Mikä koira ?

mikätänne9429

Hei. Täälläkin koiraa hankkimassa ja Bulldog ois se unelma koira, MUTTA olen lukenut niistä hengitysvaikeuksista ja lukuisista muista terveysongelmista niin vähän epäilyttää, tuntuisi pahalta ajatella että koirallani olisi jatkuvasti hengitys vaikeuksia.

Niinpä pyydän teitä suosittelemaan jotain rentoa seurakoiraa =) Omaa lällynlää lemmmikkiä siis hakemassa =)

Asun kerrostalossa 58m2 ja voin ulkoiluun kuluttaa noin 3-4 h päivässä.

6

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Megamixi

Etsi joku mixi missä bulldoggia tai muuta sen tapaista? :)

• hhuhhuhhu

Mikään >>terve>> rotu ei ole lällyllää, vaan liikunnallinen ja toiminnanhaluinen. Jos haluat pieneen liikunta- ja aktivointimäärään tyytyvän koiran, niin kannattaa hankkia juuri jokin bulldogin kaltainen, eli sairaaksi jalostettu, rotu.

• mikatanne1241

"ystävällisestä" viestistä :P Olen lueskellut ympäri nintärnättiä ja jossain sanotaan notta ei niillä ole hengitysvaikeuksia muuta kuin sillon kun ne yli rasittuu. eli mikäs tässä on totta ja mikä ei?
        se "lyhyt" elinikä ei mua haittaa 8v:kin piisaa hyvin, ainahan voi ostaa uuden =)

• m´mitä ?
        mikatanne1241 kirjoitti:

"ystävällisestä" viestistä :P Olen lueskellut ympäri nintärnättiä ja jossain sanotaan notta ei niillä ole hengitysvaikeuksia muuta kuin sillon kun ne yli rasittuu. eli mikäs tässä on totta ja mikä ei?
        se "lyhyt" elinikä ei mua haittaa 8v:kin piisaa hyvin, ainahan voi ostaa uuden =)

>>ainahan voi ostaa uuden>> ? :-/

• sasha84

bulldoggi on jalostettu härkä tappeluita varten minkä takia sillä on lyhyt kuono. lyhyen kuonon vuoksi sillä voi olla hengitys vaikeuksia. bulldoggi elää 8-10vuotta. se on myös herkkä altistumaan lämpöhalvauksille.

• uljas pulla

kuulehan sasha84, nykyenglanninbulldoggilla on aivan liian lättänä kuono, ja sen vuoksi myös hengitystievaikeuksia. kannattaisi tutustua rodun historiaan.
      vanhemman mallin bulldoggeilla ei ollut läheskään yhtä lättänä kuono kuin nykyisen mallisilla.
      englanninbulldoggi on jalostettu seurakoiraksi siitä mitä se oli, ja tuloksena liioitellun ruumiinrakenteen omaava hengitystieongelmainen koira.

en vihaa englanninbulldoggeja, itse asiassa omistan sellaisen, ja onhan sillä kiva luonne ja on hyvä kaveri, mutta meillä on furunkuloosi ollut ongelmana.
      furunkuloosin myötä on vaihdettu ruokavaliotakin raakaruokintaan, mikä ei sekään ole halpaa.

jos saisin valita uudelleen, niin en välttämättä ottaisi englanninbulldoggia, ehkä jonkun sekarotuisen tai vanhaenglanninbulldoggin mielummin.
      kun onhan noissa englanninbulldoggeissa tekemistä ja hoitamista ihan kylliksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6664
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2750
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2428
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1953
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1670
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1518
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1492
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1472
    Aihe