Kirput

Kirputonhurtta

Mistä kirput oikein tulevat, ja miksi meidän kotikoirilla ei niitä ole? Esim. Australialaista "Eläintenpelastustiimi" sarjaa kun katsoo niin jokaisella huostaanotetulla koiralla ja kissalla on kirppuja. Pennuillakin vaikka ne ovat olleet huonoissa oloissa vasta muutaman viikon. Itse pesen koirani pari kertaa vuodessa tai tarpeen vaatiessa, mutta ei niillä mitään kirppuja ole. Mistä ne siis tulevat ja miksi ei meidän kaikkien koirille?

9

1637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfchgfmhfmfm

Koirastasi huolehditaan.

Nuo pennut ovat saaneet ne elinympäristöstään, emältään. Huono ruoka, huono vastuskyky, ei madotettu, ei rokotettu, jne.

• tulevat

esim. näyttelyistä tai muista koiratapahtumista. Ulkoloistartunta ei yleensä liity koiran kotioloihin mitenkään, vaan sen voi saada koirapuistossa tai vaikka lenkillä vastaan tulevalta koiralta kun koirat haistevat toisiaan. Ulkoloistartunnan voi koira saada myös villieläimeltä esim. kapi ketulta. Eli ei auta vaikka muuttaisi hornantuuttiin missä ei toisia koiria ole.

• viihtyvät

paremmin lämpimissä maissa. Suomessa taas täit ja väiveet ovat yleisempiä kuin lämpimissä maissa joissa kirput ovat yleisempiä.

• 14

Häätääkö niin sanottu "madotus" (esim. Axilur) myös ulkoloiset? Entä Stronghold?

• häätää vaan
        14 kirjoitti:

Häätääkö niin sanottu "madotus" (esim. Axilur) myös ulkoloiset? Entä Stronghold?

sisäloiset. Ulkoloisiin tehoaa esim. Stronghold, Frontline, Exspot(vain täi,kirput ja puutiainen). Lisäksi jotkut ulkoloiset levittää sisäloisia oliskohan heisimatoa, niin lisäksi koira tarttee madotuksen.

• Di-anna

Näkeekö kirput silmällä? Koira rapii itseään mutta mitään ei näy.

• täitjaväiveet

Ei välttämättä näy paljaalla silmällä ellei tiedä mitä on etsimässä. Olisi pitänyt itse arvata mistä on kyse kun omat koirat alkoivat yhtenä päivänä rapsuttamaan samaan aikaan. No en tajunnut ajoissa niin täitartunta aiheutti jo haavoja toisen koiran päähän ennenkuin tajusin mistä on kyse ja kävin apteekista hakemassa Frontlinea joka onneksi tehosi.

• c-darius

Kirppu on aika iso, n. 3 mm, tummanruskea. Tunnistat sen siitä, että kun saat kädelle, se hyppää jonnekkin huit h...ttiin. Ostin ulkomailta pennun, ja siinä oli kirppuja. Vilistivät pakoon siellä turkin sisässä. Ne eivät purreet ihmisiä, Frontline-käsittely kaksi kertaa, makuuvaatteiden huolellinen pesu/hävittäminen. Eivät ole palanneet.

• tyttöjäällä

Meidän koirilla on JOKA kesä kirppuja turkit täynnä,esim.oravista.Täitä ollut kahdesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2814
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2017
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1678
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      31
      1393
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe