Eilen huomasin kun normaalisti istumassa olin asentoa vaihtamassa, että klitoris on kammottavan arka. Luulin alkuun vain kuivaksi, kun menkat ovat vasta jokusen neljä päivää sitten loppuneet (taas vaihteeksi), mutta klita onkin todella arka pienimmästäkin kosketuksesta. Vähän sitten itse tutkiskelin, että josko olisi vain jotakin roskaa kertynyt, ja ajattelinkin ensin jostakin poimukasta löytäneeni pikkuriikkisen palan vessapaperia. Yritettyäni irroittaa "paperin palaa" tuloksetta aloinkin ajatella, josko se onkin jokin ihonalainen juttu? Täplä klitan poimukassa on hieman viivamainen ja vaikuttaa vaalean kellertävältä finniltä (selvästi klitan vasemmalla puoliskolla). Kokeilin sitten sattuuko klitaa yhtä paljon painettaessa oikealta tai vasemmalta ja vasemmalta puolelta onkin aivan vietävän herkkä, eli juuri siltä omituisen täplän puolelta. Muuten on klita aivan normaali. Olen 18 enkä ole yhdynnässä ollut kertaakaan elämäni aikana, joten päätin olla pelottelematta itseäni millään hivin yms. kaltaisella, vaikka mahdollisuushan aina voi olla.
Samoja kokemuksia? Voiko olla vain joku ihonalainen esim. häpykarva ja lähtee pois itsekseen, vai pitäisikö käydä (ensimmäistä kertaa) gynekologilla?
Kipeä klitoris
2
8552
Vastaukset
- -
Suosittelisin lämpimästi gynellä käyntiä, jos vaiva on vielä jatkuu eikä näytä poistuvan itsestään.
- Saman kokenut
Heti käymään gynellä, mikäli aihe on vielä ajankohtainen! Mistään häpykarvasta tuskin on kyse. Klitoriksessa ei kasva karvaa. Finnikin olisi sinänsä erikoinen, varsinkin jos kyseessä on klitoriksen terska, kuten tekstistäsi voisi arvella. Klitoriksen huppuun sellainen periaatteessa voisi tullakin, mutta kipu silloin tuskin olisi noin kova.
Itselläni oli viitisen vuotta sitten vastaavanlainen kokemus. Klitoriksen terskaan ilmestyi hyvin kipeä näppylä, joka ei lähtenyt useassa viikossakaan. Kävin näyttämässä sitä gynekologille, joka huolestui asiasta. Asianmukaiset kokeet tehtiin ja näppylä paljastui ihosyöväksi. Kasvain oli pieni ja hyvänlaatuinen, mutta vaati klitoriksen terskan poistamista. Muuten sukuelimiin ei onneksi tarvinnut kajota. Olen itse sinua paljon vanhempi, vaihdevuodet jo läpi käynyt eikä seksi ole enää elämässä niin merkityksellistä kuin se oli nuorena. Silti kokemus oli hyvin traumaattinen ja masentava, sillä operaatio johti kohdallani siihen, etten ole enää ainakaan toistaiseksi kokemaan orgasmia ja muutenkin seksuaalinen nautinto on pienentynyt huomattavasti. 18-vuotiaalle vastaava menetys tuntuisi varmasti maailmanlopulta, voisin kuvitella. Toivottavasti sinun kohdallasi ei ole tästä kyse, kyse on muutenkin harvinaisesta tapahtumasta. Jos kuitenkin on, niin on parempi menettää klitoris kuin antaa syövän levitä. Monien naisten kohdalla vastaavassa tilanteessa on jouduttu amputoimaan ulkoiset sukuelimet kokonaan. Pahimmillaan tietysti syöpä on niin levinnyt, ettei se ole enää hoidettavissa. Mene siis gynelle heti, jos et ole vielä mennyt!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 642895
- 422489
Kela kelaa toimeentulotukia takaisin
Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii1832216Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?282186Rakastan sua
Johonkin tämä piti saada purkautumaan, ehkä se jollain ihmeellä välittyy samalla sinun suuntaan ❤️131271- 171216
Kyllä sut varmaan
Aika moni haluaisi, miks sä et halua niitä jotka varmaan purkkiin sut pistäis ettet pääse karkuun181190- 211178
Työnsin sut aikoinani pois nainen, koska en ollut varma hyväksikäyttäisinkö sinua
Olin varma, että hyväksikäyttäisin sinua, tai että et olisi tarpeeksi kaunis tai kiva minulle, sen takia työnsin sinut p601153Siksi meidän suhteesta
Ei koskaan tule mitään. Ei ikinä vaikka rakastettiin toisia. Olet uskomaton valehtelija. Säälin sua että olin niin pakko74943