Lennot Pisaa,mistä talo

Perheet reissaa

Hei,
meitä on kaksi perhettä lähdössä kahdeksi viikoksi Toscanaan.Lennot Ryanairilla Pisaan.Olisiko kenelläkään vinkkejä, mistä olisi hyvä vuokrata talo tuoksi ajaksi? Uima-allas olisi lasten ehdoton vaatimus :).Lapset 12-14 vuotiaita. Aiomme vuokrata auton. Onko kellään kokemuksia esim. Lucca tai Cecina nimisistä paikoista? Lisäksi vielä jos joku osaisi kertoa,missä siellä kannattaisi käydä? Kaikki tieto on siis tervetullutta,seutu on meille täysin tuntematon. kiitokset jo etukäteen!

13

1312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toscanisti

      Oikein hyvää matkaa. Suosittelen, että katsot haulla mitä kaikkea näustä asioista on vuosien mittaan tänne kirjoitettu.

      • 2+11

        ....ja asiathan ei vuosien varrella muutu ollenkaan...


      • Indignato
        2+11 kirjoitti:

        ....ja asiathan ei vuosien varrella muutu ollenkaan...

        Niin, kysymykset näyttivät olleen 1) mistä olisi hyvä vuokrata talo, 2) onko kellään kokemuksia esim. Lucca tai Cecina nimisistä paikoista sekä 3) missä siellä kannattaisi käydä?
        Ovatko nuo asiat todella muuttuneet ratkaisevasti parissa vuodessa? Talonvuokrausvihjeet, Luccan ja Cecinan nähtävyydet? Varmasti kiva olla aina nokkela ja terävä, mutta joskus voisi olla fiksumpaa pysyä sivussa.


      • 30
        Indignato kirjoitti:

        Niin, kysymykset näyttivät olleen 1) mistä olisi hyvä vuokrata talo, 2) onko kellään kokemuksia esim. Lucca tai Cecina nimisistä paikoista sekä 3) missä siellä kannattaisi käydä?
        Ovatko nuo asiat todella muuttuneet ratkaisevasti parissa vuodessa? Talonvuokrausvihjeet, Luccan ja Cecinan nähtävyydet? Varmasti kiva olla aina nokkela ja terävä, mutta joskus voisi olla fiksumpaa pysyä sivussa.

        Enpä tiedä onko muuttuneet, ilmeisesti eivät ole kun niitä kehoitetaan katsomaan... Nähtävyyksien aukiolot ovat aina samat, remontteja ei tehdä missään, samat ravintolat, vähittäiskaupat ja majatalot pysyy liiketoiminnassa vuodesta toiseen kuten niissä oleva palvelukin samantasoisena, uusia yrittäjiä ei tule jne. Mitä sitä turhaa ottamaan uusia painoksia opaskirjoistakaan kun mikään ei muutu.


      • Indignato
        30 kirjoitti:

        Enpä tiedä onko muuttuneet, ilmeisesti eivät ole kun niitä kehoitetaan katsomaan... Nähtävyyksien aukiolot ovat aina samat, remontteja ei tehdä missään, samat ravintolat, vähittäiskaupat ja majatalot pysyy liiketoiminnassa vuodesta toiseen kuten niissä oleva palvelukin samantasoisena, uusia yrittäjiä ei tule jne. Mitä sitä turhaa ottamaan uusia painoksia opaskirjoistakaan kun mikään ei muutu.

        Hyvä on sitten. Voitit. Ravintoloista, vähittäiskauppojen omistajista jne alkuperäinen kysyjä varmaan sitten tiedusteli.

        Ei ole suuri ihme, että näillä palstoilla on niin hiljaista. Kysyjä ei saa vastausta, mutta vastaaja saa nenäkkyyttä.

        Vastaa nyt, 2 11, tähänkin oikein ylimielisesti ja asian vierestä, mutta annetaanko sitten olla?


      • 2+11
        Indignato kirjoitti:

        Hyvä on sitten. Voitit. Ravintoloista, vähittäiskauppojen omistajista jne alkuperäinen kysyjä varmaan sitten tiedusteli.

        Ei ole suuri ihme, että näillä palstoilla on niin hiljaista. Kysyjä ei saa vastausta, mutta vastaaja saa nenäkkyyttä.

        Vastaa nyt, 2 11, tähänkin oikein ylimielisesti ja asian vierestä, mutta annetaanko sitten olla?

        Ei mikään ihme ettei vastauksia tulekaan kun ensimmäinen vastaus on katso mitä vuosien varrella on kirjoitettu!! Ihan turha mua syytellä forumin hiljaisuudesta, osoita niitä jotka eivät osaa keskustella vaan käskevät hakemaan vanhaa tietoa. Sitä paitsi mä olen useamman vuoden kirjoitellut näille palstoille enkä ole kehoittanut ketään hakemaan (vanhaa) tietoa vaan olen osannut kertoa siitä mitä olen nähnyt ja suositellut asioita jotka olen hyviksi kokenut = vastannut kysymykseen! Onneksi tähän keskusteluun eksyi yksi henkilö joka osasi ap:n kysymykseen vastata.

        Ja se miksi mä nyt olen naputtelemassa Toscanan foorumeilla johtuu siitä että olen sinne menossa.


      • jabadabaluu
        2+11 kirjoitti:

        Ei mikään ihme ettei vastauksia tulekaan kun ensimmäinen vastaus on katso mitä vuosien varrella on kirjoitettu!! Ihan turha mua syytellä forumin hiljaisuudesta, osoita niitä jotka eivät osaa keskustella vaan käskevät hakemaan vanhaa tietoa. Sitä paitsi mä olen useamman vuoden kirjoitellut näille palstoille enkä ole kehoittanut ketään hakemaan (vanhaa) tietoa vaan olen osannut kertoa siitä mitä olen nähnyt ja suositellut asioita jotka olen hyviksi kokenut = vastannut kysymykseen! Onneksi tähän keskusteluun eksyi yksi henkilö joka osasi ap:n kysymykseen vastata.

        Ja se miksi mä nyt olen naputtelemassa Toscanan foorumeilla johtuu siitä että olen sinne menossa.

        Heh! nyt on taas kunnon meininkiä. "enkä ole kehoittanut ketään hakemaan (vanhaa) tietoa vaan olen osannut kertoa siitä mitä olen nähnyt ja suositellut asioita jotka olen hyviksi kokenut = vastannut kysymykseen" no, mikä se sun vastaukses tässä oli en ole huomannut sun vastanneen yhtään mitään paitsi vittuillu


      • 2+11
        jabadabaluu kirjoitti:

        Heh! nyt on taas kunnon meininkiä. "enkä ole kehoittanut ketään hakemaan (vanhaa) tietoa vaan olen osannut kertoa siitä mitä olen nähnyt ja suositellut asioita jotka olen hyviksi kokenut = vastannut kysymykseen" no, mikä se sun vastaukses tässä oli en ole huomannut sun vastanneen yhtään mitään paitsi vittuillu

        Kun mä en tullut tähän vastailmaan kysymyksiin vaan vilkaisemaan josko täältä löytyisi vinkkejä meidän reissuun.

        Toi sun lainauksesi on muuten lainattu hiukkasen väärästä kohdasta. Jos lainaisi lauseen alusta niin voisi ymmärtää koko lauseen jossa tarkoitetaan matkailun palstoja eikä nimenomaan tätä Toscanan foorumia. Mitä tohon vittuiluun tulee niin taitaa vittuillut tulla jostain ihan toisesta näppiksestä kun mun, niin kuin vaikka sun :p

        t. vittuileva, nenäkäs, ylimielinen, se jonka olisi fiksumpaa pysyä sivussa


    • Sinna61

      Hei! Suosittelen piipahdusta kirjastoon jos ei netissä jaksa surffailla. Seutukunnalla Pisan ympäristössä on mahdoton määrä kaikkea kivaa ja siitä on sitten valkattava lomalaisten omien mieltymysten mukaan, missä käydä. Vanhaa kirkkoa, tornia ja rauniota riittää joka lähtöön, samoin herkkutoreja ja kauniita pikkukyliä markkinoineen ja kahviloineen. Viisihenkinen perheemme tutkailee ympäri kämppää tarjolla lojuvia kirjoja kevään aikana ja jokainen saa esittää muutamia toiveita, joista sitten aina kokoan paketin, tyyliin 'jokaiselle jotakin' löysäilyä unohtamatta.

      Pisa itsessään ei ole kovin erikoinen, tornin tienoon 'ostoparatiisin' saa kahlattua nopeasti läpi. Lucca on kiva pikkukaupunki, poikkeava siinä mielessä että tasamaalla mutta komeiden muurien ympäröimä. Mutta en sielläkään paria viikkoa jaksaisi asustella, muutaman päivän toki saa kulumaan. Itse suuntaisin vaikkapa Colle di Val d'Elsan tienoille, siellä on jo selkeä toscanalainen tuulahdus ja lyhyt matka upeisiin kukkulakyliin - San Gimingano on toki nähtävä, mutta turistien valloittama. Kulkuyhteydet hyvät moneen suuntaan, kannattaa se ottaa aina huomioon majapaikkaa valitessa - ja kävelymatkan päähän lähimmisät kuppiloista, niin ei aina tarvita kuskia. Monteriggioni, Siena ja Val d'Orcia kukkulakylät ovat lyhyehkön automatkan päässä tuolta. Toisaalta voisi suunnata Pisasta pohjoiseen joko Viareggion pohjoispuolen rannikolle, jossa tiuhaan pikkuisia rantakaupunkeja hiekkarantoineen sekä Cinque Terren eksoottisen oloiset rantakylät tai jatkaa vaikka Levantoon saakka. Sieltä käsin voi koluta vaikka Gargafagnanan kukkuloita. Cecinasta on pitkä matka vähän joka suuntaan...

      Me etsimme yleensä ensin mukavaa seutua ja mitä siellä käydä katsomassa ja sitten haemme paikkakunnan nimellä kämppää, milloin minkäkinlaista. Tuolla Elsan tienoilla ainakin on lukematon määrä maataloja jotka vuokraavat taloja pihapiiristään ja oliivilehdoistaan ja kyllä niissä useimmissa on uima-allaskin. On siellä suomalaisiakin vuokratarjoajia ;)
      agriturismo.net tai rentavista tai toscanan tuuli tai interhome tai gaia-travels tai villa casali tai second casa tai home away tai zoover tai homelidays tai ... näitä tarjoajia on loputtomiin - kannattaa siis ensin miettiä mistäpäin! Pienenä vinkkinä: olen hakenut majoitusta jo monta vuotta kuvahaulla ;)

      Ce

    • la garfagnana

      4 miljoonaa asukasta joten siihen mahtuu monenlaista kauppiasta, mökinvuokraajaa ja ravintolaa. Kaupungit ja kylät ovat kuten aina ennenkin, kirkkoja, luotareita, toreja ja kapeita kujia, mitä nyt uusia rakennuksia rakennetaan kaupunkien ulkoreunoille. Pieniin kyliin on jäänyt vain vanhuksia mutta usein kesäisin on jopa meininkiäkin. Moni pienempikin kyläpahanen haluaa pitää ainakin yhdet festarit kesän kuluessa, mieluiten jazzi sellaiset. Torre del Lago di Puccinnilla lauletaan oopperoita kesäaikaan. Viareggion rannat ja siitä pohjoiseen ovat tipaten täynnä auringonpalvojia. Alueella on vaikka kuinka paljon halvohkoja perhehotelleja joissa viihtyy myös lapsetkin. Useissa on täysylöspitkon jos niin haluaa.
      Pisassa ei todellakan ole juuri näkemistä. Pisan basilika, sen kalteva Campanile ja Campo Santo ovat näkemisen arvoiset mutta kaikkiin niihin on siäänpääsy. Jopa kirkkoonkin on sisäänpääsy. Äkkiä siinä kuluu vähintäin satanen pyöriessä yhden kirkon ynpärillä.
      Omakohtainen kokemsukseni on se että kannattaa mennä katsomaan Lucca, kävellä sen kaupunginmuurin sisäpuoella Lucca ympäri. Montecatini Terme on hyvä ja keskeinen paikka yöpymiseen jos haluaa ajella Toskanaa ympäriinsä. Halpoja ja hyviä perhehotelleja ja mukava ympäristö. Jos haluaa vuokarata talon niin siihen on moniakin mahdollisuuksia mutta ehkä miellyttävin alue on La Garfagnana, Luccan kaupungista pohjoiseen Serchio joen viertä. Siellä on esim ihana Barga. Castelnuovo di Garfagnana on alueen keskeisin paikkakunta josta löytyy turistikonttori ja sen lähettyvillä merkattuja kävelyreittejä mielin määrin. Alue on niin ihana että siihen jää koukkuun ja haluaa pian sinne taas takaisin.

    • Perheet reissaa

      Kiitokset vastauksista ja vinkeistä.

    • giorgio-v

      Paljon taloja Toscanassa www.rentavista.fi. Niiltä saa yleensä myös vinkkejä missä kannattaa käydä ym.

    • Italia fani...

      Hei, itse ollaan usein vuokrattu talo Interhomen kautta, luotettava netti firma, jolla yhteydet myös Suomessa. Lucca on viehättävä keskiaikainen kaupunki, mutta asumiseen (etenkin uima-altaan kera) suositteln ympäröivää maaseutua. Nähtävää on sekä pohjoiseen että etelään, esim. Siena, San Gimignano, Arezzo (juhannuksen tienoilla keskiaikaiset turnajaiset), Montepulciano (viinistä kuuluisa), Pienza (pecorino-juustosta kuuluisa), Luccassa on heinäkuussa Summer-Festival = useana iltana viikossa ulkoilma konsertteja, esiintymässä saattaa olla todella isoja nimiä, lippuja saa netin kautta. On katsottu ZZ-Topia, Paco de Luciaa ym.
      Firenzehän on upea, tosin myös hirvittävän kuuma helteellä. Mutta kaikkiaan koko alue on viehättävä, enemmän turisteja etelä-osissa, pohjoiseen sitten "aidompaa" pohjois-Italiaa. Asumme itse osan vuodesta n 75 km Luccasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      243
      2101
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1817
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      70
      1523
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      107
      1225
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1105
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1025
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      960
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe