kasvinsuojelukurssien hinnat

suuri ero

Suuri ero kahden rinnakkaisen keskuksen järjestämillä päivän kasvinsuojelukursseilla. Toisessa 70 e ja toisessa 40 e. Mikähän tässä voisi olla selitys ?

8

730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hattuvakio

      eli hatusta tempaistu ne hinnat. Mene sinne halvemmalle kurssille, jos matka ei ole älyttömän pitkä. Itse olen käynnyt halvemmilla kursseilla sopivan matkan päässä ja jos saa parikin kaveria kimppaan mukaan, niin ei matkakulutkaan ole kohtuuttomia.

    • homma on

      maatalousmafian pakkorahastusta.

    • missähänpäin

      missähän näistä kursseista saa tietoa missä on ja milloin

      • >>>>>

    • Ruiskuttaja Elmeri

      Olin tossa parisen viikkoa sitten tälläisellä kasvinsuojeluruiskuttajakäyttäjä kurssilla, maksoi 60€, olihan siellä asiaa, mutta hieman jäi ihmetyttämään tämä kurssiohjelma ja sisältö.
      Nimittäin kasvinsuojeluaineitahan käytetään muutenkin tiloilla viljelyssä, kuin ruiskuttamalla traktorinperässä olevalla ruiskulla. Puimuriruiskut jätettiin tyystin käsittelemättä, ei sanaakaan käytöstä, eikä niiden testauksista. Toinen aihe, mistä ei juuri mainittu mitään, oli kylvösiemenen peittaus, siitä vain sen verran, että yhdessä taulukossa taisi olla mainittuna peittausaineita.
      Reppuruiskut jätettiin tyystin käsittelemättä, omenapuiden ruiskutukseen tarkoitettuja traktorin perässä olevia puhaltimia nähtiin sentään tanskalaisissa kuvissa, muuten niitäkään ei käsitelty mitenkään ja osa kurssilaisista ei taitanut edes huomata niitä koneita niistä kuvista.
      Onhan minulla/kin taas tutkinnot kunnossa ja direktiivit täyttyy, eikä sanktioita tule tarkastuksissa siltä osin, mutta onko tämäkään nyt oikein kohdallaan.

    • eroja on

      Kolme kertaa kursseilla käyneenä voin todeta yhden niistä olleen hyvä ja asiallinen. Molempia sekä tekniikkaa että aineita käytiin läpi ihan sopivasti. Kaksi muuta kurssia ovat olleet lähinnä pakkopullaa.

      • Ruiskuttaja Elmeri

        On todella eroja! Olen myös ollut useammalla tässä vuosien aikana, siis kaikki mahdolliset, mitä on koko tämän EU-hööpötyksen aikana pitänyt käydä. Ensimmäinen kasvinsuojeluaineita ja ruiskutuksia käsittelevä kurssi, jossa olin, oli aivan pohjanoteeraus. Kurssilla järjestettiin jonkinlainen koekin, jonka kaikki läpäisivät (todistuksetkin oli kirjoitettu jo edellisenä iltana valmiiksi..), lähes kaikki materiaali oli vanhentunutta mitä siellä jaettiin, josta jo kritisoimme kurssipaikalla. Koko kurssista jäi mieleen, että sellainen oli järjestetty vain rahan keräämiseksi maaseutukeskukselle ja samalla saatiin siivotuksi vanhat esitteet ja kirjaset, mistä sitten olivatkin siivottu roskiin menevinä, samalla tuli isännille tuo kurssin todistus mahdollisia tarkastuksia varten.
        Pari kurssia on ollut suhteellisen asiallista, on jopa ollut jotain opetustakin ja paikalla on ollut muutamia edustajia kasvinsuojeluaineita markkinoivista firmoista hyvinkin asiallisien oppien kanssa.
        Paljon on kuitenkin ollut puutteita, kun on otettava huomioon, että ollaan kuitenkin tärkeän asian kanssa tekemisissä ja siitä kurssista joutuu maksamaan. Ei riitä, että näkee tuttuja kavereita ja soppaan tulee sattumia, jotain muutakin pitäisi olla päivän antina, kuin kuitti verotukseen ja todistus mappiin odotamaan tarkastajia.

        Vertailun vuoksi olen ollut tulityökurssilla, joissa käydään läpi varsin huolellisestikin asioita, näytetään videoita ja pihalla pääsee (joutuu) kokeilemaan käytännössä sammutukseen liittyviä asioita ym.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2816
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      100
      2114
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      146
      908
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe