Onko olemassa jotain kohtuuhintaista lankaa joka soveltuu neulomiseen tai virkkaamiseen eikä nyppyynny
käytössä? Nyppyyntyyköhän puuvillalanka?
Nyppyyntymätöntä lankaa???
5
2434
Vastaukset
- Riippuu
ihan puuvillalangan laadusta (pätee tietysti muihinkin lankalaatuihin!), nyppääntyykö vai ei. Esim. Novitan Kotiväki on fifty-fifty, välillä nyppääntyy, välillä ei. Marks&Kattens Bianca ei nyppäänny, Gjestalin Bomull Sport se vasta nyppääntyykin. Rosarioksen Regatasta olen virkannut ison torkkupeiton, joka on ollut kovassa käytössä ja välillä lasten leikeissäkin ja vaikka kysymyksessä on pehmeäpintainen puuvillalanka, niin pinta on säilynyt moitteettomana.
Tässä nyppäämisasiassa kannattaa muistaa, että hinta ja laatu eivät aina välttämättä kulje käsikädessä. Otetaan vaikka esimerkkinä Marks&Kattensin Eco-villat. Langat ovat aika hintavia, ja pinta ei kestä ollenkaan kulutusta. Harmittavaa!
Oma kestosuosikkini materiaalina on bambu, joko 100% bambulankana tai sitten bambu-puuvilla sekoitteena. Olen käyttänyt Rosarioksen ja Hjertegarnin bambulankoja, joihin olen molempiin ollut tyytyväinen. Kallein, Rowanin bambulanka, taas oli paha pettymys. Pinta meni nuhruisen näköiseksi tosi nopeasti.- ap.
Suuret kiitokset kun näin nopeasti vastasit. Tiedän vähän nyt mitä etsiä, katselin tuolla netissä juuri eri lankavalikoimia, jatkanpa etsintää...
- huiveilija
ap. kirjoitti:
Suuret kiitokset kun näin nopeasti vastasit. Tiedän vähän nyt mitä etsiä, katselin tuolla netissä juuri eri lankavalikoimia, jatkanpa etsintää...
ollut huivi Dropsin Fabelista eikä ole nyppääntynyt vaikka tosi paljon olen pitänyt jo kaksi vuotta!
- ap.
huiveilija kirjoitti:
ollut huivi Dropsin Fabelista eikä ole nyppääntynyt vaikka tosi paljon olen pitänyt jo kaksi vuotta!
Laitetaan korvan taa.
- Anonyymi
Pahimpia nyppääntymään ovat akryyliä sisätävät langat. Täysvillalangoista pitkäkuituiset villalangat eivät nyppäänny, kampavilla on pitkäkuituista. Alpakan villakuitu on myös pitkää ja ei siksi nyppäänny. Alpakan villa on myös monin kertaisesti lampaan villaa lämpimämpää eli ohuemmastakin alpakka-langasta tulee erittäin lämmin vaate.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399