Onko kenelläkään tietoa, mistä voisin saada Novitan poistuneita lanka-värejä? Etsin vaaleanpunaista ja vaaleansinistä 7-veljestä lankaa.. Tarvitsein kumpaakin useamman kerän, jopa useamman kilon..
7-veljestä Novita
14
4010
Vastaukset
- puikkopeikko
novita.fi
- 22222222222222222
mistään enää saada, ellei jonkun yksityisen varastoon oo jostain syystä jäänyt.
Lankojen myyjänä ihmettelen mikseivät ihmiset usko ettei enää jotain lankaa saa vaan tivaavat aina vaan. Jos lankaa ei enää tehdä niin ei sitä sitten enää kauaa saa.- ViAnMa
.. täällä teiltä lankoja kyselen. Josko jonkun yksityisen varastoon olisi jäänyt.
- sadat sukat
ViAnMa kirjoitti:
.. täällä teiltä lankoja kyselen. Josko jonkun yksityisen varastoon olisi jäänyt.
paljon sukkia ja lapasia neuloneena ole huomanut tänä talvena että kerän paino on aina alle tuon
ilmoitetut 150g. yleensä 140-150g ,mutta joskus vain 130g eikä koskaan yli 150
onko kukaan muu punnitellut keriä. itsekin huomasin aivan vahingossa, - vai niin
sadat sukat kirjoitti:
paljon sukkia ja lapasia neuloneena ole huomanut tänä talvena että kerän paino on aina alle tuon
onko kukaan muu punnitellut keriä. itsekin huomasin aivan vahingossa,.. täytyypä alkaa punnitsemaan, ko lankaa käytän paljon käsitöissä.
- huomattu on.
sadat sukat kirjoitti:
onko kukaan muu punnitellut keriä. itsekin huomasin aivan vahingossa,Olen huomannut saman. Sitä selitellään kosteuden haihtumisella. Aika jännä sinänsä kun eikös Novita ole aikaisemmin tehnyt lankoja nimellä Helsingin villakehräämö tai jotain sinnepäin. Itselläni oli sen valmistajan kerä, siis todella vanhaa lankaa ja vyötteessä luki 150 g ja kerä painoi sen 150 g.
Itse pidän Novitan lankoja huonolaatuisina, ns. halpislankoina. Varsinkin 7 veljestä ei kestä pesua juurikaan. Parin pesukerran jälkeen sukat on ihan nukkaiset. Onneksi en ole tehnyt mitään isompaa siitä langasta, nimittäin harmittaisi vietävästi. - Kolmen sisaren sisko
huomattu on. kirjoitti:
Olen huomannut saman. Sitä selitellään kosteuden haihtumisella. Aika jännä sinänsä kun eikös Novita ole aikaisemmin tehnyt lankoja nimellä Helsingin villakehräämö tai jotain sinnepäin. Itselläni oli sen valmistajan kerä, siis todella vanhaa lankaa ja vyötteessä luki 150 g ja kerä painoi sen 150 g.
Itse pidän Novitan lankoja huonolaatuisina, ns. halpislankoina. Varsinkin 7 veljestä ei kestä pesua juurikaan. Parin pesukerran jälkeen sukat on ihan nukkaiset. Onneksi en ole tehnyt mitään isompaa siitä langasta, nimittäin harmittaisi vietävästi.7 veljestä on turhan yliarvostettu. Itsekin siitä paljon neuloneena olen tullut siihen tulokseen, että mieleisempiäkin on. Ainoa plussa helppo saatavuus - sitähän on lähes kaikissa kaupoissa. Sukat tosiaankin nyppyyntyvät ja ovat mielestäni pölkkymäisen paksut kengän sisälle. Koti, hissuttelu sukkina niinkin menee. Muissa neuleissa, kuten puseroissa pinta pysyy pidempään siistinä. Nykyisin teen sukkia ohuista sukkalangoista joita saan paikallisesta käsityöliikkeestä. Ohut lanka on juoksevaa ja siten riittoisaa, joten hinta ei hirvitä. Ja miellyttävä käytössä, kun ei tule liian vahvoja niistä sukista, istuvat saapikkaaseen paremmin. Uskon, että mitä enemmän neuloo, alkaa vaatia langalta laadukkuutta. 7 veljestä on Novitalle varmaankin tuottoisa, onhan sille langalle eniten neuleohjeitakin.
- ,
Kolmen sisaren sisko kirjoitti:
7 veljestä on turhan yliarvostettu. Itsekin siitä paljon neuloneena olen tullut siihen tulokseen, että mieleisempiäkin on. Ainoa plussa helppo saatavuus - sitähän on lähes kaikissa kaupoissa. Sukat tosiaankin nyppyyntyvät ja ovat mielestäni pölkkymäisen paksut kengän sisälle. Koti, hissuttelu sukkina niinkin menee. Muissa neuleissa, kuten puseroissa pinta pysyy pidempään siistinä. Nykyisin teen sukkia ohuista sukkalangoista joita saan paikallisesta käsityöliikkeestä. Ohut lanka on juoksevaa ja siten riittoisaa, joten hinta ei hirvitä. Ja miellyttävä käytössä, kun ei tule liian vahvoja niistä sukista, istuvat saapikkaaseen paremmin. Uskon, että mitä enemmän neuloo, alkaa vaatia langalta laadukkuutta. 7 veljestä on Novitalle varmaankin tuottoisa, onhan sille langalle eniten neuleohjeitakin.
Kerro minkä nimisestä langasta teet ohuita sukkia?
- Kolmen sisaren sisko
, kirjoitti:
Kerro minkä nimisestä langasta teet ohuita sukkia?
Ohuita sukkalankoja. Dropsin Delight ja Fabel. Sandnes Sisu. Knittroomin Frost. Tico Tico, joka taitaa olla Novitan lanka. Tästä olen käyttänyt sekä värillistä, että mustaa. Värillistä en osta enää, koska sukkaan tuli mielestäni ruma väritys, koska värit vain ei miellytä. Kaikkia en voi muistaa, koska lankafriikkinä ostelen matkoilla aina kun näen houkuttelevaa lankaa.
Vastaamaan en ehtinyt aiemmin työkiireiden vuoksi. - Heivaan
huomattu on. kirjoitti:
Olen huomannut saman. Sitä selitellään kosteuden haihtumisella. Aika jännä sinänsä kun eikös Novita ole aikaisemmin tehnyt lankoja nimellä Helsingin villakehräämö tai jotain sinnepäin. Itselläni oli sen valmistajan kerä, siis todella vanhaa lankaa ja vyötteessä luki 150 g ja kerä painoi sen 150 g.
Itse pidän Novitan lankoja huonolaatuisina, ns. halpislankoina. Varsinkin 7 veljestä ei kestä pesua juurikaan. Parin pesukerran jälkeen sukat on ihan nukkaiset. Onneksi en ole tehnyt mitään isompaa siitä langasta, nimittäin harmittaisi vietävästi.En ymmärrä... Olen tehnyt 7 veljeksestä paljon villapaitoja, sukkia ja vaikka mitä, eivätkä ole ikinä nyppyyntyneet vaikka olisivat olleet yli kymmenen vuotta käytössä. Ehkä se on siitä kiinni miten ne pesee, vaikka sitäkään en oikein jaksa uskoa. Itse pesen aina villanpesuohjelmalla ja villanpesuaineella, huuhteluainetta en käytä.
Jos joku kaipaa vanhoja lankoja, niin niitä saattaa löytää kirpputoreilta. Menitan myymälöistä löytyy myös yllättävän vanhoja. Aloituskin on jo vanha, mutta nämä ovat ikuisuusongelmia.
- Lanka-Liisa
Helsingin Lauttasaaressa on kehräämö, josta voisi saada. Itseltäni puuttuu 7 veljeksen lanka petroolin värinen nro 191. Taitaa nyt toinen sukka jäädä kesken, ellei keneltäkään tuota kyseistä lankaa löydy. Tulee turhan kalliiksi tuon takia lähteä Helsinkiin.
- No, tuskinpa
siellä sentään kehräämöä on :). Joskus vuonna yks ja kaks oli, mutta sen jälkeen kehräämö siirtyi Korialle, jossa kehruuta on sittemmin harjoitettu vaihtelevasti. Suuri osa langoista kehrätään aivan muualla kuin Suomessa.
Mutta varmaankin tarkoitit Novitan myymälää, joka sijaitsee nykyään Kampin kulmilla, Malminrinteessä. - sukkafani
No, tuskinpa kirjoitti:
siellä sentään kehräämöä on :). Joskus vuonna yks ja kaks oli, mutta sen jälkeen kehräämö siirtyi Korialle, jossa kehruuta on sittemmin harjoitettu vaihtelevasti. Suuri osa langoista kehrätään aivan muualla kuin Suomessa.
Mutta varmaankin tarkoitit Novitan myymälää, joka sijaitsee nykyään Kampin kulmilla, Malminrinteessä.tulee Dropsin Fabelista (tilasin vasta lankapuodista kun oli älyttömän halvalla) ja tietysti Stepistä. Ja ovat sata kertaa parempia kuin nyppyyntyvä ja paksu pökkelö 7-veljestä, en ymmärrä kuka niistä kutoo. Niiden hintakin jo kertoo jotain, ei halvalla saa hyvää :(
- oikeinnurin
Voisit kysellä joistakin liikkeistä, joilla on suuret varastot, esim. Tapion kauppa (lankatalo.net) tai Vöyrin käsityöliikkeestä Vaasasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124350MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862210Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5561718Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011441Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671157Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331088Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971- 5918
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3888