Huijattu?!

Vähän matkustanut

Onko joku varannut lentolippuja Flyhi.fistä? On liettualainen yritys joka toimii monessa eri maassa ja ei ota ollenkaan palvelumaksuja jolloin lennot vähän halvempia kuin muilla. Outoa oli, että varatessani matkaa itselleni ja ystävälleni, matkustajien tiedoista ei kysytty muuta kuin ensimmäiseltä matkustajalta nimi ja puhelinnumero ja sähköposti ja toiselta matkustajalta pelkkä nimi. Vasta myöhemmin tajusin että miksei henkilötietoja kysytty, kuten henkilötunnusta ja osoitetta? Maksuvaihtoehtoja olivat luottokortti, toinen henkilö maksaa ja pankkisiirto, yritykselle olisi saanut myös laskun. Suoraan oman pankin verkkopankkiin ei kuitenkaan ollut linkkiä vaan tilisiirtolomake näkyi ruudulla josta tilinumerot ym näkyi. Viitenumeroa tosin ei ollut, joten laitoin maksaessani viestikenttään varausnumeron. Sähköpostiini tuli kyllä ilmoitus että lento on varattu ja vahvistus tulee kun on maksettu. Tuleeko vahvistuksen mukana liput jotka voi sitten tulostaa? kysytäänkö henkilötunnukset myöhemmin vai eikö niitä tosiaan tarvita? Etsin googlesta ihmisten kokemuksia tästä yrityksestä ja löysinkin, tosin vain yhden. Myös tämä henkilö oli aluksi luullut tulleensa huijatuksi mutta oli kuitenkin saanut lippunsa... Muuten löysin vain hintavertailusivuja jossa flyhi.fi mainitaan. Mutta ei kai firmaa sellaisiin vertailuihinkaan mukaan oteta jos ei olisi varmuutta että on asiallinen ja rehellinen yritys? Nyt siis odottelen sähköpostiini vahvistusta ja lippuja... En ole ulkomailla juuri matkustanut niin en oikein tiedä näistä miten kuuluu mennä... Olisin halunnut kuulla rohkaisevia kokemuksia muilta Flyhi.fin käyttäjiltä :)

40

12342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdottomasti

      hankkia lentolippunsa mahdollisimman eksoottisesta paikasta, jos ei ole ulkomailla juurikaan matkustellut, varsinkin kun kyseessä on trollipeikon mielikuvitusmatka.

      • matkustellut

        En ollut Flyhi.fistä kuullutkaan ja kävin katsomassa. Ihan hyvältä näytti ja hinnat tosiaan edullisia. Olen varannut lentoni eri nettisivustoilta (mm. supersaver) ja suoraan lentoyhtiöiden nettisivuilta, enkä muista että koskaan olisi mitään henkilötunnuksia kysytty. Joskus osoite/yhteystiedot mutta ei läheskään aina. Tärkeintä on, että nimet ovat tismalleen samat kuin passissa.

        Lentolipun pitäisi tulla sähköpostiin lähestulkoon heti maksamisen jälkeen jos maksu tehdään netissä. Ota yhteyttä flyhi. fi:n jos ei ala kuulumaan. Mutta toisaalta jos maksoit tilisiirrolla niin siinä voi mennä enemmän aikaa, ehkä pari päivää? Maksun jälkeen saamasi sähköposti on varmasti sama kuin elektroninen matkalippu. Harvemmin itseasiassa esim Helsinki-Vantaalta lähdettäessä kysytään matkalippua, pelkkä passi riittää. Tosin matkalippu on hyvä olla myös tulosttuna sillä monille kansaivälisille kentille ei pääse sisään ilman printattua matkalippua.

        Summa summarum, en olisi sinuna huolestunut :)


      • vähän matkustanut
        matkustellut kirjoitti:

        En ollut Flyhi.fistä kuullutkaan ja kävin katsomassa. Ihan hyvältä näytti ja hinnat tosiaan edullisia. Olen varannut lentoni eri nettisivustoilta (mm. supersaver) ja suoraan lentoyhtiöiden nettisivuilta, enkä muista että koskaan olisi mitään henkilötunnuksia kysytty. Joskus osoite/yhteystiedot mutta ei läheskään aina. Tärkeintä on, että nimet ovat tismalleen samat kuin passissa.

        Lentolipun pitäisi tulla sähköpostiin lähestulkoon heti maksamisen jälkeen jos maksu tehdään netissä. Ota yhteyttä flyhi. fi:n jos ei ala kuulumaan. Mutta toisaalta jos maksoit tilisiirrolla niin siinä voi mennä enemmän aikaa, ehkä pari päivää? Maksun jälkeen saamasi sähköposti on varmasti sama kuin elektroninen matkalippu. Harvemmin itseasiassa esim Helsinki-Vantaalta lähdettäessä kysytään matkalippua, pelkkä passi riittää. Tosin matkalippu on hyvä olla myös tulosttuna sillä monille kansaivälisille kentille ei pääse sisään ilman printattua matkalippua.

        Summa summarum, en olisi sinuna huolestunut :)

        kiitos vastauksesta! Nyt on tullut sähköpostiin että lentoliput aktivoitu. Kuitenkaan kohtaa mistä voisi lentoliput tulostaa, ei löydy, ainoastaan lentoaikataulu. Mutta olisiko niin että varausnumerolla saa liput helsingin kentältä? Aika erikoista myös se, että numeroita oli aika paljon, lentolippu/tilausnumero oli yksi koodi, sitten oli joku ihme galileo varausnumero ja minun ja ystäväni lipuilla vielä erikseen numerosarjat... olisin kyllä ottanut suoran lennon finnairilta jos vaan olisin rikas, mutta sattuneesta syystä pakko etsiä mahd. edulliset liput ja sehän vaatii just näiden eri lippufirmojen vertailua, myös sellaisten jotka eivät ole entuudestaan tuttuja...


      • matkustellut
        vähän matkustanut kirjoitti:

        kiitos vastauksesta! Nyt on tullut sähköpostiin että lentoliput aktivoitu. Kuitenkaan kohtaa mistä voisi lentoliput tulostaa, ei löydy, ainoastaan lentoaikataulu. Mutta olisiko niin että varausnumerolla saa liput helsingin kentältä? Aika erikoista myös se, että numeroita oli aika paljon, lentolippu/tilausnumero oli yksi koodi, sitten oli joku ihme galileo varausnumero ja minun ja ystäväni lipuilla vielä erikseen numerosarjat... olisin kyllä ottanut suoran lennon finnairilta jos vaan olisin rikas, mutta sattuneesta syystä pakko etsiä mahd. edulliset liput ja sehän vaatii just näiden eri lippufirmojen vertailua, myös sellaisten jotka eivät ole entuudestaan tuttuja...

        En osaa ihan varmasti sanoa mitä "lentoliput on aktivoitu" tarkoittaa. Todennäköisesti se on kuitenkin ihan oikea e-lippu mutta asia kannattaa varmistaa. Itse en luottaisi siihen, että varausnumerolla saat lipun myös paluumatkalle kentällä. sen takia suosittelen printtilipun hankkimista jo etukäteen.

        Löydätkö lipustasi koodin, jossa on sekä kirjaimia ja numeroita ja on yhteensä kuuden merkin pituinen? Mene osoitteeseen www.checkmytrip.com tarkista löydätkö lentosi tiedot. Tarvitset siis tuon kuuden merkin pituisen PNR-koodin ja oman sukunimesi ja lennon pitäisi löytyä. Checkmytrip.comista tulostettu yhteenveto lennosta on ainakin omalla kohdallani toiminut myös ihan oikeana lentolippuna.

        Yksi mahdollisuus on tsekata lentoyhtiöiden omat sivut eli löytyykö sieltä jotain kohtaa jota kautta voit varausnumeron avulla hakea lentoasi. Kerran minulla eräällä Intian sisäisellä lennolla kävi niin että netin kautta varatusta lipusta ei tullut e-lipun sisältänyttä sähköpostia eikä www.checkmytrip.com myöskään löytänyt lentoa mutta lentoyhtiön (GoAir) sivujen kautta sain lippuni tulostettua.


      • vähän matkustanut
        matkustellut kirjoitti:

        En osaa ihan varmasti sanoa mitä "lentoliput on aktivoitu" tarkoittaa. Todennäköisesti se on kuitenkin ihan oikea e-lippu mutta asia kannattaa varmistaa. Itse en luottaisi siihen, että varausnumerolla saat lipun myös paluumatkalle kentällä. sen takia suosittelen printtilipun hankkimista jo etukäteen.

        Löydätkö lipustasi koodin, jossa on sekä kirjaimia ja numeroita ja on yhteensä kuuden merkin pituinen? Mene osoitteeseen www.checkmytrip.com tarkista löydätkö lentosi tiedot. Tarvitset siis tuon kuuden merkin pituisen PNR-koodin ja oman sukunimesi ja lennon pitäisi löytyä. Checkmytrip.comista tulostettu yhteenveto lennosta on ainakin omalla kohdallani toiminut myös ihan oikeana lentolippuna.

        Yksi mahdollisuus on tsekata lentoyhtiöiden omat sivut eli löytyykö sieltä jotain kohtaa jota kautta voit varausnumeron avulla hakea lentoasi. Kerran minulla eräällä Intian sisäisellä lennolla kävi niin että netin kautta varatusta lipusta ei tullut e-lipun sisältänyttä sähköpostia eikä www.checkmytrip.com myöskään löytänyt lentoa mutta lentoyhtiön (GoAir) sivujen kautta sain lippuni tulostettua.

        Kokeilin tuolta checkmytrip.comista mutta ei löytänyt. Lennän espanjaan ja 2 vaihtoa mennen tullen, toinen lentoyhtiö lufthansa ja toinen spainair. Lufthansan sivuilta varaus löytyy, MUTTA varauksen yllä lukee, että your passenger receipt cannot be generated. The ticket is either not issued or the passenger receipt is already printed. siis what?? En tosiaan ole lippua tulostanut mistään ja tämä flyhi.com on varauksen aktivoinut mitä se sitten tarkoittaakaan... Sitten spainairin sivuilla ei löydy varausnumerollani... pitäisiköhän tässä alkaa huolestua? Kaverini kyllä sanoi että hän on matkustaessaan joskus tosiaan saanut liput vasta kentällä varausnumeroa vastaan. Ja pitäisi sitten kai saada kaikki liput, myös tulevia vaihtoja varten ja paluumatkaa. Voisiko olla että informaatio kulkee sen verran hitaasti että sen takia ei vielä löydy... mutta tuota tosiaan ihmettelen kun ei lufthansan sivuilta pysty tulostamaan, mitä tuo teksti tarkalleen tarkoittaa? olisikohan joku suomenkielinen palvelunumero jonne voisi soittaa ja kysyä tätä asiaa. lähtöön kaksi viikkoa aikaa...


      • matkustellut
        vähän matkustanut kirjoitti:

        Kokeilin tuolta checkmytrip.comista mutta ei löytänyt. Lennän espanjaan ja 2 vaihtoa mennen tullen, toinen lentoyhtiö lufthansa ja toinen spainair. Lufthansan sivuilta varaus löytyy, MUTTA varauksen yllä lukee, että your passenger receipt cannot be generated. The ticket is either not issued or the passenger receipt is already printed. siis what?? En tosiaan ole lippua tulostanut mistään ja tämä flyhi.com on varauksen aktivoinut mitä se sitten tarkoittaakaan... Sitten spainairin sivuilla ei löydy varausnumerollani... pitäisiköhän tässä alkaa huolestua? Kaverini kyllä sanoi että hän on matkustaessaan joskus tosiaan saanut liput vasta kentällä varausnumeroa vastaan. Ja pitäisi sitten kai saada kaikki liput, myös tulevia vaihtoja varten ja paluumatkaa. Voisiko olla että informaatio kulkee sen verran hitaasti että sen takia ei vielä löydy... mutta tuota tosiaan ihmettelen kun ei lufthansan sivuilta pysty tulostamaan, mitä tuo teksti tarkalleen tarkoittaa? olisikohan joku suomenkielinen palvelunumero jonne voisi soittaa ja kysyä tätä asiaa. lähtöön kaksi viikkoa aikaa...

        Älä vielä huolestu, etenkin jos olet vasta tänään varannut liput. Informaatio voi kulkea viiveellä esim tuohon checkmytrip.comiin. Kokeile parin päivän päästä uudelleen, etenkin jos löysit sähköpostissa sen kuuden yksikön pituisen koodin.

        Tuota Lufthansan kommenttia en ymmärrä, sellaista ei ole itselleni tullut koskaan vastaan. Ainoa mikä tulee mieleen, että jos flyhi.fi varauksissa menee tavallista enemmän aikaa juuri palvelumaksujen puuttumisen ja pankkisiirto-maksutavan vuoksi...? Jos ei mitään ala parin päivän kuluttua kuulumaan esim. flyhi.fistä tai checkmytripistä ei lentoa löydy niin itse soittaisin suoraan lentoyhtiöiden asiakaspalveluun. En tiedä löytyykö suomenkielistä palvelunumeroa mutta ei kai tuo mahdoton pitäisi olla englannillakaan, otat vaan etukäteen varausnumerosi esille ja kysyt että onko tällä varauksella lentoa vai ei. Ja jos ulkomaiset palvelunumerot hirvittävät hintansa puolesta, soita skypestä.

        Tuolla flyhi.fissä näyttäisi olevan osio "itsepalvelu" johon syötetään varausnumero ja sähköposti. Kokeilitko sitä?

        Itseleni kävi muuten viime kesänä niin, että finnair lähetti sähköpostini pelkän varausvahvistuksen. Lopulta matkapäivän aamuna alkoi ihmetyttää että hetkinen, eihän tämä olekaan elektroninen lippu. Soitin asiakaspalveluun ja sieltä paljastuikin että hupsista, teknisistä syistä oli jäänyt lähettämättä lippu. Joten voi sitä sattua "paremmissakin piireissä".


      • käytännössä perillä
        vähän matkustanut kirjoitti:

        Kokeilin tuolta checkmytrip.comista mutta ei löytänyt. Lennän espanjaan ja 2 vaihtoa mennen tullen, toinen lentoyhtiö lufthansa ja toinen spainair. Lufthansan sivuilta varaus löytyy, MUTTA varauksen yllä lukee, että your passenger receipt cannot be generated. The ticket is either not issued or the passenger receipt is already printed. siis what?? En tosiaan ole lippua tulostanut mistään ja tämä flyhi.com on varauksen aktivoinut mitä se sitten tarkoittaakaan... Sitten spainairin sivuilla ei löydy varausnumerollani... pitäisiköhän tässä alkaa huolestua? Kaverini kyllä sanoi että hän on matkustaessaan joskus tosiaan saanut liput vasta kentällä varausnumeroa vastaan. Ja pitäisi sitten kai saada kaikki liput, myös tulevia vaihtoja varten ja paluumatkaa. Voisiko olla että informaatio kulkee sen verran hitaasti että sen takia ei vielä löydy... mutta tuota tosiaan ihmettelen kun ei lufthansan sivuilta pysty tulostamaan, mitä tuo teksti tarkalleen tarkoittaa? olisikohan joku suomenkielinen palvelunumero jonne voisi soittaa ja kysyä tätä asiaa. lähtöön kaksi viikkoa aikaa...

        Checkmytrip.com:sta löytyy tiedot vain jos matkatoimisto käyttää Amadeuksen lipunmyyntijärjestelmää. Jos taas käytössä on kilpaileva Sabren järjestelmä, niin vastaava paikka on virtuallythere.com. Yleensä kyllä varausvahvistuksessa kerrotaan mistä varaustiedot löytyvät myöhemmin.

        Itse en kyllä kovin helposti maksaisi tilisiirrolla ei-suomalaiselle firmalle. Varsinkin kun luottokortin käyttö voi pelastaa edes rahat jos matkatoimisto tai lentoyhtiö menee pahalla hetkellä konkurssiin.


      • vähän matkustellut
        käytännössä perillä kirjoitti:

        Checkmytrip.com:sta löytyy tiedot vain jos matkatoimisto käyttää Amadeuksen lipunmyyntijärjestelmää. Jos taas käytössä on kilpaileva Sabren järjestelmä, niin vastaava paikka on virtuallythere.com. Yleensä kyllä varausvahvistuksessa kerrotaan mistä varaustiedot löytyvät myöhemmin.

        Itse en kyllä kovin helposti maksaisi tilisiirrolla ei-suomalaiselle firmalle. Varsinkin kun luottokortin käyttö voi pelastaa edes rahat jos matkatoimisto tai lentoyhtiö menee pahalla hetkellä konkurssiin.

        Pitää kaiketi odotella pari päivää josko ne sinne ilmestyisivät. Kaverini kehotti soittamaan helsinki-vantaan neuvontaan ja kysymään sieltä onko todella niin että liput saa vasta kentällä varausnumeroa vastaan. olisi ainakin helpompi ensin ihan suomen kielellä alkaa selvittää asiaa :) Löytyi tosiaan tuo kuusinumeroinen varauskoodi, jolla ainakin sain lennot tiedot näkyviin lufthansan sivuilla. Tuolla flyhi.fissä tämän numerosarjan edessä on sana Galileo. Olisko joku Amadeusta vastaava järjestelmä? Tuolta virtuallythere.comistakaan ei löytynyt. Flyhi.fin itsepalveluun pääsen kyllä, mutta sieltä löytyy edelleen vaan ilmoitus että varaus aktivoitu ja lennon aikataulu. liput siis varasin ja maksoin eilen illalla. varausvahvistus tuli heti ja tämä aktivointi sitten tänään päivällä. en millään jaksa uskoa että olisi huijausta, mutta joku tässä tuntuu kuitenkin mättävän, kun lippuja ei saa tulostettua mistään. kaverini ihmetteli myös tuota ettei henkilötietoja kysytty varatessa tarkemmin, hän paljon matkustaneena sanoi että häneltä ne on kysytty aina. no odotellaan....


      • käytännössä perillä
        vähän matkustellut kirjoitti:

        Pitää kaiketi odotella pari päivää josko ne sinne ilmestyisivät. Kaverini kehotti soittamaan helsinki-vantaan neuvontaan ja kysymään sieltä onko todella niin että liput saa vasta kentällä varausnumeroa vastaan. olisi ainakin helpompi ensin ihan suomen kielellä alkaa selvittää asiaa :) Löytyi tosiaan tuo kuusinumeroinen varauskoodi, jolla ainakin sain lennot tiedot näkyviin lufthansan sivuilla. Tuolla flyhi.fissä tämän numerosarjan edessä on sana Galileo. Olisko joku Amadeusta vastaava järjestelmä? Tuolta virtuallythere.comistakaan ei löytynyt. Flyhi.fin itsepalveluun pääsen kyllä, mutta sieltä löytyy edelleen vaan ilmoitus että varaus aktivoitu ja lennon aikataulu. liput siis varasin ja maksoin eilen illalla. varausvahvistus tuli heti ja tämä aktivointi sitten tänään päivällä. en millään jaksa uskoa että olisi huijausta, mutta joku tässä tuntuu kuitenkin mättävän, kun lippuja ei saa tulostettua mistään. kaverini ihmetteli myös tuota ettei henkilötietoja kysytty varatessa tarkemmin, hän paljon matkustaneena sanoi että häneltä ne on kysytty aina. no odotellaan....

        Joo, Galileo on vielä yksi varausjärjestelmä ja sen matkatiedot saat osoitteesta viewtrip.com. Nykyään sähköisten lippujen vallattua alaa, varsinaisia lippuja ei enää käytetä. Tarkastuskortin saa tarvittaessa lähtöselvityksestä. Mutta varsinkin ulkomailla kannattaa pitää mukanaan printattua matkaohjelmaa josta näkyy varausnumerot.


      • vähän matkustellut
        käytännössä perillä kirjoitti:

        Joo, Galileo on vielä yksi varausjärjestelmä ja sen matkatiedot saat osoitteesta viewtrip.com. Nykyään sähköisten lippujen vallattua alaa, varsinaisia lippuja ei enää käytetä. Tarkastuskortin saa tarvittaessa lähtöselvityksestä. Mutta varsinkin ulkomailla kannattaa pitää mukanaan printattua matkaohjelmaa josta näkyy varausnumerot.

        Eli tämä lentoaikataulu käy siis lipusta kunhan siinä näkyy matkustajien nimet ja varausnumero? Sellaisen saa nimittäin tulostettua flyhi.fin itsepalveluosiosta. Jos näin on, ei mitään hätää :) Kiitos vastauksistanne!


      • fflyhigh
        vähän matkustellut kirjoitti:

        Eli tämä lentoaikataulu käy siis lipusta kunhan siinä näkyy matkustajien nimet ja varausnumero? Sellaisen saa nimittäin tulostettua flyhi.fin itsepalveluosiosta. Jos näin on, ei mitään hätää :) Kiitos vastauksistanne!

        Kentältä mitään lippuja noudeta, elämme vuotta 2011. Tai sitten on lento jollain ihme lafkalla jolle ei e-lippua voida kirjoittaa.


      • vähän matkustellut
        fflyhigh kirjoitti:

        Kentältä mitään lippuja noudeta, elämme vuotta 2011. Tai sitten on lento jollain ihme lafkalla jolle ei e-lippua voida kirjoittaa.

        Paljon matkustellut ystäväni on monesti saanut liput vasta lentokentältä varausnumeroa vastaan TAI itse tulostanut ne kentällä olevasta automaatista. Mutta minä taas vähän matkustaneena en tiedä miten nämä hommat missäkin tapauksessa menee niin päätimpä kysyä josko joku muukin olisi käyttänyt flyhi.fitä. Liput on kuitenkin nyt onnistuneesti tulostettu ja matka odottaa! :)


      • matkustellut
        vähän matkustellut kirjoitti:

        Paljon matkustellut ystäväni on monesti saanut liput vasta lentokentältä varausnumeroa vastaan TAI itse tulostanut ne kentällä olevasta automaatista. Mutta minä taas vähän matkustaneena en tiedä miten nämä hommat missäkin tapauksessa menee niin päätimpä kysyä josko joku muukin olisi käyttänyt flyhi.fitä. Liput on kuitenkin nyt onnistuneesti tulostettu ja matka odottaa! :)

        Kiva kuulla, että viimein sait lippusi onnistuneesti :) Voisin ehkä itsekin joskus kokeilla tuota flyhi.fitä.

        Pieni tarkennus: tuo paljon matkustellut ystäväsi tarkoittanee sillä että saa liput kentältä varmaankin boarding passia (mikä se nyt sitten suomeksi onkaan, tarkistuskortti ehkä?). Siihen tosiaan riittää varausnumero. Sen jälkeen kun olet boardin passin saanut, kukaan ei enää kysele lentolipun varausnumeroja jne. Mutta käsittääkseni tämän boardin passin saa meno-paluulennolla kerrallaan vain yhdelle lennolle.

        Isoilla kansainvälisillä kentillä ollaan terrori-iskujen vuoksi usein tarkkoja siitä ketä päästetään lentokentälle ja siksi vartijasedät saattavat tiedustella sekä passia että lentolippua (nykyaikana siis esim. sähköpostista printattu e-lippu) ennen kuin päästävät sisään kentälle. Riippuu tosin lentokentästä mutta esim. Aasiassa tästä ollaan hyvin tarkkoja.


      • ETKT
        vähän matkustellut kirjoitti:

        Paljon matkustellut ystäväni on monesti saanut liput vasta lentokentältä varausnumeroa vastaan TAI itse tulostanut ne kentällä olevasta automaatista. Mutta minä taas vähän matkustaneena en tiedä miten nämä hommat missäkin tapauksessa menee niin päätimpä kysyä josko joku muukin olisi käyttänyt flyhi.fitä. Liput on kuitenkin nyt onnistuneesti tulostettu ja matka odottaa! :)

        Tässä voisi olla syytä selventää käsitteiden lippu (ticket) ja tarkastuskortti (boarding pass) eroa. Ennenvanhaan kun lennon osti, matkatoimisto tai lentoyhtiö kirjoitti lipun. Sen lipun kanssa mentiin sitten lähtöselvitystiskille, josta saatiin tarkastuskortti jolla päästiin lennolle. Nykyään lipun on lähes sataprosenttisesti korvannut e-lippu, joka käytännössä on vain varausnumero. Ja tarkastuskortinkin voi saada automaatista, printata itse tai joskus jopa tilata tekstiviestinä.

        Ihan kaikkialla maailmassa tätä muutosta ei olla nielty vielä loppuun asti, ja esimerkiksi lähtöselvitysalueelle päästäkseen pitää esittää lippu. Tällöin sen virkaa toimittaa varauksen yhteydessä saatu tai varausnumeron perusteella tulostettu matkasuunnitelma.


      • TriplaMuma
        vähän matkustellut kirjoitti:

        Paljon matkustellut ystäväni on monesti saanut liput vasta lentokentältä varausnumeroa vastaan TAI itse tulostanut ne kentällä olevasta automaatista. Mutta minä taas vähän matkustaneena en tiedä miten nämä hommat missäkin tapauksessa menee niin päätimpä kysyä josko joku muukin olisi käyttänyt flyhi.fitä. Liput on kuitenkin nyt onnistuneesti tulostettu ja matka odottaa! :)

        Hei "vähän matkustellut"..Varasit liput FlyHi.Fi:ltä..Minua kiinnostaisi paljonko veloittavat matkatavararoista ,koska en saanut k.o firman sivuilta tolkkua.Näyttää vain,että lennolle ,jonka haluaisin varata on "maksulliset matkatavarat".Ei klikkaa siis kohtaa auki,josta saisi tietoa matkatavaraveloituksesta.Lento on huomattavasti halvempi kuin muilla lentoyhtiöissä.


      • voi hyvätpäivät
        TriplaMuma kirjoitti:

        Hei "vähän matkustellut"..Varasit liput FlyHi.Fi:ltä..Minua kiinnostaisi paljonko veloittavat matkatavararoista ,koska en saanut k.o firman sivuilta tolkkua.Näyttää vain,että lennolle ,jonka haluaisin varata on "maksulliset matkatavarat".Ei klikkaa siis kohtaa auki,josta saisi tietoa matkatavaraveloituksesta.Lento on huomattavasti halvempi kuin muilla lentoyhtiöissä.

        "Kaverini kehotti soittamaan helsinki-vantaan neuvontaan ja kysymään sieltä onko todella niin että liput saa vasta kentällä varausnumeroa vastaan. "

        WTF? Eletään tosiaan vuotta 2011. Mitä ihmettä te niillä LENTOLIPUILLA tekisitte ennen matkaa? Laittaisitte jääkaapin oveen, yöpöydälle, lompakkoon, josta ne voi kaivaa ja elvistellä kavereille Espanjan reissusta? Ei hyvääpäivää!

        Oli miten oli: PASSI TISKIIN CHECK IN:SSÄ JA TADAA, BOARDING-KORTTI ON HETKEN PÄÄSTÄ SINULLA! Tällä kortilla pääsee portilta koneeseen!

        Toki on hyvä olla matkassa kopio vahvistusmeilistä, varausnumero tai joku muu tosite, mikäli matkustaa jossain Arubassa tai Itä-Timorissa, jossa ei ehkä kaikki vielä pelaa intterwepin kautta!


      • voi kohteliaatpäivät
        voi hyvätpäivät kirjoitti:

        "Kaverini kehotti soittamaan helsinki-vantaan neuvontaan ja kysymään sieltä onko todella niin että liput saa vasta kentällä varausnumeroa vastaan. "

        WTF? Eletään tosiaan vuotta 2011. Mitä ihmettä te niillä LENTOLIPUILLA tekisitte ennen matkaa? Laittaisitte jääkaapin oveen, yöpöydälle, lompakkoon, josta ne voi kaivaa ja elvistellä kavereille Espanjan reissusta? Ei hyvääpäivää!

        Oli miten oli: PASSI TISKIIN CHECK IN:SSÄ JA TADAA, BOARDING-KORTTI ON HETKEN PÄÄSTÄ SINULLA! Tällä kortilla pääsee portilta koneeseen!

        Toki on hyvä olla matkassa kopio vahvistusmeilistä, varausnumero tai joku muu tosite, mikäli matkustaa jossain Arubassa tai Itä-Timorissa, jossa ei ehkä kaikki vielä pelaa intterwepin kautta!

        Jotkut eivät välttämättä ole lentäneet yhtä paljon kuin sinä. Asiat voi esittää ystävällisessä sävyssä, kiitos! :>


      • aboutflyhi
        vähän matkustanut kirjoitti:

        kiitos vastauksesta! Nyt on tullut sähköpostiin että lentoliput aktivoitu. Kuitenkaan kohtaa mistä voisi lentoliput tulostaa, ei löydy, ainoastaan lentoaikataulu. Mutta olisiko niin että varausnumerolla saa liput helsingin kentältä? Aika erikoista myös se, että numeroita oli aika paljon, lentolippu/tilausnumero oli yksi koodi, sitten oli joku ihme galileo varausnumero ja minun ja ystäväni lipuilla vielä erikseen numerosarjat... olisin kyllä ottanut suoran lennon finnairilta jos vaan olisin rikas, mutta sattuneesta syystä pakko etsiä mahd. edulliset liput ja sehän vaatii just näiden eri lippufirmojen vertailua, myös sellaisten jotka eivät ole entuudestaan tuttuja...

        Company profile
        We are a Lithuanian – Estonian capital firm – UAB Interneto Partneris. We began operations in 2002 and currently provide online air ticket booking services in thirteen countries. Having started under the brand Greitai.lt, we learned about the expectations of today's travellers – being able to book plane tickets online without hassle and with ease.
        Ease of use, efficient service and attractive flight deals led us to success – very quickly becoming the leaders in this field in Lithuania.
        In 2008, UAB Interneto Partneris was nominated as the fastest growing enterprise in Lithuania. The company is an accredited member of IATA, it was given the IATA code 68321035.
        Success in the Lithuanian market has encouraged us to expand to foreign countries:

        In 2002, we began to develop activities in Lithuania with Greitai.lt.
        In 2006, we established ourselves in Poland and Latvia, with Flysiesta.lv, Flysiesta.pl brands.
        In 2007, we acquired one of the largest airline portals in Estonia – Bookinghouse.ee.
        In 2007, a flight booking system was launched in Russia for the Ukrainian and Great British markets – Flysiesta.ru, Flysiesta.co.uk, Aviagid.com.ua.
        In 2010, we created portals for the markets of Finland, Poland, Bulgaria, Czech Republic, Hungary and Romania – Flyhi.fi, Flyhi.sk, Flyhi.bg, Flyhi.cz, Flyhi.hu, Flyhi.ro.
        In 2011, we acquired the fastest growing finnish online agency – Eticket.fi and launched Flyhi.se portal for Swedish market.
        In 2013, we founded portal - Fly.ge, with the ITDC company for the market of Georgia.
        In 2015, we created portal for the market of Germany - Hotflug.de.

        Details
        Interneto partneris UAB
        Perkūnkiemio g. 2,
        LT – 12126 Vilnius
        Company number 125946415
        VAT number LT259464113
        IATA code: 68321035

        Operating since 2002 © Flyhi.se airline tickets. About us Privacy policy Airlines Airports


    • VV010584

      itse olen myös varamassa tästä yhtiöstä, mutta olin niin epävarma siitä kun flyhi.fi sivulta en löytänyt mitään yhteydenotto tietoa eli asiakaspalvelun numeroa johon voin soittaa.Ja liput on niin halpoja.vastatko mulle sitten jos olet saanut lippu ja sulle ei tullut mitään ongelmia niin varaan itsellenikin lipun.Kiitos..

    • tippadiidaa

      Onhan noita palvelumaksuttomia firmoja suomessakin ettei sen takia tarvi buukata epämääräisistä paikoista joista ei tarvittaessa saa ketään kiinni.

    • potkiipotkii

      Hei, minä ostin juuri äsken lennot tuolta sivustolta ja mun kohdalla kaikki ainakin sujui hyvin. Tosin vähän jännitti kun luin näitä juttuja. Liput ja varausnumerot kuitenkin tuli heti maksun suoritettua ja löysin lentotietoni tuolta checkmytripistä, eli eiköhän ainakin tällä kertaa mennyt niin kuin piti :)

    • KK

      Tilasin tänä aamuna 27.3 .2012 lennot netin kautta ja maksoin sampopankista pankkitunnuksillani. En saanut lippuja kun kysyin niitä niin he ilmoittivat netissä että rahoja ei ole tullut (siellä on automaatti joka vastaa sinun kysymyksiin). Pankkini taas ilmoitti että rahat on lähetynyt eikä niitä takaisin saa. Olen 100% varma että tämä oli viimienen kerta kun tilaan heiltä ja minulla ei ole niitä lippuja vieläkään mutta rahat ne ovat ottaneet jo saaneet. Huomatkaa että puhelinumero minkä he antavat menee irlanttiin ja siellä asiakaspalvelija vatsaa puhelimeen ja ilmoittaa että puhelinsoitto on ilmaista. Tiedän että kun Suomesta soittaa 44 alkuiseen niin kyllä puhelulle tulee hintaa. ÄLKÄÄ KOSKAA TILATKO LIPPUJA SIELTÄ.

      • lai

        Se vielä että he pitävät lippuja varauksessa vain vuorokauden jos sinä
        aikana ei tule rahoja niin varaus peruuntuu. Ebookers toimii täydellisesti .


      • zeizeizei

        Ihan oikein sinulle!!!


      • ylihuomenna jooko

        Mitäs jos olet vähän hätäinen, ei ne maksut aina näy reaaliajassa (jos siirrän S-pankin tililtäni rahaa Nordean tililleni niin rahat lähtee S-pankista heti mutta näkyy Nordean tilillä vasta huomenna).

        Tule kertomaan vaikka ylihuomenna, jooko


    • Anne

      Hienosti on FlyHi toiminut ainakin meillä ja erittäin ystävällistä ja nopeaa online-chat-asiakaspalvelua! Me voimme ainakin suositella.

    • ei enää koskaan

      Välttäkää tätä kauppaa. Ostin lentoliput. Luottokortilta oli veloitettu ylimääräinen 25 euroa, jota ei mitenkään näytetty tai mainittu oston yhteydessä eikä myöskään heti oston jälkeen tulleessa kuitissa. Luottavat siihen, että asiakkaat eivät tsekkaa luottokortin tiliotetta. Kun asiasta valittaa heille, he ottavat käyttöön väsytystaktiikan: pyytävät lisätietoja, kopion pankin tai luottokortin tiliotteesta jne. Lopulta vain jankuttavat, että kuuluu lipun hintaan.

    • Flyhi.fi kokemus

      Näin tuoreen kokemuksen flyhi.fi:stä omaavana en voi suositella kovin lämpimästi.

      Matkustan aika paljon ja nettifirmoista ainakin travellinkiä, supersaveria ja ebookersia on tullut käytettyä, eikä ole suurempia ongelmia ollut.

      Viime viikon torstaina päätin kokeilla edullisimman hinnan vuoksi flyhi.fi:tä ja toistaiseksi ei kovin miellyttävä kokemus ole ollut.

      Varasin ja maksoin matkan Floridaan kahdelle torstaina, rapiat 1300€ luottokortilla. Kuitenkaan varaussivulla lukee edelleen että matka maksamatta. Nettipankissa kortilla näkyy katevaraus kys. summasta, mutta kun olin flyhi sivun "chatin" kautta yhteydessä "asiakaspalveluun" sanoivat että katevaraus on peruutettu perjantaina, eikä syytä löytynyt.

      Tänään (maanantai) klo 24 mennessä matka pitää olla maksettu tai se peruutetaan varauksesta. Soitin äsken nettisivuilla olevaan ns. asiakaspalvelunumeroon, jossa vastattiin venäjäksi! Pyysin ystävällisesti englanninkielistä palvelua, koska kouluvenäjäni on rajallinen. närkästyneen oloinen asiakaspalvelija otti huonolla englannilla numeron ylös. Nyt odottelen siis että joku soittelee sieltä ja selvittää mikä on jutun juoni.

      Eli. En aio maksaa toista kertaa matkaa ennenkuin varmuudella tiedän ettei liettuan pojat (flyhi) käytä myöhemmin katevarausta ja siis tuplaveloita matkasta.

      Optimistina uskon että asia kääntyy voitoksi ja kyseessä on vain joku tekninen pieni vika, mutta toistaiseksi ei tälle voi kuin nauraa. Päivitän tilannetta kun selviää enempi.

    • huijattu olo

      Huijattu...

      Tilasin lentoliput netistä FlyHi.fi:n kautta, koska heidän hintansa oli kaikkein edullisin. Meno-paluuliput Hki-Kööpenhamina-Hki maksoivat 116 euroa, kun muilla oli yli 130 euroa. Maksaessani lippuja nettisivulla oli tekstiä lisäpalveluista. Luin ne läpi, mutta en tarvinnut niistä mitään. En kuitenkaan huomannut, että siihen kohtaan jäi rasti. Samalta sivulta kävi ilmi, että vahvistusmaksu on 10 euroa. No, se oli minusta ihan ok, joten maksoin liput Visa-kortillani. Korttitililtäni kävi ilmi, että matkasta oli veloitettu ihan kummallisia summia. Minulta huomaamatta jäänyt rasti maksoi 10 euroa, en tiedä mistä palvelusta maksoin. Lisäksi minua oli veloitettu 2 euron lisämaksulla ja FlyHi.fi vielä lisäsi hintaan muutaman kymmenen senttiä. Laitoin näistä maksuista viestiä yritykselle. Ensin he pyysivät minulta varausnumeron, jonka olin unohtanut, sitten en ole kuullut asiasta mitään. Toista kertaa en varmaan varaa FlyHi.fi:n kautta, vaikka hiihtolomamatkani menikin hyvin ja palvelut lentokentillä ja lentokoneessa toimivat moitteettomasti.

    • apis1

      Itse varasin pari viikkoa sitten jenkkeihin liput tuolta Flyhi:stä, sain liput ja maksu vahvistettiin heti. Pääsen kirjautumaan lentoyhtiön (SAS) sivuille ja näen lentoni siellä, mutta silti kun yritän täyttää jenkkeihin tarvittavia APIS tietoja tuolla SAS:n sivuilla, sanoo heidän järjestelmänsä että "maksun kanssa ongelmaa, ota yhteys matkanjärjestäjään"...Hohhoijaa,,,pistin viestiä nyt FLYHI:lle...katsomaan mitä tulee selitykseksi

    • makematkustaja

      160 euroa saivat minulta huijattua. En minä sillä vielä konkurssissa aivan ole. Mutta vituttaa kuin kolmea pientä oravaa. Ebookers on varma ja eikä monta euroa kallimpikaan.

      • makematkustaja

        jäänyt sana pois. siis naisen sukupuolielimityttää.


    • 3rgnnnnnnnnnnnnnnnnn

      Minä olen ainakin niin köyhä, etten ala pelleilemään kaiken maailman pilipaliyritysten kanssa. Maksan mielelläni hieman enemmän mielenrauhahasta ja turvallisuudesta. Köyhällä ei ole varaa halpaan.

    • Hyvin kävi

      Flyhi tarjosi minulle halvimpia lentoja Roomaan. Luin saitista melkein pelkästään huonoja kokemuksia, mutta tyhmänrohkeana ja toisaalta toiveikkaana ihmisenä päätin silti testata. Hetken säikähdin, kun verkkopankkimaksun jälkeen minua lähestyttiin parin tunnin päästä tekstiviestillä ja kerrottiin, että jos maksun suorittaminen ei näy Flyhilla saman vuorokauden sisään, eivät he voi taata lippujen hinnan pysyvän samana. Soittelin pariin otteeseen asiakaspalveluun - ensin palveltiin melko hyvällä suomella ja seuraavalla kerralla englanniksi - ja lähetin heille vielä varoiksi sähköisesti kuitin verkkopankissa tehdystä maksusta. Loppu hyvin, kaikki hyvin - ja sain Finnairin suorat lennot Flyhin kautta satasen halvemmalla kuin Finnairin omilta sivuilta ostettaessa.

    • jutte1

      Ei ole seriöösi firma tämä. Siirsin rahat heidän tililleen heti varauksen yhteydessä. Sitten sain viestejä,että maksa tai hinta muuttuu. Monen sekavan puhelun jälkeen pyysivät lähettämään (tämä siis kolme päivää maksun jälkeen) jotain vahvistusta, että olen maksanut. Hoidin, ei riittänyt. Huomenna pitäsi aamulla lentää. Saa nähdä kuuluuko lippuja. Hämärä firma, asiakaspalvelulle oli vaikeuksia kerto sijaintinsa, vastuuhenkilöiden nimien kertominen oli nimenomaan kielletty.
      Ostakaa lippunne muualta, niin ei tule tällaista sotkua

    • ankoo1

      Hei, eilen illalla ostin tämän FlyHin kautta lennot Hki_Budapest-Hki , koskapa yhtäkkiä momondo-vertailuun paukahti tällainen halpa vaihtoehto. Aika epämääräisrtä sähköpostia kyllä sieltä seurasi..sitten kaivoin tämän keskustelun esiin ja huh, checkmytripin sinulta löytyi lentoni. Eli kaipa sitten minulla on liputkin.
      Mutta on kieltämättä hiukan adrenaliinit nousussa; tuli lähes 100 euroa säästöä joka lyhyillä lennoilla ja köyhällä on paljon. Mutta - jos ekstätä hiukan jännitystä ja asioiden selvittelyä niin ihan ok.

    • jännittäjä

      Hei,varasin itse tänään (tunti sitten) liput flyhin kautta ja vähän jännittää,kun maksu on maksettu ja lippuja ei näy tai kuulu..
      Miten teillä on loppujen lopuksi lippujen kanssa käynyt? ja kuinka paljon maksun jälkeen ovat ilmestyneet sähköpostiinne?

    • Jalokivi6

      Me ainakin olemme erittäin tyytyväisiä FlyHin palveluun ja toimintaan.Tilasimme huhtikuussa lipun Kansas citystä Chigagon ja Tukholman kautta Turkuun. Lippua tilatessamme maksoimme 9 euroa lisää niin saimme vaihtoturvan lipulle. Firman sivuilla lukee aivan selvästi mitä menee lisämaksua jos maksaa luottokortilla.Tilaus netissä oli helppo ja matkan vahvistus sekä matkalippu tuli nopeasti sähköpostiin.Meidän piti vaihtaa ajankohtaa myöhemmin kahdella päivällä ja palvelu kävi vaivattomasti puhelimessa suomen kielellä.Nyt on tämä lento käytetty ja kaikki meni loistavasti !

      • NYC here we come

        Toimi erittäin hyvin, vaikka maksoin liput vasta 5 päivää varauksen jälkeen. Maksoin suoraan pankkitililtä ja vahvistus maksetuista lipuista tuli samantien sähköpostiini ja e-liput luvatun 24 tunnin sisällä. Asiakaspalvelu oli sujuvaa sunnuntaina englanniksi, mutta arkipäivisin luvataan palvelua suomenkielellä, jota ei tarvinnut käyttää.


    • Irmeli899

      Tein eilen varauksen kahdelle hengelle lentolipuista koska olivat halvimmat Flyhissä. Maksoin varauksen heti luottokortilla ja se näkyi katevarauksena. Flyhiltä ilmoittivat parin tunnin päästä että eivät ole saanut maksua, ja varaus perutaan keskiyöllä jos maksua ei tule. Soitin heille, ja sanoivat etteivät voi tehdä mitään. Soitin myös pariin otteeseen luottoyhtiölle ja pankille, ja he sanoivat että kaikki on kunnossa, ja maksu on mennyt läpi. Oli silti katevarauksena koska Flyhi ei ollut prosessoinut maksua omassa päässään. Flyhin asiakaspalvelija pyysi tekemään uuden maksun, ja se näkyi kanssa vain katevarauksena. Selitin heille tilanteen mitä pankista sanottiin, että on heidän päässä vika nyt kun ei maksua näy. Lopulta ilmoittivat että "lentoyhtiö ei ole voinut prosessoida lippuja koska toisen matkustajan nimi on liian pitkä". Ihan normaalisti kirjoitin koko nimen kuten aina kirjoitan. Ihan käsittämätöntä. Sanoivat että minun täytyy tehdä kokonaan uusi varaus, ja kokonaan uusi maksu. Aloin tekemään varausta mutta samoja lentoja ei ole enää saatavilla, joten peruin koko homman. Lupasivat että rahat ei luottokortiltani lähde, ja toivotaan että näin on.. Ei enää koskaan Flyhi.fitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe