HS:
Opettajien ammattijärjestö OAJ on valmis estämään kevään ylioppilaskirjoitukset, mikäli kuntien palkoista ei synny sopua, kertoo Ilta-Sanomat.
Sopimukseton tila ja opettajien mahdolliset lakot alkaisivat maaliskuun alussa, jolloin kirjallisten kokeiden alkuun on aikaa kaksi viikkoa.
Kuntien palkollisilla ja kuntatyönantajalla on neuvotteluaikaa tammikuun loppuun saakka.
Mahdolliset työtaistelutoimet opettajat aloittaisivat Ilta-Sanomien mukaan vaiheittain.
OAJ:n puheenjohtajan Olli Luukkaisen mukaan lukioitakaan ei ole suljettu ennalta pois lakon piiristä.
Ylioppilaskirjoitukset on Suomessa aiemmin peruttu ainoastaan sotavuosina 1918, 1940 sekä 1942.
Suomen Lukiolaisten Liitto ei hyväksy ylioppilaskirjoitusten järjestämisen estämistä kiristämistoimenpiteenä.
Liitto toivoo, että osapuolet pääsevät sopuun muita keinoja käyttämällä.
Itseäni ei ainakaan haittaisi, jos kirjoitukset siirtyisi kuukaudella tai kahdella! ;)
Mitä mieltä muut olette?
Opettajien lakko voi haitata kevään yo-kirjoituksia!
7
477
Vastaukset
- abiabi
Parin kuukauden viivästys olisi kyllä kuin lahja yläkerrasta, kunhan ei syksylle siirry :D
en kyllä usko että toteutuu.. - 8.8
En kyllä itse jaksa henk.koht. uskoa, etteikö kirjoituksia järjestettäisi niille varattuina päivinä. Luulisi että löytyisi edes pari "rikkuria" peri koulu, jotka voivat hoitaa valvomiset yms. Tarkastusten kanssa (menisivät mahdollisesti suoraan sensoreille) voisi mahdollisesti sitten kestää pidempään, eikä "välipalautetta" mahdollisesta arvosanasta saisi, eli pitäisi odottaa jännityksellä miltei lakkiaisiin asti.
Tai ainakin toivon näin suunnattomasti :D Kirjoitukset eivät itseäni stressaa läheskään niin paljon kuin yliopiston pääsykokeet, mutta jos kirjoitukset siirtyisivät esim. huhti-/toukokuulle, niin olisin kyllä ylistressaantunut, kun yrittäisin kirjoittaa kuutta ainetta lukea kaksiin pääsykokeisiin. - lisäaikaatännevaa
onko asiaan tullut mitään selvyyttä vielä?
voi kun opettajat kerranki pitäisivät päänsä :D- mmmmmmmmmmm
Olen 8.8:n kanssa samaa mieltä, että mieluummin vaan nopeasti alta pois noi yo:t. Pääsykokeet on itelle huomattavasti tärkeämpi rasti, sillä haen "suosittuun" paikkaan ja pitäisi tosissaan kirjoittaa joku 7 L:ää (ei ihan mun tavote...), että kirjoituksista olisi jotain hyötyä. Kirjoituksien siirtyminen toisi turhaa stressiä ja veisi huomion pois niistä pääsykokeista.
- moymoy
Ei minuakaan haittaisi kirjoitusten siirtyminen, ei todellakaan. :) Olisin vain todella kiitollinen! :D
- Anonyymi
iuiuyiuyiuyuiy
- Anonyymi
y784t35wgoh e kyhlyllhk
Lukutgjfdsiodon koje 14.3j iojiojoi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438168
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 724696
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373420Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483136Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella482858Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262825- 392659
- 412106
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817