Scania on huono auto

P.ROVO

hah.................................
................. : ))))

96

11692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+08+08

      Niin on. Eihän näillä pääse edes pajalle lortsimaan kun nämä ei säry

      • buahhahhahhaa

        Ivecoa tai Renua hinausautona? Kerran näin hinausauton Vovo merkkinen jota vedettiin Scanialla korjaamolle -molle -molle.


      • kun tuosta
        buahhahhahhaa kirjoitti:

        Ivecoa tai Renua hinausautona? Kerran näin hinausauton Vovo merkkinen jota vedettiin Scanialla korjaamolle -molle -molle.

        Volvosta tuli Vovo... Onhan se jo melkein Voivoi.


      • Kapilistiriistäjä
        kun tuosta kirjoitti:

        Volvosta tuli Vovo... Onhan se jo melkein Voivoi.

        vähä (paljo) huikkaa..!
        Olen nähnyt KRAZ:sin hinausautona.! Ja tuunatun puolalaisen Rellu Premiumin..ja 89 torni Vovon.....


    • tukkirekka

      mikä paska, akselit poikki ja lohkot halki ja laakerit koneesta mänöö, voiko surkeampaa vekotinta olla?

      • romuja kaikki

        Voi. SISU lohkot syöpyny rikki, runkopoikki, polttoainetta menee perkeleesti, vaihdelaatikot kappaleina (myös fulleri), navat ei kestä, kannet kappaleina ja c15 sama kun muissa päästöt korkeita alennetaan tehoja. Volvosta samanlainen lista vikojen järjestys vaan eri


      • paska jo

        tänne asti. Suatko ajjoo edes Sisulla?


      • oikea tukkirekka

        voi olla, Sisuhan se on. Justiin luettelit Sisujen tyyppiviat


      • tukkirekka
        romuja kaikki kirjoitti:

        Voi. SISU lohkot syöpyny rikki, runkopoikki, polttoainetta menee perkeleesti, vaihdelaatikot kappaleina (myös fulleri), navat ei kestä, kannet kappaleina ja c15 sama kun muissa päästöt korkeita alennetaan tehoja. Volvosta samanlainen lista vikojen järjestys vaan eri

        kaaniaan vaan pensua tankkiin ja menoksi, on se hienoo.


      • tukkirekka
        romuja kaikki kirjoitti:

        Voi. SISU lohkot syöpyny rikki, runkopoikki, polttoainetta menee perkeleesti, vaihdelaatikot kappaleina (myös fulleri), navat ei kestä, kannet kappaleina ja c15 sama kun muissa päästöt korkeita alennetaan tehoja. Volvosta samanlainen lista vikojen järjestys vaan eri

        Sisua sulla ollut? Meillä on ollut yhdestä runko poikki telin takaa, silloin tuli ensimmäiset korkearunkoiset, yhdestä meni fulleri rikki, kun ulosoton ja pumpun välistä kaksi pulttia meni poikki ja öljyt mäkeen. Lohkoja ei ole syöpynyt, kannattais cumminssiin vaihtaa korroosio suodatin, ei menis sultakaan. Napoja ei ole hajonnut ikinä, ei kansia, eikö me osata ajaa Sisulla, kun ei saada niitä rikki? Neljätoista eri Sisua ollut, muttei ajettu yhdelläkään yli miljoonaa, olisko vaihdettu liian vähän ajettuna?


      • romuja kaikki
        tukkirekka kirjoitti:

        Sisua sulla ollut? Meillä on ollut yhdestä runko poikki telin takaa, silloin tuli ensimmäiset korkearunkoiset, yhdestä meni fulleri rikki, kun ulosoton ja pumpun välistä kaksi pulttia meni poikki ja öljyt mäkeen. Lohkoja ei ole syöpynyt, kannattais cumminssiin vaihtaa korroosio suodatin, ei menis sultakaan. Napoja ei ole hajonnut ikinä, ei kansia, eikö me osata ajaa Sisulla, kun ei saada niitä rikki? Neljätoista eri Sisua ollut, muttei ajettu yhdelläkään yli miljoonaa, olisko vaihdettu liian vähän ajettuna?

        Sitähän minä just selitän että kaaniassa meni akseli poikki kun siinä akselissa oli heikko kohta pyörien ja perän välissä. Montako scaniaa sinulla itellä on ollut kun kaikki viat luulet tietäväsi? Minulla ei ole ollut yhtään scaniaa mutta ajanut niillä olen ja täytyy sanoa että ne särkyy siinä missä sisu ja volvokin ja se lohkon syöpyminen sisussa on catin mootorissa menöö nesteet ja öljyt sekasi ja napoja on menny sisusta oman näköhavainnon perusteella kun sitä sen kuskin kanssa yhessä ällisteltiin. Eikö ne muut sitten ossaa ajaa sisulla kun ne saa ne rikki? Ja tuossa sinun listasta ei ainakaan minun ajokista ole särkynyt mitään muuta kyllä on särkynyt esimerkiksi perä mutta ei se perä varsinaisesti särkynyt vaan sieltä meni joku hammasratas kappaleiksi kartaanin ja akseleiden välistä. Eikä se vaihdelaatikkokaan varsinaisesti särkynyt vaan siitä meni semmonen tanko poikki pikkusen ennen kun se tanko tulee ulos sieltä lootasta pyörittämään kartaania mutta ei se ollut vaihelaatikko vaan se tanko.
        Ajele sinä vaan sillä sisulla eläkä arvostele muitten vehkeitä ei nekään arvostele sinun, mutta se on varma asia että se sisu särkyy siinä missä muutkin


      • tukkirekka
        romuja kaikki kirjoitti:

        Sitähän minä just selitän että kaaniassa meni akseli poikki kun siinä akselissa oli heikko kohta pyörien ja perän välissä. Montako scaniaa sinulla itellä on ollut kun kaikki viat luulet tietäväsi? Minulla ei ole ollut yhtään scaniaa mutta ajanut niillä olen ja täytyy sanoa että ne särkyy siinä missä sisu ja volvokin ja se lohkon syöpyminen sisussa on catin mootorissa menöö nesteet ja öljyt sekasi ja napoja on menny sisusta oman näköhavainnon perusteella kun sitä sen kuskin kanssa yhessä ällisteltiin. Eikö ne muut sitten ossaa ajaa sisulla kun ne saa ne rikki? Ja tuossa sinun listasta ei ainakaan minun ajokista ole särkynyt mitään muuta kyllä on särkynyt esimerkiksi perä mutta ei se perä varsinaisesti särkynyt vaan sieltä meni joku hammasratas kappaleiksi kartaanin ja akseleiden välistä. Eikä se vaihdelaatikkokaan varsinaisesti särkynyt vaan siitä meni semmonen tanko poikki pikkusen ennen kun se tanko tulee ulos sieltä lootasta pyörittämään kartaania mutta ei se ollut vaihelaatikko vaan se tanko.
        Ajele sinä vaan sillä sisulla eläkä arvostele muitten vehkeitä ei nekään arvostele sinun, mutta se on varma asia että se sisu särkyy siinä missä muutkin

        hyvä mies vedä hernettä nenään, unohdin, että yhestä sisusta meni poskilaakeri ja laakeroitiin samalla koko pylly, maksoi 3600eeroo, hajoo ne Sisutkin, enkös koettanut luetella vikoja mitä meillä on ollut. En varmaan ole kovin välkky, mutta missä moitit kaaniaa ja lopulta ne Sisun viat ei ollutkaan niin vakavia, vai mitä?


      • rumoja kaikki
        tukkirekka kirjoitti:

        hyvä mies vedä hernettä nenään, unohdin, että yhestä sisusta meni poskilaakeri ja laakeroitiin samalla koko pylly, maksoi 3600eeroo, hajoo ne Sisutkin, enkös koettanut luetella vikoja mitä meillä on ollut. En varmaan ole kovin välkky, mutta missä moitit kaaniaa ja lopulta ne Sisun viat ei ollutkaan niin vakavia, vai mitä?

        Eikö ne ollu käytännössä samoja vikoja sulla menee toisia osia toisella toisia. Enkä minä minä moittinut kanikkaa vaan sanoin mitä niistä on minun ajamina särkynyt ja samalla kertoin mitä minä olen nähnyt sisusta särkyvän. se on ihan sama meneekö sieltä lootasta joku pultti poikki ja se särkee koko laatikon vai meneeko siitä pääakseli poikki se on sökö se loota jokatapauksessa ja sekin on sama maneekö sieltä perästä poskilaakeri vai lukon haarukka peräremontti se on siitä huolimatta. Ja luveppa nuita aikasempia kirjotuskia niin siellä kirjotan että volvossa on sama lista vikoja järjestys vaan eri, eli luve myös nimimerkki


      • trolli1

        kun ei osaa olla paskomatta hyvää vehjettä


      • v8kingv8
        tukkirekka kirjoitti:

        kaaniaan vaan pensua tankkiin ja menoksi, on se hienoo.

        moniko laittaa scanian tankkiin pensua?


      • Anonyymi
        tukkirekka kirjoitti:

        kaaniaan vaan pensua tankkiin ja menoksi, on se hienoo.

        Bensaa Dieselkoneesen?


      • Anonyymi
        romuja kaikki kirjoitti:

        Sitähän minä just selitän että kaaniassa meni akseli poikki kun siinä akselissa oli heikko kohta pyörien ja perän välissä. Montako scaniaa sinulla itellä on ollut kun kaikki viat luulet tietäväsi? Minulla ei ole ollut yhtään scaniaa mutta ajanut niillä olen ja täytyy sanoa että ne särkyy siinä missä sisu ja volvokin ja se lohkon syöpyminen sisussa on catin mootorissa menöö nesteet ja öljyt sekasi ja napoja on menny sisusta oman näköhavainnon perusteella kun sitä sen kuskin kanssa yhessä ällisteltiin. Eikö ne muut sitten ossaa ajaa sisulla kun ne saa ne rikki? Ja tuossa sinun listasta ei ainakaan minun ajokista ole särkynyt mitään muuta kyllä on särkynyt esimerkiksi perä mutta ei se perä varsinaisesti särkynyt vaan sieltä meni joku hammasratas kappaleiksi kartaanin ja akseleiden välistä. Eikä se vaihdelaatikkokaan varsinaisesti särkynyt vaan siitä meni semmonen tanko poikki pikkusen ennen kun se tanko tulee ulos sieltä lootasta pyörittämään kartaania mutta ei se ollut vaihelaatikko vaan se tanko.
        Ajele sinä vaan sillä sisulla eläkä arvostele muitten vehkeitä ei nekään arvostele sinun, mutta se on varma asia että se sisu särkyy siinä missä muutkin

        Kraz on tehty kovaan työhön. Kannattaa kokeilla.


    • teiden kuningas

      Ei ole perää, sanoi scanian mies

    • ajomies62

      merkille, että scania merkkisten autojen kuljettajilla monesti:
      -lippis päässä, lippa voimakkaasti kaarelle taivutettuna
      -peililasit
      -voimakkaasti takakenoinen "rento" ajo-asento
      -vasen jalka nostettuna sivulasille
      ?? mistä tämä johtuu, ja miten tämä korreloi "kaato" tilastoja?

      • zxcghf

        Olen pannut metkille mutta ainakaan se rento ajoasento ei onnistu ainakaan Volvolla


    • puolueeton kuski

      tullu sellaista kuorma-autoa jolla ei ole maanantai-kappaleita tai joka ei hajoa, etenkin jos väärin ajetaan. Ihan turha täällä on tapella et tää on paras ja tää on paska. Jos esimerkiksi se kaania olisi ylitsepääsemättömän surkea sinne tukinajoo, eihän sitä kukaan ostais. Mut niin niitä vaan näkyy pankot ja tukit selässä vastaan tulevan. Tai jos Sisu olisi täydellinen romu, eihän sitäkään kukaan ostaisi. Ja edelleen kyseistä automerkkiä tulee vastaan, ETENKIN pankot ja tukit selässä.

      Ja anteeksi että kirjoitan näin, en halua provota missään nimessä. Mut mitä Sisuissa on ollu näitä teknisiä murheita(ei tarkoita ettei muissa olisi tai sisu olisi mielestäni huono), niin sisultahan sanoivat itsekkin että amerikkalaisen(Caterpillar) ja Ranskalaisen(Renault) tekniikan yhdistäminen ei ole ollu helppo homma, siksi ovatkin nyt erittäin tyytyväisiä että koko "tekniikka" tulee mersulta niin tekniset huolet pitäisi olla historiaa. Sisu on pieni paja, joka joutuu ostamaan väkisinkin osia ulkopuolelta joten siihen nähden he tekevät minusta kuitenkin todella hyvän tuotteen. Esim, Scania, Volvo, Mersu ovat kuitenkin täysin eri sarjassa verstaan(ja rahakirstun) koossa, joten tuotekehitykselle ja kompnenttien teolle on täysin erillaiset mahdollisuudet.

    • olipa jännä sattuma

      et täällä kaaniaa haukutaan ja vinkkeliä nimitetään kierroskoneeksi ja et alavääntö uupuu. Samalla sitte kehutaan kuinka sisu vetää alhaalta ja catti on voima mylly, kuitenki esim. Catin huippu vääntö on 1200-1500rpm kun taas jo vanhoissa kaanioissa paras vääntö osui alueelle 1100-1300 uusissa 1000-1350.

      Mikähän se mahtaa se kierroskone olla?? Ja se Catti ku on vielä kuutonen, eihän kuutonen voi olla kierroskone

      • V8 forever

        poliisille asiaksi scanian julkisen solvaamisen!! Helevetti
        kun ei mikään ole enään Pyhää!! jolpit ,mulkerot!
        SCANIA sentään kehittänyt i-shitf vaihteiston ja nostotelin!!
        ,,ja mukavan glopetrotte ohjaamon,


      • Actros rules
        V8 forever kirjoitti:

        poliisille asiaksi scanian julkisen solvaamisen!! Helevetti
        kun ei mikään ole enään Pyhää!! jolpit ,mulkerot!
        SCANIA sentään kehittänyt i-shitf vaihteiston ja nostotelin!!
        ,,ja mukavan glopetrotte ohjaamon,

        Nimimerkistäs huolimatta tajusin vitsin. Älä ole murheellinen, sillä nyt vihdoin viimein Volvokin on luopumassa tästä epäonnistuneesta FH-mallin hytistään ja seuraava malli alkaa ainakin ulkoisesti muistuttaa oikeata kuorma-autoa (kts. trailer.se). Kuljettajan kannalta parhaita hyttejä oli aikoinaan F-sarjan Globe(pysty tuulilasi), mutta sen jälkeen alkoi valua ns. reisille. Vielä kun pääsisivät eroon tästä hermoja raastavasta turvallisuusajattelusta, missä ensimmäinen summeri soi jo teliä keventäessä, niin saattaisi joku ammattimieskin ajaa häpeää tuntematta tätä huonompaakin Ruotsalaista.


      • tukkirekka
        V8 forever kirjoitti:

        poliisille asiaksi scanian julkisen solvaamisen!! Helevetti
        kun ei mikään ole enään Pyhää!! jolpit ,mulkerot!
        SCANIA sentään kehittänyt i-shitf vaihteiston ja nostotelin!!
        ,,ja mukavan glopetrotte ohjaamon,

        kaania on aina kaania, oli se vääntö missä tahansa, muistuu mieleen eräs kollega, ajoi tyhjällä kaanialla metsätiellä, tuli nousu ja kaveri puhelimessa kertoi, kuinka kierrokset putosi TUHANTEENVIITEENSATAAN ja aina vaan kone kävi. On se vaan mahtava suoritus VÄÄNTÖKONEELTA, vai mitä?


      • varmatietoa
        tukkirekka kirjoitti:

        kaania on aina kaania, oli se vääntö missä tahansa, muistuu mieleen eräs kollega, ajoi tyhjällä kaanialla metsätiellä, tuli nousu ja kaveri puhelimessa kertoi, kuinka kierrokset putosi TUHANTEENVIITEENSATAAN ja aina vaan kone kävi. On se vaan mahtava suoritus VÄÄNTÖKONEELTA, vai mitä?

        saaneet kovia sakkoja scanian solvaamisesta!Jopa yks volvojulli
        joutunut kuritushuoneeseen!


      • tästä ei hyvä seuraa
        Actros rules kirjoitti:

        Nimimerkistäs huolimatta tajusin vitsin. Älä ole murheellinen, sillä nyt vihdoin viimein Volvokin on luopumassa tästä epäonnistuneesta FH-mallin hytistään ja seuraava malli alkaa ainakin ulkoisesti muistuttaa oikeata kuorma-autoa (kts. trailer.se). Kuljettajan kannalta parhaita hyttejä oli aikoinaan F-sarjan Globe(pysty tuulilasi), mutta sen jälkeen alkoi valua ns. reisille. Vielä kun pääsisivät eroon tästä hermoja raastavasta turvallisuusajattelusta, missä ensimmäinen summeri soi jo teliä keventäessä, niin saattaisi joku ammattimieskin ajaa häpeää tuntematta tätä huonompaakin Ruotsalaista.

        kun ruottalaiset ämmät tuli tasa-arvon nimissä Volvolle töihin ja muka johtamaan!
        Olisivat hoitaneet pikku svenssoneita kotona p...le!
        Ja näkee miten suomessakin on käynyt!!


      • on tämä ihmeellistä
        tukkirekka kirjoitti:

        kaania on aina kaania, oli se vääntö missä tahansa, muistuu mieleen eräs kollega, ajoi tyhjällä kaanialla metsätiellä, tuli nousu ja kaveri puhelimessa kertoi, kuinka kierrokset putosi TUHANTEENVIITEENSATAAN ja aina vaan kone kävi. On se vaan mahtava suoritus VÄÄNTÖKONEELTA, vai mitä?

        mutta nyt olikin kyse siitä että nuo romut haukutaan kierroskoneeksi ja sisussa se PARAS VÄÄNTÖ(mikä vääntö????) on korkeammilla kierroksislla ku noissa romuissa. Ja sitte herra TUKKIREKKA, koskas sisussa on ollu 3000Nm vääntöä?? NO EI KOSKAAN.

        Ja mikäs ihme se on jos kone käy 1500rpm... No sulle se varmaan on ihmeellinen asia. Tuntuu jännältä, että jos romussa on 1500rpm koneessa niin se paska. No, sinähän sen tiiät. Niihän se Jeesuski tiesi kaiken


      • tukkirekka
        on tämä ihmeellistä kirjoitti:

        mutta nyt olikin kyse siitä että nuo romut haukutaan kierroskoneeksi ja sisussa se PARAS VÄÄNTÖ(mikä vääntö????) on korkeammilla kierroksislla ku noissa romuissa. Ja sitte herra TUKKIREKKA, koskas sisussa on ollu 3000Nm vääntöä?? NO EI KOSKAAN.

        Ja mikäs ihme se on jos kone käy 1500rpm... No sulle se varmaan on ihmeellinen asia. Tuntuu jännältä, että jos romussa on 1500rpm koneessa niin se paska. No, sinähän sen tiiät. Niihän se Jeesuski tiesi kaiken

        niitä,meitin pihassaon muun muassa yksi, jossa on yli 3000Nm:ää, se on vaan pajasta kiinni ja tiedän erään jossa on jopa 3800Nm;ää. Niinpä nämä teidän jumaloimat 730: set on mopoja jo tehtaasta tullessaan.


      • tukkirekka

        se on, taisit tarjota 13litrasen catin vääntöaluetta, tutkippas mikä se on 15-18litraisilla ja huutele sitten.


      • Volvo ja Scania best
        tukkirekka kirjoitti:

        se on, taisit tarjota 13litrasen catin vääntöaluetta, tutkippas mikä se on 15-18litraisilla ja huutele sitten.

        Tiedän tutun joka yritti saada uudemmasta Actroksesta lastulla lisää tehoa ja vääntöä. Kuinkas kävikään. Lämmöt nousi korkeiksi. Kiinnileikkaaminen lähellä! Mersu ei ole osannut konetta vieläkään tehdä oikein. Ei yhtään virivaraa koneessa. Ruotsalaismerkeissä Scaniassa ja Volvossa on ! Yes!


      • jännää puuhaa tiedos
        tukkirekka kirjoitti:

        se on, taisit tarjota 13litrasen catin vääntöaluetta, tutkippas mikä se on 15-18litraisilla ja huutele sitten.

        kuule ihan on 15-18 litraisten Cattien... Että silleen. Enkai mä muuten olis maininnut. Huutelehan vaa ite mitä haluat.

        Todisteet olkaa hyvä:
        Sisu C18 -> http://international.sisuauto.com/portal/english/news/2002/?id=255(ymmärrätkö apina lontoota??)

        Sisu will be equipped with a 6 cylinder CAT C-18 diesel engine with maximum power of 464 kW (630 hp)/ 1900 rpm and maximum torque of 2780 Nm/1200-1500 rpm. It is also equipped with an ECM system (Electronic Control Module).

        Sisu C15-> http://international.sisuauto.com/attachments/esitteet/sisu_timber-esite_4s_fin.pdf
        Tuolta ku etit niin, löytyy todisteet.


      • itämaan iigori
        tukkirekka kirjoitti:

        niitä,meitin pihassaon muun muassa yksi, jossa on yli 3000Nm:ää, se on vaan pajasta kiinni ja tiedän erään jossa on jopa 3800Nm;ää. Niinpä nämä teidän jumaloimat 730: set on mopoja jo tehtaasta tullessaan.

        Kuten sanottua, Jeesuski tiesi kaikesta kaiken. Kyllähän sinä tiedät millainen se kaania on. Ja sun tutulla on se 3800Nm, pitäiskö uskoa?? Ihan vaan sillä, että sulla niitä kollegoja ja tuttuja kyllä on joilla on semmoiset ja tämmöiset turpo-sisut ja sun tutuilla ja kollegoilla on niitä kaanioita joita menee noin ja näin huonosti ja tyhjänä kiertää sen 5000rpm. Kertoisit joskus omia kokemuksia, etkä niitä mitä "kaverit" kertoo. Voihan ne kato sulle mieliksi haukkua vaikka sen kanjan et sulle tulis parempi mieli


      • kävin kokeileen
        tukkirekka kirjoitti:

        niitä,meitin pihassaon muun muassa yksi, jossa on yli 3000Nm:ää, se on vaan pajasta kiinni ja tiedän erään jossa on jopa 3800Nm;ää. Niinpä nämä teidän jumaloimat 730: set on mopoja jo tehtaasta tullessaan.

        Kävitkö ihan koeajolla kokeileen miten huono vetoinen se R730 on?


      • tukkirekka
        jännää puuhaa tiedos kirjoitti:

        kuule ihan on 15-18 litraisten Cattien... Että silleen. Enkai mä muuten olis maininnut. Huutelehan vaa ite mitä haluat.

        Todisteet olkaa hyvä:
        Sisu C18 -> http://international.sisuauto.com/portal/english/news/2002/?id=255(ymmärrätkö apina lontoota??)

        Sisu will be equipped with a 6 cylinder CAT C-18 diesel engine with maximum power of 464 kW (630 hp)/ 1900 rpm and maximum torque of 2780 Nm/1200-1500 rpm. It is also equipped with an ECM system (Electronic Control Module).

        Sisu C15-> http://international.sisuauto.com/attachments/esitteet/sisu_timber-esite_4s_fin.pdf
        Tuolta ku etit niin, löytyy todisteet.

        Googlea c15 acert ja sieltä löytyy Sisu Rock ja Crane, pienin 15litranen 515 hv, suurin vääntö 2515 Nm 1000-1400 kierrosta.


      • tukkirekka
        kävin kokeileen kirjoitti:

        Kävitkö ihan koeajolla kokeileen miten huono vetoinen se R730 on?

        mä nyt tiedä, onko se niin mopo, mutta samat väännöt ollut jo kauan viripajan luomuksissa ja joka vaihteella toisin kun tuossa 730kympissä. Hauskinta tässä on tuommoisille kaania-uskovaisille kertoa tarinoita vuosien varsilta, te koulupojat sitten aikanaan pääsette kokeilemaan,ihan ite, jos saatte kortin ja suoritatte ammattipätevyyden, mutta käykää ensin ammattikoulu loppuun.


      • itämaan iigori
        tukkirekka kirjoitti:

        mä nyt tiedä, onko se niin mopo, mutta samat väännöt ollut jo kauan viripajan luomuksissa ja joka vaihteella toisin kun tuossa 730kympissä. Hauskinta tässä on tuommoisille kaania-uskovaisille kertoa tarinoita vuosien varsilta, te koulupojat sitten aikanaan pääsette kokeilemaan,ihan ite, jos saatte kortin ja suoritatte ammattipätevyyden, mutta käykää ensin ammattikoulu loppuun.

        Päättäisit jo sen mielipiteesi kaaniasta, ensin se on mopo ja sitte se ei ehkä ookkaan.

        No asiaan, nyt onki kyse ihan tehdas vehkeestä. Eikös se Herlevi ottanu vinkkelistään 900-1000hv, vääntöä taitaa olla enemmän ku 3800Nm. Eli kyllä niistä muistaki saa tehot ulos kun vaan viitsii ottaa. Ja luuletko ettei tuommoisille sisu-uskovaisille ole hauskaa kertoa tarinoita vuosien varrelta? Ihan samalla tavalla niitä tarinoita sisustaki löytyy. Ei se ole sen ihmeellisempi ku kaaniakaan, tai toisinpäin. Että sinuna minä olisin noista uskovais-asioista ihan hiljaa, samalla tavalla sinä meuhkaat sisusta ku muut kaaniasta.

        Ja kun kerta niitä tarinoita on niin hauska kertoa, niin kertoisit niistä omistamistasi kaanioista tarinoita, miten huonoja ne oli. Ihan omia kokemuksia.

        Ja koulut on käyty ja rattia väännetty että on noita vehkeitä kokeiltu


      • sisusta kiinnostunut
        tukkirekka kirjoitti:

        Googlea c15 acert ja sieltä löytyy Sisu Rock ja Crane, pienin 15litranen 515 hv, suurin vääntö 2515 Nm 1000-1400 kierrosta.

        Tuossa esitteessä 15L 515hv suurin vääntö on 1200-1400rpm ja "googlesta katsottuna" kierrosalue on 1000-1400.


      • satusetä.
        itämaan iigori kirjoitti:

        Päättäisit jo sen mielipiteesi kaaniasta, ensin se on mopo ja sitte se ei ehkä ookkaan.

        No asiaan, nyt onki kyse ihan tehdas vehkeestä. Eikös se Herlevi ottanu vinkkelistään 900-1000hv, vääntöä taitaa olla enemmän ku 3800Nm. Eli kyllä niistä muistaki saa tehot ulos kun vaan viitsii ottaa. Ja luuletko ettei tuommoisille sisu-uskovaisille ole hauskaa kertoa tarinoita vuosien varrelta? Ihan samalla tavalla niitä tarinoita sisustaki löytyy. Ei se ole sen ihmeellisempi ku kaaniakaan, tai toisinpäin. Että sinuna minä olisin noista uskovais-asioista ihan hiljaa, samalla tavalla sinä meuhkaat sisusta ku muut kaaniasta.

        Ja kun kerta niitä tarinoita on niin hauska kertoa, niin kertoisit niistä omistamistasi kaanioista tarinoita, miten huonoja ne oli. Ihan omia kokemuksia.

        Ja koulut on käyty ja rattia väännetty että on noita vehkeitä kokeiltu

        Taetaa tukkirekka luulla että muita ei voi virittää kun sisua. Ja se vääntö, se on perstuntumaa jos mootori vääntää koko kierros alueella niin siinä ei tule alakierroksilla semmoista väännöntuntua kuin semmosilla joissa ei esimerkiksi tapahu yläkierroksilla mitään mutta tonniin pinnassa tulee kaikki väännöt peliin silloin sitä vaan luulee että moottori vääntää pirun alhaalla. Mutta mitä sinä niillä "ala" vääntöillä teet kun metsäpäässä sulla pitää ollä pelivaraa moottorissa eli laaja vääntöalue että ei tarvi vaihtaa niin usein kerta se vaihto on myrkkyä oikeen jeesusmäessä hanskavirheellä saahaan auto kiinni mäkeen vaikka siinä olisi tuhat hevosvoimaa ja niitä jeesusmäkiä ei tulla ylös alaväännöillä vaan voimalla jota löytyy viritys pajoilta niin paljon kun niitä haluaa ostaa JA harvon se maksimi teho on siellä missä maksimi vääntö


      • satusetä. kirjoitti:

        Taetaa tukkirekka luulla että muita ei voi virittää kun sisua. Ja se vääntö, se on perstuntumaa jos mootori vääntää koko kierros alueella niin siinä ei tule alakierroksilla semmoista väännöntuntua kuin semmosilla joissa ei esimerkiksi tapahu yläkierroksilla mitään mutta tonniin pinnassa tulee kaikki väännöt peliin silloin sitä vaan luulee että moottori vääntää pirun alhaalla. Mutta mitä sinä niillä "ala" vääntöillä teet kun metsäpäässä sulla pitää ollä pelivaraa moottorissa eli laaja vääntöalue että ei tarvi vaihtaa niin usein kerta se vaihto on myrkkyä oikeen jeesusmäessä hanskavirheellä saahaan auto kiinni mäkeen vaikka siinä olisi tuhat hevosvoimaa ja niitä jeesusmäkiä ei tulla ylös alaväännöillä vaan voimalla jota löytyy viritys pajoilta niin paljon kun niitä haluaa ostaa JA harvon se maksimi teho on siellä missä maksimi vääntö

        "semmosilla joissa ei esimerkiksi tapahu yläkierroksilla mitään mutta tonniin pinnassa tulee kaikki väännöt peliin silloin sitä vaan luulee että moottori vääntää pirun alhaalla."

        Eihän se tuolloin justiin ole mitään luulemista, vaan se kone vain vääntää matalilla kierroksilla. Korkeammilla kierroksilla sitä väännöntuntua ei niin sitten tule.

        Ja niillä alaväännöillä voi tehdä sen verran niissä jessemäissä, että se alavääntö voi pelastaa siltä vikalta/ainoalta vaihtamiselta. Ei sillä etteikö kierroskoneet voisi nousta samaa mäkeä, ajotyyli vaan voi olla erilainen. Ja voimallahan sitä noustaan, mutta ei se kierroksillakaan huudattaminen autuutta tuo. Entä kun pitääkin alkaa hölläilemään ja hölläilemään kun polanne pettää pyörän alla tai muuten vaan pyörät/ketjut lyö tyhjää? Vääntävällä koneella se vaihto voi jäädä tekemättä siinä kun kierroskoneella on vaihdettava tai katsottava öljynpainevaloa kojelaudassa.


      • filyfyhfyifilyligj
        puukuski kirjoitti:

        "semmosilla joissa ei esimerkiksi tapahu yläkierroksilla mitään mutta tonniin pinnassa tulee kaikki väännöt peliin silloin sitä vaan luulee että moottori vääntää pirun alhaalla."

        Eihän se tuolloin justiin ole mitään luulemista, vaan se kone vain vääntää matalilla kierroksilla. Korkeammilla kierroksilla sitä väännöntuntua ei niin sitten tule.

        Ja niillä alaväännöillä voi tehdä sen verran niissä jessemäissä, että se alavääntö voi pelastaa siltä vikalta/ainoalta vaihtamiselta. Ei sillä etteikö kierroskoneet voisi nousta samaa mäkeä, ajotyyli vaan voi olla erilainen. Ja voimallahan sitä noustaan, mutta ei se kierroksillakaan huudattaminen autuutta tuo. Entä kun pitääkin alkaa hölläilemään ja hölläilemään kun polanne pettää pyörän alla tai muuten vaan pyörät/ketjut lyö tyhjää? Vääntävällä koneella se vaihto voi jäädä tekemättä siinä kun kierroskoneella on vaihdettava tai katsottava öljynpainevaloa kojelaudassa.

        Mutta kun on kierroksia niin sulla on pelivaraa löysäillä ja on niissä kierroskoneissakin alavääntöä mutta niissä on myös ylävääntöä niin se ei vaan tunnu samalta jos moottori vetää 900-2200 kierroksen välillä jos verrataan siihen että sulla tulee ne vännöt vasta kierroksilla 800-1300. Jos moottorissa on vääntöjä 3000 nm niin siinä on silloin enempi vääntöjä kun siinä olisi 2500 nm ja jos sulla on ne 3000 nm käytettävissä laajemmalla kierrostuvulla niin se on vääntävämpi kone kun että sulla olisi ne 2500 nm käytettävissä vain alaväännöillä kerta 3000 on enemmän kun 2500 niin se vaan on ja jos et usko niin kysy matikanopelta. Eli kerrataan vielä suurempi luku on enempi kun pienenpi luku noin niinkun käytännössä. Että se niistä vääntävistä koneista


      • filyfyhfyifilyligj kirjoitti:

        Mutta kun on kierroksia niin sulla on pelivaraa löysäillä ja on niissä kierroskoneissakin alavääntöä mutta niissä on myös ylävääntöä niin se ei vaan tunnu samalta jos moottori vetää 900-2200 kierroksen välillä jos verrataan siihen että sulla tulee ne vännöt vasta kierroksilla 800-1300. Jos moottorissa on vääntöjä 3000 nm niin siinä on silloin enempi vääntöjä kun siinä olisi 2500 nm ja jos sulla on ne 3000 nm käytettävissä laajemmalla kierrostuvulla niin se on vääntävämpi kone kun että sulla olisi ne 2500 nm käytettävissä vain alaväännöillä kerta 3000 on enemmän kun 2500 niin se vaan on ja jos et usko niin kysy matikanopelta. Eli kerrataan vielä suurempi luku on enempi kun pienenpi luku noin niinkun käytännössä. Että se niistä vääntävistä koneista

        Minusta tuo sinun esimerkki on jotenkin hassu. Ehken vaan tajua. Sattuuhan näitä.


      • tukkirekka
        sisusta kiinnostunut kirjoitti:

        Tuossa esitteessä 15L 515hv suurin vääntö on 1200-1400rpm ja "googlesta katsottuna" kierrosalue on 1000-1400.

        näin, mutta pelaalissa sen tuntee, vetääkö se 1000


      • tukkirekka
        satusetä. kirjoitti:

        Taetaa tukkirekka luulla että muita ei voi virittää kun sisua. Ja se vääntö, se on perstuntumaa jos mootori vääntää koko kierros alueella niin siinä ei tule alakierroksilla semmoista väännöntuntua kuin semmosilla joissa ei esimerkiksi tapahu yläkierroksilla mitään mutta tonniin pinnassa tulee kaikki väännöt peliin silloin sitä vaan luulee että moottori vääntää pirun alhaalla. Mutta mitä sinä niillä "ala" vääntöillä teet kun metsäpäässä sulla pitää ollä pelivaraa moottorissa eli laaja vääntöalue että ei tarvi vaihtaa niin usein kerta se vaihto on myrkkyä oikeen jeesusmäessä hanskavirheellä saahaan auto kiinni mäkeen vaikka siinä olisi tuhat hevosvoimaa ja niitä jeesusmäkiä ei tulla ylös alaväännöillä vaan voimalla jota löytyy viritys pajoilta niin paljon kun niitä haluaa ostaa JA harvon se maksimi teho on siellä missä maksimi vääntö

        voi, tiedän monta kaniaa, mistä otetaan 740-780 hv:tä, varmaan vääntö kasvaa samassa suhteessa, mietin vain tuota, jotka AARNIKOTKAN tatuoineet muniinsa, hehkutusta tuosta SUURESTA KANIASTA, joita ollut jo kauan tien päällä, tosin viritetty viripajalla. Älkää nyt hyvät kania-uskovaiset menettäkö yö unianne, kyllä kaniallakin voi puuta ajaa.


      • tukkirekka
        filyfyhfyifilyligj kirjoitti:

        Mutta kun on kierroksia niin sulla on pelivaraa löysäillä ja on niissä kierroskoneissakin alavääntöä mutta niissä on myös ylävääntöä niin se ei vaan tunnu samalta jos moottori vetää 900-2200 kierroksen välillä jos verrataan siihen että sulla tulee ne vännöt vasta kierroksilla 800-1300. Jos moottorissa on vääntöjä 3000 nm niin siinä on silloin enempi vääntöjä kun siinä olisi 2500 nm ja jos sulla on ne 3000 nm käytettävissä laajemmalla kierrostuvulla niin se on vääntävämpi kone kun että sulla olisi ne 2500 nm käytettävissä vain alaväännöillä kerta 3000 on enemmän kun 2500 niin se vaan on ja jos et usko niin kysy matikanopelta. Eli kerrataan vielä suurempi luku on enempi kun pienenpi luku noin niinkun käytännössä. Että se niistä vääntävistä koneista

        olkoon, hemmetin laaja vääntöalue sulla, jos 900-2200 kierrosta vääntää, olisiko livahtanut jo paras teho kierroksillakin mukaan? Olisiko juuri kierroskoneen ja vääntökoneen ero siinä, onko huipputehot 2200 vai 1900 kierrosta?


      • ffduitdtdsu
        tukkirekka kirjoitti:

        olkoon, hemmetin laaja vääntöalue sulla, jos 900-2200 kierrosta vääntää, olisiko livahtanut jo paras teho kierroksillakin mukaan? Olisiko juuri kierroskoneen ja vääntökoneen ero siinä, onko huipputehot 2200 vai 1900 kierrosta?

        Yhden merkin miehet eivät näköjään TAJUA hassuja esimerkkejä mutta jos on ajanut useammalla merkillä niin näkökanta on ehkä laajenpi ymmärtää miten eri mootorit käyttäytyy


      • ffduitdtdsu kirjoitti:

        Yhden merkin miehet eivät näköjään TAJUA hassuja esimerkkejä mutta jos on ajanut useammalla merkillä niin näkökanta on ehkä laajenpi ymmärtää miten eri mootorit käyttäytyy

        on toisaalta saattaneet ajaa valtamerkkien kunkin auton oman aikansa, ja jopa markkinoiden tehokkaimmilla versioilla puuta, jopa viriviri-kitkuttimilla, ja useammalla autolla jotain muutakin kuin puuta. Mut tietty kovapäinen ja hidasluonteinen kun on, ja jeejee vaan soi täyttä kun saa ajaa isolla autolla, niin eihän siinä minkäänlaista tuntemusta moottoreiden vääntämisiin tule.


      • kommentoinpa
        puukuski kirjoitti:

        on toisaalta saattaneet ajaa valtamerkkien kunkin auton oman aikansa, ja jopa markkinoiden tehokkaimmilla versioilla puuta, jopa viriviri-kitkuttimilla, ja useammalla autolla jotain muutakin kuin puuta. Mut tietty kovapäinen ja hidasluonteinen kun on, ja jeejee vaan soi täyttä kun saa ajaa isolla autolla, niin eihän siinä minkäänlaista tuntemusta moottoreiden vääntämisiin tule.

        tietyllä autolla jonkun aikaa et ns. oppii sen auton ja sen jälkeen pystyy sanomaan miten se vetää ja kulkee. Vaikka autot olis rekisterinroa lukuunottamatta täysin samanlaiset, kulkemisessa ja vedossa voi olla isokin ero. Autot ku on yksilöitä


      • täällä mahtailee
        tukkirekka kirjoitti:

        näin, mutta pelaalissa sen tuntee, vetääkö se 1000

        kovin on löysiä puheita. Isäntä sanoo millä ajetaan, hävettää lukea tyhjäpäisten juttuja.


      • Kapitalistiriistäjä
        täällä mahtailee kirjoitti:

        kovin on löysiä puheita. Isäntä sanoo millä ajetaan, hävettää lukea tyhjäpäisten juttuja.

        NÄIN ON! Renki polkee ja ryskyttää autolla sairas virne naamallaan, punertavat silmät juuri auki pysyen, alkoholi lemuten, aina voimalinjaremonttia tiedossa. RENGIN EI TARVITSE VÄLITTÄÄ YHTÄÄN MITÄÄN AUTON KUNNOSTA/KESTÄVYYDESTÄ, KUNHAN SAA KAASU POHJASSA AJAA KUIN TOMMI MÄKINEN! Näitä ruitteja/täystuhoja meinaan riittää!

        Kyllä näkee auton kunnosta kumpi on ajanut, isäntä vai renkipaska. Isäntä saattaa ajaa ilman voimansiirtolinja remonttia miljoonan, rengille riittää 100 000km ja kaikki paskana. Haukutaa autoa ja isäntää ja ajoja ja palkkaa. KYLLÄ RENGIT OSAA!


      • v88 vai oliko n88
        Kapitalistiriistäjä kirjoitti:

        NÄIN ON! Renki polkee ja ryskyttää autolla sairas virne naamallaan, punertavat silmät juuri auki pysyen, alkoholi lemuten, aina voimalinjaremonttia tiedossa. RENGIN EI TARVITSE VÄLITTÄÄ YHTÄÄN MITÄÄN AUTON KUNNOSTA/KESTÄVYYDESTÄ, KUNHAN SAA KAASU POHJASSA AJAA KUIN TOMMI MÄKINEN! Näitä ruitteja/täystuhoja meinaan riittää!

        Kyllä näkee auton kunnosta kumpi on ajanut, isäntä vai renkipaska. Isäntä saattaa ajaa ilman voimansiirtolinja remonttia miljoonan, rengille riittää 100 000km ja kaikki paskana. Haukutaa autoa ja isäntää ja ajoja ja palkkaa. KYLLÄ RENGIT OSAA!

        särkee ne kanikan pakoputket ovat ainakin rikki aika uusista kaanimoista äänestä päätellen aika lapsellista touhua vinkkinä vielä että takarenkaaseen vois varmaan pinnapulttiin kehitellä jonkinlaisen räpättimen niin kastuis housunlahje varmemmin


      • holset heikki
        v88 vai oliko n88 kirjoitti:

        särkee ne kanikan pakoputket ovat ainakin rikki aika uusista kaanimoista äänestä päätellen aika lapsellista touhua vinkkinä vielä että takarenkaaseen vois varmaan pinnapulttiin kehitellä jonkinlaisen räpättimen niin kastuis housunlahje varmemmin

        16 litrasen pakosarjat kun on tiivistetty mopedin männän renkailla..


      • moksu#
        holset heikki kirjoitti:

        16 litrasen pakosarjat kun on tiivistetty mopedin männän renkailla..

        volvon sorvinlastulla ,taitaa olla sekundaa koko kaanimo


      • yksmestarikans
        V8 forever kirjoitti:

        poliisille asiaksi scanian julkisen solvaamisen!! Helevetti
        kun ei mikään ole enään Pyhää!! jolpit ,mulkerot!
        SCANIA sentään kehittänyt i-shitf vaihteiston ja nostotelin!!
        ,,ja mukavan glopetrotte ohjaamon,

        Tota noinniin.. Kun minä oon kuullu että aikoinaan Scanialle myytiin Sisulta vanha jousenvääntöteli kun oli ensin kehitetty oikea nostoteli Sisuun


      • tsäk tsäk tsäk
        Volvo ja Scania best kirjoitti:

        Tiedän tutun joka yritti saada uudemmasta Actroksesta lastulla lisää tehoa ja vääntöä. Kuinkas kävikään. Lämmöt nousi korkeiksi. Kiinnileikkaaminen lähellä! Mersu ei ole osannut konetta vieläkään tehdä oikein. Ei yhtään virivaraa koneessa. Ruotsalaismerkeissä Scaniassa ja Volvossa on ! Yes!

        No oli siinä sitte ainakin henkeä, kun syylärikin loppu kesken.


      • ifa
        Volvo ja Scania best kirjoitti:

        Tiedän tutun joka yritti saada uudemmasta Actroksesta lastulla lisää tehoa ja vääntöä. Kuinkas kävikään. Lämmöt nousi korkeiksi. Kiinnileikkaaminen lähellä! Mersu ei ole osannut konetta vieläkään tehdä oikein. Ei yhtään virivaraa koneessa. Ruotsalaismerkeissä Scaniassa ja Volvossa on ! Yes!

        DAFfi on eto peli !


      • markku90
        tukkirekka kirjoitti:

        voi, tiedän monta kaniaa, mistä otetaan 740-780 hv:tä, varmaan vääntö kasvaa samassa suhteessa, mietin vain tuota, jotka AARNIKOTKAN tatuoineet muniinsa, hehkutusta tuosta SUURESTA KANIASTA, joita ollut jo kauan tien päällä, tosin viritetty viripajalla. Älkää nyt hyvät kania-uskovaiset menettäkö yö unianne, kyllä kaniallakin voi puuta ajaa.

        pikkonen tarkennus,tyhjä kehua kaaniaa,kotipuolessa on mäkiä ja täys yhistelmä kun persemäki ,kuski heitti riimua yhteen vetävään meni koppii ja nosti kytkibtä.oikeat ammatti kuskit tietää miten sitten kävi...käkikellon rattaa korkkasi siihen..pahus nukkumaan meinasin ,mut kaania on aamulla ajossa ,suomennan äskeisen lauseen ...tompsua jos ajetaan niin kaania ei liiku kuin vetämällä


    • <<<<<

      JOS JOSKUS AJAIS KUORKKIA < NIIN SCANIAA 112 MALLISTA AINA 124 G MALLIIN

    • meillä on ollut

      suuria probleemia euro 4:ten gaanioitten kanssa, kun koneet ei kestä sitten millään. egr temppuilee jatkuvasti ja se hajottaa koneet muusiksi. toinen ongelma liittyy paineilmaan, tai sen puutteeseen ja sen takia autoja jouduttu hinaamaan tieltä pois melko useaan otteeseen. nyt viimeaikoina tullut sitten vaan volvoa, ja ne on kyllä mennyt hieman paremmin ja kulutus on alhaisempi. myös jälkimarkkinat on toiminut paremmin.
      silti ei tiedä mitä seuraavaksi tulee, voi olla ivecoakin ,mutta scaniaa tuskin tulee enää vähään aikaan, ainakaan uutena, jos käytettyjä euro3:sia saa niin ne on ihan hyviä pelejä kyllä, toki niissäkin omat pikku puutteensa.

    • pöllär2

      Minun mielestä tuo 620 pelaa puun ajossa ihan hyvin. Kaikki paikat on kestänyt ja puut on saatu metästä tehtaalle. auto siistin näköinen ja mukava ajaa eihän siin mitään!

    • Sisu Rock

      Kysäsin tuossa yx päivä sitten yhdeltä Scania mieheltä, kun se oli ensinmmäiseksi haukkunut telivetoisen uuden Sisu Rockin. Pääseekö tuolla ilmajousitteisella Scanian räpsyllä oikeesti mihinkän pehmiällä. Kaveri myönsi nolona, että ei sillä mitään tee pehmiällä. Oli mulla siinä sitten pakko kysyä, että eikös ne ole sora-auton tärkeitä ominaisuuksia, juuri nuo maasto ominaisuudet?

    • hiekkaa laatikossa

      Mihinkään mitään kantaa en ota, sanon vaan että onko se joltain pois jos joku ajaa jollain millä joku ei aja? Eikö vain parempi omaan pussiin kun toinen ajaa huonommalla? Olkoon toisella puikkoo tandemii trippelii napaa ilmaa koukkuu kasettii vaijerii tai vaikka mitä mikä dieselin voimalla vääntää enemmän tai vähemmän niin mitä sitten...

      • kaniavanittaja

        Kaania on kumminkin paras, sanokaa mitä sanotte!


      • mb 2640
        kaniavanittaja kirjoitti:

        Kaania on kumminkin paras, sanokaa mitä sanotte!

        meillä kahesta alle 130tuhatta ajetusta scania autosta vaihelaatikot särkynä. syyttävät kuskija scanialla. kylläpäs muissa merkeissä kestää samoilla kuskilla.


    • kapinen kania

      .........mutta volovolla ne työt tehrään......

    • tukkirekka

      kanniia on pikkupoikien vempeleitä, 80luvulla lyötiin mopon pakoputkeen reikä, jotta saundi oli hienompi.

      • perästä kuuluu

        Ei oo meno sitten paljonkaan noista ajoista muuttunut, vielä nykyäänkin mopon pakoputkessa täytyy olla reikä.


    • säälittävää

      lapsellista touhua tuo kaniapoikien pakoputki homma muka hieano soundi paskanlati sanon minä

    • Eikös ne pakoputki virittelyt ole etupääs tanskalaisten ja
      hollantilaisten touhuja,mutta kyllähän tanskalaisten autot
      ovat kulkureita.Tanskasta "uitetaan"paljon autoja Suomeen,
      mitkä ovat aika loppuun käytettyjä.Siellä on isoja kuljetus
      yrittäjiä jotka käyttävät määrätyn ajan.tänä aikana autoa
      ei edes huolleta.Joku onnelinen suomalainen onnistuu
      hankkimaan"tietämättään"auton alkuperää.Eihän se auton
      merkin syy ole,jos sitä ei ole huollettu ollenkaan.Auto voi
      muuten olla hienossa kunnossa,

    • hirven metsästjä

      Täällä ne pennut jaksaa kinata: minun on paras- ei ku minun!! Samanlaisia noi on kaikki. Ei ole vielä viatonta merkkiä ilmaantunut. Jos joku olis ylivoimaisen huono, eihän sitä kukaan ostais. Tai jos joku olis ylivoimaisesti paras, kaikkihan sen puolestaan ostais.

      Sen minä myönnän että toi varsinkin scanian V8:iin laitettava "suora putki" on kyllä naurettavuuden huippu ja varsinkin jossain vestareilla pitää polokee kaasua että räpätys kuuluu mahollisimman kauas. Aikuiset miehet tekee tollaista, ei vaan mahu korvien väliin. Mutta niin se on näistä vehkeistä taisteluki, yhtä ku haukutaan niin hirveä itku ja sitte haukutaan jo seuraavaa.

      Ai niin, ja se on kyllä jännä että kun tuolla tien päällä juttelee eri merkkisillä autoilla ajavien kuljettajien kanssa niin jutut on ihan jotain muuta ku oman merkin kehumista ja toisen haukkumista.

    • saundeja

      laita siihe omaan mopoautoon peruna pakoputkeen ettei kuulu mitää ääniä.

    • Rahti Mies2

      renun moottorista meni nokka-akselin nokka irti, mutta kone siis ihan kunnossa. renu on paras auto,85% euroopan autoista oli magnumeita kun kävin lomalla. kokkeilkaapa tulla sillä napaperällä vetämään puolikasta alle 25l sataselle kasselin ja torinon mäkiin. Renault on paras! siinä on tilavin hytti mihin saa vaikka dahvin hytin pakata apumiehen penkille, ja lastulla otettu 880 hevosta mitattu teho. kulkee lehtikuusikuormatkin.

      • markeeelio

        haista sinä renumies ****. Iveco on ylivoimaisesti euroopan ostetuin auto.


      • ennen ford autoilia
        markeeelio kirjoitti:

        haista sinä renumies ****. Iveco on ylivoimaisesti euroopan ostetuin auto.

        jaahas kolmas kania menossa edellinen vaihtoon milli ajettu laturi ja startti vaihdettiin ei muuta kuin normaali huollot eli en voi huonoksi sanoa scaniaa molemmilla mentiin milli ja sen jälkeen vielä seuraavalle käyttäjälle poljettavaa


      • FH12 1,4 milj.ajettu
        ennen ford autoilia kirjoitti:

        jaahas kolmas kania menossa edellinen vaihtoon milli ajettu laturi ja startti vaihdettiin ei muuta kuin normaali huollot eli en voi huonoksi sanoa scaniaa molemmilla mentiin milli ja sen jälkeen vielä seuraavalle käyttäjälle poljettavaa

        ei mikään kehumisen aihe,jos pelkkää tie ajoa!


      • Juustokulli
        FH12 1,4 milj.ajettu kirjoitti:

        ei mikään kehumisen aihe,jos pelkkää tie ajoa!

        Ei mee kaanjalla hyvin!! Lokakuussa sanottiin irti 1400 työntekijää. Nyt neuvotellaan ja irtisanotaan 1000 lisää. Pääjohtajan kommentti, kunhan tietäisi miksi??


    • ....

      Voi vittu mitä läskiperserahtari vääntöö....

    • ?

      kertokaa ny mis on ammattimainen keskustelu paikka? Taitaa yli puolet olla viä amiksesta tässäkin palstalla? Loput kovia v-8 "miehiä" jolla on jalkoväliinki tatuoitu se v-8 silti ajaa 6 mukisella kaanialla

      • Truck ´N ´ Roll

        "Loput kovia v-8 "miehiä" jolla on jalkoväliinki tatuoitu se v-8 silti ajaa 6 mukisella kaanialla" ...jotkut ehkä vaan 5-mukisella.
        Scaniahan jääkin viimeiseksi 8-koneiseksi MANin ja Mersun lopettaessa omiensa tuotanoon 2014 EURO 6 -luokitusten myötä.


    • kaanialla töissä

      niin, tosiasiahan on että myös scanian v8 loppuu euro6-luokituksen myötä! sitä ei vielä vaan oo sanottu ääneen...

    • ivecolla

      Eikä hitossa kannatakkaan sanoa, menee huonot scania-miehillä ja pojilla housuun.

    • almassiini81

      Scaniat ja volvot varaosien saatavuuden ja hinnan suhteen ainakin varaosamyyjälle helpompi. jotkut ivecon tai mesen palikat ja varaosaohjelmat on ainakin mulle työläämpiä. poka maksaa aikas lailla sille ite hankintojaan et joutuu odottaan monta päivää.

    • ifa

      Kanikan V8n valmistus jatkuu,AdBluuta vaan tankkiin...

      • ford customv8cummins

        juu,totta sisutkin on nykyään V8 ja V6:sia! Varmaan hyvä kone sitten.
        Koskahan scaniaa alkaa saamaan yli 500hv moottorilla?


    • Hanoi Trucks

      Sisulla Mersun V-koneet käytössä enää ensi vuoden, tulevaisuus sen jälkeen epäselvää. Scanian olisi jo korkea aika tehdä 500 hv 6-kone.

    • kaania on paras

      kaaniassa on tehoa!,vääntöä! ja voimaa jos ossaa vuan oikein laittoo on mullaki aina mäkkiissä muut jääny kauas jäläkeen ku polokasee kaanialla 830 hv mäkeen kaasupohjassa kuuluu vuan makia turpon vihellys ja muut paskat jää jälkeen

      • Nale-Sisu 83 hv

        vuan saattaapi olla toisilla kuorma piällä!Sie ajolot nuppina tyhjällä autoloilla.


    • torsti3

      kiva on lukea noita juttuja.olen 79 kortin saanut,sisua ajanut,ihan vahva auto oli .ainut nosto teli joka nosti telin ylös kuorman kanssa.fullerin kanss ihana. sit volvot,jota ei rikki saanut pehmoises ja ala vääntö oli silloin aika huono,ei jaksanut lyödä tyhjää ,mut meni vaan juuri ja juuri ,kaveri ei saman laisella sisulla päässyt sinne . oli molemmssa rullat,volvolla f 12 ,eikä sillo ollut niissä koneissa vääntöä,.. scania nykyisin ajokkina,mut sillä ei voi rypeä,ei kestä voiman siirto! mennyt akselit / perä. sisulla ja volvolla menty kiertämällä scania,kun oli tukkona.

    • kaks merkkiä

      Pakkasella paleltaa kaaniassa vaikka mitä tekis, mikähän siinä on. Saas nähä miten kestää tuo Volvon uus malli. Oon ajellut puuta volvolla ja kanialla noin saman verran. En kyllä optikruisee puun ajoon ottais, kun niin kömpelö vaihtamaan. Volvolla taas i-siftillä kyllä tapahtuu, poweri päälle hana pohjaan ja mäelle. Maantiellä vähän makuasia, volvoon itse enemmän luotan.

    • SCANIA60

      Scania. Kyllä hyvä auto,olisiko ikävä mersua? 17 v kokemus scaniasta pers tuntumala kun ajaa ja järjellä,myös akselit kestää.
      Miksi huono auto?
      Ivecossa sitä ala vääntöä oli alle 1000rpm, Sisulla oli helpompaa, sillä nosto teli kuin ketjut.. Volvoa f12 ei rikki saanut

    • 76vabis

      Hyviä ovat!
      Ei ollut tehoja 70 luvulla,ei ollu telivetoisia ei telin nostin silloin nostanut kun tyhjän auton. Jonsered perässä,ei oikein nostanut. Tehoa oli huikeat n88,245. Scania 76 260 ja vaihteistossa harvat välitykset. Oli kuormat kovia ,parhaimillaan 20 tonnia nippu,jäminkipohjassa punnittiin.
      Oli haaste silloin päästä mäet ylös,joskus purettiin kuormaa pienemmäksi kun ei jaksanut scania 110 mennä mäelle,kun vesi sade alkoi ja vastus kasvoi.. Nykyisin ei voima rajoita,eikä huonot tiet kuin ennen!
      Ei kannattais Teboilin baarissa elvistellä!

    • PAKKIVALOIMU

      PASKA PAKOSARJAT YLI 4000EUR MAKS VUODEN YLLÄPITO LASITERÄSTÄ.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Se on Mannin kone.uusi tehdas nyrbergiin. Tekee kaikki koneet.

      • Anonyymi

        Scaniassa se on jo käytössä Super-malleissa.


    • Anonyymi

      OIS UPEETA OPPII AJAA 4+4-8 KUORKKIA
      1. MERCEDES 2629
      2. MERCEDES 2544
      3. SCANIA 142
      4. SCANIA 124
      5. SCANIA 142
      6. SCANIA 142
      7. VOLVO F12
      8. SCANIA P93

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1003
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      747
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    9. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      690
    10. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    Aihe