Hei sinä oppisopimusopiskelija, kertoisitko;
kuinka paljon saat rahaa kuukaudessa, palkka tuet. mitä tukia saat?
asutko omassa kämpässä? ..jos asut, niin kuinka paljon vuokra on ja paljonko jää rahaa ruokaan ym.? saatko myös kelalta rahaa esim.asumiseen?
Itselläni asiat on niin, että oppisopimuspaikkaa etsin..ja jos paikka löytyy niin pitäisi muuttaa omaan kämppään. Olis kiva tietää kuinka paljon sitä rahaa (suunnilleen) saa kuukaudessa.
Toivottavasti löytyy ihmisiä, jotka jaksavat vastata tähän ASIALLISESTI...
Oppisopimusopiskelijan tulot/kk ????
2
1314
Vastaukset
- A
Palkka määräytyy alan työehtosopimuksen mukaan, joten tietämättä mitä aiot opiskella on mahdotonta vastata tuohon.
Koulupäiviltä työnantajat eivät yleensä maksaa palkkaa. Niiltä päiviltä olet oikeutettu oppisopimustoimiston maksamiin opintososiaalisiin etuihin. (15 € päiväraha/opetuspv, jos sinulla on lapsia 17 € perheavustus / opetuspv ja lisäksi tulee mahdollisesti myös matka- ja majoituskorvauksia) - juupahuujuu
Itse tienaan oppisopimuksen ajalta 85% normaalipalkasta. Koska minulla ei ole ammattiin soveltuvaa tutkintoa.
Tilille tulee noin. 1200 euroa kuukaudessa. Siitä jää elämiseen noin.300 euroa kuukaudessa.....
Eli aivan huonosti ainakin minun alalla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805639
- 1273923
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj453790- 663464
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262878Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72419- 272184
- 2042081
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?321793Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4291739