Tahtoisin hankkia westien, mutta kotonani on marsu josta en haluaisi luopua. Kertokaa tiedättekö että voiko westien opettaa jo pentuna olemaan marsun ystävä?
Kiitos jos autatte.
Marsu ja westie yhdessä??
5
423
Vastaukset
- fgtyruytiiy
Westie on alunperin jalostettu jyrsijöiden ja pienten turkiseläinten kauhuksi ja vaikka se on viettänyt kauan seurakoirarooliaan ei voi olla ihan varma etteikö sieltä tulisi esille se vanha jalostuspuoli. Cesarmainos antaa väärän kuvan. Cairnitkin käy myös jyrsijöiden kimppuun.
Eli ei missään nimessä..minulla ei ole ollut jyrsijöitä mutta eikös se vikise myös. Myös westie on hulluna vinkuleluihin ja tuo voi herättää sen riistavietin. Ehkä on parempi ensin marsu ja kun siitä aika jättää niin terrieri, kääpiösnautseri (meinasi tappaa kanit)tai muu riistaviettinen rotu.
Lintuja minulla oli kettuterrierin kera mutta linnut vapaana vain minun valvonnassani ja ne ei herätä ihan niin helpolla viettiä mutta ei nekään ollut hyvä yhdistelmä. Menivät kyllä mutta uusia lintuja en ottanut kun aika koitti vanhoista linnuistani. Enemmän kyse reflesinomaisesta käytöksestä jos lentää vierestää saattaa napata sen kuin metsästyskiihkosta joka ulottuu helpommin turkiseläimiin jailmenee jatkuvana jyrsijän kyttäämisenä.- hyväksyy marsut
Ja oppii kyllä pitämään jyrsijöitä laumansa jäseninä, jos niiden seurassa pennusta asti kasvaa.
- 3 westien omistaja
Tottakai oppii hyväksymään ne laumansa jäseninä. Sinä olet laumasi johtaja ja päätät kuinka se käyttäytyy ja kenen kanssa. Tietenkään niitä ei voi jättää vapaasti keskenään sinun olessasi poisssa mutta kun itse olet paikalla niin tottakai pentu oppii kunnioittamaan marsua. Onnea tämän suuremmoisen rodun hankintaan!
- pertti36
Aloittajalle sanoisin älä ota riskiä marsusi suhteen..tilanteet voi olla nopeita ja se vie vain hetken kun marsulta on henki pois. Terrierit on jalostettu pieneläimien karsimiseen ja voi olla hyvin vaistonvaraista toimintaa. Itse en riskeeraisi vaikka terriereistä pidänkin kissat koirat hyväksyy paremmin kuin vikisevät marsut tai vilkkaat hiiret, rotat tai fretit.
- Wersu
Kiitos vastauksistanne! Marsuni kuoli viikko sitten.. :( Saamme koiran mutta ikävä on kyllä marsua..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423