Sonera teki KALLIIN virheen minulle

Penttinen

Eli tilasin soneran laajkaistan jotain kaksi viikkoa sitten ja myyjä löi käteen asennuslevyn jossa oli myös ohjeita.

Sitten viikon päästä tuli kirje jossa oli tunnukset ja sama asennulevy.

Sitten kun liittymän piti aueta 6.5 niin soitin ja sanoin ettei oo tullut tilauvahvistusta ja taas perjantaina tuli kirje jossa oli samat tunnukset ja sama CD.
Eli puhelineuvoja luuli ettei oo tullut tunnuksia eikä sitä mitä tarkoitin ettei tilauvahvistuta tullut meiliin.

Taitaa Soneraa harmittaa kun antoi ylimääräisiä CD-levyjä kaksi.

PS: nyt on liittymät kunnossa

51

1088266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo

tuo tullee näkymään asiakkaalle joko huonontuneena palveluna tai sitten hintojen nousuna. ihmettelen miten soneralla on varaa moiseen tuhlaukseen.

• F5?

Ottakaa hyvät ihmiset nyt jo se F5 pois pohjasta, kun lukukertoja tullut jo liki 50'000 parissa tunnissa!

• Henrik

Se oli silloin ennen wanhaa kun ne paineli sitä.

Ei se enään onnistu

• nipo
        Henrik kirjoitti:

Ei se enään onnistu

enää.

• jari
        Henrik kirjoitti:

Ei se enään onnistu

miksipä ei

• Kiki
        jari kirjoitti:

miksipä ei

Eli yksi lukerta/yksi IP... muutenhan laajkaistalaisilla ois kaikilla 10000000000000000 lukiaa kun jättäis koneen yöksi toistamaan...

• Tietämätön?
        Kiki kirjoitti:

Eli yksi lukerta/yksi IP... muutenhan laajkaistalaisilla ois kaikilla 10000000000000000 lukiaa kun jättäis koneen yöksi toistamaan...

Mutta talletetaanko nämä IP:t johonkin tietokantaan, jossa ne säilyvät maailman tappiin asti? En usko, että kukaan käyttäisi tämänkaltaiseen asiaan sen vaatiman määrän levytilaa. Eli uskon vakaasti että ne IP:t kyllä resetoidaan tietyn väliajan välein, ja melko useasti. Ja näinollen myös lukukertoja voi samalla henkilöllä/ip:llä olla monta. Korjata toki saa, jos asiaa en ole ymmärtänyt/olen tietämätön.

• toimivat?
        Tietämätön? kirjoitti:

Mutta talletetaanko nämä IP:t johonkin tietokantaan, jossa ne säilyvät maailman tappiin asti? En usko, että kukaan käyttäisi tämänkaltaiseen asiaan sen vaatiman määrän levytilaa. Eli uskon vakaasti että ne IP:t kyllä resetoidaan tietyn väliajan välein, ja melko useasti. Ja näinollen myös lukukertoja voi samalla henkilöllä/ip:llä olla monta. Korjata toki saa, jos asiaa en ole ymmärtänyt/olen tietämätön.

Itse kokeilin tuota F5-juttua valitsemalla yli viikon vanhan viestin, jota oli luettu niukasti. Aluksi vaikutti, että homma ei toimi (lukukerrat eivät nousseet), mutta kun myöhemmin kävin tarkistamassa, olivat lukukerrat lisääntyneet. Tuskimpa kymmenet muut olivat jotain vanhaa viestiä tunnin aikana lukemassa käyneet yhtä paljon kuin viikossa aiemmin yhteensä.

Tuskin tosiaan viitsivät kovin paljoa tuhlata koneidensa kapasiteetteja lukijoiden ip:iden tallentamiseen ja käsittelyyn.

• Kiki
        toimivat? kirjoitti:

Itse kokeilin tuota F5-juttua valitsemalla yli viikon vanhan viestin, jota oli luettu niukasti. Aluksi vaikutti, että homma ei toimi (lukukerrat eivät nousseet), mutta kun myöhemmin kävin tarkistamassa, olivat lukukerrat lisääntyneet. Tuskimpa kymmenet muut olivat jotain vanhaa viestiä tunnin aikana lukemassa käyneet yhtä paljon kuin viikossa aiemmin yhteensä.

Tuskin tosiaan viitsivät kovin paljoa tuhlata koneidensa kapasiteetteja lukijoiden ip:iden tallentamiseen ja käsittelyyn.

Jos joku haluaa viestin näyteikkunaan niin halukoot.

Vois toi IP-juttu toimii myös gallupkysymykyksissä iltalehessä :)

• Joo
        Kiki kirjoitti:

Jos joku haluaa viestin näyteikkunaan niin halukoot.

Vois toi IP-juttu toimii myös gallupkysymykyksissä iltalehessä :)

Se perustuu Cookie -tekniikkaan.

• grtr
        Kiki kirjoitti:

WWW.JARSKA.TK hyvä sivu

• !!!

Ja mulle ei tullu aikoinaan mitään asennuslevyä.Mut sainpa toimimaan.Näin se tasottuu!

• Kukka

Minullekin niitä lykättiin henkilökohtaisesti ja postin kautta kolme. Taitaa olla talon tapa.

• piikei

Teki se Sonera kalliin virheen mullekin! tästä intterwepissä surffailun ihanuudesta saan maksaa taas koko kuukauden maksun! ei kuitenkaan enää paljoa halvemmalla saa tätä 512/512 liittymää! aina noita samoja laskuja saa katsoa joka kuukausi!*itutt**toivottavasti herrat isot herrat näkee tämän että kuukausimaksut pienenisi ;)PS! Kiitos TeliaSonera tästä monien huonojen aivan loistavasti toimineesta nettilinjasta!
        PSS kyllä se vähemmästäkin v*tuttaa jos linja ei toimi jotain 5 minuuttia muuten niin täydellisesti kerran 3 vuodessa! Että tässä Tzoneralle terveisiä!haistakaa kukkasia ja kiitos!

• LoLLoPeLLe

meillekkin tuli kaksi CD:tä mutta tunnukset tuli kerran

• nyt toimii

Helmikuussa sain edustajalta yhden ja paikalliselta puhelinyhtiöltä vielä kaksi asennusromppua postissa.Liittymäsopimuksia tuli kaikkiaan kolme.

• Pet

Tämä on kyllä loistava topicci! Kallis on nimenomaan se sana jota tässä yhteydessä suositellaan käytettäväksi! Nimittäin on hyvä muistaa että kun sonera prässäyttää noita asennuslevyjään jossain missälie tunguusiassa, niin ne tulee tod. näk. maksamaan soneralle jopa jotain 5 senttii kipale...
      Ei tässä nyt voi muuta odottaa kuin et koskakohan ne menee konkkaan, kun ne on lähettäny jollekin onnekkaalle paskiaiselle 2!!! levyä...
      Kai pistit sen ylimääräisen huuto.net:iin myyntiin? Saatat meinaan lyödä todella rahoiks!!!

• Petille

Jamistä tiesit että touhuun huutonetissä?

Kato jos jokaselle tulee kolme levyy kun myyjä pelaa arman päälle et jos postis ei tuukkaan ja yks levy maksaa soneralle vaikka 30€ niin siinä meni 60€ hukkaan mutta kato vaikka 20.000 asikasta niin se on jo 1200000€ et revi siitä ja kysy vielä miksi netti maksaa niin pirusti

• Pet
        Petille kirjoitti:

Jamistä tiesit että touhuun huutonetissä?

Kato jos jokaselle tulee kolme levyy kun myyjä pelaa arman päälle et jos postis ei tuukkaan ja yks levy maksaa soneralle vaikka 30€ niin siinä meni 60€ hukkaan mutta kato vaikka 20.000 asikasta niin se on jo 1200000€ et revi siitä ja kysy vielä miksi netti maksaa niin pirusti

En oo soneran asiakas, mut varmaan täytyy liittyä teihin onnellisiin... Täytyy muuten olla jotain platinaa sen asennus cd:n, jos se 30 eskoo kustantaa...

• itse
        Pet kirjoitti:

En oo soneran asiakas, mut varmaan täytyy liittyä teihin onnellisiin... Täytyy muuten olla jotain platinaa sen asennus cd:n, jos se 30 eskoo kustantaa...

cd:n prässäys varmaan maksakaan kovin paljoa mutta ne kaikki muut kustannukset mitkä tulee siihen päälle, cd:n kotelot, kansilehdet ym. sekä tietty postitus, ai niin ja softat päälle.

• Pet
        itse kirjoitti:

cd:n prässäys varmaan maksakaan kovin paljoa mutta ne kaikki muut kustannukset mitkä tulee siihen päälle, cd:n kotelot, kansilehdet ym. sekä tietty postitus, ai niin ja softat päälle.

ni siit tulee sit 30 euroo vai?
        Eli kun levy-yhtiö myy jotain mid-price levyy viidellä eurolla, ni ne tekee 25 euroo tappioo?
        Mitä jengi täällä oikee kelaa???

• itse
        Pet kirjoitti:

ni siit tulee sit 30 euroo vai?
        Eli kun levy-yhtiö myy jotain mid-price levyy viidellä eurolla, ni ne tekee 25 euroo tappioo?
        Mitä jengi täällä oikee kelaa???

mä en ole koskaan väittänyt että noi asennus-cd:t maksais 30 euroa. älä sekoita mua noihin muihin kirjoittajiin. tää on vasta mun toinen kommenttini tähän ketjuun.

• ratto

TeliaSonera Finlandin toinen kvartaali tulee olemaan peruuttamattomasti pakkasella ja kyseinen yhtiö joutuu lomauttamaan kesäksi 120 henkilöä Suomesta sinun kahden ylimääräisen mukinalusen, eiku CD:n takia.

Palauta ne ja pelasta monen työpaikka!

• STT

Penttisen ylimääräinen CD ajoi Soneran velkasaneeraukseen....

• ADSL

Itse tilasin soneran laajakaistan joulukuussa 2003, koska silloin oli se 10 euron tarjous. Lupasivat, etta laitteet asennettaisiin 4 viikon päästä kuntoon ja uskoin. 4 viikkoa meni, enkä viitsinyt heti valittaa, joten odotin vielä viidennenkin viikon. Sen jälkeen meni hermot ja soitin. Nyt elettiin siis Tammikuun puolessa välissä. Lupasivat hoitaa asian muutaman päivän sisällä.

No, muutama päivähän siinä meni = 1kk

Tänä aikana jouduin itse selvittamaan asiaa useita kertoja ja rahaa paloi puhelinmaksuina. Pyysivät soittelemaan eri pisteisiin ja laitoksiin, ja aina väittivät, etta kaiken pitaisi olla kunnossa. Muutamaan kertaan sanoivat, että minulla olisi muka laitteistossa vikaa.

Loppuen lopuksi laitteet saatiin kuitenkin kuntoon (siis Soneran puolella) ja nettikin alkoi toimimaan. Soneralla oli vikaa informaatiossa, ja koneella näkyi, että asentajat olisivat muka kayneet paikan päällä, vaikka todellisuudessa eivät kayneet. Tänä aikana sonera lahetti kolme kertaa CDt ja aloituspaketin. Lupasivat hyvitykseksi vielä 2 maksutonta kuukautta. Ei ole ihme jos menee soneralla huonosti, jos ei edes näin yksinkertainen asia toimi. Hävisivät kyllä minun kohdallani aika paljon rahaa.

• nettiauki

ihmejuttuja tilasin soneran adsl.n ja per...le!että se kesti,koskaan en saanut mitään asennuslevyjä menin himaan löin virrat koneeseen ja modeemiin läpyttelin vähän asetuksia joista ei sillon mitään hajua,ja yhtäkkiä mulla oli netti auki...???

• Teppo

Tilasin Soneran ADSL-liittymän maaliskuussa. Ostin Zyxelin ulkoisen modeemin. Odottelin viikon pari. Laitoin modeemin kiinni ja netti toimi!!! On se ihme. En tarvinnu ees mitään ******** asennus ceedeitä, tahi tunnuksia (vaikka ne tulikin postissa)... Eli jos joku tarttee asennuslevyä niin multa saa halvalla... =)

• Penttinen

En nyt uskonut että alitteessa on vaikaa kun myyjä sanoi "näitä ostettiin silloin tarjousviikonloppuna 1000 eikä ytäkään palautettu" ja mulle osui kumpikin rikkinäinen laite...

Kyllä mulla oli tuuria tässä jutussa....

Varmaan se kolmaskin pääte olisi juuri minun kohallani ollut epäkuntonen...

• kuullu

sonerahan ei omista juuri ollenkaan näitä puhelinpiuhoja, vaan ne omistaa paikalliset puhelin yhtiöt esim. hpy jne...

kun ostat soneralta laajakaistaliittymän, niin tällöin soneran täytyy maksaa vuokraa sille puhelin yhtiölle, joka omistaa sinun taloosi tulevat puhelinpiuhat. jotta laajakaistasi aukenisi, niin tällöin siellä puhelin yhtiössä täytyy kytkeä piuhat paikoilleen. sitä ei siis tee sonera. sonera saattaa kyllä käydä kotona asentamassa jotaín vermeitä, muttei muuta.

nämä puhelinyhtiöt, jotka itsekkin omyyvät laajakaista liittymiä ovat joskus sellaisia, etteivät kytkekkään piuhoja paikallee sovittuun aikaan mennessä vaan pariviikkoa myöhemmin. silloinhan se tietää soneralle paskaa.

• Penttinen

Eiköhän auria ne omista ja aurin liittymät on niiku soneran palveluita mutta hinta silti kohtalainen 35€/kk 256 ja kun lapussa sanottiin että aurin tyyppi laitta kuntoon 6 päivä niin kuudes päivä myös toimi mut modeemi oli huono.

Eli auri ostaa soneralta ne meili ja muut palvelut. Mutta jos otta turkuun saunalahen niin kestää tai naantaliin aurin JNE

• kyllä

piuhoja monillakin paikkakunnilla, esim. 05-alue on jaettu osin Soneran ja osin paikallisten mm. Kymen Puhelimen eli Kympin kesken!

Ja sitten: Turku oli alunperin paikallisen Turun puhelimen aluetta, siis piuhat kuului paikalliselle Finnetiin kuuluvalle yhtiölle, no mutta mitä tapahtuikaan? Monimutkaisten kuvioiden kautta ko Turun Puhelin muuttui Auriaksi, Aurian puolestaan osti Sonera ja piuhoja myöden on nyt siis Soneran omaisuutta! Sama homma tapahtui myös Hämeen puhelimen kanssa, sekin on niin Soneralainen kuin olla voi.

Eli piuhoja todellakin löytyy myös Soneralta, osin niin että alueet on alunperinkin kuuluneet Soneralle, osin niin että jotain paikallisia puhelinyhtiöitä on siirtynyt Soneran omistukseen ja sitä kautta myös piuhat.

• Ei näin

Olisikohan tämän keskustelun paikka jollakin muulla palstalla?

• Pet

oli, esim. kouvolan esson miestenvessan takakomerossa... Ei meinaan tämäntasoista apinaläppää kandeis ihan julkisesti tulla huutelemaan...

• Hölmö

Kallis virhekö? Ehkä 30 vuotta sitten se olisi ollut kallis, mutta tänä päivänä cd-levyt eivät paljoa maksa. Toivottavasti olet kuitenkin onnellinen että sait kaksi cd-levyä. Niitä levyjä ei normaalisti muuten tarvitse kun ihan tumpelot, harvoin tarvitsee semmoisia asetuksia tietokoneelle tehdä laajakaistan käyttöön oton vuoksi.

• Penttinen

Sullahan on tietenkin sonera voice chat ja kaikki muut humpuukiohjelmat valmiina..

No jos nettiselaimen asentaa tosta niin se lyö vaan välityspalvelimen asetukset.

No eihän musiikkilevykööään maksa kuin 20c/levy mutta sisältö postikulut jne niin se on 30€/levy.. yhen levyn sain tiskiltä ja kaks tuli postissa eli kaksi ylimmäräistä

• Pet
        Penttinen kirjoitti:

Sullahan on tietenkin sonera voice chat ja kaikki muut humpuukiohjelmat valmiina..

No jos nettiselaimen asentaa tosta niin se lyö vaan välityspalvelimen asetukset.

No eihän musiikkilevykööään maksa kuin 20c/levy mutta sisältö postikulut jne niin se on 30€/levy.. yhen levyn sain tiskiltä ja kaks tuli postissa eli kaksi ylimmäräistä

Sä taidat penttinen olla tyhmin jätkä näillä palstoilla pitkään aikaan... Äijä ymmärtää cd:n hinnanmuodostuksesta yhtä paljon ku kissa ydinfysiikasta...

• Laasonen

Eihän sulla oo laajakaistaa, vaan modeeminpieru.

Eli annas olla :)

• Penttinen

Eikä oo kikiksu kutsuttu ja laajkaista ollut jo viikon.

• Degg

Kunnioitettava saavutus. Pian miljoona kertaa on joku jaksanut painella päivitysnappia! Onnittelut uuden ennätyksen johdosta!

• Juujuu-mies

Katotossa taphtuu nini että niiku monistautuu.. kato kun on näyteikkunassa viesti niin jatkuvasti luetaan vaan lisää ja lisää.

• Karju

Testasin tuota F5 juttua, niin noin 50 lukukertaa sai 5 sekunnissa, kun piti nappia pohjassa. Jos yksi ihminen on on painellut tuota nappia, niin saanut pitää pohjassa F5:sta karkeasti arvioituna noin 25 tuntia, jos ottaa huomioon myös "normaalit" lukukerrat.

• Kiki
        Karju kirjoitti:

Testasin tuota F5 juttua, niin noin 50 lukukertaa sai 5 sekunnissa, kun piti nappia pohjassa. Jos yksi ihminen on on painellut tuota nappia, niin saanut pitää pohjassa F5:sta karkeasti arvioituna noin 25 tuntia, jos ottaa huomioon myös "normaalit" lukukerrat.

KAtoppa jos toistonopeus on nopein niin se ei toimi vaan se pitää olla jossain puolesssa välissä laajkaistoilla ja modeemeilla noin 2* sekunnissa....

Aikoinaan oon tehnyt saman tempun

• Ihmettelijä

Miten on mahdollista????

• DAVE FROM SHEFFIELD

Ei kyllä kovin usein näin ole!

• mää
        DAVE FROM SHEFFIELD kirjoitti:

Ei kyllä kovin usein näin ole!

Miljoona lukijaa ei pidä paikkaansa. Sama vika löytyy viestistä "Karin ja Funi harrastivat seksiä" Muutamassa tunnissa kertyi lähes 50000 lukukertaa, aamuyöstä, lisääntyen parissa minuutissa tuhansilla. Ei pidä paikkansa. Joku on keksinyt keinon vedättää.

• Laasonen

tää nyt täyteen kerran täällä on jo käynyt yli miljoona lukijaa, ainakin kikin laskujen mukaan.

• vielä kalliimpi

Radiolinja teki vielä hulppeamman mokan. 32 miljoonaa euroa taivaan tuuliin ...eli jokaista helsinkiläistä kohden n,620 euroa. Olisi kannattanut ennemmin pitää puhelumaksut muutamassa sentissä ja minäkin olisin pitänyt lankapuhelimeni.

• worldhullut

vähä läppää sano viel et ´énoo saanu vielkää sitä cd:etä 25kertaa nii voit jo myyä eteen päinxD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2528
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1801
    3. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      124
      1513
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1497
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      174
      1327
    6. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      161
      1302
    7. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      148
      1275
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1208
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1148
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      65
      1091
    Aihe