http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012013040839_uu.shtml
Kuka oikeasti haluaa tällaisia väkivaltakäyttäytyviä elukoita harrastaa?? Täytyy oikeesti olla päässä jotain vikaa... Tollaiset "suojelukoirat" yms. on täysin verrastettavissa aseharrastukseen. Ne jotka näitä koiria harrastaa, ovat persoonatyypiltään samanlaisia kuin Robert de Niron esittämä roolihahmo elokuvassa taksikuski. Kaikki koirat ovat väkivaltaisia, ja niitä ei enää 2000-luvulla IHMISTEN pitäisi harrastaa. Isot rodut on tietty pahimipia....Miksi ette voisi harrastaa vaikka kaneja ja kaniagilityä???
Eräs "dobberityttö" kertoi että koiraa "EI KOSKAAN" saa jättää lapsen kanssa kahdestaan... Kuka haluaa niin vaarallisen elukan kotiinsa, ettei edes lapsen kanssa uskalla kahden jättää??? Kuka näitä idiootti elukoita oikein haluaa harrastaa??? Todella sairasta vielä että niitä saa ulkoiluttaa ihmisten ilmoilla....
Koiraharrastajat ovat elukoittensa tasolla olevia idiootteja!!
17
903
Vastaukset
- huoh..
Ei mua kyllä inspiroi ajatus kanin kouluttamisesta. Se olisi liian tylsää. Joillekin palveluskoiraharrastus on nautinto ja sitä tehdään samoin kun esim joku piirtää. Jotkut koirat ovat vahvaluontoisia, esim juuri dobberi ja vaatii rinnalleen vahvaluontoisen ohjaajan. Se on sinun ongelmasi jos pelkäät isoja koirarotuja. Valitettavasti noita "myrkyttäjiä" kuten sinä löytyy jotka yrittävät kaikin keinoin etsiä paskaa isoista, mahtavista roduista. Minulla on saksanpaimenkoira, joka erittäin vahvatahtoinen, komea koira. Minulle ei koskaan sopisi pieni puudeli koska siinä ei ole haastetta eikä tosissaan harrastamaan palveluskoiralajeja. Ja mitä suojeluun tulee.. Moni palveluskoiran omistaja ei harrasta suojelua koska ei pidä lajista. Tärkeää on että koira on osaavissa käsissä. Suojelupuolella koirat opetetaan tarttumaan hihaan kiinni (siis suureen "hanskaan") ja ne hylätään heti, jos tarttuvat jostain muusta kiinni. Suojelussa ei ole kyse repimisestä, vaan nimenomaan koiran hallitsemisesta. Tottelevaisuuspuoli pitää olla hallinnassa. Mutta älä viitsi morkata oman pelkosi takia näitä mahtavia rotuja. Ja hyvä että dobberityttö tiedostaa jos koiraansa ei pysty lapsen kanssa jättämään, mutta yhtä lailla pienen rodun edustajista löytyy purijoita, ellei vielä enemmänkin. Esim. minua on purrut lapsuudessa kaksi pikkukoiraa, ei kertaakaan iso koira. Suurin osa esim saksanpaimenkoirista on erittäin suojelevia ja ymmärtäväisiä lapsia kohtaan.
- dog hater
Hyvä että kerroit tarkemmin tuosta suojelukoulutuksesta ja siitä kuinka elukkaa opetetaan käyttämään väkivaltaa ihmistä kohtaan ja puremaan tätä.Kävi siis selkeästi ilmi, että harrastus on väkivaltainen ja väkivaltaa ihannoiva. Ja siihenhän nämä dobberit yms. kaukkarit soveltuvat vallan mainiosti! Jos tällaisia uhkakuvia rosvoista haluaa päässään pitää ja niiltä suojautua, niin mielestäni edelleen aseenkantaminen olisi järkevämpää. Sitä ei tarvitse ruokkia, ja sen hallitseminen on huomattavasti helpompaa.
Ja kaikki koiraharrastaja idiootit aina vetoo tähän että pienetkin koirat purevat, onko vaikee nyt upottaa sinne kaaliin sitä että ne isot nyt vaan saa hieman pahempaa jälkeä aikaan??!! Vai tuliko niistä kahden pikkukoiran puremista suuretkin vammat? Jouduitko oikein lääkäriin?? Miksi koskaan en ole lukenut uutista pikkukoiran tappamasta isosta koirasta tai ihmisestä???
Ja onko vaikee tajuta, että esim kaukkareita on jalostettu karhuja ja susia vastaan, ne nyt vaan on vähän vitun vahvoja ja väkivaltaisia taistelijoita(tosi lutusia ovat lässyn lässyn, nuolee kaikkien perheenjäsenten naamat...)??? Ja esim kaukkarit taistelutranssiin joutuessaan eivät tunne edes kipua.... Mikä taistelutranssi?? Kuulostaa todella huolestuttavalta......... Siis se että joku IHMINEN tällaisen elukan haluaa itselleen....... - dog hater
dog hater kirjoitti:
Hyvä että kerroit tarkemmin tuosta suojelukoulutuksesta ja siitä kuinka elukkaa opetetaan käyttämään väkivaltaa ihmistä kohtaan ja puremaan tätä.Kävi siis selkeästi ilmi, että harrastus on väkivaltainen ja väkivaltaa ihannoiva. Ja siihenhän nämä dobberit yms. kaukkarit soveltuvat vallan mainiosti! Jos tällaisia uhkakuvia rosvoista haluaa päässään pitää ja niiltä suojautua, niin mielestäni edelleen aseenkantaminen olisi järkevämpää. Sitä ei tarvitse ruokkia, ja sen hallitseminen on huomattavasti helpompaa.
Ja kaikki koiraharrastaja idiootit aina vetoo tähän että pienetkin koirat purevat, onko vaikee nyt upottaa sinne kaaliin sitä että ne isot nyt vaan saa hieman pahempaa jälkeä aikaan??!! Vai tuliko niistä kahden pikkukoiran puremista suuretkin vammat? Jouduitko oikein lääkäriin?? Miksi koskaan en ole lukenut uutista pikkukoiran tappamasta isosta koirasta tai ihmisestä???
Ja onko vaikee tajuta, että esim kaukkareita on jalostettu karhuja ja susia vastaan, ne nyt vaan on vähän vitun vahvoja ja väkivaltaisia taistelijoita(tosi lutusia ovat lässyn lässyn, nuolee kaikkien perheenjäsenten naamat...)??? Ja esim kaukkarit taistelutranssiin joutuessaan eivät tunne edes kipua.... Mikä taistelutranssi?? Kuulostaa todella huolestuttavalta......... Siis se että joku IHMINEN tällaisen elukan haluaa itselleen.......Ja tuosta vielä kun kerroit tästä suojelukoirakoulutuksen nautinnosta, ns. harrastuksesta..... Joillekin tosiaan väkivalta antaa nautintoa, kuten toisille mainitsemasi piirtäminen. Pedofiileillekin touhut lasten kanssa antaa nautintoa, mutta itse en moista hyväksy. Kuten en väkivaltaakaan.
- näitä on ja löytyy
dog hater kirjoitti:
Ja tuosta vielä kun kerroit tästä suojelukoirakoulutuksen nautinnosta, ns. harrastuksesta..... Joillekin tosiaan väkivalta antaa nautintoa, kuten toisille mainitsemasi piirtäminen. Pedofiileillekin touhut lasten kanssa antaa nautintoa, mutta itse en moista hyväksy. Kuten en väkivaltaakaan.
tän päivän lehdessä........kaukkarista juttua, ei kivaa sellaista.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Koira raateli toisen kuoliaaksi - ystäväni itki/art-1288363921542.html
Koira raateli toisen kuoliaaksi - "ystäväni itki"
Julkaistu: 21.01.2011 11:58
Kaukasianpaimenkoira puri naisen mukana lenkillä ollutta mudi-rotuista koiraa Ilmajoella Etelä-Pohjanmaalla maanantaina puolen päivän jälkeen.
Nainen oli lenkillä neljän koiransa ja ystävänsä kanssa Kyrönjoen jäällä. Myös ystävällä oli mukana koira.
- Joen varrella olevasta talosta kuului koiran haukuntaa. Koska joen penkat ovat pajukkoisia, en nähnyt mitään, joten jatkoimme kävelyä. Ystäväni kuitenkin kysyi, mitä tehdään. Sanoin, ettei se haukkuva koira pääse aitauksesta.
Nainen ja hänen ystävänsä olivat jo ohittaneet kyseisen talon, kun äkkiä naisen vanhin koira käännähti ympäri.
- Minäkin käännähdin, ja samassa mustavalkoinen kaukasianpaimenkoira hyökkäsi hiljaa meitä kohti. Minun vanha koirani hyökkäsi kohtamaan koiraa puolustaakseen meitä.
Kuoli muutamassa minuutissa
Naisen mukaan hänen koiransa joutui suoraan hyökkääjäkoiran hampaisiin.
- Työnsin muiden koirieni remmit ystävälleni ja pyysin häntä menemään. Itse menin auttamaan koiraani pois toisen koiran hampaista. Jo mennessäni näin, että koirani makaa selällään, ja sen rintakehä oli toisen koiran suussa. Arvasin, että oli jo liian myöhäistä.
Tämän jälkeen nainen potkaisi kaukasianpaimenkoiraa turvakärkisillä kumisaappaillaan otsaan.
- Tällöin koira irrotti otteensa koirastani ja tuijotti minua hetken. Kun en perääntynyt, se lähti takaisin kotiinsa.
Nainen kertoo, että hänen koiransa kuoli verenvuotoon muutamassa minuutissa, vaikka hän painoi sen haavaa yrittäessään estää verenvuotoa.
- Toiset koirat olivat hysteerisiä ja raivoissaan, ja ystäväni itki.
"Tein rikosilmoituksen, mutta syy ei ole koiran"
Nainen soitti poliisit paikalle ja teki tapauksesta rikosilmoituksen. Hän ei kuitenkaan syytä tapahtuneesta kaukasianpaimenkoiraa.
- Aluksi luulin, että tämä on vahinko, mutta eilen illalla kuulin eräältä naiselta, ettei tämä ollut ensimmäinen kerta, kun näin on tapahtunut.
Naisen kuollut koira oli 11,5-vuotias.
- Se oli minulle hyin tärkeä. Se ei ole perheen jäsenenä kuin lapsi ja puoliso, mutta helkkarin hyvä kaveri.
- Sen arvosta ja suuruudesta kertoo se, että se kuoli puolustaessaan minua ja muita. Vaikka se hävisi taistelun, se ei ole sen, eikä kaukasianpaimenkoiran syy.
Surunvalitteluja ympäri maailmaa
Nainen kertoo saaneensa surunvalitteluja ympäri maailmaa. Nainen on myös menettänyt yöunensa ja voinut muutenkin pahoin tapahtuneen jälkeen.
- Koiran omistaja soitti minulle ja tarjosi rahallista korvausta. Torjuin tarjouksen.
Rikosylikomisario Urpo Lintala Etelä-Pohjanmaan poliisista vahvistaa IS:lle tapahtuneen.
- Poliisi on käynyt paikalla, kun toinen koira raateli toisen koiran.
Lintalan tiedossa ei ole, että kyseinen koira olisi ennenkin raadellut koiria kuoliaaksi.
- En voi muistaa, kun on 10 000 tapahtumaa vuodessa. Muistini on rajallinen, sillä en ole tietokone. Voi olla mahdollista, että joku koira on ennenkin näin tehnyt, mutta en muista sellaista.
IS ei ole tavoittanut kaukasianpaimenkoiran omistajaa.
Koirahyökkäyksestä kertoi ensimmäisenä Ilkka-lehti. - Jartse68
dog hater kirjoitti:
Hyvä että kerroit tarkemmin tuosta suojelukoulutuksesta ja siitä kuinka elukkaa opetetaan käyttämään väkivaltaa ihmistä kohtaan ja puremaan tätä.Kävi siis selkeästi ilmi, että harrastus on väkivaltainen ja väkivaltaa ihannoiva. Ja siihenhän nämä dobberit yms. kaukkarit soveltuvat vallan mainiosti! Jos tällaisia uhkakuvia rosvoista haluaa päässään pitää ja niiltä suojautua, niin mielestäni edelleen aseenkantaminen olisi järkevämpää. Sitä ei tarvitse ruokkia, ja sen hallitseminen on huomattavasti helpompaa.
Ja kaikki koiraharrastaja idiootit aina vetoo tähän että pienetkin koirat purevat, onko vaikee nyt upottaa sinne kaaliin sitä että ne isot nyt vaan saa hieman pahempaa jälkeä aikaan??!! Vai tuliko niistä kahden pikkukoiran puremista suuretkin vammat? Jouduitko oikein lääkäriin?? Miksi koskaan en ole lukenut uutista pikkukoiran tappamasta isosta koirasta tai ihmisestä???
Ja onko vaikee tajuta, että esim kaukkareita on jalostettu karhuja ja susia vastaan, ne nyt vaan on vähän vitun vahvoja ja väkivaltaisia taistelijoita(tosi lutusia ovat lässyn lässyn, nuolee kaikkien perheenjäsenten naamat...)??? Ja esim kaukkarit taistelutranssiin joutuessaan eivät tunne edes kipua.... Mikä taistelutranssi?? Kuulostaa todella huolestuttavalta......... Siis se että joku IHMINEN tällaisen elukan haluaa itselleen.........Ei voi muuta todeta.....
- Älä naurata!!!
dog hater kirjoitti:
Ja tuosta vielä kun kerroit tästä suojelukoirakoulutuksen nautinnosta, ns. harrastuksesta..... Joillekin tosiaan väkivalta antaa nautintoa, kuten toisille mainitsemasi piirtäminen. Pedofiileillekin touhut lasten kanssa antaa nautintoa, mutta itse en moista hyväksy. Kuten en väkivaltaakaan.
Verrata täysin turvallista suojelu harrastusta esim. pedofiliaan ???
Tiedätkö edes mitä suojelu on? Maalimies muistuttaa michelin-ukkoa ja ketään ei satuteta!
Sulla on varmaankin vaan sakemanneja ja niiden omistajia vastaan jotain olipa läpinäkyvää taas tuo touhusi =))
Tässä sulle tietopaketti;
http://www.spl.fi/koulutus/lajiesittelyt/suojelu/index.php
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suojelukoe - dog hater
Älä naurata!!! kirjoitti:
Verrata täysin turvallista suojelu harrastusta esim. pedofiliaan ???
Tiedätkö edes mitä suojelu on? Maalimies muistuttaa michelin-ukkoa ja ketään ei satuteta!
Sulla on varmaankin vaan sakemanneja ja niiden omistajia vastaan jotain olipa läpinäkyvää taas tuo touhusi =))
Tässä sulle tietopaketti;
http://www.spl.fi/koulutus/lajiesittelyt/suojelu/index.php
http://fi.wikipedia.org/wiki/SuojelukoeKun vertasin pedofiliaan, tarkoitin sitä, että vaikka joku saisikin jostain nautintoa, se ei vielä tee touhusta automaattisesti hyväksyttävää. Vaikka pedofiili nauttisikin lapsiseksistä, se ei silti ole hyväksyttävää. Vaikka nämä väkivaltaa ihannoivat suojeluharrastajat nauttisivatkin saadessaan opettaa idioottielukalleen väkivaltakäyttäytymistä, se ei silti ole hyväksyttävää. Ihan sama vaikka olisi mikä michelin-ukko, puremiseen ja kiinnikäymiseen ohjaava käyttäytymismalli ei vaan täyspäisen ihmisen harrastuksiin kuulu. Aika outoa että esim. lasten opettaminen väkivaltaisiksi on tuomittavaa, mutta elukoiden ei. Ihmisellä nyt kuitenkin on enemmän järkeä päässä kun luumun kokoiset aivot omaavalla elukalla. Lapsia yleensä opetetaan tyyliin: ei saa lyödä jne.... Miksi ette opeta koirianne olemaan turvautumatta väkivaltaan?? Jos tällaisia malleja opetetaan elukoille, ne todellakin luulevat sen olevan ihan hyväksyttävää, ja toteuttavat malliaan muihinkin kuin michelin-miehiin!! Ja ilmeisesti näiden suojelukoiraharrastajien mielestä se myös on hyväksyttävää.... Sairasta sakkia.....
On tosiaan sairasta että jotkut haluavat opettaa elukalle väkivaltaa. Ja jotkut sitä tosiaan pitävät ihan normaalina ja hyväksyttävänä. Tervetuloa 2000-luvulle...... dog hater kirjoitti:
Kun vertasin pedofiliaan, tarkoitin sitä, että vaikka joku saisikin jostain nautintoa, se ei vielä tee touhusta automaattisesti hyväksyttävää. Vaikka pedofiili nauttisikin lapsiseksistä, se ei silti ole hyväksyttävää. Vaikka nämä väkivaltaa ihannoivat suojeluharrastajat nauttisivatkin saadessaan opettaa idioottielukalleen väkivaltakäyttäytymistä, se ei silti ole hyväksyttävää. Ihan sama vaikka olisi mikä michelin-ukko, puremiseen ja kiinnikäymiseen ohjaava käyttäytymismalli ei vaan täyspäisen ihmisen harrastuksiin kuulu. Aika outoa että esim. lasten opettaminen väkivaltaisiksi on tuomittavaa, mutta elukoiden ei. Ihmisellä nyt kuitenkin on enemmän järkeä päässä kun luumun kokoiset aivot omaavalla elukalla. Lapsia yleensä opetetaan tyyliin: ei saa lyödä jne.... Miksi ette opeta koirianne olemaan turvautumatta väkivaltaan?? Jos tällaisia malleja opetetaan elukoille, ne todellakin luulevat sen olevan ihan hyväksyttävää, ja toteuttavat malliaan muihinkin kuin michelin-miehiin!! Ja ilmeisesti näiden suojelukoiraharrastajien mielestä se myös on hyväksyttävää.... Sairasta sakkia.....
On tosiaan sairasta että jotkut haluavat opettaa elukalle väkivaltaa. Ja jotkut sitä tosiaan pitävät ihan normaalina ja hyväksyttävänä. Tervetuloa 2000-luvulle......Oletko koskaan minkään purematapauksen yhteydessä lukenut (tai kuullut),että kyseessä olisi ollut suojelua harrastava koira? Itse en ole kuullut,saati lukenut,mutta yhden tapauksen muistan joskus lukeneeni,että virkakoira oli purrut, ja työtehtävien ulkopuolella.
Mitä tästä pitäisi ajatella ? Verrata kenties virkakoirien käyttöä pedofiliaan ja lopettaa niiden käyttö kentieskö?...
- twirl.vobbler
jos olet tosissasi suo anteeksi, koska haukut koirienomistajia ja se ei todellakkaan ole keskustelupaltoilla tarkoitus ketään nimitellä, vaan asiallinen ja rakentava keskustelu, näköjään jostakin media mikä lienet taidosta ketjussa kirjoitellaan, ilmeisesti hakkuminen joissakin piireissä on sitten sitä, et hyvät hyssyliinit näkemiin.
- Joziela
Minkään rotuista koiraa ei saa koskaan jättää yksin lasten kanssa - tietysti lapsen ikä on otettava huomioon. Lapsi on lapsi ja koira on koira - yhtä arvaamattomia molemmat monissa asioissa. Ja jos jotain sattuu, koiraa aina pidetään syypäänä.
- 11+4
Älä ikinä vertaa koiraharrastajia koiriin. Siinä ei kärsi muut kun ne koirat ja sehan on kaiketi jo eläinrääkkäystä.
- hdbfsjkdfv
Joo minunkin naapurissa on ihmisiä - hui hel*etti, Norjassakin joku IHMINEN ampui toisia, kaikki ihmisethän tietysti ovat heti ampumassa toisiaan!
Ja minua on muuten kani purrut useastikin, eikös sekin ole väkivaltaista? :)- 9+33
eteski jos se on se kani joka puree siält kolosta, ni se on erittäin vaaralliin.
- nodog
Koirat oksettaa. Mokomatkin haisevat kirppukasat!
- Meneppäsittemuualle
Joo-o, no mitähän teet koirapalstalla???
- sussiunakkoon
Olipas yliampuva alotus ja melkeimpä sanoisin sun olevan pahin mahdollinen kaninkasvattaja tässä maassa.
En voi väittää tota koiraongelmaa kuitenkaan liiotteluks mutta se koskee kaikkia rotuja, kääpiöistä alkaen. Kaikkia koiranomistajia ei voi kuitenkaan pelkkiä tappajia koirista tehneen sillä joka ainoa kouluttaja luo lemmikistään haluamansa tai jos siihen koulutukseen ei riitä taitoa tai halua, pienikin koira raivoo jokaiselle vastaan tulijalle.
Mutta yhtä kaikki. Maassa on liikaa koiria ja niistä ainakin puolet on jätetty kouluttamatta. - mieti1
Elähän arvioi koiria elokuvan takia nimittäin elokuvassa kaikki voi olla palturia,kultainen noutajakin voi oikein koulutettuna olla oikein ihana koti koira,vaikka alku peräinen käyttö onkin metsästämiseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560