Mondeo 2.0tdci sammu

Mondeonisti

Elikkäs vm-04 2.0tdci 96kw alko käymää huonosti, pukkas mustaa putkesta ku kävi huonosti. Välillä kävi normaalisti ja sitte vaan sammua tupsahti. Noh, pelti pystyyn ja kattomaan sulakkeet, jotka oli ehyet. sitte kilautus kaverille joka luki vikakoodit OIKEALLA koodarilla.
Kolme vikakoodia anto (joita ne nyt muista) nollattiin koodit ja startattiin uudestaan. Ei käynnistyny..
Katotiin uudestaan koodit ja yx sama oli tullu takas. Ei muutaku siirtopumpulle (tankin sisällä) suora virta, mutta mittää ei tapahtunu.
Uus tilaukseen, 170€
Tälle iltaa pitäis selvitä riittikö siirtopumpun vaihto. Jos ei, niin sitte menee korkeapaine pumppu ja suuttimet vaihtoon (tai koko auto)
Kulutus tavaraahan tuo siirtopumppu noissa on. Ja joo, tiedän että niistä irtoaa sitä alumiini säläppää joka kulkeutuu joka paikkaan.
Elikkä jos joku moisen vehkeen laittoa haaveilee, kannattaa kysellä suodattimien vaihot, nykimiset ym tarkkaan. Muuten mainio pänikkä ajaa..

42

10800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+1

      Paljonko mittarissa?
      Entä selvisikö syy?

      • MOndeonisti

        Syy selvis.. kyseisessä mallissa ei ole ollenkaan siirtopumppua tankissa tai tankin ulkopuolella.
        Pelkästään korkeapainepumppu moottorin kyljessä.
        Ja sehän oli korkannu, melko paljon oli päästäny sitä metalli säläppää polttoaine järjestelmään.
        Nyt menee pumppu ja suuttimet vaihtoon (iso kiitos delphin tehtaalle kun eivät osaa tehdä kestäviä osia)
        Tankki ja kaikki polttoaine letkut ym huuhdotaan huolellisesti.
        Osat tilauksessa saksasta Suomen mahtavan hinta politiikan ansiosta. Suomessa suuttimet 360€/kpl, pumppu 1150€
        Saksassa suutimet 150€/kpl ja pumppu 600-700€
        Vaihtoon menee mondeo remontin jälkeen, mutta vaihtuakseen samanlaiseen bensa vehkeeseen


      • Mondeojeejee
        MOndeonisti kirjoitti:

        Syy selvis.. kyseisessä mallissa ei ole ollenkaan siirtopumppua tankissa tai tankin ulkopuolella.
        Pelkästään korkeapainepumppu moottorin kyljessä.
        Ja sehän oli korkannu, melko paljon oli päästäny sitä metalli säläppää polttoaine järjestelmään.
        Nyt menee pumppu ja suuttimet vaihtoon (iso kiitos delphin tehtaalle kun eivät osaa tehdä kestäviä osia)
        Tankki ja kaikki polttoaine letkut ym huuhdotaan huolellisesti.
        Osat tilauksessa saksasta Suomen mahtavan hinta politiikan ansiosta. Suomessa suuttimet 360€/kpl, pumppu 1150€
        Saksassa suutimet 150€/kpl ja pumppu 600-700€
        Vaihtoon menee mondeo remontin jälkeen, mutta vaihtuakseen samanlaiseen bensa vehkeeseen

        2,0 TDCi/ 2007 jossakin alle 50,000 km hutakoilla minä tuon pumpun jo vaihdatin. TDCi ruiskutusjärjestelmä on vaan yksinkertaisesti perseestä ja Oy Ford AB:n tunnettu kuluttajaystävällisyys vielä löi suolaa haavoihin.

        Mondeo on muuten ihan laatuisa auto, mutta pitääkö sen varjolla kärsiä tuota Oy Ford Ab:tä? Osta Toyota tai mitä vaan, miksi me eläittäisimme nilkkejä?


      • Urponen E
        MOndeonisti kirjoitti:

        Syy selvis.. kyseisessä mallissa ei ole ollenkaan siirtopumppua tankissa tai tankin ulkopuolella.
        Pelkästään korkeapainepumppu moottorin kyljessä.
        Ja sehän oli korkannu, melko paljon oli päästäny sitä metalli säläppää polttoaine järjestelmään.
        Nyt menee pumppu ja suuttimet vaihtoon (iso kiitos delphin tehtaalle kun eivät osaa tehdä kestäviä osia)
        Tankki ja kaikki polttoaine letkut ym huuhdotaan huolellisesti.
        Osat tilauksessa saksasta Suomen mahtavan hinta politiikan ansiosta. Suomessa suuttimet 360€/kpl, pumppu 1150€
        Saksassa suutimet 150€/kpl ja pumppu 600-700€
        Vaihtoon menee mondeo remontin jälkeen, mutta vaihtuakseen samanlaiseen bensa vehkeeseen

        Eli edelleenkään Mondeonistin autossa ei ole vikaa.
        Ja vielä meinaa samanlaisen hankkia.

        Tämä on muiden hyvä huomata, näitä juttuja lukiessa...


      • ayegfkuaef
        Urponen E kirjoitti:

        Eli edelleenkään Mondeonistin autossa ei ole vikaa.
        Ja vielä meinaa samanlaisen hankkia.

        Tämä on muiden hyvä huomata, näitä juttuja lukiessa...

        Mulla ajettu 152000 km ja ei vikoja, ainoastaan jarrut laitettu.
        on ollut hyvä ja varmakäyttöinen auto uudesta asti.
        jvm


      • Mondeonisti
        ayegfkuaef kirjoitti:

        Mulla ajettu 152000 km ja ei vikoja, ainoastaan jarrut laitettu.
        on ollut hyvä ja varmakäyttöinen auto uudesta asti.
        jvm

        Huomattiin että tuossa 04-vm on se euro4 moottori. Joka on oikeasti 125hv, vaikka Ford myy sitä 130 heppasena. (jostain kumman syystä ei vaan tuo sitä esille missään vaiheessa) Tankin sisäinen siirtopumppu on poistettu tuosta euro4 koneesta. Ja 115,125,150hv koneissa on kaikissa sama korkeapainepumppu, syöttöputki ja suuttimet. Koodauksilla vaan muutettu kaikkiin sopiviksi.
        Harmittaa että ovat sotkeneet nuo Delphin hilut muuten hyvään autoon.
        En oo ajettavuudeltaan parempaa vielä löytäny tuon ikäluokan farmareissa. Senkin takia pysyttelen farkku mondeossa kunhan vaihto on ajankohtainen.


      • Urponen E
        Mondeonisti kirjoitti:

        Huomattiin että tuossa 04-vm on se euro4 moottori. Joka on oikeasti 125hv, vaikka Ford myy sitä 130 heppasena. (jostain kumman syystä ei vaan tuo sitä esille missään vaiheessa) Tankin sisäinen siirtopumppu on poistettu tuosta euro4 koneesta. Ja 115,125,150hv koneissa on kaikissa sama korkeapainepumppu, syöttöputki ja suuttimet. Koodauksilla vaan muutettu kaikkiin sopiviksi.
        Harmittaa että ovat sotkeneet nuo Delphin hilut muuten hyvään autoon.
        En oo ajettavuudeltaan parempaa vielä löytäny tuon ikäluokan farmareissa. Senkin takia pysyttelen farkku mondeossa kunhan vaihto on ajankohtainen.

        Mitä väliä sillä on kenen alihankkijan nimi niissä viallisissa osissa on? Mondeo on on siis hyvä auto, joka on tehty huonoista osista. Kaikki kunnossa? Herää jo, vaihda uskontoa...tai osia. Ihan miten vaan.


      • Mondeonisti
        Urponen E kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on kenen alihankkijan nimi niissä viallisissa osissa on? Mondeo on on siis hyvä auto, joka on tehty huonoista osista. Kaikki kunnossa? Herää jo, vaihda uskontoa...tai osia. Ihan miten vaan.

        Tottakai sillä on merkitystä.. mutta eipä tuo mondeo oo ainut missä tuota vikaa.
        Hyvä peli se on, mutta valitettavasti se on erehtyny noihin delphin osiin..
        Uskontoa ei tarvi vaihtaa, kun en moiseen hommaan usko muutenkaan =D
        Herään joka aamu ihan normaalisti..
        Eli ihan miten vaan..


      • drtykgyik
        Urponen E kirjoitti:

        Eli edelleenkään Mondeonistin autossa ei ole vikaa.
        Ja vielä meinaa samanlaisen hankkia.

        Tämä on muiden hyvä huomata, näitä juttuja lukiessa...

        No meinaatko että muut merkit on viattomia vielä yli 200tkm?


      • Anonyymi
        drtykgyik kirjoitti:

        No meinaatko että muut merkit on viattomia vielä yli 200tkm?

        Ainakin TOYOTAt ovat viattomia. Puolimiljoonaa ajettuina niihin ei ole tehty kuin jarruremontti. Sekin on tarvinnut tehdä kulumisen takia. Kaikki muut ovat vielä tuossa vaiheessa alkuperäisiä.


      • Anonyymi
        Mondeojeejee kirjoitti:

        2,0 TDCi/ 2007 jossakin alle 50,000 km hutakoilla minä tuon pumpun jo vaihdatin. TDCi ruiskutusjärjestelmä on vaan yksinkertaisesti perseestä ja Oy Ford AB:n tunnettu kuluttajaystävällisyys vielä löi suolaa haavoihin.

        Mondeo on muuten ihan laatuisa auto, mutta pitääkö sen varjolla kärsiä tuota Oy Ford Ab:tä? Osta Toyota tai mitä vaan, miksi me eläittäisimme nilkkejä?

        450000 ajettu eikä muuta kun kuluvia osia vaihdettu. Japanilaisesta olis mitää jäljellä.


    • Ford ei ole auto

      Oli sitten viho viimeinen Ford minun pihassa. Juuri tehty kallis suutin remontti ja nyt sammuu vauhdista aiheuttaen vaara tilanteita ja vilkuttaa hehkua. Ja vaivalloisesti käyntiin ja aina ei edes starttaa. Kyllä Voi Vituttaa ja hajottaa. Nimimerkillä kesä pilalla ja viinakaan ei enää tunnu riittävän (auto siis 2.0 tdci -02) Elkää ikinä ostako ko. autoa jos joku harkitsee!!! Ja autoon on vaihdettu jo kaikki osat paitsi moottori.

      • dfhyjgyu

        Äijä aja kymmenen vuotta vanhalla autolla ja valittaa että on vikoja :)

        Olen ammattiautoilija ja kokemusta on 20v ajalta mersusta, volvosta, pösöstä ja mondeosta.

        Kilometrejä autoihin on kertynyt 20v aikana noin 3 miljoonaa joista mondeoilla noin miljoona kilometriä.

        Näistä autoista mondeo on ollut käyttövarmin ja huoltokustannuksiltaan kirkkaasti halvin. Mersut taas jätti useammin tielle ja huoltokustannuksiltaan kallein.

        Ainoa asia mikä mersulla toimi paremmin oli huolto. Veholla osataan pitää huolta asiakkaasta, osia oli hyvin hyllyssä ja aikoja pajalle sai nopeasti.


      • Lisäys edelliseen
        dfhyjgyu kirjoitti:

        Äijä aja kymmenen vuotta vanhalla autolla ja valittaa että on vikoja :)

        Olen ammattiautoilija ja kokemusta on 20v ajalta mersusta, volvosta, pösöstä ja mondeosta.

        Kilometrejä autoihin on kertynyt 20v aikana noin 3 miljoonaa joista mondeoilla noin miljoona kilometriä.

        Näistä autoista mondeo on ollut käyttövarmin ja huoltokustannuksiltaan kirkkaasti halvin. Mersut taas jätti useammin tielle ja huoltokustannuksiltaan kallein.

        Ainoa asia mikä mersulla toimi paremmin oli huolto. Veholla osataan pitää huolta asiakkaasta, osia oli hyvin hyllyssä ja aikoja pajalle sai nopeasti.

        Sen vielä lisään että viatonta autoa minulla ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan.

        Jokaisella mondeolla olen ajanut 300-400 tonnia ja vikaseisokkeja on ollut todella harvoin. Kuluvia osia pääsääntöisesti vaihdettu, mutta esimerkiksi yhtään suutinta ei ole tarvinnut yhteenkään foordiin vaihtaa, mersuun kylläkin.


      • ex 2.0tdci

        Syöttöpumppu


      • fordson major
        Lisäys edelliseen kirjoitti:

        Sen vielä lisään että viatonta autoa minulla ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan.

        Jokaisella mondeolla olen ajanut 300-400 tonnia ja vikaseisokkeja on ollut todella harvoin. Kuluvia osia pääsääntöisesti vaihdettu, mutta esimerkiksi yhtään suutinta ei ole tarvinnut yhteenkään foordiin vaihtaa, mersuun kylläkin.

        No näinhän se on.


      • vm 2002 2,0 tdci

        moikka! nimim. "Ford ei ole auto"

        hei, ihan näin asiallisesti (minulla samanlainen auto, samoja ongelmia). Selviskö miksi Mondeosi sammuili kesken ajon? minulla ei ole oikein ole selvinnyt..
        on vaihdettu mm. kaikki suuttimet.. mutta vika vaan jatkuu.

        vm 2002 2,0 tdci


      • Anonyymi
        vm 2002 2,0 tdci kirjoitti:

        moikka! nimim. "Ford ei ole auto"

        hei, ihan näin asiallisesti (minulla samanlainen auto, samoja ongelmia). Selviskö miksi Mondeosi sammuili kesken ajon? minulla ei ole oikein ole selvinnyt..
        on vaihdettu mm. kaikki suuttimet.. mutta vika vaan jatkuu.

        vm 2002 2,0 tdci

        Huoh, osia vaihdellaan mututuntumalta ja vika pysyy. Ja sehän on auton vika? Suosittelen oikeaa korjaamoa joka osaa tutkia vikaa ja korjata autoja eikä vain kusettaa asiakkaalta rahoja. Silloin kannattaa unohtaa ainakin Pörhöt ja Wetterit. Asiakkaiden kusettajat nro 1. ja 2... Eivät valitettavasti ole läheskään ainoita laatuaan.


      • Anonyymi
        vm 2002 2,0 tdci kirjoitti:

        moikka! nimim. "Ford ei ole auto"

        hei, ihan näin asiallisesti (minulla samanlainen auto, samoja ongelmia). Selviskö miksi Mondeosi sammuili kesken ajon? minulla ei ole oikein ole selvinnyt..
        on vaihdettu mm. kaikki suuttimet.. mutta vika vaan jatkuu.

        vm 2002 2,0 tdci

        Hehkun valoa kun vilkuttaa, saattaapa olla turbon ohjain laite?


    • Mondeo 2,0tddi -01

      niin oli mullaki ensimmäinen ja viimenen ford. kallis kytkin remontti tehty ja tietysti vauhtipyörä on jarruja joutunut harvase päivä laittamaan ja nyt kaiken lisäksi levis niin etteivät tiedä edes merkkikorjaamolla mikä vikana lähtee käyntiin pyörii vähä aikaa ja sammuu toisinaan ei sit lähe ampumallakaan käyntiin. kiva olla fordin omistaja!!!!!!!

      • aaaaaaaaaaaaaaaaasss

        Itellä on kanssa -01 tddi mondeo ja ite oon kanssa joutunu tekeen kytkin vauhtipyörä rempan, mutta kytkin on kuluva osa ja menee kaikista autoista joskus.
        Jarrupalat oon joutunu laittaan, mutta ne kuluu kaikissa autoissa. EIkä niitä jarrujakaan tarvi joka päivä laitella kun pistää kerralla kuntoon


      • Ei Foordisti

        Kyllä tämän ikäisessä autossa on mahdollista tulla vikoja jos varsinkin huollot on laimiminlyöty , Merkkiliikkeen asentajana on tietoa ja kokemusta omistajista jos toisistakin. Ei se autosta välttämättä ole vika jos jotakin menee rikki.


      • Anonyymi

        Ei se auton vika ole jos olet ostanut paskasti huolletun pommin ja kaikki leviää sitten kättelyssä. Ei autot ole rakettitiedettä. On vain typeriä omistajia jotka kiikuttavat autonsa kusettajakorjaamoille.


    • Petri11111111

      Hei minullaki saman vuosi mallin tddi ford ja tekee samaa antaa ajaa 5-10km ja sit sammuu eikä lähe kirveelläkään käyntiiin. Ja sitten ku seisoo vaikka tyyliin 3tuntia saattaa lähteä kun palmun alta ja toimii vähä aikaa ja taas mykäks ku ankka... Tänään sanoivat merkkiliikkeellä että epäileevät nostopumppua mutta ei anna vikakoodi sitä suoraan et en tiedä meneekö miten arpomiseksi sekin sit..... Ja ku huollosta saan nii suoraan vaihtoon johonki japanilaiseen merkkiin kiitos ja kuulemiin foortille! Ps auto ollut vähä yli puoli vuotta ja jättäny kolmesti tielle :D Nii ja mikä sulla oli foordissa vikana ku ei antanu ampumallakaan lähteä käyntiin joko selvis?

    • köf

      eikö foordi lähde käyntiin...heh..heh..
      vie se korjaamolle...ja korjaamolle ja korjaamolle

    • NAURETTAVIA KÖKKÖJÄ!

      NÄKEEHÄ TUON PERSSILMÄLLÄÄNKIN, ETTÄ SUURIN OSA NEGATIIVISESTA PALAUTTEESTA ON SELVÄÄ KEKSITTYÄ PROVOILUA!!!

      MITÄ KIKSEJÄ SAAT MUIDEN MERKKIEN HAUKKUMISESTA?
      MIKSI ET KEHU OMALLA PALSTALLA OMAASI?? VAI EIKÖ TSASTAVALLE OLE OMAA PALSTAA JA MUUHUN EI OLE VARAA...

    • köf

      älä ny hermostu.. säästä hermot niihin korjaamoreissuihin.. heh hee...

    • taksi tolppalla

      tämä isoilla kirjoittaja ei varmaan ehkis omista autoa,on vaan iskän auton kyydissä ollut,mee ihmeessä käymään siel fordin korjaamolla,niin näät ettei ole provoilua.fordin dieselit ei todellakaan ole kestäviä moottoreita,moni taksi yrittäjä on tympääntynyt noihin ongelmiin ja vaihtanut fordin pois,käyppä taksi miesten sivuilta lukemassa niin tiedät että ongelma on tosi paha.

    • Säälittäviä nössöjä!

      EHKIS on ehkis mailman ehkis ärsyttävin sana...ehkis, ehkis ei!!!

      Ehkis esa ei kyl autoista tiedä mitään, eikä kohf jolle on myyty pommimondeo, eikä ressukka tajunnu sitä!!!!!!!!!!!!! purkaa täälä pahaa oloonsa!!!..
      taitavat ehkis ja köf olla samassa mopoautojengissä...Kannattais niittenki juosta tyttöjen perässä ja juoda kepua tähän aikaan!!!

      ukkomiehetvoi juoda kotona kalsareillaan perjantai kepua...jaa jos parilla kävis!!!

    • ei ole kehuttu

      olen kyllä kuullut ja lukenut noista fordin moottori ongelmista ja kyllä ne totta on etenkin tuo huono kestävyys ja kylmä käynnistys on ongelmallista ja parissa pakkas asteessa

    • pole pole

      Olen minäkin liittynyt Ford Mondeo kerhoon. Nyt on sit vaihdettu vesipumppu, ja koeajo sujui aina 10km:iin asti ihan hyvin. Sitten meni kaasupolin tunnottomaksi ja jäätiin välille.
      Jäähtyessään moottori suostuu käymään n. 15 sekunttiä ja sammuu taas. Mikä vikana ..olisko kemiallisella moottoripesulla kenties vaikutusta haitallisesti, kun se tehtiin öljyiselle koneelle, ennen vesipumppuremppaa?
      Mitä tässä osaisi epäillä eniten ? Kannattaako korjuuttaa tätä autoa, vm. 2001 turbodiesel- farkku.

      • skskdif

        Miksi ihmeessä ihmiset ostaa jotain mondeoita. Pellit ruostuu jo uusissa ovet, takaluukut jne.. Ei auta korjaus maalaus vaikka niin uskotellaan. Ruosteet tulee aina läpi ainakin mulla piti 3v ja taas sama. Sähköt renkkaa ovien lukot, ilmastoinnin sekoilu, mittarivalaistus. Seuraavaksi konepelti ylös vesipumppu, laturi, ohj. tehostin vuotaa, wepasto rikki, polttoaineen syötön vikoja.


    • köf

      Mäkin joskus omistin motskun ja tuttua hommaa oli tää ainainen korjaus ja auton lahoaminen..
      mut vaihdoin auton toiseen merkkiin ja nyt mun vanha motsku tekee harmaita hiuksia jollekin..

      ja nyt mä nauran motskujen omistajille.........


      hahhhaaaaaaaaaa....

    • köf

      Mä olen työtön runkkari lahesta älkää välittäkö mun kommenteista.

    • köf

      Muitakin köffejä palstalla..tervetuloa vaan seuraan..


      hahhhaaaaaaaaaa

    • köf

      omistan edelleen monskun josta luovun vain uuden mallin myötä!!!!!

    • köf

      Juuu..ei siitä kantsi luopua, kun on niin paljon rahhaa siihen laittanut...kaimani hyvä


      hihhhiiiiiiiii

    • köf

      auto on aina iso menoerä mut mun monsku kun pellaa kuin sveitsiläinen huippukello niin sepä kompensoi sitä rahhan menoa!!!

    • Piedro10001

      Mulla ois 02 tdci mondeon ruiskutuspumppu ylimääräisenä jos joku tarvii... Voisin luopua siitä kolmella sadalla...

    • Kokeilkaa tätä

      Sammahteleville Mondeoille: akku irti, käytä moottoritilan johtosarjasta joka liitin irti,
      putsaa ja laita suojarasvaa, takas kiinni. Sama pätee myös muihin ylistettyihin merkkeihin joissa palaa esim. moottorin merkkivalo liki jatkuvasti

    • MONde

      Wanha ketju, mutta kirjoitan nyt että joku saman ongelman kanssa kamppaileva säästyisi harmailta hiuksilta etsiessä vikaa sammuilevasta Mondeosta.
      Itsellä -01 2.0TDDI koneella oleva Mondeo alkoi sammumaan muutaman kilometrin ajon jälkeen. Puoli tuntia odottelua ja toimii taas seuraavat -5 km.
      Syyksi paljastui polttoaineen siirtopumppu joka putoaa pois pelistä lämmettyään.
      Nyt on huolto varattu valtuutettuun merkkihuoltoon jossa vaihtavat pumpun. Itse pumppu 216€ sekä asennustyö 90€.

    • BillyJoe

      Minulla työsuhdeautona Ford Focus, joka sammuili aina kiihdytyksessä. Syynä tukkeessa ollut suodatin. Toivottavasti auttaa jotakuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe