paljonki rippijuhlissa saa rahaa?

herzz

Minulla on tänä kesänä rippijuhlat, ja haluaisin tietää paljonko te muut olette saaneet yleensä silloin rahaa...? ei tarvitse olla tarkkaa summaa, mutta haluaisin vain tietää että kuinkapaljon noin suunnilleen, sillä haluaisin ostaa itselleni kannettavan tietokoeen kesällä...

71

13775

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15000 euroa

      silkkaa rahaa ja matkan USA'han kuukaudeksi.

      • herzz

        :D


      • jnbijikbik

        Sain n. 800€ (lahjakortit mukaan lukien)


      • herzz
        jnbijikbik kirjoitti:

        Sain n. 800€ (lahjakortit mukaan lukien)

        :D


      • Anonyymi

        Miksi vanhempasi halusi houkutella rahalla ja matkalla sinut kirkon aivopesuleirille?

        Riparista ei ole mitään järjellistä hyöty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vanhempasi halusi houkutella rahalla ja matkalla sinut kirkon aivopesuleirille?

        Riparista ei ole mitään järjellistä hyöty.

        Mitä sä jätkä selität


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä jätkä selität

        Omg 2022


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omg 2022

        2023💪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vanhempasi halusi houkutella rahalla ja matkalla sinut kirkon aivopesuleirille?

        Riparista ei ole mitään järjellistä hyöty.

        Faktoja, pelkkä aivopesu leiri jonne iteki joudun mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vanhempasi halusi houkutella rahalla ja matkalla sinut kirkon aivopesuleirille?

        Riparista ei ole mitään järjellistä hyöty.

        Mitä sää selität


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2023💪

        2024💪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vanhempasi halusi houkutella rahalla ja matkalla sinut kirkon aivopesuleirille?

        Riparista ei ole mitään järjellistä hyöty.

        no rahaa lil bro


    • --

      800e, puolet tuosta meni kannettavaan jonka itekki ostin :D

      • herzz

        :D


    • 95-tyttöö :)

      oho,onpas muut saanu paljon! :O ite sain 350 euroa suunnilleen.

      • Anonyymi

        Joo itekki sain suunilleen tän määrän


    • hyuikirtti

      Mä sain suurin piirtein satasen, sillon kymmenen vuotta sitten kun elettiin vielä kovaa nousukauttaa. Tosin sain kyllä paljon koruja, ehkä pojille annetaan sit enemmän rahana. Tietysti riippuu mimmosia porvareita on sukulaisina, onko paljon rippijuhlia samana kesänä jne.

    • heeti

      Mä sain jotain 350. Onneks on kaksi rikasta isän siskoo ja yks serkku anto jopa satasen. Äiti ei antanu rahaa, kun se masko ruuat yms ja isältä kummitädiltä sain ristin (ei niitten kyllä tarttenu maksaa siitä mitään, isän tuttu omistaa nääs kelloliikkeen:)

      • herzz.

        ookkei, kiitti vastauksista ;D


    • zumm

      Mulla on kans kesällä ripari, ja uskon että tulee paljon rahaa sillä ittelläni on 30 serkkuu 5 tätii 4 enoo ja 2 setää, sekä 3 vanhempaa sisarusta (; Ja saan järkkärin äidiltä.

    • .............

      Että paljonko?

      Liikaa.

    • Jukka P

      Maksoin pojalle 2000€ kun lupasi olla menemättä ripariin.

      • haluunn_tietää

        Miks poikas ei sais mennä ripariin ? Ja maksoit 2000€ ? Selitäs ny :D


      • awddwad

        Hitto mikä trolli. No lankean ihan vain ajankuluksi: Aivopesun määritelmää se ei täytä ensinnäkään. Ihmisille ei anneta siellä mitään huumausaineita tai pidetä nälässä. Lisäksi tuo hieno luku "50%" uskollisuutta? Siis lisää mitä? Uskollisuutta avioliitossa? Jos ihminen on jotenkin 25% uskovainen niin tuleeko siitä sitten 75% uskovainen. Mikä on uskovaisuuden perusyksikkö muutenkin... Oot kyllä aika pelle jos annat 2000e jos ei mene riparille, mutta koska ketään ei ole oikeasti niin tyhmä, että antaa rahaa tekemättömyydestä niin yksi lysti.


      • suomenkielihallussa

        Riparille*


      • Anonyymi
        haluunn_tietää kirjoitti:

        Miks poikas ei sais mennä ripariin ? Ja maksoit 2000€ ? Selitäs ny :D

        Ripari pn idiooteille. Riparin jälkeen nämä aivopestyt nuoret tunnustaa vielä julkisesti uskonsa jumalaan.

        Maksoin mielelläni 2000€, koska tajusi itse olla menemättä.


      • Anonyymi
        awddwad kirjoitti:

        Hitto mikä trolli. No lankean ihan vain ajankuluksi: Aivopesun määritelmää se ei täytä ensinnäkään. Ihmisille ei anneta siellä mitään huumausaineita tai pidetä nälässä. Lisäksi tuo hieno luku "50%" uskollisuutta? Siis lisää mitä? Uskollisuutta avioliitossa? Jos ihminen on jotenkin 25% uskovainen niin tuleeko siitä sitten 75% uskovainen. Mikä on uskovaisuuden perusyksikkö muutenkin... Oot kyllä aika pelle jos annat 2000e jos ei mene riparille, mutta koska ketään ei ole oikeasti niin tyhmä, että antaa rahaa tekemättömyydestä niin yksi lysti.

        ""Ihmisille ei anneta siellä mitään huumausaineita tai pidetä nälässä"" HEH HEH HEH

        Ei näillä ole mitään tekemistä aivopesun kanssa.


      • Anonyymi
        awddwad kirjoitti:

        Hitto mikä trolli. No lankean ihan vain ajankuluksi: Aivopesun määritelmää se ei täytä ensinnäkään. Ihmisille ei anneta siellä mitään huumausaineita tai pidetä nälässä. Lisäksi tuo hieno luku "50%" uskollisuutta? Siis lisää mitä? Uskollisuutta avioliitossa? Jos ihminen on jotenkin 25% uskovainen niin tuleeko siitä sitten 75% uskovainen. Mikä on uskovaisuuden perusyksikkö muutenkin... Oot kyllä aika pelle jos annat 2000e jos ei mene riparille, mutta koska ketään ei ole oikeasti niin tyhmä, että antaa rahaa tekemättömyydestä niin yksi lysti.

        Suurin osa menee ripariin rahan takia. Mitä väärää siinä on jos saa saman rahan vaikka ei kävisi riparia?

        Miksi riparin käymisestä, pitäisi maksaa? Tyhmää


    • herzzz

      itse meninkin rippikouluun puhtaasti rahan takia

      • Anonyymi

        sama


    • jannett

      Itsellä tippu 1350 € lahjakortteja ja jtn tavaraa, sekä mopo.

      • VILLELAUKKONEN

        PORVARI


    • ____________________

      150€ ja Isältä lapio. Just ####ing Great.

      • Anonyymi

        Toi on iha hyvä


    • 20+8

      jannett iha jees :D Ite sain vähä päälle 600e ja vanhemmat maksaa moposta puolet

    • ...................h

      mul on tänä kesän. pyysin et toivottavasti 300 € mut tuskin tulee ees 100 :DD

    • nipname

      Mopo Kortti Mopo

      720 Euroa


      Siinäpä ne. Rahat meni uuteen puhelimeen (50%) ja loput laitoin säästöön :)

    • Heh.

      200 euroa käteistä ja yli tuhannen euron edestä hyötytavaraa. Ja sitten eroamaan kirkosta.

    • Ripari on kusetusta

      Mo mun suku ei todellakaa ole porvarillista ja mun isä tai äiti eivät antaneet yhtään käteistä mulle, ne antaa myöhemmim erään toisen lahjan.
      sain rippijuhlista 50€ tarkkuudella 1300€ koru ja jotai pikkusia muisto esineitä (arvottomia) mut ripari oli oikeesti yks elämän säälittävimmistä ja kauheimmista viikoista, oli jotenki säälittävää kattoa ku aikuset ihmiset selostaa kuinka ne uskoo johonki ja jonka puoleen voi aina kääntyä.. ja kannettavasta sen verran että panosta siihen vähintään 600€ muuten tulee halpa marketti roska

      • Heh.

        Noniin, siitähän se tulikin. Tuskaa ja paskaa, halusin koko ajan pois. Sensijaan kaverini tunnusti olevansa uskossa ja sekin oli helvetin hieno juttu.

        Nojaa, viikon kesti ja yli 1200 euroa tuli (tavara ja käteinen) ja kirkosta eroamaan sitten kun on 18 täynnä.


    • 123123123

      Rahana mulle tuli ehkä jotain 250-300 €, ei mun mielestä ripille pääseminen oo ees mikään iso juttu, eri asia on kaikki lakkiaiset ja valmistujaiset, on tehty OIKEESTI jotain.

      Lahjojen yhteisarvokin oli alle 100 € varmaan.

      Enemmän sain rahaa kun pääsin peruskoulusta, se tuntu ansaitulta. (:

    • 5+18

      Vähä päälle 600 euroo viidenkympin shekki mukaanluettuna plus satamäärin muuta roinaa. Ja pitäisköhän se 30000 euron traktori laskea rippilahjaks vaik sen sain jo kevääl niinkun synttärien ja rippijuhlien välis.

    • rahaaaaa on

      1100€ pelkkää rahaa eli ei mitään koruja, lahjakortteja, mopoja tms.

    • Hemmoteltukakara? EI

      Oon niin kateellinen niille jotka sai kalliita ja arvokkaita koruja mopokortin mopon skoban lahjakortteja ja kaikkee tälläst ja sen lisäks viel 200-5000e rahaa ! Mitä ite sain.... hmm:P tasan 50e äidilt ja sukulaisilt onnittelui facebookis... sellast se on ku muutettii tänne korpee :(

      • Anonyymi

        Ei se mitään itekki äitiltä 50€:)


    • Paskaaaaaa

      Mä en saanu mitään

      Se oli myös yhtä tuskaa olla siel

    • ikjnhtgvfd

      SE RIPPUU SIITÄ, mihin hintaan itsensä saatanalle myy....
      Kukaan ei synny tällaiseksi vaan tällaiseksi rikollisuus aivopesee.
      uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
      -järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      -Ymmärtämättömyydenne:
      'Meillä ei ole ymmärrystä'
      -Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'
      -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
      -ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikkollisia kristittyjä:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      HUOM!
      Myös pappislupauksen antaneet ovat myös uskontunnustuksensa kaltaisia ja kouluttavat kaltaisekseen valehtelijoiksi.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

      Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!

      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

      USKONTUNNUSTUKSEN KALTAINEN PAPPIKIN...
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

    • tyttö99_

      Sain 120e ja muutamia arvottomia koruja. Harmittaa.

      • Anonyymi

        Miks harmittaa on tos paljon rahaa


    • Tolk.H

      Rahan kiilto silmissä menet julkisesti tunnustamaan jumalauskosi. Typerää ...

      Paljonko sinulle pitää maksaa jotta hyppäät kaivoon, pää edellä?

      • 20e

        20e


    • Suosittelen_protua

      Moi
      Itse olin viime kesänä riparilla. Menin riparille kristinuskoa vastustavana ja sellaisena tulin myös pois. Leirille menin kavereiden perässä mutta jälkeenpäin mietin että oisko sittenkin pitäny mennä protuleirille. No anyway. Rahan perässä itekki menin ja 180€ tuli. Riittää mulle. Toki jos et keskity riparin jeesusteluihin vaan otat kaiken irti vapaa-ajasta ja pistät kunnolla ranttaliksi niin kyllä siitä erittäin hauska leiri tulee. Usko pois

    • juyugyg

      Riippuu siitä kuinka etevä taskuvaras olet!!!

    • autokorttilahja

      2570 euroa, mukaanlukien ajokortin ja pari lahjakorttii

      • hbgbgvcdxd

        Halavalla myös sisäisen itses saatanaa palveleville!
        No, jokaisen oma asia jos tahtoo määkiä aivopestyjen laumassa järjettömänä.


    • jokatarttuukitalakeen

      ei siellä mitään rahaa saa...vaan ihan jonkun kuivan leivän....

      • nmnbybnu

        ja sekin oksettaa ja ehkä on homeessa...


    • Lellittykakara

      Mä sain n3000€ maksavan mopon ja mopo ja traktori kortin ja kypärän

      • Lellittykakara

        Totta ,ei ole yhden yhtäkään hyvää, pyhää ja puhdasta Kristuksen jälkeen,mutta on lohdullista astua tuomiopäivälle sen turvin että jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa.


    • Terv.Mirka

      ""paljonki rippijuhlissa saa rahaa?""

      - Se on minimaalisen pieni summa siitä mitä uskovaiset maksaa kirkolle elämänsä aikana.
      - Rippikouluun ei kannata mennä siinä kuvitelmissa ettei uskistuisi siellä. Hyvin moni siellä kuitenkin uskistuu ja se vasta kalliiksi tulee. Ripariin ei kannata mennä ottamaan mittaa tämän asian suhteen.
      - On sinulle luvattu mitä vaan rippilahjaksi, niin riparin väliin jättäminen tulee aina halvimmaksi.

      Riparin opetus on yhtä luotettavaa ja uskottavaa kuin Aku-Anka opetus totena.

    • Riparileiri

      600€

    • miiku15v

      Sain rahaa, ristejä ja enon pojalta pyllyä koska oli naimalupa... Enon poika sanoi et kun hänellä naimalupa 3v päästä niin panee mua.

    • Anonyymi

      Ite sellasen 8700€ Ja siihen päälle vielä mopo,mopoauto ja kortti. :)

    • Anonyymi

      Miksi vanhemmat maksaa siitä, että lapsi käy kirkon aivopesuleirin?

      Kaikki kirkon opetus on huuhaata. Todisteita mistään muustakaan ei ole.

    • Anonyymi

      Jos jengi miettii tätä vielä 2022 niin kerron oman tarinani.
      Eli siis sain n.670€ käteistä ja kummeilta oma valitseman rippiristin joka oli melko hintava (150€). Jengi on saanut keskustelujen mukaan päälle 800€ mutta itselle riittää 670€ hyvin koska sain mm. Mopon viime vuonna 14v synttärilahjaksi ja tänä vuonna ostin nintendo swich, airsoft aseen, oculus quest 2 ja 1600-1800€ maksavan pelitietokoneen oheislaitteet. Vanhempani avusti koneen ja mopon ostamisessa joten ymmärrän miksi sain mm. Veljeäni vähemmän rahaa koska olen saanut paljon muuta 🥰. Kommenttini aiheena ei ole flexata tai loukata ketään. Tämä oli vain minun tarinani 👋

    • Anonyymi

      Traktorin mopon 3000€ ja lahjakortteja ja vaatteita 2000€

    • Anonyymi

      Mitä ihmeen kultalusikka perseessä syntyneitä täällä oikein majailee, että tuollaisia summia saatte? En oikein jaksa uskoa noihin useamman tuhannen euron rahalahjoihin. Itse olen käynyt rippileirin silloin, kun valuuttana oli markat. Taisin saada rahaa 500 mk. Nykyrahassa sellaiset 85€.

      • Anonyymi

        Mietin ihansamaa niinku 8000tonnia! Ihan hullu määrä


    • Anonyymi

      Itse sain pari tonnia erosin sitten 18 vuotiaana kun en usko raamatun satuja.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe