Elikkäs vm-04 2.0tdci 96kw alko käymää huonosti, pukkas mustaa putkesta ku kävi huonosti. Välillä kävi normaalisti ja sitte vaan sammua tupsahti. Noh, pelti pystyyn ja kattomaan sulakkeet, jotka oli ehyet. sitte kilautus kaverille joka luki vikakoodit OIKEALLA koodarilla.
Kolme vikakoodia anto (joita ne nyt muista) nollattiin koodit ja startattiin uudestaan. Ei käynnistyny..
Katotiin uudestaan koodit ja yx sama oli tullu takas. Ei muutaku siirtopumpulle (tankin sisällä) suora virta, mutta mittää ei tapahtunu.
Uus tilaukseen, 170€
Tälle iltaa pitäis selvitä riittikö siirtopumpun vaihto. Jos ei, niin sitte menee korkeapaine pumppu ja suuttimet vaihtoon (tai koko auto)
Kulutus tavaraahan tuo siirtopumppu noissa on. Ja joo, tiedän että niistä irtoaa sitä alumiini säläppää joka kulkeutuu joka paikkaan.
Elikkä jos joku moisen vehkeen laittoa haaveilee, kannattaa kysellä suodattimien vaihot, nykimiset ym tarkkaan. Muuten mainio pänikkä ajaa..
Mondeo 2.0tdci sammu
42
11163
Vastaukset
- 8+1
Paljonko mittarissa?
Entä selvisikö syy?- MOndeonisti
Syy selvis.. kyseisessä mallissa ei ole ollenkaan siirtopumppua tankissa tai tankin ulkopuolella.
Pelkästään korkeapainepumppu moottorin kyljessä.
Ja sehän oli korkannu, melko paljon oli päästäny sitä metalli säläppää polttoaine järjestelmään.
Nyt menee pumppu ja suuttimet vaihtoon (iso kiitos delphin tehtaalle kun eivät osaa tehdä kestäviä osia)
Tankki ja kaikki polttoaine letkut ym huuhdotaan huolellisesti.
Osat tilauksessa saksasta Suomen mahtavan hinta politiikan ansiosta. Suomessa suuttimet 360€/kpl, pumppu 1150€
Saksassa suutimet 150€/kpl ja pumppu 600-700€
Vaihtoon menee mondeo remontin jälkeen, mutta vaihtuakseen samanlaiseen bensa vehkeeseen - Mondeojeejee
MOndeonisti kirjoitti:
Syy selvis.. kyseisessä mallissa ei ole ollenkaan siirtopumppua tankissa tai tankin ulkopuolella.
Pelkästään korkeapainepumppu moottorin kyljessä.
Ja sehän oli korkannu, melko paljon oli päästäny sitä metalli säläppää polttoaine järjestelmään.
Nyt menee pumppu ja suuttimet vaihtoon (iso kiitos delphin tehtaalle kun eivät osaa tehdä kestäviä osia)
Tankki ja kaikki polttoaine letkut ym huuhdotaan huolellisesti.
Osat tilauksessa saksasta Suomen mahtavan hinta politiikan ansiosta. Suomessa suuttimet 360€/kpl, pumppu 1150€
Saksassa suutimet 150€/kpl ja pumppu 600-700€
Vaihtoon menee mondeo remontin jälkeen, mutta vaihtuakseen samanlaiseen bensa vehkeeseen2,0 TDCi/ 2007 jossakin alle 50,000 km hutakoilla minä tuon pumpun jo vaihdatin. TDCi ruiskutusjärjestelmä on vaan yksinkertaisesti perseestä ja Oy Ford AB:n tunnettu kuluttajaystävällisyys vielä löi suolaa haavoihin.
Mondeo on muuten ihan laatuisa auto, mutta pitääkö sen varjolla kärsiä tuota Oy Ford Ab:tä? Osta Toyota tai mitä vaan, miksi me eläittäisimme nilkkejä? - Urponen E
MOndeonisti kirjoitti:
Syy selvis.. kyseisessä mallissa ei ole ollenkaan siirtopumppua tankissa tai tankin ulkopuolella.
Pelkästään korkeapainepumppu moottorin kyljessä.
Ja sehän oli korkannu, melko paljon oli päästäny sitä metalli säläppää polttoaine järjestelmään.
Nyt menee pumppu ja suuttimet vaihtoon (iso kiitos delphin tehtaalle kun eivät osaa tehdä kestäviä osia)
Tankki ja kaikki polttoaine letkut ym huuhdotaan huolellisesti.
Osat tilauksessa saksasta Suomen mahtavan hinta politiikan ansiosta. Suomessa suuttimet 360€/kpl, pumppu 1150€
Saksassa suutimet 150€/kpl ja pumppu 600-700€
Vaihtoon menee mondeo remontin jälkeen, mutta vaihtuakseen samanlaiseen bensa vehkeeseenEli edelleenkään Mondeonistin autossa ei ole vikaa.
Ja vielä meinaa samanlaisen hankkia.
Tämä on muiden hyvä huomata, näitä juttuja lukiessa... - ayegfkuaef
Urponen E kirjoitti:
Eli edelleenkään Mondeonistin autossa ei ole vikaa.
Ja vielä meinaa samanlaisen hankkia.
Tämä on muiden hyvä huomata, näitä juttuja lukiessa...Mulla ajettu 152000 km ja ei vikoja, ainoastaan jarrut laitettu.
on ollut hyvä ja varmakäyttöinen auto uudesta asti.
jvm - Mondeonisti
ayegfkuaef kirjoitti:
Mulla ajettu 152000 km ja ei vikoja, ainoastaan jarrut laitettu.
on ollut hyvä ja varmakäyttöinen auto uudesta asti.
jvmHuomattiin että tuossa 04-vm on se euro4 moottori. Joka on oikeasti 125hv, vaikka Ford myy sitä 130 heppasena. (jostain kumman syystä ei vaan tuo sitä esille missään vaiheessa) Tankin sisäinen siirtopumppu on poistettu tuosta euro4 koneesta. Ja 115,125,150hv koneissa on kaikissa sama korkeapainepumppu, syöttöputki ja suuttimet. Koodauksilla vaan muutettu kaikkiin sopiviksi.
Harmittaa että ovat sotkeneet nuo Delphin hilut muuten hyvään autoon.
En oo ajettavuudeltaan parempaa vielä löytäny tuon ikäluokan farmareissa. Senkin takia pysyttelen farkku mondeossa kunhan vaihto on ajankohtainen. - Urponen E
Mondeonisti kirjoitti:
Huomattiin että tuossa 04-vm on se euro4 moottori. Joka on oikeasti 125hv, vaikka Ford myy sitä 130 heppasena. (jostain kumman syystä ei vaan tuo sitä esille missään vaiheessa) Tankin sisäinen siirtopumppu on poistettu tuosta euro4 koneesta. Ja 115,125,150hv koneissa on kaikissa sama korkeapainepumppu, syöttöputki ja suuttimet. Koodauksilla vaan muutettu kaikkiin sopiviksi.
Harmittaa että ovat sotkeneet nuo Delphin hilut muuten hyvään autoon.
En oo ajettavuudeltaan parempaa vielä löytäny tuon ikäluokan farmareissa. Senkin takia pysyttelen farkku mondeossa kunhan vaihto on ajankohtainen.Mitä väliä sillä on kenen alihankkijan nimi niissä viallisissa osissa on? Mondeo on on siis hyvä auto, joka on tehty huonoista osista. Kaikki kunnossa? Herää jo, vaihda uskontoa...tai osia. Ihan miten vaan.
- Mondeonisti
Urponen E kirjoitti:
Mitä väliä sillä on kenen alihankkijan nimi niissä viallisissa osissa on? Mondeo on on siis hyvä auto, joka on tehty huonoista osista. Kaikki kunnossa? Herää jo, vaihda uskontoa...tai osia. Ihan miten vaan.
Tottakai sillä on merkitystä.. mutta eipä tuo mondeo oo ainut missä tuota vikaa.
Hyvä peli se on, mutta valitettavasti se on erehtyny noihin delphin osiin..
Uskontoa ei tarvi vaihtaa, kun en moiseen hommaan usko muutenkaan =D
Herään joka aamu ihan normaalisti..
Eli ihan miten vaan.. - drtykgyik
Urponen E kirjoitti:
Eli edelleenkään Mondeonistin autossa ei ole vikaa.
Ja vielä meinaa samanlaisen hankkia.
Tämä on muiden hyvä huomata, näitä juttuja lukiessa...No meinaatko että muut merkit on viattomia vielä yli 200tkm?
- Anonyymi
drtykgyik kirjoitti:
No meinaatko että muut merkit on viattomia vielä yli 200tkm?
Ainakin TOYOTAt ovat viattomia. Puolimiljoonaa ajettuina niihin ei ole tehty kuin jarruremontti. Sekin on tarvinnut tehdä kulumisen takia. Kaikki muut ovat vielä tuossa vaiheessa alkuperäisiä.
- Anonyymi
Mondeojeejee kirjoitti:
2,0 TDCi/ 2007 jossakin alle 50,000 km hutakoilla minä tuon pumpun jo vaihdatin. TDCi ruiskutusjärjestelmä on vaan yksinkertaisesti perseestä ja Oy Ford AB:n tunnettu kuluttajaystävällisyys vielä löi suolaa haavoihin.
Mondeo on muuten ihan laatuisa auto, mutta pitääkö sen varjolla kärsiä tuota Oy Ford Ab:tä? Osta Toyota tai mitä vaan, miksi me eläittäisimme nilkkejä?450000 ajettu eikä muuta kun kuluvia osia vaihdettu. Japanilaisesta olis mitää jäljellä.
- Ford ei ole auto
Oli sitten viho viimeinen Ford minun pihassa. Juuri tehty kallis suutin remontti ja nyt sammuu vauhdista aiheuttaen vaara tilanteita ja vilkuttaa hehkua. Ja vaivalloisesti käyntiin ja aina ei edes starttaa. Kyllä Voi Vituttaa ja hajottaa. Nimimerkillä kesä pilalla ja viinakaan ei enää tunnu riittävän (auto siis 2.0 tdci -02) Elkää ikinä ostako ko. autoa jos joku harkitsee!!! Ja autoon on vaihdettu jo kaikki osat paitsi moottori.
- dfhyjgyu
Äijä aja kymmenen vuotta vanhalla autolla ja valittaa että on vikoja :)
Olen ammattiautoilija ja kokemusta on 20v ajalta mersusta, volvosta, pösöstä ja mondeosta.
Kilometrejä autoihin on kertynyt 20v aikana noin 3 miljoonaa joista mondeoilla noin miljoona kilometriä.
Näistä autoista mondeo on ollut käyttövarmin ja huoltokustannuksiltaan kirkkaasti halvin. Mersut taas jätti useammin tielle ja huoltokustannuksiltaan kallein.
Ainoa asia mikä mersulla toimi paremmin oli huolto. Veholla osataan pitää huolta asiakkaasta, osia oli hyvin hyllyssä ja aikoja pajalle sai nopeasti. - Lisäys edelliseen
dfhyjgyu kirjoitti:
Äijä aja kymmenen vuotta vanhalla autolla ja valittaa että on vikoja :)
Olen ammattiautoilija ja kokemusta on 20v ajalta mersusta, volvosta, pösöstä ja mondeosta.
Kilometrejä autoihin on kertynyt 20v aikana noin 3 miljoonaa joista mondeoilla noin miljoona kilometriä.
Näistä autoista mondeo on ollut käyttövarmin ja huoltokustannuksiltaan kirkkaasti halvin. Mersut taas jätti useammin tielle ja huoltokustannuksiltaan kallein.
Ainoa asia mikä mersulla toimi paremmin oli huolto. Veholla osataan pitää huolta asiakkaasta, osia oli hyvin hyllyssä ja aikoja pajalle sai nopeasti.Sen vielä lisään että viatonta autoa minulla ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan.
Jokaisella mondeolla olen ajanut 300-400 tonnia ja vikaseisokkeja on ollut todella harvoin. Kuluvia osia pääsääntöisesti vaihdettu, mutta esimerkiksi yhtään suutinta ei ole tarvinnut yhteenkään foordiin vaihtaa, mersuun kylläkin. - ex 2.0tdci
Syöttöpumppu
- fordson major
Lisäys edelliseen kirjoitti:
Sen vielä lisään että viatonta autoa minulla ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan.
Jokaisella mondeolla olen ajanut 300-400 tonnia ja vikaseisokkeja on ollut todella harvoin. Kuluvia osia pääsääntöisesti vaihdettu, mutta esimerkiksi yhtään suutinta ei ole tarvinnut yhteenkään foordiin vaihtaa, mersuun kylläkin.No näinhän se on.
- vm 2002 2,0 tdci
moikka! nimim. "Ford ei ole auto"
hei, ihan näin asiallisesti (minulla samanlainen auto, samoja ongelmia). Selviskö miksi Mondeosi sammuili kesken ajon? minulla ei ole oikein ole selvinnyt..
on vaihdettu mm. kaikki suuttimet.. mutta vika vaan jatkuu.
vm 2002 2,0 tdci - Anonyymi
vm 2002 2,0 tdci kirjoitti:
moikka! nimim. "Ford ei ole auto"
hei, ihan näin asiallisesti (minulla samanlainen auto, samoja ongelmia). Selviskö miksi Mondeosi sammuili kesken ajon? minulla ei ole oikein ole selvinnyt..
on vaihdettu mm. kaikki suuttimet.. mutta vika vaan jatkuu.
vm 2002 2,0 tdciHuoh, osia vaihdellaan mututuntumalta ja vika pysyy. Ja sehän on auton vika? Suosittelen oikeaa korjaamoa joka osaa tutkia vikaa ja korjata autoja eikä vain kusettaa asiakkaalta rahoja. Silloin kannattaa unohtaa ainakin Pörhöt ja Wetterit. Asiakkaiden kusettajat nro 1. ja 2... Eivät valitettavasti ole läheskään ainoita laatuaan.
- Anonyymi
vm 2002 2,0 tdci kirjoitti:
moikka! nimim. "Ford ei ole auto"
hei, ihan näin asiallisesti (minulla samanlainen auto, samoja ongelmia). Selviskö miksi Mondeosi sammuili kesken ajon? minulla ei ole oikein ole selvinnyt..
on vaihdettu mm. kaikki suuttimet.. mutta vika vaan jatkuu.
vm 2002 2,0 tdciHehkun valoa kun vilkuttaa, saattaapa olla turbon ohjain laite?
- Mondeo 2,0tddi -01
niin oli mullaki ensimmäinen ja viimenen ford. kallis kytkin remontti tehty ja tietysti vauhtipyörä on jarruja joutunut harvase päivä laittamaan ja nyt kaiken lisäksi levis niin etteivät tiedä edes merkkikorjaamolla mikä vikana lähtee käyntiin pyörii vähä aikaa ja sammuu toisinaan ei sit lähe ampumallakaan käyntiin. kiva olla fordin omistaja!!!!!!!
- aaaaaaaaaaaaaaaaasss
Itellä on kanssa -01 tddi mondeo ja ite oon kanssa joutunu tekeen kytkin vauhtipyörä rempan, mutta kytkin on kuluva osa ja menee kaikista autoista joskus.
Jarrupalat oon joutunu laittaan, mutta ne kuluu kaikissa autoissa. EIkä niitä jarrujakaan tarvi joka päivä laitella kun pistää kerralla kuntoon - Ei Foordisti
Kyllä tämän ikäisessä autossa on mahdollista tulla vikoja jos varsinkin huollot on laimiminlyöty , Merkkiliikkeen asentajana on tietoa ja kokemusta omistajista jos toisistakin. Ei se autosta välttämättä ole vika jos jotakin menee rikki.
- Anonyymi
Ei se auton vika ole jos olet ostanut paskasti huolletun pommin ja kaikki leviää sitten kättelyssä. Ei autot ole rakettitiedettä. On vain typeriä omistajia jotka kiikuttavat autonsa kusettajakorjaamoille.
- Petri11111111
Hei minullaki saman vuosi mallin tddi ford ja tekee samaa antaa ajaa 5-10km ja sit sammuu eikä lähe kirveelläkään käyntiiin. Ja sitten ku seisoo vaikka tyyliin 3tuntia saattaa lähteä kun palmun alta ja toimii vähä aikaa ja taas mykäks ku ankka... Tänään sanoivat merkkiliikkeellä että epäileevät nostopumppua mutta ei anna vikakoodi sitä suoraan et en tiedä meneekö miten arpomiseksi sekin sit..... Ja ku huollosta saan nii suoraan vaihtoon johonki japanilaiseen merkkiin kiitos ja kuulemiin foortille! Ps auto ollut vähä yli puoli vuotta ja jättäny kolmesti tielle :D Nii ja mikä sulla oli foordissa vikana ku ei antanu ampumallakaan lähteä käyntiin joko selvis?
- köf
eikö foordi lähde käyntiin...heh..heh..
vie se korjaamolle...ja korjaamolle ja korjaamolle - NAURETTAVIA KÖKKÖJÄ!
NÄKEEHÄ TUON PERSSILMÄLLÄÄNKIN, ETTÄ SUURIN OSA NEGATIIVISESTA PALAUTTEESTA ON SELVÄÄ KEKSITTYÄ PROVOILUA!!!
MITÄ KIKSEJÄ SAAT MUIDEN MERKKIEN HAUKKUMISESTA?
MIKSI ET KEHU OMALLA PALSTALLA OMAASI?? VAI EIKÖ TSASTAVALLE OLE OMAA PALSTAA JA MUUHUN EI OLE VARAA... - köf
älä ny hermostu.. säästä hermot niihin korjaamoreissuihin.. heh hee...
- taksi tolppalla
tämä isoilla kirjoittaja ei varmaan ehkis omista autoa,on vaan iskän auton kyydissä ollut,mee ihmeessä käymään siel fordin korjaamolla,niin näät ettei ole provoilua.fordin dieselit ei todellakaan ole kestäviä moottoreita,moni taksi yrittäjä on tympääntynyt noihin ongelmiin ja vaihtanut fordin pois,käyppä taksi miesten sivuilta lukemassa niin tiedät että ongelma on tosi paha.
- Säälittäviä nössöjä!
EHKIS on ehkis mailman ehkis ärsyttävin sana...ehkis, ehkis ei!!!
Ehkis esa ei kyl autoista tiedä mitään, eikä kohf jolle on myyty pommimondeo, eikä ressukka tajunnu sitä!!!!!!!!!!!!! purkaa täälä pahaa oloonsa!!!..
taitavat ehkis ja köf olla samassa mopoautojengissä...Kannattais niittenki juosta tyttöjen perässä ja juoda kepua tähän aikaan!!!
ukkomiehetvoi juoda kotona kalsareillaan perjantai kepua...jaa jos parilla kävis!!! - ei ole kehuttu
olen kyllä kuullut ja lukenut noista fordin moottori ongelmista ja kyllä ne totta on etenkin tuo huono kestävyys ja kylmä käynnistys on ongelmallista ja parissa pakkas asteessa
- pole pole
Olen minäkin liittynyt Ford Mondeo kerhoon. Nyt on sit vaihdettu vesipumppu, ja koeajo sujui aina 10km:iin asti ihan hyvin. Sitten meni kaasupolin tunnottomaksi ja jäätiin välille.
Jäähtyessään moottori suostuu käymään n. 15 sekunttiä ja sammuu taas. Mikä vikana ..olisko kemiallisella moottoripesulla kenties vaikutusta haitallisesti, kun se tehtiin öljyiselle koneelle, ennen vesipumppuremppaa?
Mitä tässä osaisi epäillä eniten ? Kannattaako korjuuttaa tätä autoa, vm. 2001 turbodiesel- farkku.- skskdif
Miksi ihmeessä ihmiset ostaa jotain mondeoita. Pellit ruostuu jo uusissa ovet, takaluukut jne.. Ei auta korjaus maalaus vaikka niin uskotellaan. Ruosteet tulee aina läpi ainakin mulla piti 3v ja taas sama. Sähköt renkkaa ovien lukot, ilmastoinnin sekoilu, mittarivalaistus. Seuraavaksi konepelti ylös vesipumppu, laturi, ohj. tehostin vuotaa, wepasto rikki, polttoaineen syötön vikoja.
- köf
Mäkin joskus omistin motskun ja tuttua hommaa oli tää ainainen korjaus ja auton lahoaminen..
mut vaihdoin auton toiseen merkkiin ja nyt mun vanha motsku tekee harmaita hiuksia jollekin..
ja nyt mä nauran motskujen omistajille.........
hahhhaaaaaaaaaa.... - köf
Mä olen työtön runkkari lahesta älkää välittäkö mun kommenteista.
- köf
Muitakin köffejä palstalla..tervetuloa vaan seuraan..
hahhhaaaaaaaaaa - köf
omistan edelleen monskun josta luovun vain uuden mallin myötä!!!!!
- köf
Juuu..ei siitä kantsi luopua, kun on niin paljon rahhaa siihen laittanut...kaimani hyvä
hihhhiiiiiiiii - köf
auto on aina iso menoerä mut mun monsku kun pellaa kuin sveitsiläinen huippukello niin sepä kompensoi sitä rahhan menoa!!!
- Piedro10001
Mulla ois 02 tdci mondeon ruiskutuspumppu ylimääräisenä jos joku tarvii... Voisin luopua siitä kolmella sadalla...
- Kokeilkaa tätä
Sammahteleville Mondeoille: akku irti, käytä moottoritilan johtosarjasta joka liitin irti,
putsaa ja laita suojarasvaa, takas kiinni. Sama pätee myös muihin ylistettyihin merkkeihin joissa palaa esim. moottorin merkkivalo liki jatkuvasti - MONde
Wanha ketju, mutta kirjoitan nyt että joku saman ongelman kanssa kamppaileva säästyisi harmailta hiuksilta etsiessä vikaa sammuilevasta Mondeosta.
Itsellä -01 2.0TDDI koneella oleva Mondeo alkoi sammumaan muutaman kilometrin ajon jälkeen. Puoli tuntia odottelua ja toimii taas seuraavat -5 km.
Syyksi paljastui polttoaineen siirtopumppu joka putoaa pois pelistä lämmettyään.
Nyt on huolto varattu valtuutettuun merkkihuoltoon jossa vaihtavat pumpun. Itse pumppu 216€ sekä asennustyö 90€. - BillyJoe
Minulla työsuhdeautona Ford Focus, joka sammuili aina kiihdytyksessä. Syynä tukkeessa ollut suodatin. Toivottavasti auttaa jotakuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34286521 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692328- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91371- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207