Hei. Täälläkin koiraa hankkimassa ja Bulldog ois se unelma koira, MUTTA olen lukenut niistä hengitysvaikeuksista ja lukuisista muista terveysongelmista niin vähän epäilyttää, tuntuisi pahalta ajatella että koirallani olisi jatkuvasti hengitys vaikeuksia.
Niinpä pyydän teitä suosittelemaan jotain rentoa seurakoiraa =) Omaa lällynlää lemmmikkiä siis hakemassa =)
Asun kerrostalossa 58m2 ja voin ulkoiluun kuluttaa noin 3-4 h päivässä.
Mikä koira ?
6
261
Vastaukset
- Megamixi
Etsi joku mixi missä bulldoggia tai muuta sen tapaista? :)
- hhuhhuhhu
Mikään >>terve>> rotu ei ole lällyllää, vaan liikunnallinen ja toiminnanhaluinen. Jos haluat pieneen liikunta- ja aktivointimäärään tyytyvän koiran, niin kannattaa hankkia juuri jokin bulldogin kaltainen, eli sairaaksi jalostettu, rotu.
- mikatanne1241
"ystävällisestä" viestistä :P Olen lueskellut ympäri nintärnättiä ja jossain sanotaan notta ei niillä ole hengitysvaikeuksia muuta kuin sillon kun ne yli rasittuu. eli mikäs tässä on totta ja mikä ei?
se "lyhyt" elinikä ei mua haittaa 8v:kin piisaa hyvin, ainahan voi ostaa uuden =) - m´mitä ?
mikatanne1241 kirjoitti:
"ystävällisestä" viestistä :P Olen lueskellut ympäri nintärnättiä ja jossain sanotaan notta ei niillä ole hengitysvaikeuksia muuta kuin sillon kun ne yli rasittuu. eli mikäs tässä on totta ja mikä ei?
se "lyhyt" elinikä ei mua haittaa 8v:kin piisaa hyvin, ainahan voi ostaa uuden =)>>ainahan voi ostaa uuden>> ? :-/
- sasha84
bulldoggi on jalostettu härkä tappeluita varten minkä takia sillä on lyhyt kuono. lyhyen kuonon vuoksi sillä voi olla hengitys vaikeuksia. bulldoggi elää 8-10vuotta. se on myös herkkä altistumaan lämpöhalvauksille.
- uljas pulla
kuulehan sasha84, nykyenglanninbulldoggilla on aivan liian lättänä kuono, ja sen vuoksi myös hengitystievaikeuksia. kannattaisi tutustua rodun historiaan.
vanhemman mallin bulldoggeilla ei ollut läheskään yhtä lättänä kuono kuin nykyisen mallisilla.
englanninbulldoggi on jalostettu seurakoiraksi siitä mitä se oli, ja tuloksena liioitellun ruumiinrakenteen omaava hengitystieongelmainen koira.
en vihaa englanninbulldoggeja, itse asiassa omistan sellaisen, ja onhan sillä kiva luonne ja on hyvä kaveri, mutta meillä on furunkuloosi ollut ongelmana.
furunkuloosin myötä on vaihdettu ruokavaliotakin raakaruokintaan, mikä ei sekään ole halpaa.
jos saisin valita uudelleen, niin en välttämättä ottaisi englanninbulldoggia, ehkä jonkun sekarotuisen tai vanhaenglanninbulldoggin mielummin.
kun onhan noissa englanninbulldoggeissa tekemistä ja hoitamista ihan kylliksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472