Ostin uuden, super-hyper-pesukoneen, josta löytyy kaikki mahdolliset ohjelmat. Ohjeissa sanotaan, että pesuaine tulisi annostella lokeroon, kun taas mainokset pyytää käyttämään pesupalloa. Kumpi on parempi tapa pesutuloksen kannalta?
Ja kyllä, kyllä olen mies joka on juuri eronnut ja joutuu ekaa kertaa elämässään hoitamaan pyykit. ;)
Pesupallosta
4
565
Vastaukset
- pippi :)
paha mennä varmasti sanomaan onko tuolla nyt pesutulokseen vaikutusta. Enneminkin kiinnittäisin huomiota siihen millä aineella pyykit pesee. Itse olen pessyt pyykkiä parinkymmen vuoden ajan molempia tapoja käyttäen. Pesutulokseen en ole huomannut vaikutusta. Siihen kylläkin, että pesuainelokero menee ryönäsen näköiseksi ja sitä on aika ajoin putsattava. Tämä siis jos käyttää teollisia pyykinpesuaineita.
Suosittelenkin mitä lämpöisimmin käyttämään pesupähkinöitä! Ovat ekologinen ja edullinen tapa pestä pyykkiä. Luonto, kukkaro ja kone kiittävät pesupähkinöiden käyttäjää :) Käy kaikille kangaslaaduille ja tehoaa myös todella hikisille teknisille urheiluvaatteille, joita saa pestä vain max 40 C:ssa.
Taloudessamme on itseni lisäksi kolme pientä lasta ja paljon urheileva mies. Nimenomaan tämä jälkimmäinen oli aikoinaan todella skeptinen ja epäileväinen näiden pähkinöiden suhteen, mutta nyt aivan 100% fani joka tuulettaa näiden puolesta työpaikallaankin :) Olemme pesseet kaiken pyykin pesupähkinöillä reilun neljän vuoden ajan ja poid en vaihda!
Pesupähkinöitä löydät esim. www.kaskummaa.fi - luutturätti
että laitat nestemäisen pesuaineen palloon, ja sen pallon sitten pyykin keskelle. Jauhemainen sekoittuu paremmin, kun laitat sen siihen lokerikkoon. Mielestäni nestemäinen pesuaine on parempi hienopyykille, 40 ast, koska se liukenee haaleaan veteen paremmin, ja myös huuhtoutuu pyykistä paremmin.
Älä käytä huuhteluainetta joka kerta, koska muuten tekstiilit on "kyllästetty" kyseisellä aineella, varsinkaan, jos olet herkkäihoinen.Ei myöskään alusvaatteille, farkuille, silkille
Muutaman mokan jälkeen opit. Hyvä kun kysyt neuvoa!
Tsemppiä- -
Näin on - tummiin vaatteisiin jää pesujauheesta raitoja, nestemäisestä ei.
Nestemäinen pesuaine pesee pyykin puhtaammaksi, minä käytän jauhetta vain 60 ja 90 asteessa valkopyykille.
Tuoksuton pesuaine on paras, laitan vain vähän huuhteluainetta koska puhtaan pyykin ei pidä tuoksua liikaa.
Tosi likaiset vaatteet on pestävä vajaatäytöllä. - naikkonen....
- kirjoitti:
Näin on - tummiin vaatteisiin jää pesujauheesta raitoja, nestemäisestä ei.
Nestemäinen pesuaine pesee pyykin puhtaammaksi, minä käytän jauhetta vain 60 ja 90 asteessa valkopyykille.
Tuoksuton pesuaine on paras, laitan vain vähän huuhteluainetta koska puhtaan pyykin ei pidä tuoksua liikaa.
Tosi likaiset vaatteet on pestävä vajaatäytöllä.Noissa nestemäisten pesuainepullojen kyljessä on annosteluohjeet.
Unohda ne.
Olen vuoden ajan pessyt myös mieheni urheilu-kalsari-sukka -pyykkiä sekä työvaatteita. Aina olen laittanut noin 25 ml pesuainetta (pesupallon mitta alkaa 50 ml:sta). Aina on pyykistä tullut puhdasta.
Samoin huuhteluainetta käsketään laittamaan sen huuhteluainepullon korkillinen.
Puolikaskin riittää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463088Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462881100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502515Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo492403Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322096Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581850- 451769
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä411616- 461535
- 261361