Tyttöni on nyt 10kk ja ihan alusta alkaen nukkunut vieressäni tissi suussa, edes sairaalassa ei nukkunut omassa kopassaan. Nyt olisi sitten lähiaikoina tarkoitus lopettaa imetys kokonaan... Olen käytännössä tytölle tutti ja lohtu, mitä ilman ei osaa nukahtaa... Haluaisin kuulla mielipiteitä ja ajatuksia siitä, että miten minun kannattaisi toimia tässä tilanteessa...toisin sanoen kannattaako opettaa suoraan omaan sänkyyn ilman tissiä vai ottaa kuitenkin viereen, kun jo pelkästään tissistä luopuminen on varmaan aika rankka juttu tytölle...? Tuttia ei huoli, pullon huolii onneksi... Kertokaahan, mitä mieltä olette täällä tästä:)
Vieroitus... Kertokaahan!!
1
434
Vastaukset
- hptjhhpjwp
Meilläkään ei ole huolittu tuttia, ei myöskään pulloa ja vauva nukkui vieressä ekat 4kk. Siinä kohtaa käytiin omaan sänkyyn - taistelu, vaikka yösyötöt jatkui vielä 3-4 kertaa yössä. Olihan se aikamoista ja muutama viikko meni että pinnasänkyyn rauhoittelua sai harrastaa ihan urakalla. Suosiolla on pidetty pinnis omassa sängyssä kiinni, jotta rauhoitellessa saa itsekin olla makuulla.
Sitten päästiin siihen että vauva nukkui pinnasängyssä, jos vain itse olin hereillä nostamaan hänet sinne. Osui muuttoa ja uutta raskautta eli olin öisin niin kuitti että nukahdin monesti saman tien kun vauvan sain tissille. Oli pakko alkaa itsekin menemään aikaisemmin nukkumaan, jotta jaksoin valvoa sen ajan mitä vauva söi ja sain sitten nostettua hänet sänkyynsä. Vauva alkoi nimittäin taas tottua siihen tissin luputteluun ja tietenkin yritti syödäkin mitä tuli, kun en aina ollut hereillä siirtämään toiselle tissille, josta olisi saanut lisää ruokaa nälkäänsä.
Nyt vauva täytti 9kk ja vuorokaudessa jäljellä 4 imetyskertaa, joista yksi kerrallaan aion korvata pullomaidolla. Imetys tarkoitus lopettaa 10kk ikään mennessä. Yhden imetyskerran olenkin jo itseasiassa korvannut parina päivänä, vaihtelevalla menestyksellä. Pullo on enemmänkin lelu, eli mukista joudaan sitten se maito, mitä juodaan. Jogurttivälipalankin aloitin vauvalle, jotta saisi maitoa enemmän, samoin puurot teen maitoon (tutteliin). Nuo neljä imetyskertaa on olleet aamupäivällä, iltapäivällä, illalla ennen nukkumaan menoa ja yöllä. 2-3 viikon sisällä olen saanut vähennettyä yösyönnit kahdesta tuohon yhteen. Ensimmäisenä olen korvannut iltapäivätissittelyn pullolla/nokkamukilla, seuraavaksi on tarkoitus korvata aamupäivätissittely. Sitten varmaan yritetään jättää yösyöminen pois ja viimeiseksi iltatissi, sitten kun (toivottavasti) pullo on jo tullut siinä määrin tutuksi, että sen imeminen korvaa rinnalla oloa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397800Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde411999Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5949- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822