Eli AEG:sta meni poistovesipumppu rikki, se siipi oli murtunut irti akselista eikä poistanut vesiä koneesta ja korjaus maksoi 131 euroa, 45 min työstä ja huoltopaikka ihan vieressä.
Sain sentään pumpun hinnan 40 euroa 'osatakuuna' mutta kyllä kirpasee tuo 131 euroa kun kone on vain 2v ja 3kk vanha. Kannattaisko tuosta valittaa valmistajalle/maahantuojalle, ainakin vika vaikuttaa selkeältä valmistusvirheeltä.
AEG astianpesukone hajosi 3kk takuun päätymisen jälkeen
10
4851
Vastaukset
- .
jos muistutat Myyjäliikettä/maahantuojaa tuotevastuulaista niin saat vähän lisää palautusta kuluista?
- .
"Lain mukaan myyjän pitää korjata virhe niin, ettei siitä aiheudu ostajalle kustannuksia. Tämä koskee myös
takuukorjauksia: takuunantaja vastaa kaikista tavaran korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan muun muassa tavaran korjattavaksi toimittamisesta ja palauttamisesta aiheutuneet kulut."
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/d7df30c3-353d-4576-a3cf-a12037310db8/Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa .pdf - 57u5i87
. kirjoitti:
"Lain mukaan myyjän pitää korjata virhe niin, ettei siitä aiheudu ostajalle kustannuksia. Tämä koskee myös
takuukorjauksia: takuunantaja vastaa kaikista tavaran korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan muun muassa tavaran korjattavaksi toimittamisesta ja palauttamisesta aiheutuneet kulut."
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/d7df30c3-353d-4576-a3cf-a12037310db8/Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa .pdfkorvauksien saaminen yhtään?
- sait muuten
57u5i87 kirjoitti:
korvauksien saaminen yhtään?
noin halvalla huollon, vaikka itse esitin huoltoyhtiölle selkeästi vikapaikan (tiesin vikapaikan, kun olen sähköasentaja ja välillä korjaan tietyille yhtiöille suurtalouskeittiökoneita ohi "oikean" huollon), eikä ollut kanavaa hommata itse varaosaa.
Huoltofirma halusi välttämättä tulla tarkastuskäynnille (2h) eikä ottanut mukaan varaosaa, vaikka selvästi kerroin vikapaikan, no asentaja totesi uudelleen jo toteamani vian ja että ko varaosa on varastoitava tuote. Meni sitten seuraavaan viikkoon osan asennus, veloitus oli taas 2h (15min työtä) matkaveloitukset ja ko huoltofirma on 10min ajomatkan päässä. Muistaakseni osan vaihto maksoi yhteensä n. 500€. Takuuaika oli mennyt juuri n 1kk aikaisemmin umpeen, mutta sain maahantuojan kanssa kiisteltyäni korjauksen takuun piikkiin. (oli tietysti puhetta oman vakuutusyhtiön käytöstä jne...)
Itse jos veloittaisin asiakkaalta esim pistorasian vaihdosta saman, niin se olisi nopeasti entinen asiakas, mutta helppohan se on veloittaa kun tietää että laskun maksaa vakuutusyhtiö, voisikohan tätä asiaa korjata, ettei vakuutusmaksut kohoaisi koko ajan...? - 15+12
sait muuten kirjoitti:
noin halvalla huollon, vaikka itse esitin huoltoyhtiölle selkeästi vikapaikan (tiesin vikapaikan, kun olen sähköasentaja ja välillä korjaan tietyille yhtiöille suurtalouskeittiökoneita ohi "oikean" huollon), eikä ollut kanavaa hommata itse varaosaa.
Huoltofirma halusi välttämättä tulla tarkastuskäynnille (2h) eikä ottanut mukaan varaosaa, vaikka selvästi kerroin vikapaikan, no asentaja totesi uudelleen jo toteamani vian ja että ko varaosa on varastoitava tuote. Meni sitten seuraavaan viikkoon osan asennus, veloitus oli taas 2h (15min työtä) matkaveloitukset ja ko huoltofirma on 10min ajomatkan päässä. Muistaakseni osan vaihto maksoi yhteensä n. 500€. Takuuaika oli mennyt juuri n 1kk aikaisemmin umpeen, mutta sain maahantuojan kanssa kiisteltyäni korjauksen takuun piikkiin. (oli tietysti puhetta oman vakuutusyhtiön käytöstä jne...)
Itse jos veloittaisin asiakkaalta esim pistorasian vaihdosta saman, niin se olisi nopeasti entinen asiakas, mutta helppohan se on veloittaa kun tietää että laskun maksaa vakuutusyhtiö, voisikohan tätä asiaa korjata, ettei vakuutusmaksut kohoaisi koko ajan...?ollut samasta aiheesta eli kannattaa soittaa huoltoliikkeet läpi ja kysyä hinnat. Näyttää olevan Elektrolux web-sivuilla noi huoltopaikat ja joihinkin merkitty selvästi alueet millä ne toimii. Jos joutuu tilaamaan miehen paikalle niin se on järkevää matkojen takia mutta jos tarvii vain osan niin silloin kannattaa kysellä mistä saa haluamansa palvelun - esim. tässä sulla pelkän osan, varsinkin jos se osa ei ole jonkin tiskarin painoinen.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9630764
Eihän tämä sua näin jälkikäteen auta. Tähän tapaukseen auttaa kun teet valituksen ko. huoltofirmalle mielellään sähköpostilla. Ja vaadit ainakin sen toisen käynnin matkakuluja pois koska vika oli jo kerrottu.
Ja sitten mahdollisen vastauksen tai jos ei tule edes vastausta niin lähettämäsi reklamaatio mukaan kun lähetät valitusta eteenpäin kuluttajaneuvojalle (kuluttajavirastossa) selität tapahtumien kulun. Alla viralliset ohjeet tästä aiheesta:
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/virhe/
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/reklamaatio/ - Hoh hoijaa
15+12 kirjoitti:
ollut samasta aiheesta eli kannattaa soittaa huoltoliikkeet läpi ja kysyä hinnat. Näyttää olevan Elektrolux web-sivuilla noi huoltopaikat ja joihinkin merkitty selvästi alueet millä ne toimii. Jos joutuu tilaamaan miehen paikalle niin se on järkevää matkojen takia mutta jos tarvii vain osan niin silloin kannattaa kysellä mistä saa haluamansa palvelun - esim. tässä sulla pelkän osan, varsinkin jos se osa ei ole jonkin tiskarin painoinen.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9630764
Eihän tämä sua näin jälkikäteen auta. Tähän tapaukseen auttaa kun teet valituksen ko. huoltofirmalle mielellään sähköpostilla. Ja vaadit ainakin sen toisen käynnin matkakuluja pois koska vika oli jo kerrottu.
Ja sitten mahdollisen vastauksen tai jos ei tule edes vastausta niin lähettämäsi reklamaatio mukaan kun lähetät valitusta eteenpäin kuluttajaneuvojalle (kuluttajavirastossa) selität tapahtumien kulun. Alla viralliset ohjeet tästä aiheesta:
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/virhe/
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/reklamaatio/Olen viestiketjun aloittaja ja tarina päättyi kannaltani onnellisesti eli Electrolux otti koko korjauslaskun hoidettavakseen eli minulle ei tullut mitään kuluja astianpesukoneen poistopumpun vaihdosta. Siitä pisteet valmistajalle / maahantuojalle !
- Anonyymi
Jahas... Samaa paskaa on ilmeisesti vieläkin AEG. Takuu päättyi 2kk sitten ja nyt on näyttö pimeä.
- Anonyymi
Meiltä hajosi AEG astianpesukone 3 vuoden käytön jälkeen.
- Anonyymi
Menee virhevastuuseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2664654Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1333019Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442847Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k232590Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761791Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061644Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281511- 591400
- 951282
- 471169