Onko kukaan matkustanut New Yorkiin American Airlinesin suoralla lennolla Helsingistä, jonka operoijana toimii Finnair? Onko AA:n ja Finnairin lippujen ostajat samassa asemassa; mm. matkatavaraohjeet eroavat jonkin verran toisistaan, kumman ohjeita noudatetaan, Finnairinko?! Onko mitään muita asioita, joita tulisi huomioida ennen matkan varaamista American Airlinesilta? Mielummin kannattaisin kotimaista yhtiötä ja ostaisin liput Finnairilta, mutta n. 100 euron hintaero puoltaa American Airlinesin valintaa. Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista!
American Airlines
5
1379
Vastaukset
- Finnair sen lentää
keneltä matkan ostat sillä Finnairin kirstuun se silti kilahtaa...sinähän lennät Finnairilla...kannattaa aina miettiä ja kysyä sitten vasta. Tuota hintaero en usko sillä kyllä matkan pitäisi olla samanhintainen? Samoin matkatavarat kuten Finnairilla. Finnair ei ole kotimainen yhtiö mutta siltähän se äkkiä näyttää. Harmi vaan että lentävät miten sattuu ja nytkin on tulossa uusi lakko kohta puoliin...
- matkailija-x
Lippuen hinnoissa voi olla eroa eri lentoyhtiöden myydessä niitä samalle lennolle. Eikä operoiva yhtiö ole aina halvin... Usein Pariisiin lentäessäni lennän halvemmilla Air Francen lipuilla kuin mitä lentoja operoiva Finnair myy samoille lennoille.
Tuosta matkatavaroiden määrästä en ole ihan varma, mutta lähtisin sen mukaan, mitä AA:n sivuilla sanotaan, ethän voi välttämättä tietää kuka lentoa oikeasti operoi. Itse olen ainakin kerran vedonnut lippuuni kirjoitettuihin matkatavaramääriin ja selitykseni hyväksyttiin mukisematta. Ilmeisesti matkatavaroiden sallituissa enimmäismäärissä ei ole suuriakaan eroja enää, kun Finnairkaan ei enää kuljeta kuin yhden max. 23 kg laukun ilman lisäveloitusta Pohjois-Amerikan lennoilla.
Finnairin osake-enemmistön omistaa valtio, lisäksi yhtiön osakkeita omistavat suomalaiset yhteisöt ja yksityishenkilöt, joten kyllä sitä vielä voi suomalaisen yhtiönä pitää, vaikka onkin pörssinoteerattu.
Lennän itse nyt toukokuussa Helsingistä New Yorkiin ja ostin lipun American Airlinesiltä, koska se oli, kuten sanoit, reilun satasen halvempi kuin Finnairin lippu samaan koneeseen samana päivänä. Lipussa sanotaan selvästi "operated by Finnair" ja itse noudattaisin tässä tapauksessa Finnairin ohjeita laukkuasioissa.
Lipun ostamisessa ei ollut mitään ihmeellistä, luottokortilla maksoin ja tulostettava lippu tuli linkkinä sähköpostiin.
Vielä en ole keksinyt, miten istuinpaikan voi varata AA:n sivuilta vai olenko sen suhteen vielä liian aikaisessa? Täytyykö olla esim. AA:n jäsen? Jos joku tietää tähän ratkaisun, niin olen kiitollinen vihjeestä- miten on?
Ei tarvitse olla jäsen. Mene AA:n sivuille, sieltä reservations - sitten my reservation- ja sitten continue without logging in. Pääset varmaan sitten eteenpäin nimelläsi jne.
- AA
Sen lentoyhtiön sääntöjä matkatvaroiden jne. kanssa noudatetaan, jonka lipun olet ostanut. Eli tässä tapauksessa AA:n, vaikka Finnairilla lennätkin. Ei voi olettaa, että tietäisit esim. maailmalla matkustaessasi, mitä sääntöjä operoiva lentoyhtiö käyttää, kun niitä ei kerran lipussasi lue.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167220- 1992607
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1102241En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761628Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911129- 441029
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va461009- 99961
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6763- 46763