Marsu vinkuu

Nipsu__^^

Olen todella huolissani marsustani. Se vinkuu monta kertaa päivässä todella kova äänisesti, pelkään että sitä sattuu. Netistä olen etsinyt tietoa miksi marsu vinkuu, mutta en löydä. tiedättekö te? Marsullani on jaloissa sientä, mutta olen sitä rasvaillut ja leikannut pois sillonkun pystyy ettei vahingossakaan osu ihoon. Se vinkuu yksin, tai kaverinsa kanssa että ei tunnu olevan häkkikaverista kiinni..eläinlääkäriin ei olisi rahaa pariin kuukauteen, mutta jos on pakko aina sitä rahaa jostain saa, mitä mieltä olette kannattaako minun olla huolissani tuosta kiljumisesta? Ja jos asiaan liittyy jotenkin, cvitamiinia pitäisi saada tarpeeksi, jauhetta annan ja paprikaa..

8

3509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Nipsu__^^

        oli!:) kiitos, oppi vähän muutakin niiden juttelusta:) eli ei nyt enään tarvitse pelätä että se kivusta huutaisi:)


      • hjgyfr4
        Nipsu__^^ kirjoitti:

        oli!:) kiitos, oppi vähän muutakin niiden juttelusta:) eli ei nyt enään tarvitse pelätä että se kivusta huutaisi:)

        Voi olla myös kivi virtsateissä.Näin oli meillä.Piti useita kertoja päivässä ulinaa.Piti lopettaa kun vietiin eläinlääkäriin:(


    • llllllllllll

      Oletko vienyt sitä eläinlääkäriin tosta sienestä? Etkö saanut mitään hoito-ohjetta kuin rasvata ja leikata sientä?

      • Sanska_

        Enpä jaksa uskoa että oikeasti sieni olisi, känsä vain.


    • Hipsukukkuu

      Tarkoittanet sienellä känsää. Känsä on siis kovettunutta tassun ihoa, joka saattaa joskus näyttää ylimääräiseltä kynneltä.

      Marsut pitävät usein omaa elämäänsä, ihan vain huomiota hakeakseen tai viestiäkseen toiselle marsulle :) Meillä kiljuttiin aina, jos kuultiin jääkaapin oven avaus tai että jos käveltiin häkin ohi ilman, että asukkaat saivat herkkupalaa..

    • Nipsu__^^

      Kun näytin marsuni tassua "kokeneelle marsunomistajalle" hän sanoi että kyseessä on jonkinlainen sieni, mutta kyseessä taitaa olla känsä, sillä olen pystynyt pari pientä palaa leikkaamaan pois ilman että marsua on sattunut eli ei se voi vakavaa olla, ja rasvailla yritän ahkerasti että ei kasvaisi paljoa ja pysyy tassut pehmosina, ja vinkuminen on toivottavasti huomion hakemista, sillä marsu tuntuu muuten hyvinvoivalta, leikkisältä ja muutenkin iloiselta, eli nyt en vie eläinläääriin ellei tilanne muutu, kiitos kommenteista:)

    • Anonyymi

      Voi ei en kyllä tiedä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe