American Airlines

AAFIN

Onko kukaan matkustanut New Yorkiin American Airlinesin suoralla lennolla Helsingistä, jonka operoijana toimii Finnair? Onko AA:n ja Finnairin lippujen ostajat samassa asemassa; mm. matkatavaraohjeet eroavat jonkin verran toisistaan, kumman ohjeita noudatetaan, Finnairinko?! Onko mitään muita asioita, joita tulisi huomioida ennen matkan varaamista American Airlinesilta? Mielummin kannattaisin kotimaista yhtiötä ja ostaisin liput Finnairilta, mutta n. 100 euron hintaero puoltaa American Airlinesin valintaa. Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista!

5

1197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Finnair sen lentää

      keneltä matkan ostat sillä Finnairin kirstuun se silti kilahtaa...sinähän lennät Finnairilla...kannattaa aina miettiä ja kysyä sitten vasta. Tuota hintaero en usko sillä kyllä matkan pitäisi olla samanhintainen? Samoin matkatavarat kuten Finnairilla. Finnair ei ole kotimainen yhtiö mutta siltähän se äkkiä näyttää. Harmi vaan että lentävät miten sattuu ja nytkin on tulossa uusi lakko kohta puoliin...

      • matkailija-x

        Lippuen hinnoissa voi olla eroa eri lentoyhtiöden myydessä niitä samalle lennolle. Eikä operoiva yhtiö ole aina halvin... Usein Pariisiin lentäessäni lennän halvemmilla Air Francen lipuilla kuin mitä lentoja operoiva Finnair myy samoille lennoille.

        Tuosta matkatavaroiden määrästä en ole ihan varma, mutta lähtisin sen mukaan, mitä AA:n sivuilla sanotaan, ethän voi välttämättä tietää kuka lentoa oikeasti operoi. Itse olen ainakin kerran vedonnut lippuuni kirjoitettuihin matkatavaramääriin ja selitykseni hyväksyttiin mukisematta. Ilmeisesti matkatavaroiden sallituissa enimmäismäärissä ei ole suuriakaan eroja enää, kun Finnairkaan ei enää kuljeta kuin yhden max. 23 kg laukun ilman lisäveloitusta Pohjois-Amerikan lennoilla.

        Finnairin osake-enemmistön omistaa valtio, lisäksi yhtiön osakkeita omistavat suomalaiset yhteisöt ja yksityishenkilöt, joten kyllä sitä vielä voi suomalaisen yhtiönä pitää, vaikka onkin pörssinoteerattu.


    • Lennän itse nyt toukokuussa Helsingistä New Yorkiin ja ostin lipun American Airlinesiltä, koska se oli, kuten sanoit, reilun satasen halvempi kuin Finnairin lippu samaan koneeseen samana päivänä. Lipussa sanotaan selvästi "operated by Finnair" ja itse noudattaisin tässä tapauksessa Finnairin ohjeita laukkuasioissa.
      Lipun ostamisessa ei ollut mitään ihmeellistä, luottokortilla maksoin ja tulostettava lippu tuli linkkinä sähköpostiin.
      Vielä en ole keksinyt, miten istuinpaikan voi varata AA:n sivuilta vai olenko sen suhteen vielä liian aikaisessa? Täytyykö olla esim. AA:n jäsen? Jos joku tietää tähän ratkaisun, niin olen kiitollinen vihjeestä

      • miten on?

        Ei tarvitse olla jäsen. Mene AA:n sivuille, sieltä reservations - sitten my reservation- ja sitten continue without logging in. Pääset varmaan sitten eteenpäin nimelläsi jne.


    • AA

      Sen lentoyhtiön sääntöjä matkatvaroiden jne. kanssa noudatetaan, jonka lipun olet ostanut. Eli tässä tapauksessa AA:n, vaikka Finnairilla lennätkin. Ei voi olettaa, että tietäisit esim. maailmalla matkustaessasi, mitä sääntöjä operoiva lentoyhtiö käyttää, kun niitä ei kerran lipussasi lue.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      56
      742
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe