miksi ei huolehdita omasta koirasta?

ooo---

Olin aika hämmästynyt kun menin oman mäyräkoiran (9kk) kanssa koirapuistoon, ja siellä ollut koiran omistaja ei komentanut omaa koiraansa.
oma koira vielä hieman arka, mutta reippaasti koirapuistossa kuitenkin juksenteli ja tutki paikkoja.
Kohta kuitenkin siellä oleva koira juoksi useasti oman koirani päälle..no, koirat leikkii, sen ymmärrän, mutta sitten kun ihan tullaan päin ja oma koira ulisi ja painautu verkkoaitaa vasten, oisin luullut että kyseisen koiran omistaja ois komentanut oman koiran pois, mutta ei.
Niinpä itse sanoin , että voisitko komentaa koiraasi, mutta omistaja vain käänsi selän minulle ja ei komentanut koiraansa, joten minä poistuin koirani kanssa paikalta.
Siksi kysynki, että eikö jokaisen kuuluisi omasta koirasta pitää huoli...?
Ymmärrän että koirat leikkii ja välillä se saattaa näyttää meistä pahaltakin..mutta jos selvästi toinen koira ei osaa käyttäytyä, eikö silloin pitäis komentaa?

eipäs jäänyt oikein hyvä mieli koirapusitossa vierailusta...

7

508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsfsf

      Meidän mäykky veti rallia jo 4kk vanhana Dobermannien seassa eikä ollut moksiskaan. Mielestäni sosialistaminen kannattaisi aloittaa suhteellisen varhain ettei sitten olla yliarkoja. Tosin kyllähän koiran oma luonnekkin siihen vähän vaikuttaa mutta sosialisointi auttaa varmasti.

      Nyt miedän junn on tullu 9kk ikään (rupeaa olemaan uroksen elkeet) ja osa nuoremmista uroksista on vihollisia (jostain syystä ei kaikki). Lisää vain sosialisointia niin kyllä se siitä.

    • 24

      no riippuu puistosta. osassa on ihan amis pellejä ja toisessa homma toimii. oliko kyseessä joku vuokra lähiön koirapuisto?

      • meillä myös..

        Amispellet ja "hienot" ihmiset ovat juuri niitä, jotka eivät puutu koiriensa tekemisiin. Meidän puistossa käy "hieno" leidi, jonka kaksi isoa narttua saa jyrätä muut koirat mennen tullen eikä niitä koskaan komenneta, paitsi jos ne ovat juuri tulleet trimmauksesta, silloin niille kiljutaan etteivät likaa turkkiaan. Siis niin ääliö muija.. Toinen on semmonen perusduunariäijä, jolla jokin ajokoirasekoitus, se koira saa uhkailla ja pomottaa muita eikö äijä sano mitään, polttelee vaan norttia jörönä.

        Onneksi suurin osa kävijöistä on normaaliälyisiä, muut huomioonottavia mukavia ihmisiä koirineen.


    • sympatiat

      Minä olen lähes lopettanut puistoilun, oma koirani leikkii hillitysti, on sosiaalinen, yms. Mutta aina jossain vaiheessa tulee puistoon näitä, joiden koira leikkii rajusti ja jopa kyykyttää. Tottakai se kyykyttäjäkoiran omistajan mielestä on aina leikkiä, mutta minä en hyväksy sitä, että omani joutuu sietämään sellaista ja olemaan kokoajan altavastaaja ja varuillaan, että mistä suunnalta nyt joku syöksyy päälle. Kaikki eivät ajattele kuin sitä omaa koiraansa, ikävä kyllä. Kannattaa tarkkaan katsoa milloin puistoon menee ja mieluummin lähteä ajoissa pois kuin jäädä katsomaan saako toinen nenilleen vai ei. Todellakin omistajan pitäisi komentaa koiraansa, mutta maailma täynnä näitä joiden mielestä koirat setvivät itse välinsä, vanhakantaista soopaa ja omistaja luistaa vastuunsa, eikä ole siis pomo koiralleen.

      • HB

        Miksi ei huolehdita omasta koirasta....? Vastuu kuuluu myös sinulle!!! Jos koirasi on arka, älä vie sitä puistoon silloin, kun siellä on koiria, jotka leikkii kuin" viimeistä päivää". Vie silloin kun tiedät siellä olevan pehmeämpiä koiria ja mahdollisesti pienempiä. Vastuullinen omistaja kyselee portilla jo mahdollisista uroksista, nartuista taikka aroista koirista joiden kanssa tulee kränää. Oikeanlainen sosialistaminen auttaa varhaisessa vaiheessa ja nostaa myös koiran itsetuntoa.


      • Sekasin ?
        HB kirjoitti:

        Miksi ei huolehdita omasta koirasta....? Vastuu kuuluu myös sinulle!!! Jos koirasi on arka, älä vie sitä puistoon silloin, kun siellä on koiria, jotka leikkii kuin" viimeistä päivää". Vie silloin kun tiedät siellä olevan pehmeämpiä koiria ja mahdollisesti pienempiä. Vastuullinen omistaja kyselee portilla jo mahdollisista uroksista, nartuista taikka aroista koirista joiden kanssa tulee kränää. Oikeanlainen sosialistaminen auttaa varhaisessa vaiheessa ja nostaa myös koiran itsetuntoa.

        Vihaisten koirien tuonti on tottakai kielletty mutta siis ei arkojakaan saa tuoda ,

        ainoastaanko sellaisia tasalaatusia koiria ?


    • yjbg

      Ei ole vihastenkaan tuonti kielletty vihanen vaan poistuu muiden tullessa. Yrittäkää nyt vaan elää ihmisiksi siellä puistossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe