Perunajauhot

mitenmäteenruokaa

Hei, osaiskos kukaan sanoa, että mistä Etelä-Kaliforniassa saa ostettua perunajauhoja? Haluaisin tehdä jotain marjakiisseliä, täällä kun on ympäri vuoden saatavilla tuoreita mansikoita, vadelmia ja mustikoita.

Ralph´s:sta kysyin jo ja myyjäpoika väitti, että pitäisi olla, mutta eipä hyllystä löytynyt. Löytyisikö esim. jostain leivontakaupasta tai nettikaupasta? Ikeassa ei mun mielestä ollut vaikka sieltä näkkileipää, silliä ja suomalaista siirappia löytyykin.

Tai jos perunajauhoja ei löydy niin mitä käytän perunajauhojen sijasta? Saako tuollaisesta gelatiinijauheesta tehtyä, jos sitä laittaa vain hyvin vähän? Ei taida toi gelatiini paras vaihtoehto olla, se kun hyytyy vasta kun kiisseli on kylmää.

6

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minnesotan Pete

Maissitärkkelystä olen menestyksellä käyttänyt perunajauhojen sijassa.

• itärannikolla

Whole Foodsista pitäisi saada Potato starch. Merkki on Bob's red mill ja nyt kun katsoin niin nettisivuiltakin pystyy nähtävästi tilaamaan http://www.bobsredmill.com/potato-starch.html Löytyy kyllä täällä New Yorkin seudulla myös tavan marketeistakin organic osastolta. Itse olen käyttänyt myös corn starchia mutta sillä meinaa marjakiisselit jäädä sameaksi..

• 7
        itärannikolla kirjoitti:

Whole Foodsista pitäisi saada Potato starch. Merkki on Bob's red mill ja nyt kun katsoin niin nettisivuiltakin pystyy nähtävästi tilaamaan http://www.bobsredmill.com/potato-starch.html Löytyy kyllä täällä New Yorkin seudulla myös tavan marketeistakin organic osastolta. Itse olen käyttänyt myös corn starchia mutta sillä meinaa marjakiisselit jäädä sameaksi..

Albertsons, pitaisi loytya samoilta hyllyilta kuin muutkin jauhot.

• Vons
        7 kirjoitti:

Albertsons, pitaisi loytya samoilta hyllyilta kuin muutkin jauhot.

Vons.
        Luontaistuotekaupat.
        ja noi jo mainitut.

Mun naapurissa olevasta pienesta ruokakaupasta loytyy, mutta ei taida auttaa kun asun pohjoisemmassa osassa Kaliforniaa :-)

• Florisassa talvehtij
        Vons kirjoitti:

Vons.
        Luontaistuotekaupat.
        ja noi jo mainitut.

Mun naapurissa olevasta pienesta ruokakaupasta loytyy, mutta ei taida auttaa kun asun pohjoisemmassa osassa Kaliforniaa :-)

Täältä Floridasta kyselin perunajauhoista ja ne ovat kuulemma etnistä ruokaa. Kysyppä kosher ruokapisteistä esim Publikista. Itse olen suurustanut kiisselit maissijauholla, kun en enempää viitsinyt perunajauhoja etsiä.

• mitenmäteenruokaa

Kiitos kauheasti kaikista vinkeistä!
      Taidan seuraavalla kerralla Whole Foodsissa käydessä tarkastaa hyllyt, että jospa sieltä löytyisi tätä potato starchia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      44
      2958
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      22
      2867
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2673
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      55
      2522
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2438
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      46
      2408
    7. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2128
    8. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2121
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2028
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2022
    Aihe