AEG astianpesukone hajosi 3kk takuun päätymisen jälkeen

Hoh hoijaa

Eli AEG:sta meni poistovesipumppu rikki, se siipi oli murtunut irti akselista eikä poistanut vesiä koneesta ja korjaus maksoi 131 euroa, 45 min työstä ja huoltopaikka ihan vieressä.

Sain sentään pumpun hinnan 40 euroa 'osatakuuna' mutta kyllä kirpasee tuo 131 euroa kun kone on vain 2v ja 3kk vanha. Kannattaisko tuosta valittaa valmistajalle/maahantuojalle, ainakin vika vaikuttaa selkeältä valmistusvirheeltä.

10

4160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      jos muistutat Myyjäliikettä/maahantuojaa tuotevastuulaista niin saat vähän lisää palautusta kuluista?

      • .

      • 57u5i87

      • sait muuten
        57u5i87 kirjoitti:

        korvauksien saaminen yhtään?

        noin halvalla huollon, vaikka itse esitin huoltoyhtiölle selkeästi vikapaikan (tiesin vikapaikan, kun olen sähköasentaja ja välillä korjaan tietyille yhtiöille suurtalouskeittiökoneita ohi "oikean" huollon), eikä ollut kanavaa hommata itse varaosaa.

        Huoltofirma halusi välttämättä tulla tarkastuskäynnille (2h) eikä ottanut mukaan varaosaa, vaikka selvästi kerroin vikapaikan, no asentaja totesi uudelleen jo toteamani vian ja että ko varaosa on varastoitava tuote. Meni sitten seuraavaan viikkoon osan asennus, veloitus oli taas 2h (15min työtä) matkaveloitukset ja ko huoltofirma on 10min ajomatkan päässä. Muistaakseni osan vaihto maksoi yhteensä n. 500€. Takuuaika oli mennyt juuri n 1kk aikaisemmin umpeen, mutta sain maahantuojan kanssa kiisteltyäni korjauksen takuun piikkiin. (oli tietysti puhetta oman vakuutusyhtiön käytöstä jne...)

        Itse jos veloittaisin asiakkaalta esim pistorasian vaihdosta saman, niin se olisi nopeasti entinen asiakas, mutta helppohan se on veloittaa kun tietää että laskun maksaa vakuutusyhtiö, voisikohan tätä asiaa korjata, ettei vakuutusmaksut kohoaisi koko ajan...?


      • 15+12
        sait muuten kirjoitti:

        noin halvalla huollon, vaikka itse esitin huoltoyhtiölle selkeästi vikapaikan (tiesin vikapaikan, kun olen sähköasentaja ja välillä korjaan tietyille yhtiöille suurtalouskeittiökoneita ohi "oikean" huollon), eikä ollut kanavaa hommata itse varaosaa.

        Huoltofirma halusi välttämättä tulla tarkastuskäynnille (2h) eikä ottanut mukaan varaosaa, vaikka selvästi kerroin vikapaikan, no asentaja totesi uudelleen jo toteamani vian ja että ko varaosa on varastoitava tuote. Meni sitten seuraavaan viikkoon osan asennus, veloitus oli taas 2h (15min työtä) matkaveloitukset ja ko huoltofirma on 10min ajomatkan päässä. Muistaakseni osan vaihto maksoi yhteensä n. 500€. Takuuaika oli mennyt juuri n 1kk aikaisemmin umpeen, mutta sain maahantuojan kanssa kiisteltyäni korjauksen takuun piikkiin. (oli tietysti puhetta oman vakuutusyhtiön käytöstä jne...)

        Itse jos veloittaisin asiakkaalta esim pistorasian vaihdosta saman, niin se olisi nopeasti entinen asiakas, mutta helppohan se on veloittaa kun tietää että laskun maksaa vakuutusyhtiö, voisikohan tätä asiaa korjata, ettei vakuutusmaksut kohoaisi koko ajan...?

        ollut samasta aiheesta eli kannattaa soittaa huoltoliikkeet läpi ja kysyä hinnat. Näyttää olevan Elektrolux web-sivuilla noi huoltopaikat ja joihinkin merkitty selvästi alueet millä ne toimii. Jos joutuu tilaamaan miehen paikalle niin se on järkevää matkojen takia mutta jos tarvii vain osan niin silloin kannattaa kysellä mistä saa haluamansa palvelun - esim. tässä sulla pelkän osan, varsinkin jos se osa ei ole jonkin tiskarin painoinen.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9630764

        Eihän tämä sua näin jälkikäteen auta. Tähän tapaukseen auttaa kun teet valituksen ko. huoltofirmalle mielellään sähköpostilla. Ja vaadit ainakin sen toisen käynnin matkakuluja pois koska vika oli jo kerrottu.
        Ja sitten mahdollisen vastauksen tai jos ei tule edes vastausta niin lähettämäsi reklamaatio mukaan kun lähetät valitusta eteenpäin kuluttajaneuvojalle (kuluttajavirastossa) selität tapahtumien kulun. Alla viralliset ohjeet tästä aiheesta:
        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/virhe/
        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/reklamaatio/


      • Hoh hoijaa
        15+12 kirjoitti:

        ollut samasta aiheesta eli kannattaa soittaa huoltoliikkeet läpi ja kysyä hinnat. Näyttää olevan Elektrolux web-sivuilla noi huoltopaikat ja joihinkin merkitty selvästi alueet millä ne toimii. Jos joutuu tilaamaan miehen paikalle niin se on järkevää matkojen takia mutta jos tarvii vain osan niin silloin kannattaa kysellä mistä saa haluamansa palvelun - esim. tässä sulla pelkän osan, varsinkin jos se osa ei ole jonkin tiskarin painoinen.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9630764

        Eihän tämä sua näin jälkikäteen auta. Tähän tapaukseen auttaa kun teet valituksen ko. huoltofirmalle mielellään sähköpostilla. Ja vaadit ainakin sen toisen käynnin matkakuluja pois koska vika oli jo kerrottu.
        Ja sitten mahdollisen vastauksen tai jos ei tule edes vastausta niin lähettämäsi reklamaatio mukaan kun lähetät valitusta eteenpäin kuluttajaneuvojalle (kuluttajavirastossa) selität tapahtumien kulun. Alla viralliset ohjeet tästä aiheesta:
        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/virhe/
        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/reklamaatio/

        Olen viestiketjun aloittaja ja tarina päättyi kannaltani onnellisesti eli Electrolux otti koko korjauslaskun hoidettavakseen eli minulle ei tullut mitään kuluja astianpesukoneen poistopumpun vaihdosta. Siitä pisteet valmistajalle / maahantuojalle !


    • Anonyymi

      Jahas... Samaa paskaa on ilmeisesti vieläkin AEG. Takuu päättyi 2kk sitten ja nyt on näyttö pimeä.

    • Anonyymi

      Meiltä hajosi AEG astianpesukone 3 vuoden käytön jälkeen.

      • Anonyymi

        Menee virhevastuuseen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9484
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2990
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      41
      2759
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2601
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      198
      2018
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      100
      1916
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1863
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1409
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1254
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1231
    Aihe