Adventismissa pelastusoppi

epäraamatullinen TF

Adventismissa on oppi:
1. helvetistä
2. sapatista
3. sunnuntaista
4. 28 opinkohdasta (joihin ei tarvitse nimi- ja liberaaliadventistin uskoa mutta maksavana jäsenä olo on suotavaa?)

Mutta millainen on adventismissa ns. pelastusoppi (minulla on sellainen haju että kaikki adventistit luulevat pelastuvansa)?
Adventistit puhuvat että uskomalla Jeesukseen ja olemalla lopunajan viimeisen Adventisti jäännösseurakunnan maksavana jäsenenä pelastuu mutta onko tämä tarua vai totta joka vie adventistit väärään profeettaan uskovina kadotukseen?
Miten pelastukseen liittyy kolmen enkelin sanoman "iankaikkinen evankeliumi" adventtiopin "evankeliumissa"?

17

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakastko Jeesusta?

      Kunnioittaisit lukijoita palstalla itseltäsi, koska pyörität samoja tekstejä vuodesta toiseen eri aloitusmuodoilla, ei se palvele ketään. Osaamme nuo vastaukset ja näin ollen asian äärellä pyörität kuin keltapukuinen munkki turhaa rukousmyllyä eikä asiaa palstalle tule ollenkaan.

    • Perustele hiukan niin vastaillaan tarkemminm siis perusteluja mitä päässäsi pyörii kohdissa 1-4.

      Haukkua räksyttää osaavat kylän koirat ja akat, heitä kuitenkaan halventamatta, heillä on vaina rakkauden puutetta jos räksyttävät, siis rumille akoillekin pitää saada rakkautta jostakin, heh,

      Ryhdy Sinäkin viisasten kerhoon ja kirjoita perustellen. Niin tekevät kaikki sivistyneet ihmiset.

      jari

    • 8. Kristuksen ja Saatanan välinen taistelu

      Koko ihmiskunta on nyt mukana Kristuksen ja Saatanan välisessä suuressa taistelussa, joka koskee Jumalan luonnetta, hänen lakiaan ja hänen ylivaltaansa maailmankaikkeudessa. Tämä taistelu sai alkunsa taivaassa, kun luodusta olennosta, jolle oli annettu valinnan vapaus, itsekorotuksen kautta tuli Saatana, Jumalan vastustaja, joka johti osan enkeleistä kapinaan. Hän toi kapinahengen tähän maailmaan johtaessaan Aadamin ja Eevan syntiin.

      Syntiinlankeemuksen seurauksena oli Jumalan kuvan turmeltuminen ihmisessä, luodun maailman joutuminen epäjärjestykseen ja lopulta maailman tuhoutuminen maailmanlaajuisen vedenpaisumuksen yhteydessä. Kaikki luodut tarkkailevat tätä maailmaa, josta tuli koko maailmankaikkeutta koskevan ristiriidan näyttämö. Siinä lopullisesti osoitetaan, että rakkauden Jumala on oikeassa ja että häneen kohdistetut syytökset ovat vääriä. Auttaakseen kansaansa tässä taistelussa Kristus lähettää Pyhän Hengen ja uskolliset enkelit opastamaan, suojelemaan ja vahvistamaan sitä pelastuksen tiellä. (Ilm. 12:4-9; Jes. 14:12-14; Hes. 28:12-18; 1.Moos. 3; Room. 1:19-32; 5:12-21; 8:19-22; 1.Moos. 6-8; 2.Piet. 3:6; 1.Kor. 4:9; Hepr. 1:14.)


      9. Kristuksen elämä, kuolema ja ylösnousemus

      Kristus oli täydellisesti kuuliainen Jumalan tahdolle, ja tämä Kristuksen elämä, hänen kärsimyksensä, kuolemansa ja ylösnousemuksensa on Jumalan järjestämä ainoa keino ihmisen synnin sovittamiseksi, jotta ne, jotka uskon kautta ottavat vastaan tämän sovituksen, saisivat iankaikkisen elämän ja koko luomakunta voisi paremmin ymmärtää Luojan ääretöntä ja pyhää rakkautta. Tämä täydellinen sovitus vahvistaa todeksi Jumalan lain vanhurskauden ja hänen luonteensa laupeuden, sillä se sekä tuomitsee meidän syntimme että hankkii meille anteeksiantamuksen.

      Kristuksen kuolema on sijaiskuolema ja hyvityskuolema, se sovittaa ja muuttaa ihmisen. Kristuksen ylösnousemus julistaa Jumalan voittoa turmiovalloista, ja niille, jotka ottavat vastaan sovituksen, se varmistaa heidän lopullisen voittonsa synnistä ja kuolemasta. Se julistaa, että Jeesus Kristus on Herra, jonka edessä on kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä polvistuttava. (Joh. 3:16; Jes. 53; 1.Piet. 2:21,22; 1.Kor. 15:3,4,20-22; 2.Kor. 5:14,15, 19-21; Room. 1:4; 3:25; 4:25; 8:3,4; 1.Joh. 2:2; 4:10; Kol. 2:15; Fil. 2:6-11.)

      10. Pelastuskokemus

      Äärettömässä rakkaudessaan ja armossaan Jumala siirsi kaikki meidän syntimme Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden. Pyhän Hengen johtamina me tajuamme tarpeemme, tunnustamme syntisyytemme, kadumme rikkomuksiamme ja turvaudumme uskossa Jeesukseen, Herraan ja Kristukseen, Sijaiseen ja Esimerkkiin. Tämä usko, joka ottaa vastaan pelastuksen, tulee Jumalan sanan voimasta ja on Jumalan armon lahja.

      Kristuksen kautta meidät vanhurskautetaan, otetaan Jumalan pojiksi ja tyttäriksi ja vapautetaan synnin herruudesta. Henki synnyttää meidät uudesti ja pyhittää meidät; Henki uudistaa mielemme, kirjoittaa Jumalan rakkauden lain sydämeemme ja antaa meille voimaa elää pyhää elämää. Hänessä pysyen tulemme jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja omistamme pelastusvarmuuden sekä nyt että tuomiolla. (2.Kor. 5:17-21; Joh. 3:16; Gal.:4; 4:4-7; Tit. 3:3-7; Joh. 16:8; Gal. 3:13,14; 1.Piet. 2:21,22; Room. 10:17; Luuk. 17:5; Mark. 9:23,24; Ef. 2:5-10; Room. 3:21-26; Kol. 1:13,14; Room. 8:14-17; Gal. 3:26; Joh. 3:3-8; 1.Piet. 1:23; Room. 12:2; Hepr. 8:7-12; Hes. 36:25-27; 2.Piet. 1:3,4; Room. 8:1-4; 5:6-10.)

      • eremith32

        Tässä tämä Timo, lainailee suurenmäärän raamatuntekstejä jotka hän sovitellut koskemaan adventismin dogmaattista oppikokonaisuutta, vähän samaantapaan kuin E G White teki omana aikanaan. Tuo mainitsemasi luodun olennon lankeaminen, jota nimität saatanaksi. Niin kyllä se periaatteessa koskee lankeemista, mutta elämän hengen lankeemista aineen fyysiseen olentoon, eli ingarnoitumista. Tämä saatana joksi sinä tuossa kirjoituksessasi mainitse tuota olentoa.

        Mutta sehän oli tuo tuo Lusifer - valon enkeli, järjen valo jostsa Johanneksen evankeliumi 1 luku juuri kertoo raamatussa. Mistäpäs se alku-ihminen olisi oppinut erottamaan hyvä, ellei hän ensiksi olisi tullut tietämään pahankin ja sen kautta valitsemaan hyvän. Pieni esimerkki. - Kun lapsi syntyy äidin kohdusta maailmaan, ja hän kasvaa ja varttuu: sitten hän, niinkuin kaikki lapset, noin vuoden vanhana opettelevat kävelemään, tuo lapsi yrittä ottaa askeleita, mutta se on vaikeata, hän tunnottoma löy päänsä johonkin kavaan lattiaan tai tuoliin, mutta hän yrittää ja viimein onnistuu, jo pysymään jaloillaan.

        Mutta eihän osaa vielä varoa, vaan hän kompuroi ja kolhii itseään, ja itkee kun tekee kipeätä. Mutta kun hän kasvaa ja varttuu, ja samalla hän alkaa uteliaana kokeilla yhtä sun toista, hän alkaa vilkkaan lapsen lailla tutustumaan yhteen jos toiseenkin, eikä hän osaa varoa, koska ei hän vielä ymmärrä, että jotakin pitäisi varoa, vaan hän saattaa sujuattaa pienen kätensä vaikkapa kuumalle hellalle/levylle, tai lydä päänsä johonkin joka tekee kovin kipeää, tai mitätahansa, koska ei osaa varoa - ymmärtää, että siinä loukkaa itsensä, ja kaikki tallaiset kivut ovat varoitusmerkkejä lapselle.

        Kun nyt lapsi useimpia kertoja tekee noita kipua aiheuttavia kokemuksia, tutustuessaan elämän aakkosiin, niin hänen tajunta herää ja hän alkaa muiostamaan, että mikä sen kivun jaq säryn aiheuttikaan, ja hänen huomionsa kohdistuu juuri niihin kohteisiin joka tuon kivun aiheutti. Tällä tavalla kokemus opettaa ja kasvattaa lapsesta pikkuhiljaa elämän käytännön koulun kautta varovaisen itseänsä suojelevan ihmisen. Elämä on vaikea koulu, ei kukaan sitä selviä kolhuitta.

        Ihmiselämä on tärkeä siksi, että ihminen halusi syntyä fyysiseen muotoon, sillä ihmisen hahmossa elävä olento voi saavuttaa uskontoa koskevan totuuden ja tiedon; täydellistymän fyysisen ruumiiseen liittymällä (ingarnoitumalla). Aivan samalla tavalla äidin kohdussa hedelmöittynyt siemen alkaa kehittyä fyysiseksi olennoksi.

        Mikäli ihminen ei ymmärrä Jumaluuden Ylintä Persoonallisuutta ja Hänen asuntoaan: Joka on ja tuleekin olla meidän sielumme joka sijaitsee korkeamman tajuntamme/ymmärryksemme aivotajunnassa, jos emme tätä ymmärrä, niin silloin voimme tehdä sen johtopäätöksen, että ulkopuolinen luonto vaikuttaa häneen suuresti. Jumala personallisoitui Jeesuksessa, eli otti asuntonsa hänessä. Jumala asui siis Jeesuksen ylimmissä taivaallisissa aisteissa eli ei persoonallisissa, koska hänen persoonansa oli vain tuon yli aistillisen Jumalan Hengen käyttöväline.

        Tämä sinun valitsemasi ilmestyskirjan teksti viittaa juuri edellä kirjoittamaani. Ilm.12:4-9. Nimenomaan se viittaa tietysti Uuden liiton Jeesukseen, sillä hän aloitti sen aikaisen maailman parannuksen, hän synnytti juuri tuon Jumalallisen rakkauden persoonassaa joka kohdistui silloista, etenkin kärsivää yhteiskunnan puristuksessa kipua ja ahdistusta, tuskaa ja puutetta potevaa yhteiskunnan ihmistä kohtaan. Tuona aikana Jeesuksen Kristuksen seuraajat joutuivatkin pakenemaan juutalaisten vainoa. Tämä Jes.14:12-14. Symboliikka kuvaa, niin äärettömän selvästi tuon Jumalallisen "minän" lihallistumista/ruumiillistumista fyysiseen muotoon ihmislihaan.

        Ja täällähän me kaikkeuden alla maan pohjoisemmassa kolkassa olemme nyt, kunne tulee se aika jolloin vapaudumme aineen kahleista. Ihmisistä onnettomampia ovat, ne jotka tukeutuvat vain joidenkien persoonallisten uskonnon filosofien tai teologisten instituuttien valmistamiin materialistiisiin katsantokannan omaaviin saarnaajiin, jotka pelkäävät todellista uskon-totuuden "kauneutta". He luulevat, että henkisessä maailmassa vallitsee täydellinen tyhjyys, ja sillä he yrittävät hämmentää arvottomilla sanoillaa ja puheillaan Hengen maailman olemassaolon älkkyyden, Hengen maailman monimuotoisuus on heille täysin ymmärtämätön.

        Jumalan valtakunta on aineellisten maailmankaikkeuksien tuolla puolen. Room.1:19-32. Näinhän se on, että puhtaan sydämessä vallitsee hiljaisuus ja siellä asuu Jumala. Elämn puu seisoo äänettömänä, vaikka kuinka kova myrsky ympärillä riuhuisikin. Kun ihmisen valtaa tavoitteleva mieli ei tunne rakkautta, eikä silloin tietystikään ole sääliväinen, niin se taistelee v ain oppinsa puolesta ja myrskyää ja käy tyyntä hengen elämää vastaan taistelevan tuulen lailla. Tarkkaile ajatuksiasi, ne joko rakentavat tai hajoittavat, sillä ajatuksiimme liittyy vastuu, paha ajatus on hyvin vaarallinen murtovaras.


      • eremith32
        eremith32 kirjoitti:

        Tässä tämä Timo, lainailee suurenmäärän raamatuntekstejä jotka hän sovitellut koskemaan adventismin dogmaattista oppikokonaisuutta, vähän samaantapaan kuin E G White teki omana aikanaan. Tuo mainitsemasi luodun olennon lankeaminen, jota nimität saatanaksi. Niin kyllä se periaatteessa koskee lankeemista, mutta elämän hengen lankeemista aineen fyysiseen olentoon, eli ingarnoitumista. Tämä saatana joksi sinä tuossa kirjoituksessasi mainitse tuota olentoa.

        Mutta sehän oli tuo tuo Lusifer - valon enkeli, järjen valo jostsa Johanneksen evankeliumi 1 luku juuri kertoo raamatussa. Mistäpäs se alku-ihminen olisi oppinut erottamaan hyvä, ellei hän ensiksi olisi tullut tietämään pahankin ja sen kautta valitsemaan hyvän. Pieni esimerkki. - Kun lapsi syntyy äidin kohdusta maailmaan, ja hän kasvaa ja varttuu: sitten hän, niinkuin kaikki lapset, noin vuoden vanhana opettelevat kävelemään, tuo lapsi yrittä ottaa askeleita, mutta se on vaikeata, hän tunnottoma löy päänsä johonkin kavaan lattiaan tai tuoliin, mutta hän yrittää ja viimein onnistuu, jo pysymään jaloillaan.

        Mutta eihän osaa vielä varoa, vaan hän kompuroi ja kolhii itseään, ja itkee kun tekee kipeätä. Mutta kun hän kasvaa ja varttuu, ja samalla hän alkaa uteliaana kokeilla yhtä sun toista, hän alkaa vilkkaan lapsen lailla tutustumaan yhteen jos toiseenkin, eikä hän osaa varoa, koska ei hän vielä ymmärrä, että jotakin pitäisi varoa, vaan hän saattaa sujuattaa pienen kätensä vaikkapa kuumalle hellalle/levylle, tai lydä päänsä johonkin joka tekee kovin kipeää, tai mitätahansa, koska ei osaa varoa - ymmärtää, että siinä loukkaa itsensä, ja kaikki tallaiset kivut ovat varoitusmerkkejä lapselle.

        Kun nyt lapsi useimpia kertoja tekee noita kipua aiheuttavia kokemuksia, tutustuessaan elämän aakkosiin, niin hänen tajunta herää ja hän alkaa muiostamaan, että mikä sen kivun jaq säryn aiheuttikaan, ja hänen huomionsa kohdistuu juuri niihin kohteisiin joka tuon kivun aiheutti. Tällä tavalla kokemus opettaa ja kasvattaa lapsesta pikkuhiljaa elämän käytännön koulun kautta varovaisen itseänsä suojelevan ihmisen. Elämä on vaikea koulu, ei kukaan sitä selviä kolhuitta.

        Ihmiselämä on tärkeä siksi, että ihminen halusi syntyä fyysiseen muotoon, sillä ihmisen hahmossa elävä olento voi saavuttaa uskontoa koskevan totuuden ja tiedon; täydellistymän fyysisen ruumiiseen liittymällä (ingarnoitumalla). Aivan samalla tavalla äidin kohdussa hedelmöittynyt siemen alkaa kehittyä fyysiseksi olennoksi.

        Mikäli ihminen ei ymmärrä Jumaluuden Ylintä Persoonallisuutta ja Hänen asuntoaan: Joka on ja tuleekin olla meidän sielumme joka sijaitsee korkeamman tajuntamme/ymmärryksemme aivotajunnassa, jos emme tätä ymmärrä, niin silloin voimme tehdä sen johtopäätöksen, että ulkopuolinen luonto vaikuttaa häneen suuresti. Jumala personallisoitui Jeesuksessa, eli otti asuntonsa hänessä. Jumala asui siis Jeesuksen ylimmissä taivaallisissa aisteissa eli ei persoonallisissa, koska hänen persoonansa oli vain tuon yli aistillisen Jumalan Hengen käyttöväline.

        Tämä sinun valitsemasi ilmestyskirjan teksti viittaa juuri edellä kirjoittamaani. Ilm.12:4-9. Nimenomaan se viittaa tietysti Uuden liiton Jeesukseen, sillä hän aloitti sen aikaisen maailman parannuksen, hän synnytti juuri tuon Jumalallisen rakkauden persoonassaa joka kohdistui silloista, etenkin kärsivää yhteiskunnan puristuksessa kipua ja ahdistusta, tuskaa ja puutetta potevaa yhteiskunnan ihmistä kohtaan. Tuona aikana Jeesuksen Kristuksen seuraajat joutuivatkin pakenemaan juutalaisten vainoa. Tämä Jes.14:12-14. Symboliikka kuvaa, niin äärettömän selvästi tuon Jumalallisen "minän" lihallistumista/ruumiillistumista fyysiseen muotoon ihmislihaan.

        Ja täällähän me kaikkeuden alla maan pohjoisemmassa kolkassa olemme nyt, kunne tulee se aika jolloin vapaudumme aineen kahleista. Ihmisistä onnettomampia ovat, ne jotka tukeutuvat vain joidenkien persoonallisten uskonnon filosofien tai teologisten instituuttien valmistamiin materialistiisiin katsantokannan omaaviin saarnaajiin, jotka pelkäävät todellista uskon-totuuden "kauneutta". He luulevat, että henkisessä maailmassa vallitsee täydellinen tyhjyys, ja sillä he yrittävät hämmentää arvottomilla sanoillaa ja puheillaan Hengen maailman olemassaolon älkkyyden, Hengen maailman monimuotoisuus on heille täysin ymmärtämätön.

        Jumalan valtakunta on aineellisten maailmankaikkeuksien tuolla puolen. Room.1:19-32. Näinhän se on, että puhtaan sydämessä vallitsee hiljaisuus ja siellä asuu Jumala. Elämn puu seisoo äänettömänä, vaikka kuinka kova myrsky ympärillä riuhuisikin. Kun ihmisen valtaa tavoitteleva mieli ei tunne rakkautta, eikä silloin tietystikään ole sääliväinen, niin se taistelee v ain oppinsa puolesta ja myrskyää ja käy tyyntä hengen elämää vastaan taistelevan tuulen lailla. Tarkkaile ajatuksiasi, ne joko rakentavat tai hajoittavat, sillä ajatuksiimme liittyy vastuu, paha ajatus on hyvin vaarallinen murtovaras.

        On selvää, että sellainen mieli joka ei ole takertunut kirkollisten oppirakennelmien "varmuuteen", ovat vapaita oivaltamaan Jeesuksen Kristuksen elämän ymmärryksen, johon juutalainen menneisyys ei voi kajota. Mutta valitettavasti adventistien opetus ja sen mukana mieli on vangittu perinnäissääntöjen vangiksi/orjaksi. Jumalaa "mittaamatonta" ei voi löytää etsimällä, vaan hiljentymällä tutkimaan omaa sielun elämää. Ei ikuista löydä kulkemalla, tai seuraamalla ihmisten rakentamia opillisia päätelmiä, ja niille uhraamalla. Jos me olemme tulleet riippuviksi auktoriteeteista, silloin olemme hyljänneet Kristuksen.

        Papin virka on vain elatuksen ansaitsemis keino, ja pappien menestys riippuu hyvin usein siitä, että he eivät vain suinkaan puhu totta, - voidakseen menestyä. Pelkkä sosiallinen papin virka, ja tätä harjoittaessaan hän saattaa herättää kunnioitettavuutta ja sillä tavalla saada; kuinn omistusoikeuden kuulijoihin, ja oppikiihko saattaa nousta, ja ssada jopa julmat mittasuhteet. Ja ehkä aineellinen hyvinvointi onkin saanut totuuden paikan.

        Ihmiset yrittävät paeta olemassaoloa tai sitten he uppoutuvat johonkin dogmiin, oppirakennelmaan ja sillä tavalla kiotuotuvat kaksinaisuuden ristiriitaan, koska oppipäätelmät siihen antavat aiheen, vain siten lisäten ihmisten tuskaa ja kärsimystä erottautumalla muista yhteiskunnan ihmisistä. Jumala jota olemme etsivinämme on ja pysyy kaukana meistä, koska Hän on oppirakenteemme ulottumattomissa. Elämän, n,s,t. arkisen olemassaolon kärsimykset ja piinat säilyvät ennallaan meissä, ja totuuden olemassaolon tila on tipotiessään. Miksi ihmiset haluavat, että heitä johdetaan? Tämä on erittäin tärkeä ja todella perimmäinen kysymys?

        Eihän tosiasia ole riippuvainen mielipiteestä eikä samaamieltä olemisesta, tai uskomisesta! Meillä on erilaisia ajatuksia jopa rakkaudesta ja mielipiteitä siitä, ja sitten muodostamme siitä omat päätelmämme, johon sitten miellymme, - tai sitten emme mielly. Näinhän me teemme raamatunkin teksteistä omat johtopäätöksemme joka sitten tukee sitten tulkinnaltaan oman yhteisömme kirkollista oppia. Ja näin jäsenten mielipide on sidottu kirkon auktoritääriseen samaan mielipiteseen, eli samaa mieltä olemisesta ja uskomisesta, näin on syntynyt puolueeton kirkon mielipide "usko".

        Tämä on sitä kirkollista ponnistelemista erillään elämistä. Eli ponnistelemme uskon puolesta joka on erillään elämästä. Sanoessamme, että Jumala on lopullinen päämäärä joka tulee antamaan elämällemme ikuisen merkityksen/pelastuksen, me luomme kaksi vastakkaista tilaa elämän ja Jumalan, - aivan kuin ponnistelisimme löytääksemme jotakin, joka on täysin erillään elämästä. Sisäi8sesti oomme kurjia ja pahoja kadehtimme - olemme epäuskoisia toisin ajattelevia kohtaan, j,n,e. Joskus tietysti yritämme peittää pahat ajatuksemme ystävällisin sanoiun, mutta sydämemme on syöpäkasvaimen kaltainen uskonnollisuudesta huolimatta.

        Jeesus Kristuksen suuri "työ" oli se, että hän lunasti tuon "jalkoihin poljetun" Jumalallisen Rakkauden ristinkuolemallaan. Juutalaisethan kutsuivat omaa uskoaan Jumalan peloksi, joka Kreikan "kielellä tarkoittaa deisidaimonia, ja siten merkitsee taikauskoa".


      • eremith32 kirjoitti:

        Tässä tämä Timo, lainailee suurenmäärän raamatuntekstejä jotka hän sovitellut koskemaan adventismin dogmaattista oppikokonaisuutta, vähän samaantapaan kuin E G White teki omana aikanaan. Tuo mainitsemasi luodun olennon lankeaminen, jota nimität saatanaksi. Niin kyllä se periaatteessa koskee lankeemista, mutta elämän hengen lankeemista aineen fyysiseen olentoon, eli ingarnoitumista. Tämä saatana joksi sinä tuossa kirjoituksessasi mainitse tuota olentoa.

        Mutta sehän oli tuo tuo Lusifer - valon enkeli, järjen valo jostsa Johanneksen evankeliumi 1 luku juuri kertoo raamatussa. Mistäpäs se alku-ihminen olisi oppinut erottamaan hyvä, ellei hän ensiksi olisi tullut tietämään pahankin ja sen kautta valitsemaan hyvän. Pieni esimerkki. - Kun lapsi syntyy äidin kohdusta maailmaan, ja hän kasvaa ja varttuu: sitten hän, niinkuin kaikki lapset, noin vuoden vanhana opettelevat kävelemään, tuo lapsi yrittä ottaa askeleita, mutta se on vaikeata, hän tunnottoma löy päänsä johonkin kavaan lattiaan tai tuoliin, mutta hän yrittää ja viimein onnistuu, jo pysymään jaloillaan.

        Mutta eihän osaa vielä varoa, vaan hän kompuroi ja kolhii itseään, ja itkee kun tekee kipeätä. Mutta kun hän kasvaa ja varttuu, ja samalla hän alkaa uteliaana kokeilla yhtä sun toista, hän alkaa vilkkaan lapsen lailla tutustumaan yhteen jos toiseenkin, eikä hän osaa varoa, koska ei hän vielä ymmärrä, että jotakin pitäisi varoa, vaan hän saattaa sujuattaa pienen kätensä vaikkapa kuumalle hellalle/levylle, tai lydä päänsä johonkin joka tekee kovin kipeää, tai mitätahansa, koska ei osaa varoa - ymmärtää, että siinä loukkaa itsensä, ja kaikki tallaiset kivut ovat varoitusmerkkejä lapselle.

        Kun nyt lapsi useimpia kertoja tekee noita kipua aiheuttavia kokemuksia, tutustuessaan elämän aakkosiin, niin hänen tajunta herää ja hän alkaa muiostamaan, että mikä sen kivun jaq säryn aiheuttikaan, ja hänen huomionsa kohdistuu juuri niihin kohteisiin joka tuon kivun aiheutti. Tällä tavalla kokemus opettaa ja kasvattaa lapsesta pikkuhiljaa elämän käytännön koulun kautta varovaisen itseänsä suojelevan ihmisen. Elämä on vaikea koulu, ei kukaan sitä selviä kolhuitta.

        Ihmiselämä on tärkeä siksi, että ihminen halusi syntyä fyysiseen muotoon, sillä ihmisen hahmossa elävä olento voi saavuttaa uskontoa koskevan totuuden ja tiedon; täydellistymän fyysisen ruumiiseen liittymällä (ingarnoitumalla). Aivan samalla tavalla äidin kohdussa hedelmöittynyt siemen alkaa kehittyä fyysiseksi olennoksi.

        Mikäli ihminen ei ymmärrä Jumaluuden Ylintä Persoonallisuutta ja Hänen asuntoaan: Joka on ja tuleekin olla meidän sielumme joka sijaitsee korkeamman tajuntamme/ymmärryksemme aivotajunnassa, jos emme tätä ymmärrä, niin silloin voimme tehdä sen johtopäätöksen, että ulkopuolinen luonto vaikuttaa häneen suuresti. Jumala personallisoitui Jeesuksessa, eli otti asuntonsa hänessä. Jumala asui siis Jeesuksen ylimmissä taivaallisissa aisteissa eli ei persoonallisissa, koska hänen persoonansa oli vain tuon yli aistillisen Jumalan Hengen käyttöväline.

        Tämä sinun valitsemasi ilmestyskirjan teksti viittaa juuri edellä kirjoittamaani. Ilm.12:4-9. Nimenomaan se viittaa tietysti Uuden liiton Jeesukseen, sillä hän aloitti sen aikaisen maailman parannuksen, hän synnytti juuri tuon Jumalallisen rakkauden persoonassaa joka kohdistui silloista, etenkin kärsivää yhteiskunnan puristuksessa kipua ja ahdistusta, tuskaa ja puutetta potevaa yhteiskunnan ihmistä kohtaan. Tuona aikana Jeesuksen Kristuksen seuraajat joutuivatkin pakenemaan juutalaisten vainoa. Tämä Jes.14:12-14. Symboliikka kuvaa, niin äärettömän selvästi tuon Jumalallisen "minän" lihallistumista/ruumiillistumista fyysiseen muotoon ihmislihaan.

        Ja täällähän me kaikkeuden alla maan pohjoisemmassa kolkassa olemme nyt, kunne tulee se aika jolloin vapaudumme aineen kahleista. Ihmisistä onnettomampia ovat, ne jotka tukeutuvat vain joidenkien persoonallisten uskonnon filosofien tai teologisten instituuttien valmistamiin materialistiisiin katsantokannan omaaviin saarnaajiin, jotka pelkäävät todellista uskon-totuuden "kauneutta". He luulevat, että henkisessä maailmassa vallitsee täydellinen tyhjyys, ja sillä he yrittävät hämmentää arvottomilla sanoillaa ja puheillaan Hengen maailman olemassaolon älkkyyden, Hengen maailman monimuotoisuus on heille täysin ymmärtämätön.

        Jumalan valtakunta on aineellisten maailmankaikkeuksien tuolla puolen. Room.1:19-32. Näinhän se on, että puhtaan sydämessä vallitsee hiljaisuus ja siellä asuu Jumala. Elämn puu seisoo äänettömänä, vaikka kuinka kova myrsky ympärillä riuhuisikin. Kun ihmisen valtaa tavoitteleva mieli ei tunne rakkautta, eikä silloin tietystikään ole sääliväinen, niin se taistelee v ain oppinsa puolesta ja myrskyää ja käy tyyntä hengen elämää vastaan taistelevan tuulen lailla. Tarkkaile ajatuksiasi, ne joko rakentavat tai hajoittavat, sillä ajatuksiimme liittyy vastuu, paha ajatus on hyvin vaarallinen murtovaras.

        Joh. 1. luku kertoo Jeesuksesta.

        Timo


      • eremith32 kirjoitti:

        On selvää, että sellainen mieli joka ei ole takertunut kirkollisten oppirakennelmien "varmuuteen", ovat vapaita oivaltamaan Jeesuksen Kristuksen elämän ymmärryksen, johon juutalainen menneisyys ei voi kajota. Mutta valitettavasti adventistien opetus ja sen mukana mieli on vangittu perinnäissääntöjen vangiksi/orjaksi. Jumalaa "mittaamatonta" ei voi löytää etsimällä, vaan hiljentymällä tutkimaan omaa sielun elämää. Ei ikuista löydä kulkemalla, tai seuraamalla ihmisten rakentamia opillisia päätelmiä, ja niille uhraamalla. Jos me olemme tulleet riippuviksi auktoriteeteista, silloin olemme hyljänneet Kristuksen.

        Papin virka on vain elatuksen ansaitsemis keino, ja pappien menestys riippuu hyvin usein siitä, että he eivät vain suinkaan puhu totta, - voidakseen menestyä. Pelkkä sosiallinen papin virka, ja tätä harjoittaessaan hän saattaa herättää kunnioitettavuutta ja sillä tavalla saada; kuinn omistusoikeuden kuulijoihin, ja oppikiihko saattaa nousta, ja ssada jopa julmat mittasuhteet. Ja ehkä aineellinen hyvinvointi onkin saanut totuuden paikan.

        Ihmiset yrittävät paeta olemassaoloa tai sitten he uppoutuvat johonkin dogmiin, oppirakennelmaan ja sillä tavalla kiotuotuvat kaksinaisuuden ristiriitaan, koska oppipäätelmät siihen antavat aiheen, vain siten lisäten ihmisten tuskaa ja kärsimystä erottautumalla muista yhteiskunnan ihmisistä. Jumala jota olemme etsivinämme on ja pysyy kaukana meistä, koska Hän on oppirakenteemme ulottumattomissa. Elämän, n,s,t. arkisen olemassaolon kärsimykset ja piinat säilyvät ennallaan meissä, ja totuuden olemassaolon tila on tipotiessään. Miksi ihmiset haluavat, että heitä johdetaan? Tämä on erittäin tärkeä ja todella perimmäinen kysymys?

        Eihän tosiasia ole riippuvainen mielipiteestä eikä samaamieltä olemisesta, tai uskomisesta! Meillä on erilaisia ajatuksia jopa rakkaudesta ja mielipiteitä siitä, ja sitten muodostamme siitä omat päätelmämme, johon sitten miellymme, - tai sitten emme mielly. Näinhän me teemme raamatunkin teksteistä omat johtopäätöksemme joka sitten tukee sitten tulkinnaltaan oman yhteisömme kirkollista oppia. Ja näin jäsenten mielipide on sidottu kirkon auktoritääriseen samaan mielipiteseen, eli samaa mieltä olemisesta ja uskomisesta, näin on syntynyt puolueeton kirkon mielipide "usko".

        Tämä on sitä kirkollista ponnistelemista erillään elämistä. Eli ponnistelemme uskon puolesta joka on erillään elämästä. Sanoessamme, että Jumala on lopullinen päämäärä joka tulee antamaan elämällemme ikuisen merkityksen/pelastuksen, me luomme kaksi vastakkaista tilaa elämän ja Jumalan, - aivan kuin ponnistelisimme löytääksemme jotakin, joka on täysin erillään elämästä. Sisäi8sesti oomme kurjia ja pahoja kadehtimme - olemme epäuskoisia toisin ajattelevia kohtaan, j,n,e. Joskus tietysti yritämme peittää pahat ajatuksemme ystävällisin sanoiun, mutta sydämemme on syöpäkasvaimen kaltainen uskonnollisuudesta huolimatta.

        Jeesus Kristuksen suuri "työ" oli se, että hän lunasti tuon "jalkoihin poljetun" Jumalallisen Rakkauden ristinkuolemallaan. Juutalaisethan kutsuivat omaa uskoaan Jumalan peloksi, joka Kreikan "kielellä tarkoittaa deisidaimonia, ja siten merkitsee taikauskoa".

        En ole kiinnostunut gnostilaisesta harhaopistasi. Olen kristitty.

        Timo


      • TimoFlink kirjoitti:

        Joh. 1. luku kertoo Jeesuksesta.

        Timo

        Mutta Raamattu ei kerro Miikal-Jeesuksesta eikä semmoistakaan, että sovitus jatkuisi taivaassa ja synnit laitettaisiinkin saatanan päälle kärsittäviksi. Kaikki nuo ja paljon muuta tuli demonilta Ellen Whitelle ja Ellen Whitelta Adventtikirkon opeiksi.

        http://uskonasioita.blogspot.com/search/label/Miikael


      • uskova_1 kirjoitti:

        Mutta Raamattu ei kerro Miikal-Jeesuksesta eikä semmoistakaan, että sovitus jatkuisi taivaassa ja synnit laitettaisiinkin saatanan päälle kärsittäviksi. Kaikki nuo ja paljon muuta tuli demonilta Ellen Whitelle ja Ellen Whitelta Adventtikirkon opeiksi.

        http://uskonasioita.blogspot.com/search/label/Miikael

        Mikael -kysymystä on täällä käsitelty niin monta kertaa, etten enää toista mitä siitä olen aikaisemmin kirjoittanut.

        Sovituksesta taivaassa (omasta blogistani kopioituna):

        "Sovitus taivaassa (Hepr. 2:17)
        Lähetetty 17.11.2010 kirjoittanut Timo
        Heprealaiskirjeessä on mielenkiintoinen lisäsävy sovitukseen. Yleensä sen ajatellaan tarkoittavan Jeesuksen kuolemaa ristillä (Room. 5:10), mutta heprealaiskirjeessä sana viittaa Jeesuksen ylipappeuteen taivaassa, jossa hän sovittaa kansan synnit (Hepr. 2:17). Kreikan “eis to hilaskesthai tas hamartias tú laú” on preesensvartaloinen infinitiivilauseke, joka kuvaa meneillään olevaa, progressiivista tekemistä, ei kertasuoritusta. Suomeksi lauseke tulisi kääntää “sovittaakseen kansan syntejä” mieluummin kuin “sovittaakseen kansan synnit”, jotta tämä progressiivisuus välittyisi suomalaiselle lukijalle.

        Tämä herättää kysymyksen mistä oikein on kyse, koska sovitus on suoritettu ristillä. Ristin tapahtumia ei voi toistaa. Se on kertakaikkinen ja täydellinen. Sanoihan Jeesus, että “se on täytetty” (Joh. 19:30). Vastaus näennäiseen ristiriitaan onkin se, että Jeesus elää iäti rukoillakseen meidän puolestamme (Hepr. 7:25), jotta ristin ansiot voitaisiin lukea hyväksemme tänäänkin (jatkuvuus!). Näin hän puhuu puolestamme taivaan pyhäkössä (Hepr. 9:24). Tämä välimiehen tehtävä on sitä pappispalvelusta (leitúrgia), jota hän suorittaa Jumalan edessä taivaan pyhäkössä (Hepr. 8:1-2, 8; 9:15; 12:24; 1 Tim. 2:5). Tässä mielessä sovitus jatkuu taivaassa, ei uhraamisena, vaan rukouksena, ja meitä kutsutaan uskossa astumaan armon valtaistuimen eteen saamaan armoa ja laupeutta osaksemme (Hepr. 4:16). Mielenkiintoista, eikö vain?"

        ja

        "ta pros ton theon – siis mitä? (Room. 15:17; Hepr. 2:17; 5:1)
        Lähetetty 29.11.2010 kirjoittanut Timo
        Lauseke “ta pros ton theon” on kauan kummastuttanut tutkijoita. Mitä se oikein tarkoittaa? Äärikirjaimellinen käännös olisi “ne kohti Jumalaa“. Kyse on kuitenkin idiomaattisesta ilmaisusta, jonka merkityksestä ei olla yksimielisiä. Hepr. 2:17 KR38 ja RK99 kääntävät lausekkeen sanoilla “tehtävissään Jumalan edessä” ja KR92 yksinkertaisemmin “Jumalan edessä” (Biblia “edessä olis“). Englanninkielisissä käännöksissä on usein “in the service of God” ja saksankielisissä “vor Gutt“.

        Luin hiljattain uuden tutkimuksen asiasta. Idiomi esiintyy Septuagintassa kiertoilmaisuna Jumalalle. Moosekselle sanottiin, että hän olisi jumala (ta pros ton theon) Aaronille ja että hän olisi Jumalan edustaja (ta pros ton theon) kansan keskuudessa (2 Moos. 4:16, 18:19). Jumalaa idiomi tarkoittaa 5 Moos. 31:17 jakeessa (kr. ta pros ton theon = hepr. JHVH).

        Kreikankielisessä kirjallisuudessa ta pros tús theús oli tunnettu idiomi ja tarkoitti papillisten jumalanpalvontarituaalien ja uhrien toimittamista (ks. Andrie du Toit, “ta pros ton theon in Romans and Hebrews: Towards understanding an enigmatic phrase”, ZNW 2010: 241-51), joten idiomin merkitys on samanlainen kuin sanalla leitúrgia, pappispalvelus. Lauseke tulisi kääntää sanoilla “toimittaa uhripalvelusta Jumalalle“.

        Tutkimuksen valossa Hepr. 2:17 loppu tulisi siis kääntää “… jotta hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylipappi toimittaessaan uhripalvelusta Jumalalle sovittaakseen kansan syntejä.” Tämä papillinen uhripalvelus täytyy ymmärtää rukouksiksi (Hepr. 7:25), ei uhrikuolemaksi. Hepr. 5:1 teksti kuuluisi siten: “Sillä jokainen ihmisten joukosta otettu ylipappi asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan uhripalvelusta Jumalalle, tuomaan lahjoja ja uhreja syntien tähden.” Room. 15:17 kääntyy näin: “Kerskaukseni on siis Kristuksessa Jeesuksessa toimittaessani uhripalvelusta Jumalalle.” Lauseyhteydessä Paavali puhuu sananjulistajan tehtävästään papillisin termein.

        Aina oppii uutta."

        Timo


      • TimoFlink kirjoitti:

        Mikael -kysymystä on täällä käsitelty niin monta kertaa, etten enää toista mitä siitä olen aikaisemmin kirjoittanut.

        Sovituksesta taivaassa (omasta blogistani kopioituna):

        "Sovitus taivaassa (Hepr. 2:17)
        Lähetetty 17.11.2010 kirjoittanut Timo
        Heprealaiskirjeessä on mielenkiintoinen lisäsävy sovitukseen. Yleensä sen ajatellaan tarkoittavan Jeesuksen kuolemaa ristillä (Room. 5:10), mutta heprealaiskirjeessä sana viittaa Jeesuksen ylipappeuteen taivaassa, jossa hän sovittaa kansan synnit (Hepr. 2:17). Kreikan “eis to hilaskesthai tas hamartias tú laú” on preesensvartaloinen infinitiivilauseke, joka kuvaa meneillään olevaa, progressiivista tekemistä, ei kertasuoritusta. Suomeksi lauseke tulisi kääntää “sovittaakseen kansan syntejä” mieluummin kuin “sovittaakseen kansan synnit”, jotta tämä progressiivisuus välittyisi suomalaiselle lukijalle.

        Tämä herättää kysymyksen mistä oikein on kyse, koska sovitus on suoritettu ristillä. Ristin tapahtumia ei voi toistaa. Se on kertakaikkinen ja täydellinen. Sanoihan Jeesus, että “se on täytetty” (Joh. 19:30). Vastaus näennäiseen ristiriitaan onkin se, että Jeesus elää iäti rukoillakseen meidän puolestamme (Hepr. 7:25), jotta ristin ansiot voitaisiin lukea hyväksemme tänäänkin (jatkuvuus!). Näin hän puhuu puolestamme taivaan pyhäkössä (Hepr. 9:24). Tämä välimiehen tehtävä on sitä pappispalvelusta (leitúrgia), jota hän suorittaa Jumalan edessä taivaan pyhäkössä (Hepr. 8:1-2, 8; 9:15; 12:24; 1 Tim. 2:5). Tässä mielessä sovitus jatkuu taivaassa, ei uhraamisena, vaan rukouksena, ja meitä kutsutaan uskossa astumaan armon valtaistuimen eteen saamaan armoa ja laupeutta osaksemme (Hepr. 4:16). Mielenkiintoista, eikö vain?"

        ja

        "ta pros ton theon – siis mitä? (Room. 15:17; Hepr. 2:17; 5:1)
        Lähetetty 29.11.2010 kirjoittanut Timo
        Lauseke “ta pros ton theon” on kauan kummastuttanut tutkijoita. Mitä se oikein tarkoittaa? Äärikirjaimellinen käännös olisi “ne kohti Jumalaa“. Kyse on kuitenkin idiomaattisesta ilmaisusta, jonka merkityksestä ei olla yksimielisiä. Hepr. 2:17 KR38 ja RK99 kääntävät lausekkeen sanoilla “tehtävissään Jumalan edessä” ja KR92 yksinkertaisemmin “Jumalan edessä” (Biblia “edessä olis“). Englanninkielisissä käännöksissä on usein “in the service of God” ja saksankielisissä “vor Gutt“.

        Luin hiljattain uuden tutkimuksen asiasta. Idiomi esiintyy Septuagintassa kiertoilmaisuna Jumalalle. Moosekselle sanottiin, että hän olisi jumala (ta pros ton theon) Aaronille ja että hän olisi Jumalan edustaja (ta pros ton theon) kansan keskuudessa (2 Moos. 4:16, 18:19). Jumalaa idiomi tarkoittaa 5 Moos. 31:17 jakeessa (kr. ta pros ton theon = hepr. JHVH).

        Kreikankielisessä kirjallisuudessa ta pros tús theús oli tunnettu idiomi ja tarkoitti papillisten jumalanpalvontarituaalien ja uhrien toimittamista (ks. Andrie du Toit, “ta pros ton theon in Romans and Hebrews: Towards understanding an enigmatic phrase”, ZNW 2010: 241-51), joten idiomin merkitys on samanlainen kuin sanalla leitúrgia, pappispalvelus. Lauseke tulisi kääntää sanoilla “toimittaa uhripalvelusta Jumalalle“.

        Tutkimuksen valossa Hepr. 2:17 loppu tulisi siis kääntää “… jotta hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylipappi toimittaessaan uhripalvelusta Jumalalle sovittaakseen kansan syntejä.” Tämä papillinen uhripalvelus täytyy ymmärtää rukouksiksi (Hepr. 7:25), ei uhrikuolemaksi. Hepr. 5:1 teksti kuuluisi siten: “Sillä jokainen ihmisten joukosta otettu ylipappi asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan uhripalvelusta Jumalalle, tuomaan lahjoja ja uhreja syntien tähden.” Room. 15:17 kääntyy näin: “Kerskaukseni on siis Kristuksessa Jeesuksessa toimittaessani uhripalvelusta Jumalalle.” Lauseyhteydessä Paavali puhuu sananjulistajan tehtävästään papillisin termein.

        Aina oppii uutta."

        Timo

        Sepä on huvittavaa, kun samalla kertaa yrität ei-adventisteille esittää, että ajatus jatketusta sovituksesta on ihan raamatullinen ja toisaalta adventisteille, että pyhäkköoppi tutkivine tuomioineen on ihan raamatullinen. Etkö ollenkaan huomaa, että niitä ei voi sovittaa yhteen millään.

        Raamatun mukaan Jeesus, maasta taivaaseen nousustaan alkaen tempaukseen asti, valmistaa siellä uskoville sijaa (Joh 14:3), toimii uskovien hyväksi Isän kasvojen edessä (Heb 9:24), istuu Isän oikealla puolella (Mark 16:19, Heb 8:1, Kol 3:1), rukoilee ihmisten puolesta Isää (Room 8:34, Heb 7:25), ottaa hoivaansa ja hoivaa ihmisiä (Room 15:7), toimii hallitsijana (1 Piet 3:22) ja puolustaa Isän edessä uskovia (1 Joh 2:1), mutta ei pese taivaaseen verensä mukana tulleita ihmisten syntejä, ei suorita tutkivaa tuomiota, ei ollut Pyhä-nimisessä huoneessa taivaaseen mentyään, ei mennyt 22.10.1844 toiseen huoneeseen nimeltä Kaikkein Pyhin kärryillä eikä lyönyt ovea kiinni jälkeensä, ei suorita tutkivaa tuomiota alkaen Aatamista nykypolveen ja seuraaviin eikä tule laittamaan ihmisten syntejä taivaasta saatanan päälle kärsittäviksi, kuten väärä profeetta Ellen White demoninäyistään omaksui ja välitti Adventtikirkon opeiksi.


      • pyh!
        uskova_1 kirjoitti:

        Sepä on huvittavaa, kun samalla kertaa yrität ei-adventisteille esittää, että ajatus jatketusta sovituksesta on ihan raamatullinen ja toisaalta adventisteille, että pyhäkköoppi tutkivine tuomioineen on ihan raamatullinen. Etkö ollenkaan huomaa, että niitä ei voi sovittaa yhteen millään.

        Raamatun mukaan Jeesus, maasta taivaaseen nousustaan alkaen tempaukseen asti, valmistaa siellä uskoville sijaa (Joh 14:3), toimii uskovien hyväksi Isän kasvojen edessä (Heb 9:24), istuu Isän oikealla puolella (Mark 16:19, Heb 8:1, Kol 3:1), rukoilee ihmisten puolesta Isää (Room 8:34, Heb 7:25), ottaa hoivaansa ja hoivaa ihmisiä (Room 15:7), toimii hallitsijana (1 Piet 3:22) ja puolustaa Isän edessä uskovia (1 Joh 2:1), mutta ei pese taivaaseen verensä mukana tulleita ihmisten syntejä, ei suorita tutkivaa tuomiota, ei ollut Pyhä-nimisessä huoneessa taivaaseen mentyään, ei mennyt 22.10.1844 toiseen huoneeseen nimeltä Kaikkein Pyhin kärryillä eikä lyönyt ovea kiinni jälkeensä, ei suorita tutkivaa tuomiota alkaen Aatamista nykypolveen ja seuraaviin eikä tule laittamaan ihmisten syntejä taivaasta saatanan päälle kärsittäviksi, kuten väärä profeetta Ellen White demoninäyistään omaksui ja välitti Adventtikirkon opeiksi.

        tulee olemaan paljon pahempi.


      • piip!
        uskova_1 kirjoitti:

        Sepä on huvittavaa, kun samalla kertaa yrität ei-adventisteille esittää, että ajatus jatketusta sovituksesta on ihan raamatullinen ja toisaalta adventisteille, että pyhäkköoppi tutkivine tuomioineen on ihan raamatullinen. Etkö ollenkaan huomaa, että niitä ei voi sovittaa yhteen millään.

        Raamatun mukaan Jeesus, maasta taivaaseen nousustaan alkaen tempaukseen asti, valmistaa siellä uskoville sijaa (Joh 14:3), toimii uskovien hyväksi Isän kasvojen edessä (Heb 9:24), istuu Isän oikealla puolella (Mark 16:19, Heb 8:1, Kol 3:1), rukoilee ihmisten puolesta Isää (Room 8:34, Heb 7:25), ottaa hoivaansa ja hoivaa ihmisiä (Room 15:7), toimii hallitsijana (1 Piet 3:22) ja puolustaa Isän edessä uskovia (1 Joh 2:1), mutta ei pese taivaaseen verensä mukana tulleita ihmisten syntejä, ei suorita tutkivaa tuomiota, ei ollut Pyhä-nimisessä huoneessa taivaaseen mentyään, ei mennyt 22.10.1844 toiseen huoneeseen nimeltä Kaikkein Pyhin kärryillä eikä lyönyt ovea kiinni jälkeensä, ei suorita tutkivaa tuomiota alkaen Aatamista nykypolveen ja seuraaviin eikä tule laittamaan ihmisten syntejä taivaasta saatanan päälle kärsittäviksi, kuten väärä profeetta Ellen White demoninäyistään omaksui ja välitti Adventtikirkon opeiksi.

        kumoamaan mitä Timo kirjoitti noista Raamatun paikoista, koska silloin yrität kumota Raamattua. No niinhän sinä teetkin. Uskova sinä et ole.


      • eremith32
        TimoFlink kirjoitti:

        En ole kiinnostunut gnostilaisesta harhaopistasi. Olen kristitty.

        Timo

        Samat sanat eipä tuollainen adventistinen - pelkkään olettamuksenn perustuva dualistinen dogmatiikka paljon luulisi kiinnostavan, ainakaan hiukankin ajattelevaa, ja totuudesta kiinnostunutta ihmistä. Mutta sellaista hieman laiskaa, joka ei tahdo ajatustaan/ymmärrystään eli järkeään käyttää, vaan tyytyy johonkin valmiiksi purettuun epäterveelliseen seka ruokaan ja sairastuttaa hänet, niin hänelle kelpaa mikä vaan, kun ei se vain häiritse hänen arkielämäänsä jokapäiväisiä askareita.


      • pyh!
        eremith32 kirjoitti:

        Samat sanat eipä tuollainen adventistinen - pelkkään olettamuksenn perustuva dualistinen dogmatiikka paljon luulisi kiinnostavan, ainakaan hiukankin ajattelevaa, ja totuudesta kiinnostunutta ihmistä. Mutta sellaista hieman laiskaa, joka ei tahdo ajatustaan/ymmärrystään eli järkeään käyttää, vaan tyytyy johonkin valmiiksi purettuun epäterveelliseen seka ruokaan ja sairastuttaa hänet, niin hänelle kelpaa mikä vaan, kun ei se vain häiritse hänen arkielämäänsä jokapäiväisiä askareita.

        nii, et sää se sairas olet... sun kirjoittelut on henkisesti sairaan soperrusta.


    • Yleiskristillisestä näkökulmasta katsovana antaisin advarien opista numeron 8 skaalalla 0-10
      Tarkistakaa itse kukin puheena oleva raamatullisuus.
      Vain täältä sen voi kaikella vakavuudella tarkistaa:

      http://www.adventtikirkko.fi/opetus/oppi.html

      Yllä mainittu on ikäänkuin maisemakuva.
      Lähikuvan saa osallistumalla ennakkoluulottomasti adventtiseurakuntien kokouksiin edes jonkin verran.

    • Vain pelastusopistahan olikin aloitusotsikon mukaan nyt kyse. Siitä Adventtikirkko vetää kiitettävän numeron.
      Adventistien pelastusoppi on protestanttista uskonvanhurskausoppia, ei uskon ja tekojen sekoitusta niinkuin roomalaiskatolisilla.

      Tunnen adventismin, olen tutkinut jopa tuoreen kirjan Kolmen Enkelin Sanoma. Nykyisin vedän kiitettäviä
      mediaseiskan kirjekursseista. Se todistaa, että tiedän, millaisia vastauksia odotetaan. Juuri viimeksi tuli
      Terveyttä Ravinnosta -kurssista kiitettävä jokaisesta kolmesta osasta. Terveysoppikaan ei ole ristiriidassa
      yleisen terveystiedon kanssa.

      antti

      • Ilta nuotiolla!

        Adventistien oppi fpstakin kolmen enkelin sanomasta on pelkkää huuhaata järjetöntä ihmisen omaa sovittelua, niinkuin kaikki heidän oppisovittelunsa, jotka eivät kestä minkäänlaista tervettä kritiikkiä. Niitä voi kesäisin nuotiolla aikaansa kuluttaessa, keksiä lisää, että se siitä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      325
      3847
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      274
      2206
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      111
      1535
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe