Olemme huhtikuussa menossa Wieniin ja ooppera kiinnostaisi. Molemmissa, siis tuossa Valtionoopperassa (Statsopera) sekä Volksoopperassa menee esityksiä, mutta onko nyt niin, että tuo Valtionooppera on se "aito ja oikea", johon kannattaa mennä?
Osaako joku kertoa, onko pukukoodi "lievempi" Statsoopperassa? Ei sillä, että farkuissa aiotaan mennä, mutta asia vain kiinnostaa :)
Stats- vai Volksopera?
3
493
Vastaukset
- Operfreund
Valtionooppera (Staatsoper) on siinä mielessä se "aito ja oikea", että varsinaiset oopperat esitetään siellä, ja on se myös tiloiltaan jotenkin juhlavampi, ainakin omasta mielestäni. Volksoperin ohjelmistossa on taas enemmän musikaaleja ja operetteja. Kumpaan tahansa kannattaa sinänsä mennä sen mukaan, kumman esitys enemmän kiinnostaa. Perussiisteissä vaatteissa olen käynyt molemmissa enkä ole joukosta erottunut kumpaankaan suuntaan.
- zarab
Staatsoperissa olen käynyt ja yleisöä oli laidasta laitaan, hienoa pukeutumista ja farkkua & lenkkaria. Perussiisti riittää, jos et ole eturiviin menossa. Parvella on muutaman euron hintaisia seisomapaikkojakin, joilta porukka näytti vähin äänin hipsivän vapaille istumapaikoille esityksen alkaessa.
Ohjelmistosta olen Operfreundin kanssa samaa mieltä.
Valitse esitys, joka kiinnostaa.
Lippuja voi ostaa myöe etukäteen netin kautta, jos haluat varmistaa saavasi liput tiettyyn esitykseen, tiettynä päivänä. Liput voi tilata kotiin, hotelliin tms. Lippuja myy moni eri nettifirma, mutta halvimpia lippuja siellä ei ole myynnissä, niitä saa ovelta. - Marjatta K
zarab kirjoitti:
Staatsoperissa olen käynyt ja yleisöä oli laidasta laitaan, hienoa pukeutumista ja farkkua & lenkkaria. Perussiisti riittää, jos et ole eturiviin menossa. Parvella on muutaman euron hintaisia seisomapaikkojakin, joilta porukka näytti vähin äänin hipsivän vapaille istumapaikoille esityksen alkaessa.
Ohjelmistosta olen Operfreundin kanssa samaa mieltä.
Valitse esitys, joka kiinnostaa.
Lippuja voi ostaa myöe etukäteen netin kautta, jos haluat varmistaa saavasi liput tiettyyn esitykseen, tiettynä päivänä. Liput voi tilata kotiin, hotelliin tms. Lippuja myy moni eri nettifirma, mutta halvimpia lippuja siellä ei ole myynnissä, niitä saa ovelta.Kiitos kaikille vastanneille. Valtionoopperaan on nyt liput ostettu internetin kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1526309
- 491753
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381414- 461033
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se47928Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384876Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845