Three corners fayrouz plaza beach

rannalta snorklaamaa

Kyseiseen hotelliin helmikuussa. Kokemuksia, onko Marsa alamissa paljon hyttysiä (olen allerginen). TripAdvisorilla hyviä arvioita hotellista, mutta suomalaisten arvioita en ole löytänyt. Ruoka, juoma, palvelu, siisteys?

8

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hyttysiä

      Tammikuun alussa ei nähty yhtään hyttystä. Hotelli on aavikolla, kasvillisuus on vielä pientä ja viikko oli tuulinen.

    • Merikilpikonna

      hyvästä valinnasta! Oltiin marraskuussa, lämpöä riitti, joitakin päiviä oli punaiset liput tuulen vuoksi, tai kuulemma n. 4 km päässä oltiin nähty hai, ja Port Ghalibin keskustassa oli jokun hotellin ranta tyhjennetty, kyllä tässä hotellissa näytti silti sukeltajia olevan vedessä. Snorklauspaikat aivan ihanat, etenkin oman hotellin laiturin päästä, ja noin 15 min. kun kävelette oikealle, niin siellä on laguuni jossa on merikilpikonnia!

      Me saimme tosi hyvät huoneet, v'ähän syrjässä olivat, mutta loistava näköala! Ruoka oli OK, juomat sai laseittain, mutta meillä oli mukana omat termosmukit, ja kyllä niihin sai myös juomansa. Veden kanssa oli sellainen systeemi, että aluksi saimme kaksi isoa vesipulloa, ja sen jälkeen niitä sitten tarpeen mukaan sai täytettyä baareissa ja ravintolassa, ekologista! Meidän huone oli ainakin siisti, oli varmaan juuri valmistunut. Palvelu oli ihan OK, varsinkin kun pikkasen tippasi. Iltaelämää ei oikein ollut, tai ehkä vaan mentiin liian aikaisin nukkumaan. Hyvää matkaa! Jos peruutusmatkoja sattuu hyvään hintaan maaliskuulle, saatamme lähteä uudelleen!

    • Merikilpikonna

      Hyttysiä ei näkynyt, mutta liekö ollut, kun viisi puremaa huomasin kotona käsissäni, olivat kyllä aivan pieni, mutta syhyivät kyllä pari viikkoa vielä jälkeenpäinkin. Mullekin tulee Suomen hyttysistä armottomat palot, mutt ei näistä. Egyptin hyttysethän eivät surise, joten niitä ei ainakaan kuule. Ja sitten vielä siitä kilpparirannasta, sinne kannattaa mennä heti aikaisin aamulla kun vesi on vielä kirkasta, noin 10 aikaan sinne tulee jahteja, jotka tuovat jostain kauempaa turisteja niitä kilppareita katsomaan. Näimme samalla rannalla myös purjekalan poikasia, ja lisäksi yhden keihäsrauskun, keihäsrauskuja oli kyllä enemmänkin hotellin omassa rannassa laiturin toisessa sukelluspaikalla. Meren puolella oli eniten kaloja, oikeastaan eniten mitä olen Egyptissä nähnyt (ollaan oltu 4 kertaa eripuolilla Egyptiä), paras!

      • kaikille ...

        vastaajille. Odotan innokkaana matkaa!


    • Turku28

      Varasimme juuri kahden viikon reissun ko. hotelliin. Reissun tarkoitus on rentoutua ilman mitään kulttuurielämyksiä yms hömpötyksiä. Vaimoke ottaa aurinkoa ja minä snorklaan ja sukeltelen. Ilmeisesti hyvä hotellivalinta ko. tarkoitukseen?

      Itse en tunne aluetta mutta viimeksi egyptissä koukutuin vesipiippuihin (mitä lie oon polttanut). Onko hotellissa vesipiippuja? Jotenkin mukava rupatella ja pössytellä auringon laskiessa aina päivän päätteeksi. Onko lähistöllä ravintoloita tai "keskuksia" vai onko alue täysin eristäytynyt hotelliresortti?

      Mitä mieltä olitte all inclusivesta? Miten kaikenkaikkiaan toimii? Onko ne ruokailut buffetpöydistä vai menulta? Tietääkseni buffeteista. Onko buffetpöydissä valinnanvaraa? Ei tarvitse olla mitään kulinaristisia elämyksiä kunhan on valinnan varaa kun tuo toinen puoli on nirso kaikelle ;)

      Kiitoksia kokemuksista!

      • Minnas

        Oltiin mieheni kanssa kyseisessä hotellissa helmikuussa 2011 ja hotelli oli aivan mahtava. Hyvät snorklausmahdollisuudet ja mukava ranta jossa viettää aikaa aurinkoa ottaen. Myös uimaallas alue oli mieletön ja sen baari hyvä. Ruokaa emme voineet moittia, kaikkea hyvää oli tarjolla niin aamiasella lounaalla kuin päivälliselläkin. Buffet tyylisesti ruuat tarjolla paitsi a'la cartessa jossa kävimme nauttimassa romanttisen 5 ruokalajin illallisen ja kerran pizzalla. A'la carteen on kerran viikkoon hotellin vieraalle muistaakseni 40egyptinpunnan "alennus". Sishan saa tilattua pöytään 2 euron hintaan iltaisin ainakin siihen yläkerran terassiravintolaan. Kävelymatkan päässä oli mukavia pikku putiikkeja joissa mukava aikansa kuluksi tingata ja tehdä kauppaa. Aivan loistopaikka kaiken kaikkiaan vaikka lomamme silloin jäikin hieman vajaaksi kun ulkoministeriö aloitti evakuoinnin ja jouduimme tulemaan evakuointilennolla pois.


    • Manse36

      Tervehdys! Täällä ois kans viikon reissu eessä marraskuun alussa! Kokemuksia tänvuoden puolelta lukis mielellään ja vinkkejä kans... Luxorin päiväretki kiinnostaa kans, onko kukaan käynyt? Joko Turku28 oli reisussa? Kaikki info tervetullutta!

      • Manse36

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe