auttakaa mua

erikokoiset rinnat

En halua tän takia soittaa neuvolaan mutta silti huolestuttaa.
Jos muilla vaikka ois samanlaine ongelma ollu joskus.
Eli jotenki huomaamatta oon alkanu imettää toista rintaa enemmän,
joten toine on jääny vähemmälle.
Näin ollen toisesta rinnasta tulee vain vähän maitoa ja toisesta hurjasti.
siis tämä mistä tulee hurjasti maitoa niin imetän monesti 6 kertaa peräkkäin ennen kuin "suihkut" loppuu.
ja toisesta imetän vain ehkä 2 kertaa päivässä.
pelkään että toine rinta lopettaa kokonaan maidon tuoton ja toisesta rinnasta ei sitten riitä tarpeeksi.
jos yritän syöttää vauvaa tyhjästä rinnasta nii vauva hermostuu. ja itteäni sattuu toiseen rintaan kun se on aina täys..

4

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wefdbgds

      Mulla kans on toinen rinta suurempi ja siitä tulee enemmän maitoa (suihkulla). Mutta yritin silti aina muistaa imettää vuoron perään molemmista rinnoista. Isompi rinta kyllä aikaa myöten "oppii" täyttymään rauhallisemmin, kun imetät siitä yhtä paljon kuin toisestakin. Loppuvaiheessa tosin imetin vain tästä isommasta rinnasta ja toinen rinta sopeutui tilanteeseen hyvin :) Nyt takana on 2 päivää imetyksenlopettamisesta ja isompi rinta hieman pakkaa, mutta näyttäisivät olevan taas suunnilleen samakokoisetkin :)

    • Imetä..

      tasaisesti vuorotellen molemmista rinnoista niin maidon tulo tasaantuu. Kirjoita vaikka paperille ylös, kummasta olet imettänyt jos et muuten muista. Jos toinen rinta pakkaa kauhean täyteen niin käytä maidonkerääjää, enimmät maidot valuu itsekseen pois ja helpottaa kiristyksen tunnetta ja suihkuamista.

    • emmuska10

      Minulla oli ihan sama homma, sinnikkäästi vaan vuorottelin niin on riittäny maito myös "vähemmän tuottavasta" rinnasta jo 11kk.

    • Niin mullakin

      Mun imetyksistä on jo tosin vuosia, mutta kerron silti. Mullakin rinnat on aina olleet eri kokoiset, ja maitoakin tuli toisesta enemmän. Ja sitten kun tuntui olevan helpompaa pitää vauvaa toisinpäin sylissä, eli pidellä vasemmalla puolella, oikealle en osannut niin hyvin asetella rinnalle. Nänninpäät olivat myös erilaiset, toisesta vauvan oli helpompi ottaa kiinni. Sain ihan saman neuvon, että vuorotella rintoja, ja usein tein niin, että aina toisesta aloitin, toiselta puolen jatkoin, ja sitten lopuksi aina vielä loppuimut siitä pienemmästä rinnasta. Kyllä ajan kanssa tilanne tasoittui. Kokoero jäi, mutta viis siitä. Pääasia, että vauvat saivat ruokansa. Ei kannata ainakaan isompaa tai tuottavampaa rintaa alkaa suosia, siitä se puoliero vaan pahenee. jos täytyy lypsää, vaan niin vähän että paine helpottuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      200
      2214
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      293
      1731
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      146
      1413
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      85
      1287
    5. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1157
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1136
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1062
    8. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      31
      1059
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1019
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      904
    Aihe