Suunnitelmissa on hankkia uusi Passat tai Golf variant mallina. Ajo on pääasiassa pääkaupunkiseudulla pyörimistä ja lasten kuljettamista harrastuksiin. Muutaman kerran vuodessa vähän pidempi matka. Riittääkö golf takatilojensa puolesta vai kannattaako suosiolla siirtyä Passatiin? Hintaeroa noille tulee aika paljon. Onko golfin ominaisuudeksi mainittu rengasmelu haitta kehäteillä ajellessa? Avensis olisi muuten potentiaalinen, mutta multidrive ja ohjattavuus ei sytytä.
Passat vai Golf ?
6
6491
Vastaukset
- -A-
Ei Avensis ole tämänhetken VW autoille vakavastiotettava kilpailija. Koeajoin itse Avensiksen ja uuden Passatin ja jäkikäteen tuli sellainen ajatus, että jos Avensis olisi esitelty vuonna 2005 ja nyt olisi vuosi 2006, niin se olisi varteenotettava auto, mutta vuosi on 2011 ja kehitys kulkenut sen mukaan.
- omia suosikkeja.
Vuoden 2009 puolella oli AutoBildissä vertailu Golfin eri versoista, 2,0 TDI, eli vanha diesel...
Mallit oli Golf, Golf plus, Variantti, Touran, Caddy life ja Tiguan. Idea: Mikä sopivin perheelle.
Itse ainakin olen sitä mieltä, että itselle variant on väärä... Mutta jos olis perheellinen ja kysyjän tilannetta ajattelis, niin jos on passatinkin hintaa huomioiden yli 30 000e rahaa ja baihtoehto Golf Variant tai passat, niin päätyisin kyllä isompaan tarpeeseen sitten Plus, Touran tai Caddy Life vaihtoehtoihin.
Ne riittävät tilat on tuossa joukossa. Hintaa on Plus mallin 27000 - Caddy ja Touran n. 350000 ja edullisia vaihtoehtoja saa vaihto- ja esittelyautoina.
Ihmettelen kyllä miksi tuota Varianttia tehdään.- Golfswagen
VW jätti muutama vuosi sitten Golf Variantin pois ohjelmastaan kuvitellen Golf Plussan ja Touranin paikkaavan aukon. Ei paikannut – VW-väki vaatimalla vaati Golf Variantin takaisin.
Golf Variantia on myyty Euroopan ulkopuolella Jetta Wagonina. Ulkomitat periytyvät Jettasta (jonka ns. pohjalevy on yhteinen Golfin kanssa – sama akseliväli, samat raideleveydet). Uusin Jetta (vm. 2011) saattaa olla hieman eriytynyt uusimmasta Golfista; en ole tarkistanut asiaa.
Itse ostin uuden Golf Variantin syksyllä 2008. Mikään muu VW ei ollut sille vaihtoehto (Passat putosi leikistä hintansa takia).
Škoda Octavia Combi olisi saattanut minulle hyvinkin kelvata, jos siihen olisi sillä hetkellä saanut mieleiseni moottori/vaihteisto-paketin (1.4 TSI 118 kW / DSG7). Vaan kun ei saanut.
Olen erittäin tyytyväinen Golf Variantiini enkä ole kaivannut yhtään isompaa farkkua. Isompi koko ei ole aina ja joka paikassa myönteinen asia. Pysäköintiluolat, autokatosten pilttuut, markettien parkkipaikat jne. eivät suosi suurikokoisia rohjakkeita.
Pitää myös muistaa, että nyky-Golf on aivan eri kokoluokan auto kuin Golfin ensimmäinen sukupolvi 1970-luvulta! Tämänhetkinen Polokin on ajanut kooltaan reilusti siitä ohi. - Volkkaristiko?
Golfswagen kirjoitti:
VW jätti muutama vuosi sitten Golf Variantin pois ohjelmastaan kuvitellen Golf Plussan ja Touranin paikkaavan aukon. Ei paikannut – VW-väki vaatimalla vaati Golf Variantin takaisin.
Golf Variantia on myyty Euroopan ulkopuolella Jetta Wagonina. Ulkomitat periytyvät Jettasta (jonka ns. pohjalevy on yhteinen Golfin kanssa – sama akseliväli, samat raideleveydet). Uusin Jetta (vm. 2011) saattaa olla hieman eriytynyt uusimmasta Golfista; en ole tarkistanut asiaa.
Itse ostin uuden Golf Variantin syksyllä 2008. Mikään muu VW ei ollut sille vaihtoehto (Passat putosi leikistä hintansa takia).
Škoda Octavia Combi olisi saattanut minulle hyvinkin kelvata, jos siihen olisi sillä hetkellä saanut mieleiseni moottori/vaihteisto-paketin (1.4 TSI 118 kW / DSG7). Vaan kun ei saanut.
Olen erittäin tyytyväinen Golf Variantiini enkä ole kaivannut yhtään isompaa farkkua. Isompi koko ei ole aina ja joka paikassa myönteinen asia. Pysäköintiluolat, autokatosten pilttuut, markettien parkkipaikat jne. eivät suosi suurikokoisia rohjakkeita.
Pitää myös muistaa, että nyky-Golf on aivan eri kokoluokan auto kuin Golfin ensimmäinen sukupolvi 1970-luvulta! Tämänhetkinen Polokin on ajanut kooltaan reilusti siitä ohi.Muistampa mieleenpainuvan keskustelun yhden automyyjän kanssa... tosin ei VAG liikkeessä, mutta kuitenkin.
Kun tuli nämä autonhintaan vaikuttavat päästömääritykset, niin osa porukasta osti dieselin, että se olis edullinen. Hetken hohteesta, pian nähdään vaihtoautohalleissa vähän ajettuja dieseleitä, kun se ei sit ole edullisempi....
Mutta sama tuossa Farmari ja HB vertailussa, että otetaan se farkku hetken miettimisessä, vaikka se HB riittäs. Tai otetaan Golf, vaikka se polokin riittäisi. Niissä o samat moottorit ja se pienempi toimii. Aina se isompi vaihtoehto maksaa kuitenkin tuhansia enemmän kuin se pienempi.
Eikä sekää oo selitys, että Farkusta saa enemmän vaihdossa, kun se alkuhintakin on kovempi, ja kuitenki moni ostaa auton lainalla, eli se hyöty meni tunti sitten korkoihin.
Ja onko sen auton pakko olla aivan uusi. Vain osa vammaisista saa autoon autoveron huojennusta ja se edellyttää uuden auton ostoa, tosin myös auton pitämistä 2-3 vuotta.
Joku 2008- mallin auto maksaa jo useita tuhansia euroja vähemmän, isomman mallinkin saa jo edullisemmin kuin uuden pienemmän. Mutta jos on 30 000e käteistä tiedossa ilman korkoa, niin silloin voi ostaa mitä vaan, jos on vielä tuon summan yli rahaa, ettei se auto syö elinmahdollisuutta muutoin.
- samat ongelmat
itse olen ihan samaa asiaa pyöritellyt!
Golf variant on aavistuksen liian pieni, takapenkki jalkatilat sekä leveys.
Lapset potkii penkkiä kun edessä ajaa 185 cm kuljettaja.
Aikuinen ei istu aikuisen takana oikeen hyvin, tosin sitä tarvetta harvemmin.
Samoin Golf on hieman kapeampi, edessäkin aika tiivis tunnelma talvitakit päällä
Passat selkeästi isompi joka suuntaan, jopa aavistuksen liian iso!
Takapenkillä istuu jo aikuinen todella mielellään.
Takakontti on Passatissa on erittäin suuri, harvoin edes tarvii koko tilaa...
Lisäksi, varsinkin uusi Passat on laadukkaampi ja hiljaisempi
mutta on kyllä hintaakin paljon enemmän! 10te voi olla hintaeroa!
eli, hinnan takia Golf,
tilojen vuoksi Passat laatuvaikutelma....
eli......?? - Kolopallisti
Perusmallien hintaero merkitsee sitä, että saat Passatin hinnalla Golfin tehokkaammalla koneella ja vielä hyvän lisävarustuksen päälle.
Minulle Golf Variantin (edellinen, V-sukupolvi) tilat ovat riittäneet mainiosti. Tämän päivän Golf Variant vetää kooltaan ja tiloiltaan hyvin vertoja muutaman mallisukupolven takaisille Passateille. Golf Variant on pikkuauto vain luutuneissa mielikuvissa, todellisuudessa se on hyvää keskikokoa.
Työmatkaa minulla on pk-seudun runkoväylillä parikymmentä km (mukana molempia kehäteitä). Rengasmelusta ei ole ollut ongelmaksi saakka. Kesärenkailla havaittavampi ja riippuu oleellisesti tien pinnan laadusta. Moottorimelun vaimennus onkin sitten kiitettävää luokkaa.
Passatin hinta/laatu-suhdetta mitenkään aliarvioimatta: Golfilla pari vuotta ajaneena valintani noista kahdesta olisi edelleen Golf!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844333Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan313222- 1712601
- 142026
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281492Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131160- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13872