Eräside

Epätietoinenmyös

Onko havaintoja Kuusamon Uistimen uuden eräsidemallin Finngrip Easyn toimivuudesta. Pysyykö suksi saappaassa?

27

11861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erä-Nainen

      juuri noista siteistä ei ole kokemusta, näyttävät hieman epäilyttäviltä.
      Itselläni on tällaiset
      Epok Tegsnäs eräsiteet ja miehenikin laittoi...todella hyvin ovat toimineet, itse en maksaisi noin paljon , tollaisesta rautalankaviritelmästä :))

    • ip

      Kyllä tuo Finngrip Easy toimii kunhan sen saa säädettyä sopivaksi kengille. Säätäminen ei ole aivan helppoa. Sille muoviosalle edessä ja rautalangalle joka tulee kengän taakse löytyy monta eri reikiä johon ne laitetaan kiinni eri säädöille. Joten se ei ole mikään yksi-säätö-sopii-kaikille side, mutta jos käyttää aina samoja kenkiä hiihtämiseen niin tämä ei ole ongelma. Kestävyydestä en sitten osaa sanoa mitään, kun ne on ollut käytössä vain päivän.

      • Erä-Nainen

        sitä yleensä aikalailla samoja kenkiä käytetä, tosin asia eri ,jos joku toinen lainaa suksia.
        Täälläpäin liike sanoi loppuvuodesta , että he eivät ole vielä ottaneet kyseistä sidettä myyntiin, kun siitä ei ole olemassa käyttökokemuksia.
        Mieheni tiesi aamulla sanoa, että suomen ameija testaa kyseistä sidettä.

        Itse olen tyytyväinen omiin siteisiin eikä mieskään ole valilttanut,hänellä oli alkujaan sellaiset lasten ensisuksisisiteen näköset viritelmät.
        Mitenkähän toi rautalankaviritelmä toimii , jos esim.kaatuu hankeen ja jalka vääntyy..?
        Miksi ostaa lähes 100euron jos saa HYVÄT ja TOIMIVAT siteet 50 eurolla?


      • ip
        Erä-Nainen kirjoitti:

        sitä yleensä aikalailla samoja kenkiä käytetä, tosin asia eri ,jos joku toinen lainaa suksia.
        Täälläpäin liike sanoi loppuvuodesta , että he eivät ole vielä ottaneet kyseistä sidettä myyntiin, kun siitä ei ole olemassa käyttökokemuksia.
        Mieheni tiesi aamulla sanoa, että suomen ameija testaa kyseistä sidettä.

        Itse olen tyytyväinen omiin siteisiin eikä mieskään ole valilttanut,hänellä oli alkujaan sellaiset lasten ensisuksisisiteen näköset viritelmät.
        Mitenkähän toi rautalankaviritelmä toimii , jos esim.kaatuu hankeen ja jalka vääntyy..?
        Miksi ostaa lähes 100euron jos saa HYVÄT ja TOIMIVAT siteet 50 eurolla?

        jalka irtoa siteestä jos kaatuu...

        Miksi ostaa lähes 100 euron siteet... no itse en ainakaan halua mitään remmiviritelmiä.


      • Epätietoinenmyös
        Erä-Nainen kirjoitti:

        sitä yleensä aikalailla samoja kenkiä käytetä, tosin asia eri ,jos joku toinen lainaa suksia.
        Täälläpäin liike sanoi loppuvuodesta , että he eivät ole vielä ottaneet kyseistä sidettä myyntiin, kun siitä ei ole olemassa käyttökokemuksia.
        Mieheni tiesi aamulla sanoa, että suomen ameija testaa kyseistä sidettä.

        Itse olen tyytyväinen omiin siteisiin eikä mieskään ole valilttanut,hänellä oli alkujaan sellaiset lasten ensisuksisisiteen näköset viritelmät.
        Mitenkähän toi rautalankaviritelmä toimii , jos esim.kaatuu hankeen ja jalka vääntyy..?
        Miksi ostaa lähes 100euron jos saa HYVÄT ja TOIMIVAT siteet 50 eurolla?

        Näissä Finngrip Easy:issä houkuttelisi käytön helppous kun ei tarvitsisi kyykkiä kun virittelee suksia jalkaan. Kaikilla kun ei tämä selkä taivu niin paljon kuin toisilla. Astuis vaan siteeseen ja sitten hihtamaan. Kalliithan ne ovat, sen vuoksi kokemuksia kyselen ettei tulisi turhia hankintoja.


      • Erä-Nainen
        ip kirjoitti:

        jalka irtoa siteestä jos kaatuu...

        Miksi ostaa lähes 100 euron siteet... no itse en ainakaan halua mitään remmiviritelmiä.

        hankeen virittelemään sitä rautalankaa uudestaan kenkäsi taakse.
        Minusta on kyllä hyvä jos suksi pysyy jalassa jos hankeen kaadun ja olen kaatunutkin.
        Minusta se remmi joka on ihan soljella ei kyllä ole mikään viritelmä.
        Tästä nyt ei kannata kehitell' mitään riitaa, sanoin vain oman näkemykseni .
        Itse en kyllä vaihtaisi noihin 100euron siteisiin , vaikka saisin ilmatteksi, ehkä tämä kertoo sen miten tyytyväinen olen /olemme.


      • Erä-nainen
        Epätietoinenmyös kirjoitti:

        Näissä Finngrip Easy:issä houkuttelisi käytön helppous kun ei tarvitsisi kyykkiä kun virittelee suksia jalkaan. Kaikilla kun ei tämä selkä taivu niin paljon kuin toisilla. Astuis vaan siteeseen ja sitten hihtamaan. Kalliithan ne ovat, sen vuoksi kokemuksia kyselen ettei tulisi turhia hankintoja.

        Onko ne todella sellaiset siteet joihin vain astutaan ja sitten menoksi?
        Ei pahalla, mutta saatko sinä itse kengännauhat kiinni, noi remmisiteet on helpommat kuin kenkien solmiminen.
        Mullehan on saman tekevää millaisilla kukin hiihtää, kerroin vain kokemukseni omista siteistä ja siitä, että täällä urheiluliikkeessä ainakin vielä hieman epäiltiin niiden toimivuutta, kun niistä on niin vähän kokemusta.
        Minusta ainakin on hyvä , että kenkä on tukevasti kiinni,ei lipsahtele sinne tänne jne...


      • ip
        Erä-nainen kirjoitti:

        Onko ne todella sellaiset siteet joihin vain astutaan ja sitten menoksi?
        Ei pahalla, mutta saatko sinä itse kengännauhat kiinni, noi remmisiteet on helpommat kuin kenkien solmiminen.
        Mullehan on saman tekevää millaisilla kukin hiihtää, kerroin vain kokemukseni omista siteistä ja siitä, että täällä urheiluliikkeessä ainakin vielä hieman epäiltiin niiden toimivuutta, kun niistä on niin vähän kokemusta.
        Minusta ainakin on hyvä , että kenkä on tukevasti kiinni,ei lipsahtele sinne tänne jne...

        Kyllä ne ovat sellaiset että niihin vain astutaan ja sitten menoksi. Ja kyllä ne hiihtäessä istuvat tukevasti kiinni. Mutta jos jalka vääntyy siteessä niin uskoisin että jalka irtoaa siteestä. En tosiaan tiedä kun en ole kokeillut, mutta se olisi mielestäni suotavaa ettei vaan jalka vänny ja mene poikki.


      • Erä-Nainen
        ip kirjoitti:

        Kyllä ne ovat sellaiset että niihin vain astutaan ja sitten menoksi. Ja kyllä ne hiihtäessä istuvat tukevasti kiinni. Mutta jos jalka vääntyy siteessä niin uskoisin että jalka irtoaa siteestä. En tosiaan tiedä kun en ole kokeillut, mutta se olisi mielestäni suotavaa ettei vaan jalka vänny ja mene poikki.

        Kävin katsomassa jonkun videon ja kyllä se mies vain astui niihin siteisiin ja sitten eikun menoksi :))
        Jos vain käytännössä toimii ja kestää niin mikä ettei...Ihmetyttää, että niistä on yleisesti niin vähän kokemusta, toki ovat uudet markkinoilla , mutta kai niitä testataan ja käytetään ennenkuin aletaan myydä.
        Pikkusen kuitenkin arveluttaa.... :))


      • ip
        Erä-Nainen kirjoitti:

        Kävin katsomassa jonkun videon ja kyllä se mies vain astui niihin siteisiin ja sitten eikun menoksi :))
        Jos vain käytännössä toimii ja kestää niin mikä ettei...Ihmetyttää, että niistä on yleisesti niin vähän kokemusta, toki ovat uudet markkinoilla , mutta kai niitä testataan ja käytetään ennenkuin aletaan myydä.
        Pikkusen kuitenkin arveluttaa.... :))

        löysin videon: http://www.youtube.com/watch?v=-TxTPdwFtU4

        Ainut mikä minua arveluttaa on tuon muoviosan kestävyys. Se olisi ehkä voinut olla jotain lujempaa tekoa, mutta toivotaan että se on testattu ja todettu kestäväksi.


    • riisipuuro97

      ite haluaisin eräsiteet jolla vois hiihtää myös muillakin kengillä kuin nokian kaira saappailla.pysyykö kuusamon fin gripissä ylipäätänsä koko kaira saapas?kokemukset saa puhua.

    • Kuusirinne

      Kokeiin siteitä vaelluskengän kanssa ja hyvin pysyi tämä Easy-side kiinni kengässä. Tosin suksia en saanut kokeiltavaksi vaan laudankappaleen, johon ko. side oli kiinnitetty esittelyä varten.

      Minulla on käytössäni perinteisempi Erä-side, joka on toiminut hyvin, kun käyttää aina tuota Nokian Kaira-saapasta koossa 43. Jäällähän on turvallista hiihtää siteet auki. En tiedä, miten tämä sitten toimii Easy-siteen kanssa.

    • järvinen

      Tosi huonot. En olisi itse ostanut, jos olisin tienyt, pettymys. Umpihangessa saa kokoajan laittaa uudelleen kengiin. Suksia joutuu metsässä käänteleen ja nostelee,jolloin eivät pysy kiinni.Kyllä kirosanat tuli tuttuksi metsän eläimille.

      • vanhassa vara paremp

        EI toimineet minulla. Töissä käytettiin ja kenkä irtosi koko ajan umpihangessa hiihtäessä. Voi johtua isosta kengän koostakin. Joillekkin saattaa toimia, mutta itselleni ei sopinut easy grip side.


      • erämanne

        Kymmeniä reissuja olen jo kolunut ko. siteet jalassa. Sopiva kenkä ja oikeat säädöt niin toimii. Ja juurikin suksien nostelussa ja kääntelyssä paljon tukevampi. Eikä kanta luiskahtele sivuun ja suksi pysyy vakaammin kohdallaan. Rimpulan näköinen mutta toimii ja pysyy. Ja jos on tiedossa pidempi matka ilman sukisien irroitusta niin remmin pätkällä on helppo varmistaa kantaraudan pysyvyys. Kestävyydestä en vielä tiedä mutta kylmässä (-28) ja paksussa lumessa on hiihdelty ja myös lauhemmalla kelillä n. 150 km.


    • Epätietoinenmyös

      Itse itselleni vastaan että ainakin viime kevään hankikeleissä toimi. Pitää vaan ymmärtää laittaa siteen pituussäätö riittävän tiukaksi, helposti jää säätö liian väljäksi erikoisesti jos on iso kenkä = ahdas kärki. Kun lähtee hiihtämään niin sitten vasta kenkä solahtaa kärjessä perille ja niinpä se suksi sitten irtoaa. Mutta kun säädön saa kerran kohdalleen niin sitten ei ole ongelmia.

      Huonoselkäiselle jolle vaikea kumartua älyttömän kätevät, mikseipä muillekin.

    • kanukkiaas

      Tähän asti on itsellä toiminut nuo siteet hyvin, mutta nyt jostain syystä tuli sellaisia ongelmia että iso lämpösaapas tuppasi irtoamaan koko ajan nimenomaan siitä etukupista, eli kun nosti saappaan etuosaa, se etukupin muovi taipui ja saapas pullahti ulos. Kun joka ojanylityksessä suksi irtoaa ja lunta on reippaasti, tahtoo huumori loppua...
      Kiristäminen auttoi hieman, muttei vieläkään täysin estänyt irtoamista.

      Syitä uuteen ilmiöön en tarkalleen tiedä, liekkö etukuppi väsynyt isojen saappaiden vuoksi ajan kanssa, vai oliko keli jotenkin erilainen. Irtolunta oli paljon, sitä tahtoi mennä sinne kuppiin aina mikä haittasi kiristystä?
      Lunta jäi myös saappaiden kärkien päälle, ehkä hieman auringossa sulaen(?) mikä teki saappaasta liukkaan ja helpotti luisumista pois kupista.

      Tiedä sitten mikä on oikea syy, mutta selvää on että tuollaisina siteet ovat kelvottomat, joten toivottavasti jokin ratkaisu löytyy.

      Tehtaalla muovista voisi ehkä tehdä jäykempää, tai sitten entisestään syventää kuppia.

    • Salomon's Key 79

      Täällä myös (äidillä ja muilla, itse en ole vielä testannut) on toiminut reilun vuoden ajan uuden malliset Kuusamon uistimen Finngrip Easyt hyvin. Noita muovikuppeja saa myös varaosana ostettua, jossakin kaupassa noita näinkin.

      Sideparin hinta 99,- on kyllä tosiaan melkoisen kova, mutta meille sattui tarjouspaketti, jossa Karhun uudet pitopohjasukset nuo siteet tulivat yhteensä halvemmaksi kuin pelkät sukset toisaalla. Vastaavasti esim. Salomonin ProPulse -kisasiteet maksavat 60,- (mikä sekin on liikaa), joten kyllä eräsiteen hintana joku 30 - 40 euroa olisi ehdottamasti oikeamman kuuloinen. Mutta eipä paljoa halvempi ollut vanhempikaan versio eräsiteestä, mikä olisi vielä ollut vaihtoehtona viime talvena.

    • aina rikki

      Käytiin kaverin kanssa alkuviikosta olvassuolla hiihteleen. kaverilla meni kymmenen kilometrin matkalla Easyista kaksi kantasankaa poikki muoviosan takaa. Itse hiihtelin siteillä viime talvena 1500km. Siteistä meni talven aikana kaksi kantarautaa sekä kaksi kantasankaa poikki, sekä metalliholkit irtosivat molemmista runkoraudoista. hyvät hiihtää mutta luvattoman heikot.

    • inios

      Hyvä idea, mutta vielä tuntuu olevan paljon heikkouksia.

    • Hirvimies1953

      Side on helppo käyttää ja säätö ei mikään vaikea, toimii ihan hyvin.
      MUTTA nyt sitten etu osassa oleva rautakoukku meni hihtäissä poikki, ( olin hirvimettällä ) mukavaa hiihtoa suuren vaaran yli yhdellä suksella kun ei ollu rautalankaa eikä rautanaulaa mukana, noilla pystyy hätäavun antaan siteelle.
      Siteet ollu käytössä kahtena keväänä, kallis ja näköjään heikko, eli kolmas talvi lähössä, ja muutaman kerran käytetty.
      --- varaosaa ei näytä saavan jos ei ite tee,, valmistaja ei vastaa viestiin.

    • kainuunkovettu

      Kyllä toimii hyvin, eipä niiden, joilla on polvivaivoja ja harrastavat talviverkkokalastusta, kannata muuta sidettä laittaa. Jalan saa nopeasti siteeseen ja siitä pois liikoja kumartelematta.

    • Anonyymi

      Ei ole toimivat. Pettynyt. Finngrip easy taka jousi ei pysy ja varmistettava erikseen.

    • Anonyymi

      Aivan täyttä paskaa. Kokemusta on viidestä erilaisesta siteestä ja nämä eivät ole umpihankisiteet silloin kun pitää ojia ylittää ja rymytä näädän perässä milloin missäkin. siteet ovat jatkuvasti kengästä irti ja useita päiviä kokeilin siteitä säätää ja erilaisia kenkiä tarjota. Uralla ja ladulla toimivat sen sijaan hyvin.

    • Anonyymi

      Mitkä kengät sopivat parhaiten easy grip siteeseen???

      • Anonyymi

        Vanha kunnon lantsari eli lantasaapas, ainakin mäystimeen aivan paras. Jalkarätit, niin avot harasoo, olo kuin kaukopartiossa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe