa A/V-kanavalle vaihtoon tarvittavan jännitteen.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/SCART
        8. nasta: Signaalilähteen ja kuvasuhteen valinta (0-2V → sisäinen, 4.5-7V → ulkoinen 16:9, 9.5-12V → ulkoinen 4:3)

        Tietysti tuota ennen olisi muutenkin hyvä kokeilla, että se Wii toimii ja näyttää kuvaa edes jossain tv:ssä tai näytössä.


      • tämän huomaaja.
        1+5 kirjoitti:

        Hm... Wiin SCART-kaapelikin voi olla rikki.

        Voisit kokeilla samaa SCART-kaapelia, joka toimii DVD-soittimen kanssa. Ota kaapeli irti DVD-soittimesta ja laita Wiihin kiinni (anna toisen pään olla kiinni TV:ssä) ja sitten laitteet päälle, ensin TV, sitten hetken päästä Wii.

        Jos ei silloinkaan näy, niin sinun pitää joko saada kaukosäädin, josta voit vaihtaa tv:n haluamallesi A/V-kanavalle. Tai virittää SCART-kaapelia, jotta se antaa Wiinkin kanssa A/V-kanavalle vaihtoon tarvittavan jännitteen.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/SCART
        8. nasta: Signaalilähteen ja kuvasuhteen valinta (0-2V → sisäinen, 4.5-7V → ulkoinen 16:9, 9.5-12V → ulkoinen 4:3)

        Tietysti tuota ennen olisi muutenkin hyvä kokeilla, että se Wii toimii ja näyttää kuvaa edes jossain tv:ssä tai näytössä.

        Jos kyseessä ei olisi provo, niin esim. ongelma kuten kaukosäätimen mystinen hukkuminen olisi mainittu heti alussa. Mutta koska kyseessä on provo, niin uutta ongelmaahan "kertyy" aina sitä mukaa kun ratkaisuja tarjotaan. Opetelkaa lukemaan rivien välistä.


      • arvelija.
        tämän huomaaja. kirjoitti:

        Jos kyseessä ei olisi provo, niin esim. ongelma kuten kaukosäätimen mystinen hukkuminen olisi mainittu heti alussa. Mutta koska kyseessä on provo, niin uutta ongelmaahan "kertyy" aina sitä mukaa kun ratkaisuja tarjotaan. Opetelkaa lukemaan rivien välistä.

        ei kai se haittaa. ja joku saattaa tuntea itsensä tarpeelliseksi vastatessaan. se kohottaa itsetuntoa.


      • joskus vastannutkin
        arvelija. kirjoitti:

        ei kai se haittaa. ja joku saattaa tuntea itsensä tarpeelliseksi vastatessaan. se kohottaa itsetuntoa.

        Vastaukset voivat olla yleisesti käyttökelpoisia, joskus siksi tulee joskus vastattua.

        Täällä pitäisi tehdä hyvistä vastauksista joku FAQ-kokoelma, koska ne muuten hukkuvat ja kohta taas joku kysyy ihan samaa asiaa... Hyviä FAQ-sivuja on varmaankin olemassa, joten voisi laittaa linkkejä vaan sellaisiin. :)

        Aina ei paljoa huvita vastata uudestaan samoihin kysymyksiin, vaikka joku olisikin oikeasti pulassa. LG:n kotiteatteri... Philipsin kotiteatteri... 3.1 on yhtä hyvä kuin 5.1... :-( Ja eivätkö ihmiset osaa käyttää googlea. :)

        Ja joskus ei kysyjä edes usko, että vastaus vastaa hänen ongelmaansa vaan inttää. Kerran eräs uskoi vasta parinkymmenen lisäviestin jälkeen, että hänellä on tv:ssä optinen liitäntä ja vahvistimessa myös ja että siihen väliin kannattaa kytkeä optinen kaapeli sen sijaan, että hankkii SCART-adapterin ja käyttää RCA-kaapelia tai että kytkee pun/sin/vihr-RCA-liittimiin kaapelin ja toivoo, että jotain tapahtuu (ja oikea vastaus oli annettu hänelle jo heti ensimmäisessä viestissä).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      311
      3700
    2. 208
      3019
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2574
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2034
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1465
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      171
      1355
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1347
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe