7-veljestä Novita

ViAnMa

Onko kenelläkään tietoa, mistä voisin saada Novitan poistuneita lanka-värejä? Etsin vaaleanpunaista ja vaaleansinistä 7-veljestä lankaa.. Tarvitsein kumpaakin useamman kerän, jopa useamman kilon..

14

3663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puikkopeikko

      novita.fi

    • 22222222222222222

      mistään enää saada, ellei jonkun yksityisen varastoon oo jostain syystä jäänyt.
      Lankojen myyjänä ihmettelen mikseivät ihmiset usko ettei enää jotain lankaa saa vaan tivaavat aina vaan. Jos lankaa ei enää tehdä niin ei sitä sitten enää kauaa saa.

      • ViAnMa

        .. täällä teiltä lankoja kyselen. Josko jonkun yksityisen varastoon olisi jäänyt.


      • sadat sukat
        ViAnMa kirjoitti:

        .. täällä teiltä lankoja kyselen. Josko jonkun yksityisen varastoon olisi jäänyt.

        paljon sukkia ja lapasia neuloneena ole huomanut tänä talvena että kerän paino on aina alle tuon
        ilmoitetut 150g. yleensä 140-150g ,mutta joskus vain 130g eikä koskaan yli 150
        onko kukaan muu punnitellut keriä. itsekin huomasin aivan vahingossa,


      • vai niin
        sadat sukat kirjoitti:

        paljon sukkia ja lapasia neuloneena ole huomanut tänä talvena että kerän paino on aina alle tuon
        ilmoitetut 150g. yleensä 140-150g ,mutta joskus vain 130g eikä koskaan yli 150
        onko kukaan muu punnitellut keriä. itsekin huomasin aivan vahingossa,

        .. täytyypä alkaa punnitsemaan, ko lankaa käytän paljon käsitöissä.


      • huomattu on.
        sadat sukat kirjoitti:

        paljon sukkia ja lapasia neuloneena ole huomanut tänä talvena että kerän paino on aina alle tuon
        ilmoitetut 150g. yleensä 140-150g ,mutta joskus vain 130g eikä koskaan yli 150
        onko kukaan muu punnitellut keriä. itsekin huomasin aivan vahingossa,

        Olen huomannut saman. Sitä selitellään kosteuden haihtumisella. Aika jännä sinänsä kun eikös Novita ole aikaisemmin tehnyt lankoja nimellä Helsingin villakehräämö tai jotain sinnepäin. Itselläni oli sen valmistajan kerä, siis todella vanhaa lankaa ja vyötteessä luki 150 g ja kerä painoi sen 150 g.

        Itse pidän Novitan lankoja huonolaatuisina, ns. halpislankoina. Varsinkin 7 veljestä ei kestä pesua juurikaan. Parin pesukerran jälkeen sukat on ihan nukkaiset. Onneksi en ole tehnyt mitään isompaa siitä langasta, nimittäin harmittaisi vietävästi.


      • Kolmen sisaren sisko
        huomattu on. kirjoitti:

        Olen huomannut saman. Sitä selitellään kosteuden haihtumisella. Aika jännä sinänsä kun eikös Novita ole aikaisemmin tehnyt lankoja nimellä Helsingin villakehräämö tai jotain sinnepäin. Itselläni oli sen valmistajan kerä, siis todella vanhaa lankaa ja vyötteessä luki 150 g ja kerä painoi sen 150 g.

        Itse pidän Novitan lankoja huonolaatuisina, ns. halpislankoina. Varsinkin 7 veljestä ei kestä pesua juurikaan. Parin pesukerran jälkeen sukat on ihan nukkaiset. Onneksi en ole tehnyt mitään isompaa siitä langasta, nimittäin harmittaisi vietävästi.

        7 veljestä on turhan yliarvostettu. Itsekin siitä paljon neuloneena olen tullut siihen tulokseen, että mieleisempiäkin on. Ainoa plussa helppo saatavuus - sitähän on lähes kaikissa kaupoissa. Sukat tosiaankin nyppyyntyvät ja ovat mielestäni pölkkymäisen paksut kengän sisälle. Koti, hissuttelu sukkina niinkin menee. Muissa neuleissa, kuten puseroissa pinta pysyy pidempään siistinä. Nykyisin teen sukkia ohuista sukkalangoista joita saan paikallisesta käsityöliikkeestä. Ohut lanka on juoksevaa ja siten riittoisaa, joten hinta ei hirvitä. Ja miellyttävä käytössä, kun ei tule liian vahvoja niistä sukista, istuvat saapikkaaseen paremmin. Uskon, että mitä enemmän neuloo, alkaa vaatia langalta laadukkuutta. 7 veljestä on Novitalle varmaankin tuottoisa, onhan sille langalle eniten neuleohjeitakin.


      • ,
        Kolmen sisaren sisko kirjoitti:

        7 veljestä on turhan yliarvostettu. Itsekin siitä paljon neuloneena olen tullut siihen tulokseen, että mieleisempiäkin on. Ainoa plussa helppo saatavuus - sitähän on lähes kaikissa kaupoissa. Sukat tosiaankin nyppyyntyvät ja ovat mielestäni pölkkymäisen paksut kengän sisälle. Koti, hissuttelu sukkina niinkin menee. Muissa neuleissa, kuten puseroissa pinta pysyy pidempään siistinä. Nykyisin teen sukkia ohuista sukkalangoista joita saan paikallisesta käsityöliikkeestä. Ohut lanka on juoksevaa ja siten riittoisaa, joten hinta ei hirvitä. Ja miellyttävä käytössä, kun ei tule liian vahvoja niistä sukista, istuvat saapikkaaseen paremmin. Uskon, että mitä enemmän neuloo, alkaa vaatia langalta laadukkuutta. 7 veljestä on Novitalle varmaankin tuottoisa, onhan sille langalle eniten neuleohjeitakin.

        Kerro minkä nimisestä langasta teet ohuita sukkia?


      • Kolmen sisaren sisko
        , kirjoitti:

        Kerro minkä nimisestä langasta teet ohuita sukkia?

        Ohuita sukkalankoja. Dropsin Delight ja Fabel. Sandnes Sisu. Knittroomin Frost. Tico Tico, joka taitaa olla Novitan lanka. Tästä olen käyttänyt sekä värillistä, että mustaa. Värillistä en osta enää, koska sukkaan tuli mielestäni ruma väritys, koska värit vain ei miellytä. Kaikkia en voi muistaa, koska lankafriikkinä ostelen matkoilla aina kun näen houkuttelevaa lankaa.

        Vastaamaan en ehtinyt aiemmin työkiireiden vuoksi.


      • Heivaan
        huomattu on. kirjoitti:

        Olen huomannut saman. Sitä selitellään kosteuden haihtumisella. Aika jännä sinänsä kun eikös Novita ole aikaisemmin tehnyt lankoja nimellä Helsingin villakehräämö tai jotain sinnepäin. Itselläni oli sen valmistajan kerä, siis todella vanhaa lankaa ja vyötteessä luki 150 g ja kerä painoi sen 150 g.

        Itse pidän Novitan lankoja huonolaatuisina, ns. halpislankoina. Varsinkin 7 veljestä ei kestä pesua juurikaan. Parin pesukerran jälkeen sukat on ihan nukkaiset. Onneksi en ole tehnyt mitään isompaa siitä langasta, nimittäin harmittaisi vietävästi.

        En ymmärrä... Olen tehnyt 7 veljeksestä paljon villapaitoja, sukkia ja vaikka mitä, eivätkä ole ikinä nyppyyntyneet vaikka olisivat olleet yli kymmenen vuotta käytössä. Ehkä se on siitä kiinni miten ne pesee, vaikka sitäkään en oikein jaksa uskoa. Itse pesen aina villanpesuohjelmalla ja villanpesuaineella, huuhteluainetta en käytä.
        Jos joku kaipaa vanhoja lankoja, niin niitä saattaa löytää kirpputoreilta. Menitan myymälöistä löytyy myös yllättävän vanhoja. Aloituskin on jo vanha, mutta nämä ovat ikuisuusongelmia.


    • Lanka-Liisa

      Helsingin Lauttasaaressa on kehräämö, josta voisi saada. Itseltäni puuttuu 7 veljeksen lanka petroolin värinen nro 191. Taitaa nyt toinen sukka jäädä kesken, ellei keneltäkään tuota kyseistä lankaa löydy. Tulee turhan kalliiksi tuon takia lähteä Helsinkiin.

      • No, tuskinpa

        siellä sentään kehräämöä on :). Joskus vuonna yks ja kaks oli, mutta sen jälkeen kehräämö siirtyi Korialle, jossa kehruuta on sittemmin harjoitettu vaihtelevasti. Suuri osa langoista kehrätään aivan muualla kuin Suomessa.

        Mutta varmaankin tarkoitit Novitan myymälää, joka sijaitsee nykyään Kampin kulmilla, Malminrinteessä.


      • sukkafani
        No, tuskinpa kirjoitti:

        siellä sentään kehräämöä on :). Joskus vuonna yks ja kaks oli, mutta sen jälkeen kehräämö siirtyi Korialle, jossa kehruuta on sittemmin harjoitettu vaihtelevasti. Suuri osa langoista kehrätään aivan muualla kuin Suomessa.

        Mutta varmaankin tarkoitit Novitan myymälää, joka sijaitsee nykyään Kampin kulmilla, Malminrinteessä.

        tulee Dropsin Fabelista (tilasin vasta lankapuodista kun oli älyttömän halvalla) ja tietysti Stepistä. Ja ovat sata kertaa parempia kuin nyppyyntyvä ja paksu pökkelö 7-veljestä, en ymmärrä kuka niistä kutoo. Niiden hintakin jo kertoo jotain, ei halvalla saa hyvää :(


    • oikeinnurin

      Voisit kysellä joistakin liikkeistä, joilla on suuret varastot, esim. Tapion kauppa (lankatalo.net) tai Vöyrin käsityöliikkeestä Vaasasta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe