Olen opiskelupaikkaani etsivä nuori nainen ja haluaisin tietää millä koulutuksella voisin päästä toimistotyöhön. Olisin kiinnostunut useammistakin eri toimistotyömahdollisuuksista, mutta tälläisistä lähinnä;
- Ihan vastaanottotyö esim. psykologin vastaanotolla
- Asianajosihteeri
- Terveyskeskuksen luukulla työskentely
- Koulusihteeri
Kysymys alan koulutuksista
3
470
Vastaukset
- esim.
sihteerin ammattitutkinnolla, tosin sairaanhoitopuolelle vaaditaan monesti vielä jotain sairaanhoitotietämystä ;)
- bv<säk
Niin sairaalassa ne ovat useimmiten lähihoitajia. Vastaanottotyöhön voi mennä lukiosta, tai merkonomina tai tradenomina. Sihteerin olisi hyvä käydä alan koulutus (johdon assistentti).
- 14+7=?
Nykyään tuo kokemuksen merkitys on ylikorostunutta noissa "sihteerin" tason hommissa. Vaikka olisi oikea koulutuskin takana, niin se ensimmäisen oikean työpaikan saaminen voi olla hyvinkin vaikeaa. Jos ei ole elämässä tavoitteena koskaan edetä noista sihteerin tason hommista mihinkään kovin pitkälle, niin sitten kannattaa ihan tosissaan harkita sitä että alkaa etsimään sitä työpaikkaa heti kun on valmistunut 2. asteen koulusta. Ei ole mitään järkeä kouluttautua esim. kauppatieteen maisteriksi ja sitten jäädä noihin assistentin tason hommiin loppuiäksi.
Oikeaa koulutusta tärkeämpää noissa hommissa on yleensä se että osaa kieliä ja että on kokemusta alalta. Sihteerin työnimike on kokenut paljon muutosta tässä viimeisten 20 vuoden aikana, nykyään noita sihteerin hommia tehdään assistentin, avustajan tai jonkin englanninkielisen tittelin nimellä. Assistenttina voi toimia niin 19 vuotias lukion käynyt kuin 40 vuotias ekonomikin, palkka ja työ vaihtelee toki suuresti, mutta siitä huolimatta molemmat voivat olla assistentin nimellä töissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445199Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243420Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982802Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552608- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261871Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161381