imetystyyny?

pipsa87.

toinen tulossa ja ajattelin että mahtaisiko olla hyvä investointi? muiden kokemuksia? ja minkä merkkinen mahtaisi olla ns PARAS?

7

1866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minun mielestä

Ostin Prismasta imetystyynyn ja on ollut todella kätevä. Imetyksen lisäksi oli korvaamaton apu istumaan oppimisessa.

• on tykätty

Meillä on boppy-merkkinen imetystyyny ja se on ollut ihan hyödyllinen. Siinä on tarpeeksi napakka se täyte, toisin kuin monissa muissa malleissa eli kannattaa vähän tehdä vertailua. Mukana tulee myös tosi kätevä muovinen säilytyskassi, jossa se on helppo ottaa mukaan esim jos lähtee matkalle, mummolaan tms (ja samaan laukkuun mahtuu muutakin tavaraa tyynyn lisäksi). Näihin tyynyihin saa myös vaihtopäällisiä.

Ainoa mikä tyynyssä on yllättänyt on se että en käytä sitä ihan siihen tarkoitukseen kuin kuvittelin. Eli sohvalla tai nojatuolissa istuessani en saa tyynyn avulla hyvää asentoa, imetän silloin kokonaan ilman tyynyjä. Mutta sitten taas tämä tyyny on tosi hyvä jos haluan istua ruokapöydän tai tietokonepöydän ääressä - imetystyyny minun ja pöydän väliin ja vauva siihen, ja äiti voi vaikka syödä tai surfailla netissä samalla kun imettää :) Tuo oli kätevää varsinkin silloin kun vauva oli tosi pieni ja imetystuokiot olivat pitkiä.

Tyyny toimii myös vauvan istumistukena sekä eräänlaisena vauvan "nojatuolina" eli sen voi laittaa matolle ja vauvan köllöttelemään selälleen tyynyä vasten (ehkä vähän pehmustetta selän alle). Meidän vauva on viihtynyt siinä hyvin eikä olla sitteriä tarvittu ollenkaan tämän takia. Isommat vauvat voivat nojailla tyynyyn myös mahallaan. Eli ihan monikäyttöinen kapistus! Myöhemmin käytämme sitä varmaankin ihan normaalina tyynynä.

• kjgpeo

käytetyn siltä varalta, ettei se sitten olekaan minun juttuni. Ensimmäisen 3kk aikana tykkäsin siitä kyllä kovasti. Imetin istualleen olohuoneen käsinojallisessa nojatuolissa ja siinä tyynyn kanssa sai tosi hyvän asennon ja kädet vapaaksi. Meillä tyttö oli niin pieni kirppunen, että paljon oli apua tuosta tyynystä. Kun sitten kokoa ja jäntevyyttä tuli lisää niin tyynyn saikin jättää jo pois (kun imetyssessiot lyhenivät). Minulla taisi olla Pikkupiia merkkinen imetystyyny, johon saa lisättyä/vähennettyä rakeita sisälle ja pestävä päällinen. Muita merkkejä en ole kokeillut, mutta tosta kyllä tykkäsin ja jätin säästöön tulevaisuuden varalle. Istumisiin tai muihin minulle ei tullut mieleenkään sitä käyttää. Reissuille imetystyyny ei kokonsa vuoksi lähtenyt meillä mukaan.

• Spälmän

Ei ostettu mutta sain lainaksi. En tarvinnut imettäessä, kätevästi selvisin muutenkin. Mukaan en missään tapauksessa mihinkään ottais ku on hoitolaukkua ja omaa laukkua muutenkin aina johki lähtiessä.
      Istumaan opettelussakin oli turha ku ei poika pysynyt aloillaan ollenkaan vaan liikkeelle eteenpäin koko ajan.
      On vaan pyörinyt nurkissa ja koko ajan siirtelen paikasta toiseen ku on aina tiellä.

Meillä näin.. muilla toisin..

• dsfggresdfredsf

Mulla oli imetystyyny mutten koskaan käyttänyt. Käytin ihan tavallista sohvatyynyä alkuun ja kun vauva kasvoi, otin tavallisen (sänky)tyynyn käyttöön. Tyynyliina on kätevä pestä ja voi vaihdella kuosia mielen mukaan :) Imetystyyny oli jotenkin hankala, eikä sitä voi raahata mukanaan esim. kylään, vaan siellä on osattava tyynyn kanssa toimia kuitenkin.

• Meillä oli, mutta käyttöä sille ei ollut. Ei tykännyt vauva eikä äiti.

• 19

Meillä imetystyyny oli kovimmassa käytössä lattialla estämässä lelujen karkaamista kun tyttö ei vielä itse osannut liikkua :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe