Voiko alapäähän tulla finnejä?

????????

Minulle tuli pari päivää sitten alapäähän kipeä "finni". Sain puristettua siitä valkoiset töhnät ulos ja nyt se on paljon parempi, pikkaisen arka vielä, mutta huomattavasti pienempi eikä enää näyttäisi olevaan mitään mönjää sisällä. Normaalia finnikäytöstä siis. Kuitenkin kun tiirailin peilin avulla aluetta, niin huomasin pari muutakin pientä kohoumaa limakalvoilla. Eivät ole kipeitä, eivät kutia tms. enkä muuten varmaan olisi huomannut lainkaan ellen olisi varta vasten tutkinut. Kysymykseni kuuluu: onko niin, että vaivani oli vain satunnainen finni, joka päätti tulla sinne alas ja ovatko nämä pari muuta minipahkuraa vain jotain random kohoumia? Vai voisiko kyseessä olla esim. herpes? Minulla ei aiemmin ole ollut herpestä, enkä minulla ole ollut sptautia kantavaa partneria (itse asiassa viime aikoina olen ollut ihan selibaatissa). Mutta kun aloin muistella asiaa, niin joskus yläasteikäisenä - jolloin olin ihan neitsyt - minulle tuli alapäähän todella kipeä finnirykelmä, tai siis sellaisena niitä silloin pidin. Ne olivat paljon lukuisampia, isompia ja kipeämpiä kuin tämä äskeinen. En silloin kertonut asiasta kellekään koska nolotti, ja kun ne paranivat itsestään, eikä sen jälkeen ole vastaavaa sattunut.

9

5354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heiskku

      minulla myös ollut finnejä tai mitä nyt ikinä ovat. ovat tosiaan kipeitä ja kun puristaa pois niin johan helpottaa. itse en ole missään jäynyt enkä kysynyt mutta kuullut olen että alapäässäkin voisi finnejä olla?=o en mene vannomaan. titysti jos häiritsee että onko jotain vakavaa niin mene ihmeessä vaikka terveyskeskuksen sairaanhoitajn juttusille osaa varmasti kertoa.. itse varmaan kanssa kysäisen kun menen viikonpäästä ensinmistä kertaa gynelle että mistä johtuvat mutta en niitä vaarallisina pidä..

    • i hate my alapää

      Mulla oli joskus sellanen tosi iso ja kipeä finni alapäässä. Ja sitten se parani, kun annoin sen "tuulettua" yms. Mutta oli kyllä tosi kipeä. Nykyään käytän pesunestettä ph 3 , ja ei oo tullu sellasia isoja. Välillä vaan pieniä näppyjä, joita voi puristaa eikä satu (sielt tulee jotain möhnää).

      Luulis et ne on ihan finnejä nuo kaikki, kun onhan alapään alue aina sellanen tiivis, ja hikoontuu helposti (?).
      En ite ainakaa oo menny lääkärii tuon asian takia, vaan meen yhen toisen, liittyen alapäähä -.-

    • -

      Kyllä alapäässä voi oll finnejä (varsinkin niillä, jotka sheivaavat alakertansa). Se on ihan normaalia. Minä itse sheivaan ja sheivauksen jälkeen tuloksena voi olla useita tuon tyyppisiä näppyjä. Koskaan ei ole gynellä tai vastaavantyyppisillä lääkäreillä niihin kiinnitetty kummempaa huomiota. Tosin ne minipahkurat joista puhuit. Jos ne eivät muistuta tätä ensimmäistä, vaan ovat about ihonvärisiä ja vaan "oleskelevat" siellä ja ehkä lisääntyvät ja kasvavat, voi kyseessä olla kondylooma. Silloin kannattaa hakea hoitoa niille mahdollisimman pian, koska tilanteen riittävästi pahentuessa ne voidaan esim.jäädyttää tms. Sitä en kenellekkään toivo, koska se sattuu ja paljon.

    • ?????????

      Kiitos teille kaikille vastauksista! Nyt alakertani vaikuttaa jo rauhoittuneen. Nuo minipahkurat (2 kpl) ovat siinä limakalvolla ja suunnilleen saman värisiä, sellaisia vaaleanpunaisia. Googlasin kondylooman ja eivät näytä siltä :) Mutta täytyypä silloin tällöin katsastaa että onko ilmestynyt muutoksia

      • vm.88

        Hmmm...voiskohan minullakin olla vaan finni tuolla alakerrassa, häpyhuulessa on sellainen patti, yksi. En uskalla alkaa puristamaan sitä että jos se kipeytyy.. Kauan teillä on kestänyt ne finnit(?) siellä?


      • ????????
        vm.88 kirjoitti:

        Hmmm...voiskohan minullakin olla vaan finni tuolla alakerrassa, häpyhuulessa on sellainen patti, yksi. En uskalla alkaa puristamaan sitä että jos se kipeytyy.. Kauan teillä on kestänyt ne finnit(?) siellä?

        No, tämä tuorein hoitui multa aika nopeasti. Huomasin sen lauantai-iltana ja päivää myöhemmin totesin sen olevan puristuskypsä. Mutta silloin joskus vuosia sitten kun mulla oli niitä useampia, niin kyllä siihen jokunen päivä meni ennen kuin niistä selvittiin. Onhan normaaleissakin finneissä vähän aikavaihtelua.

        Jos se ei itsekseen (tai puristamalla) tunnu menevän pois ja asia alkaa painaa mieltä, niin terkkarilta tai gyneltä voinee aina kysyä asiantuntevampaa näkemystä :)


      • vm.88
        ???????? kirjoitti:

        No, tämä tuorein hoitui multa aika nopeasti. Huomasin sen lauantai-iltana ja päivää myöhemmin totesin sen olevan puristuskypsä. Mutta silloin joskus vuosia sitten kun mulla oli niitä useampia, niin kyllä siihen jokunen päivä meni ennen kuin niistä selvittiin. Onhan normaaleissakin finneissä vähän aikavaihtelua.

        Jos se ei itsekseen (tai puristamalla) tunnu menevän pois ja asia alkaa painaa mieltä, niin terkkarilta tai gyneltä voinee aina kysyä asiantuntevampaa näkemystä :)

        Kiitos vastauksesta :) eilen illalla vähän hellästi pikkasen puristelin sitä ja sieltä tuli jotain "mönjää". Nyt se patti tai finni on pienentynyt vähän, onneks :) oon laittanu jotain voidetta siihen, niin se on vissiin myös hiukan auttanut :) Onneksi tuo ei haittaa mitenkään, paitsi välillä vaan tulee ajateltuu että mikä se on. Mutta toivottavasti se hävii kokonaan yksin pois.:)


    • Anonyymi

      Mullakin on sellanen enkä voi puristaa kun siihen sattuu tosi paljo siinä on sellanen keltainen keski osa ja punainen reunoilta se on reidessä siinä sivulla niin Hinkkala toista jalkaa ja sattuu
      Apuaaa!!!!!!

    • Anonyymi

      Itsellä tulee ihan mustapäitä häpyhuuliiin. Yleensä sille limakalvopuolelle lähelle karvarajaa, ja ne ilmoittavat olemassaolostaan kauhealla kutinalla. Tulevat aina samoihin paikkoihin uudelleen. Sisältö on oikein kuivan rasvainen kunnon mustapää, joskus toista senttiä pitkä akseli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2077
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      116
      1562
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1500
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      71
      1196
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1121
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1097
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      922
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe