Valtion työntekijöillä eri peruspalkka samasta työstä

8

Ihmettelen suuresti, että valtiolla kun on töissä niin samasta työstä maksetaan erilaista peruspalkkaa. Tällainen tilanne jäytää työntekijöiden välejä ja aiheuttaa kaikenlaista kismaa.
Puhutaan arvoista - tasapuolinen kohtelu jne; mutta niitä ei ole.

4

477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maailmanparasvaltio

Sama voi koskea muuallakin koska on olemassa ns. "takuupalkka" eli kun työtehtävät vaihtuu jollakin kovapalkkalaisella niin toinen voi saada samasta työstä 4000€/kk ja toinen 2000€/kk täysin samasta työstä.

Olen tätä soopaa katsonut 20 vuotta ja lähdin Suomesta pois.

• Holisti-solisti

Samassa palkkaluokassa ja samoilla henkilökohtaisilla palkanosilla ja samoilla lisillä on aivan taatusti sama palkka. Ja peruspalkka on samassa palkkaluokassa sama. Vai onko tämä nyt taas tällainen tittelienvertailuharjoitus, jossa työsuorituksella tai millään muullakaan ei ole väliä kun kerran tittelit täsmäävät niin on "sama työ"?

• 8

valtion hommissa. Tämä on nykypäivää.

• Jaska...............
        8 kirjoitti:

valtion hommissa. Tämä on nykypäivää.

valtiolla myös ikälisät meillä. toiset saa nolla ikälisää ja toinen 15 vuoden kaikki lisät viroissa.
        Tämä tekeekin aika pirusti. sitten pitkälomalaiset saavat 45 päivää lomaa ja lyhyt lomalaiset 30päivää.
        sitten jos sama työ ja on työsopimussuhteinen niin ei saa ikälisiä samasta työstä ja toinen voi olla virassa ja samat työt niin hän saa kaikki ikälisät kun ollut 15 vuotta vaikka 600€/kk enemmän.

Sitten siirretään henkilöitä toisiin töihin ja palkkaa ei saa laskea jos -80 -90 luvulla ollut kova palkka.

tämmöistä tämä vaan on täällä ja kokemusta 23 vuotta täällä valtiolla

toivottavasti tämä selvensi yhtään asiaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1380
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109