Kannattaako mennä?

Epäilty78

Kannattaako minun pahoinpitelystä epäiltynä mennä sovitteluun, josta vartija sai poliisin mukaan 5cm haavan kämmeneen ? Vartijan mielestä käytäydyin huonosti, kun oli pientä kahakkaa muutaman muun kanssa ja sitten vartija repi minut pois, mutten tosiaankaan humalassa pysynyt hänen tahdissaan ja ilmeisesti siinä olen aiheuttanut hänelle 5cm haavan sitten....Minulla olisi oikeuteen todistajia, jotka sanoisivat vartijan käyttäneen rivakkaita ottteita minuun. Jos suostun sovitteluun, millä todennäköisyydellä syyte jää nostamatta ja jääkö sovittelun kautta mennyt juttu poliisin rekistereihin samalla tavoilla kuin käräjillä tuomittu sakko? Ja mitä kannataa maksaa tuollaisesta? 100e?

3

688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liiallisen voiman

käytöstä, josta johtuen jouduit puolustamaan itseäsi.
      Tämän jälkeen voit mennä sovitteluun...

• aloittaja____

Voinko mennä tuonne sovitteluun ilman syytteen nostamista ja kuunnella hänen vaatimuksensa, jos ovat esim luokkaa 100e, niin en edes jaksa alkaa nostaa häntä vastaan syytettä, mutta jos ovat luokkaa 400-1000e, niin sitten kyllä nostan?

• KANNATTAA AINA MENNÄ
        aloittaja____ kirjoitti:

Voinko mennä tuonne sovitteluun ilman syytteen nostamista ja kuunnella hänen vaatimuksensa, jos ovat esim luokkaa 100e, niin en edes jaksa alkaa nostaa häntä vastaan syytettä, mutta jos ovat luokkaa 400-1000e, niin sitten kyllä nostan?

Näin ulkopuolisena neuvoisin, että sovitteluun kannattaa aina mennä , vaikka vain katsomaan tilanne. Et menetä siinä mitään. Sovittelun voi aina myös keskeyttää tai lopettaa, jos siltä tuntuu, että ei kannata jatkaa esim. vaatimukset liian kovia jne. Sovittelu on myös siitä hyvä juttu, että se on täysin ilmainen. Oikeudesta saattaakin tulla yllätyksenä myös kulujakin. Oikeudesta ei KOSKAAN tiedä voittaako vai häviäkö jutun tai harvoin ainakin voi olla 100% varma voitostaan. Huomaa kun seuraa lehdistä oikeudenkäyntejä. Keräjäoikeuden päätös voi mennä täysin nurin hovioikeudessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22