Ef:llä? :)

levoton:)

Onks kukaan ollut ef :n kielimatkalla? Oliko se sitä mitä lupailtiin? Itse olen menossa ef:n rookesburyn macig kurssille ens kesänä, ja en malta oottaa.:)

5

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • layran

      itse olin pari vuotta sitten sts:llä kielimatkalla, ei paljoa ef:n matkat eronnut (: mukavaa oli (: paitsi etten englantia paljoa paremmin oppinut, oppitunnit oli kyllä aika sekavia ja luokassa oli paljon eritasoisia oppilaita.. kannattaa pitää isäntäperheessä vaan suu auki ja puhua paljon (: itse en puhunut paljoa, siksi viime kesänä uudestaan lähtin kaverin kanssa englantiin opiskelemaan omatoimisesti (:

    • elskutti13

      Moi! Mie oon lähössä samalle kurssille :)) En oo ennen ollu kielimatkalla... Mäkin ootan sitä tosi paljon!

    • Muistelo

      Olin EF kielikurssilla monta, monta vuotta sitten (10 vuotta) ja hauskaa oli... Vieläkin muitsellaan sitä reissua ja mahtavia kavereita saatiin siltä matkalta. Tutustuttiin myös paikallisiin "kuppiloihin" niihin vissiin ei saisi vieläkään mennä, mutta syrjäsille kun meni ei kukkaan vahti huomaan ;)
      Reissu oli upea ja sellainen mitä luvattiin...tosin tuntui että silloinen 2000;- ei riitä kun lontoossa tuli törsättyä vaatteisiin (meillä oli myös ranskan matka mukana tuossa reissussa)

      Suosittelen kyllä tuota EF:n matkaa ;)

      • Santra-äiti

        Lapsemme oli EF:n kielikurssilla Oxfordissa. Oli järkyttävää nähdä, millaisia monet isäntäperheet olivat! En voi suositella kenellekään ala-ikäiselle ottamaan riskiä, että joutuu niin ala-arvoiseen isäntäperheeseen kuin lapsemme kurssilla oli.

        Yhden opiskelijan isäntäperhe oli humalassa, kun lapsi meni paikalle. Hänelle ei annettu kunnolla edes ruokaa. Kurssin liideri alkoi hoitamaan asiaa, mutta vaihto onnistui vasta kahden päivän päästä! Ja koko ajan lapsi asui perheessä. Jos vastaava tapahtuisi Suomessa, olisivat sosiaalityöntekijät paikalla! Mutta EF vain levitteli käsiään, että vaihto kestää muutaman päivän.
        Yhden kurssilaisen isätnäperheen asunto oli niin saastainen, että siellä oli syöpäläisiä. Perheen vaihto kesti 5 päivää!!! JNE:JNEJNE
        Olin kuullut etukäteen juttuja omituisista perheistä, mutta en olisi ikinä uskonut, että tilanteet ovat noin karmeita.
        Monilla perheet olivat ihan ok, mutta kuka haluaa ottaa riskin, että oma lapsi joutuu alkoholistiperheeseen tai syöpäläisten keskelle???


    • kummasteleeeeva

      millanen muuten reissu? sais hoitaa paremmin noi hommat kyllä liiderit :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1837
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe