Hyväksyykö kirkon kirjoittajat

Teppo & Matti

Päivi Räsäsen homoseksuaalien ihmisarvoa loukkaavat puheet? En ole täällä havainnut heidän suoria kommenttejaan asiassa. Vai meneekö tuo teidän mielestä tuohon piikkiin nimeltä "Moniarvoinen kirkko"?

67

992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päivi Räsäsellä on oikeus mielipiteisiinsä. Ja niistä nyt sitten jopa palkittiin. Meidän kirjoittajien joukossa mielipiteet jakautuvat, kuten muunkin seurakunnan kesken.

Ei kukaan vastaajista homoseksuaalien ihmisarvoa kyseenalaista. Seksuaalisen suuntautumisensa toteuttaminen on sitten eri asia. Itse sallin heille aivan normaalin elämän ja toivon heille samanlaista kohtelua, kuin muillekin ihmisille. Siitä eivät kaikki lukijat ole pitäneet, joten pyrin olemaan maltillinen kommenteissani. Mutta yhtä lailla kuin minä sanon näin, Päivi Räsänen saa sanoa toisin.

Ihmisarvo pitäisi olla jokaisen ihmisen itsestäänselvä oikeus. Näin ei kuitenkaan aina ole.

pappi Sonja

• On eri asia tunnustaa, että Päivillä on oikeus puheisiinsa kuin hyväksyä niiden puheiden sisältö.

Kun Sonja sanoo, ettei kukaan vastaajista homoseksuaalien ihmisarvoa kyseenalaista, niin suhteessa aloittajan kysymykseen ainoa tulkinta, jonka osaan tuosta tehdä on, että ainakaan Sonja ei hyväksy homoseksuaalien ihmisarvoa loukkaavia puheita, joita Päivi on esittänyt.

• pertsa2010

Papin tehtävänä on kertoa laumalleen , mikä on syntiä ,mistä tehdä parannusta ja saarnata puhdasta evankeliumia Raamatun plus pappisvalansa mukaisesti siitä riippumatta pitääkö siitä joku vai ei.

Eikö totta????

• Kristitty kuulolla

"Siitä eivät kaikki lukijat ole pitäneet, joten pyrin olemaan maltillinen kommenteissani."

Toit hyvin esille tässä virkkeessäsi sen mistä johtuu kirkon nykyinen kriisi: halutaan olla kaikille mieliksi. Tämän seurauksena niin konservatiivit kuin uudistusmielisetkin eroavat kirkosta. Jatkakaa samaan tyyliin ja väki vähenee edelleen. Kaikille mieliksi Kaarlo Kalliala on tästä hyvä esimerkki.

Onneksi kirkossa on niitäkin pappeja jotka sanovat mielipiteensä suoraan kiertelemättä ja rehellisesti vaikka joutuvatkin fundisten mustalle listalle.

• Syvänmerensukeltaja

suoraselkäisesti mielipiteitteisi takana? Eikö moniääninen kirkko kestäkkään sitä?

Ihmisarvoon kuuluu kyllä myös se, että pystyy elämään rakkauselämänsä hyvin seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Aika järkyttävää on tuollaisten räsäsköjen puuttuminen toisten ihmisten väliseen rakkauselämään. Pitääs vaan turpansa kiinni!

• voi näitä
        Kristitty kuulolla kirjoitti:

"Siitä eivät kaikki lukijat ole pitäneet, joten pyrin olemaan maltillinen kommenteissani."

Toit hyvin esille tässä virkkeessäsi sen mistä johtuu kirkon nykyinen kriisi: halutaan olla kaikille mieliksi. Tämän seurauksena niin konservatiivit kuin uudistusmielisetkin eroavat kirkosta. Jatkakaa samaan tyyliin ja väki vähenee edelleen. Kaikille mieliksi Kaarlo Kalliala on tästä hyvä esimerkki.

Onneksi kirkossa on niitäkin pappeja jotka sanovat mielipiteensä suoraan kiertelemättä ja rehellisesti vaikka joutuvatkin fundisten mustalle listalle.

No entäs jos se konservatiivisempi pappi sanoo mielipiteensä suoraan ja kiertelemättä ja rehellisesti. Silloinko se ei sitten olekaan hyvä asia. Eli rehellisyys, suoruus ja kiertelemättömyys on hyvä asia vain silloin, kun on samaa mieltä kuin sinä.

• pertsa2010 kirjoitti:

Papin tehtävänä on kertoa laumalleen , mikä on syntiä ,mistä tehdä parannusta ja saarnata puhdasta evankeliumia Raamatun plus pappisvalansa mukaisesti siitä riippumatta pitääkö siitä joku vai ei.

Eikö totta????

sitten mitä evankeliumia pitäisi julistaa kun niitä on Raamatussa neljä kappaletta ja kaikkien sisältö on vähän erilainen.

• pertsa2010
        Zelig kirjoitti:

sitten mitä evankeliumia pitäisi julistaa kun niitä on Raamatussa neljä kappaletta ja kaikkien sisältö on vähän erilainen.

Missä kohden ne eroavat oleellisesti toisistaan - sitä en tiedä.
        Oletko lukenut mitä Jeesus sanoo seuraajistaan - ja minä ilmoitan itseni hänelle.Jos alkaa usko jostain
        syystä "horjahdella" niin muistan aina , nuo täsmälleen ottaen kolme kertaa kolmessakymmenessä vuodessa,
        kun hän on minulle selkeästi ilmoittanut itsensä.Kaksi kertaa ikäänkuin kuultavalla äänellä kerran muutoin.

En takerru siis kovin pilkuntarkasti epäoleellisuuksiin , mutta mitähän eroavaisuuksia mahdat tarkoittaa??

• pertsa2010 kirjoitti:

Missä kohden ne eroavat oleellisesti toisistaan - sitä en tiedä.
        Oletko lukenut mitä Jeesus sanoo seuraajistaan - ja minä ilmoitan itseni hänelle.Jos alkaa usko jostain
        syystä "horjahdella" niin muistan aina , nuo täsmälleen ottaen kolme kertaa kolmessakymmenessä vuodessa,
        kun hän on minulle selkeästi ilmoittanut itsensä.Kaksi kertaa ikäänkuin kuultavalla äänellä kerran muutoin.

En takerru siis kovin pilkuntarkasti epäoleellisuuksiin , mutta mitähän eroavaisuuksia mahdat tarkoittaa??

Jumaluus, neitseestäsyntyminen, ylösnousemus?"

Markus ja Johannes antavat näistä ihan erilaisen kuvan.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9615499

• pertsa2010 kirjoitti:

Eikö totta????

Sen, minkä tässä asiassa koen papin tehtäväksi, on julistaa lähimmäisenrakkautta. A10097 osui oikeaan siinä, että itse en voi allekirjoittaa Päivi Räsäsen kommentteja. Ja palkintohan myönnettiin siitä, että hänen sanomisensa pakottivat ihmiset pohtimaan suhtautumistaan moniin suuriin kysymyksiin. Ei siitä, mitä hän sanoi.

Pappina minun tehtäväni on julistaa Jumalan rakkautta ja Jeesuksen sovitustyötä. Nämä ovat lahjaksi annettu jokaiselle ihmiselle riippumatta hänen seksuaalisesta suuntautumisestaan. Vihalla tai tuomitsemalla me emme saa aikaan mitään hyvää.

pappi Sonja

• Tämä kommentti ei ole suunnattu Sonjalle, vaikka hänen tekstistään tuon lainauksen nappasinkin, vaan niille jotka tuota kommenttia muualla viljelevät.

>>Seksuaalisen suuntautumisensa toteuttaminen on sitten eri asia.

• Kristitty kuulolla
        voi näitä kirjoitti:

No entäs jos se konservatiivisempi pappi sanoo mielipiteensä suoraan ja kiertelemättä ja rehellisesti. Silloinko se ei sitten olekaan hyvä asia. Eli rehellisyys, suoruus ja kiertelemättömyys on hyvä asia vain silloin, kun on samaa mieltä kuin sinä.

Rehellisyys, suoruus ja kiertelemättömyys on tietysti hyvä asia myös silloin, kun niin toimii konservatiivipappi joka on eri mieltä minun kanssani.

• pertsa2010
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Sen, minkä tässä asiassa koen papin tehtäväksi, on julistaa lähimmäisenrakkautta. A10097 osui oikeaan siinä, että itse en voi allekirjoittaa Päivi Räsäsen kommentteja. Ja palkintohan myönnettiin siitä, että hänen sanomisensa pakottivat ihmiset pohtimaan suhtautumistaan moniin suuriin kysymyksiin. Ei siitä, mitä hän sanoi.

Pappina minun tehtäväni on julistaa Jumalan rakkautta ja Jeesuksen sovitustyötä. Nämä ovat lahjaksi annettu jokaiselle ihmiselle riippumatta hänen seksuaalisesta suuntautumisestaan. Vihalla tai tuomitsemalla me emme saa aikaan mitään hyvää.

pappi Sonja

Sinun tehtäväsi on saarnata ihmisille parannuksen tekoa ja Jumalan rakkautta muodossa :

Syntisi ovat anteeksiannetut , mene äläkä enää syntiä tee!
        Homoseksuaalisuuden toteuttamisen on Jumala itse Raamatussa luokitellut kauhistukseksi ja nyt luterilainen kirkko arkkipiispa Mäkisen suulla toteaa ettei se ole synti lainkaan :

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2010/10/1207371/arkkipiispa-homoseksuaalisuus-ei-ole-minkaanlainen-synti

Arkkipiispa Paarma totesi aikoinaan , että Raamattu suhtautuu yksiselitteisen kielteisesti homoseksuaalisuuteen!

Toinen näistä herroista on väärässä??

Pappina sinun tehtäväsi on näyttää laumallesi tie pelastukseen.
        Omat mielipiteesi sinun täytyy löytää Raamatusta , kuten olet pappisvalassasi luvannut!
        Oletko eri mieltä?

• pertsa2010
        Zelig kirjoitti:

Jumaluus, neitseestäsyntyminen, ylösnousemus?"

Markus ja Johannes antavat näistä ihan erilaisen kuvan.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9615499

En ole vertaillut evankeliumeja keskenään kuten tuot esiin.Olen vain todennut Jeesuksen olemassaolon
        myös roomalaisten historioitsijoiden kautta plus.....jne!

Johanneksen evankeliumi:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

Tuohon ylläolevaan lauseeseen turvaudun aina jos "jokin" alkaa nakertaa uskoani.
        Kaksi kertaa ikäänkuin kuultavalla äänellä Hän puhui minulle ja kerran toisella tavalla

Mikään ei pysty enää horjuttamaan uskoani enkä ole kovin innostunut epäoleellisuuksista.

• pertsa2010
        Phoebus kirjoitti:

Tämä kommentti ei ole suunnattu Sonjalle, vaikka hänen tekstistään tuon lainauksen nappasinkin, vaan niille jotka tuota kommenttia muualla viljelevät.

Jumala on ilmoittanut tahtonsa Raamatussa - minä en ainakaan uskalla mennä muuttamaan Raamatussa
        olevia tekstejä ja käsitteitä vaikka se niinsanotuilta papeilta on onnistunutkin!

• pertsa2010 kirjoitti:

En ole vertaillut evankeliumeja keskenään kuten tuot esiin.Olen vain todennut Jeesuksen olemassaolon
        myös roomalaisten historioitsijoiden kautta plus.....jne!

Johanneksen evankeliumi:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

Tuohon ylläolevaan lauseeseen turvaudun aina jos "jokin" alkaa nakertaa uskoani.
        Kaksi kertaa ikäänkuin kuultavalla äänellä Hän puhui minulle ja kerran toisella tavalla

Mikään ei pysty enää horjuttamaan uskoani enkä ole kovin innostunut epäoleellisuuksista.

et ole kiinnostunut niiden sisällöstä? Mihin sinä turvaat? Johanneksen evankeliumiin. Mitä ne klme muuta sitten sinulle edustavat.

Roomalaisia historioitsijoita paremmat todisteet Jeesuksesta ja hänen historiallisuudestaan saat UT:sta.

• pertsa2010 kirjoitti:

Jumala on ilmoittanut tahtonsa Raamatussa - minä en ainakaan uskalla mennä muuttamaan Raamatussa
        olevia tekstejä ja käsitteitä vaikka se niinsanotuilta papeilta on onnistunutkin!

Sittenhän sinun ei enää tarvitse tehdä muuta, kuin antaa kaikki omaisuutesi pois ja seurata Jeesusta. Ehkä olet jo tehnyt niin?

Vai onko Jeesuksen opetuksissa sittenkin jotain, mitä et elämässäsi viitsi noudattaa? Miksi on niin kauhean paljon tärkeämpää totella vanhan testamentin ja Paavalin sanoja kuin Jeesuksen selvää ohjetta?

Onko sittenkin kyseessä omat mieltymyksesi ja ennakkoluulosi? Mietippä sitä.

• pertsa2010
        Zelig kirjoitti:

et ole kiinnostunut niiden sisällöstä? Mihin sinä turvaat? Johanneksen evankeliumiin. Mitä ne klme muuta sitten sinulle edustavat.

Roomalaisia historioitsijoita paremmat todisteet Jeesuksesta ja hänen historiallisuudestaan saat UT:sta.

Tuo antamasi aihe on mahdottoman laaja , mutta minä pysyn "niissä korteissa" , jotka minulle on annettu.

Luukas ei ollut nähtävästi oikein tyytyväinen siihen mitä evankeliumeihin oli aiemmin kirjoitettu.Siksi hän on tutkinut kaiken alusta alkaen.
        Siksi hän kirjoitti mielestään täydellisemmän evankeliumin.
        Evankeliumeja pitää siis lukea mieluummin yhdessä , mutta Matteus ja Luukas kertovat asioista enemmän kattavasti ja kertovat myös Jeesuksen
        syntymästä sekä siihen liittyvistä asioista.

Luukkaan evankeliumi:
        1:2 sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita,
        1:3 niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
        1:4 että oppisit tuntemaan, kuinka varmat ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu.

Evankeliumit eivät ole toinen toistensa klooneja ,vaan niissä on eroja ja suoranaisia virheitäkin(?),mutta ne ovat hyvinkin selitettävissä
        senaikaisten tiedon leviämistapojenkin pohjalta.

Neitsyen raskaaksitulo mainitaan jo vanhan testamentin puolella vaikka myös Matteus mainitsee asiasta.
        Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel
        *************************************************************************************************************************************************************************
        Markuksen evankeliumi
        1:3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa:'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'"
        Myöskin riivaajat tunnistivat hänet Jumalan pojaksi

1:24 sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."

Markus kuvailee asioita Johannes Kastajasta eteenpäin.
        *************************************************************************************************************************************************************************
        Johanneksen evankeliumi
        Joh. 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut

Johanneksen evankeliumissa on paljon noita "minä olen" lauseita.Mikä sinun mielestäsi on Jumalan Poika ,jonka riivaajatkin tunnistavat?Jeesus myöskin myöntää Kaifaalle olevansa Jumalan Poika.
        Johannes aloittaa myös Kastajasta.

• pertsa2010
        Phoebus kirjoitti:

Sittenhän sinun ei enää tarvitse tehdä muuta, kuin antaa kaikki omaisuutesi pois ja seurata Jeesusta. Ehkä olet jo tehnyt niin?

Vai onko Jeesuksen opetuksissa sittenkin jotain, mitä et elämässäsi viitsi noudattaa? Miksi on niin kauhean paljon tärkeämpää totella vanhan testamentin ja Paavalin sanoja kuin Jeesuksen selvää ohjetta?

Onko sittenkin kyseessä omat mieltymyksesi ja ennakkoluulosi? Mietippä sitä.

Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
        Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
        Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
        **************************************************************************************************************************************************
        Omaisuudesta :
        Varmaan ymmärrät Jeesuksen tarkoituksen - eli mitään ei saa tulla ihmisen ja hänen väliin ikäänkuin
        määräävämmäksi tekijäksi ja ettei taivasten valtakuntaan noin vain mennä , kuin hollitupaan.

Edelleen Jeesus sanoi tulleensa täyttämään lain eikä kumoamaan sitä :

Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Kyllä olen miettinyt noita asioita , ja tiedän ihmiselle olevan helpompaa pomotella muita ,kuin itseään ja
        ymmärtäisin sinun viittaavan tuohon rakkauden lakiin.
        Olen kuitenkin tehnyt valinnan pitää myös kirjoitettu laki etenkin UT:n puolella muuttumattomana , ainakin tämän asian tiimoilta.Homojen ja lesbojen on samaten tehtävä omat valintansa.Haluavatko
        he kuulua kirkkoon , jonka normisto ei heitä hyväksy ja jonka Jumala tuomitsee sen synnin mitä he haluaisivat harjoittaa.He ovat samalla viivalla meidän muitten syntisten kanssa mitä tulee parannuksen
        tekoon ja pelastumiseen.Jos homot lesbot tuntevat Jumalan hyväksyvän heidän "tekemisensä" niin
        voisivat silloin perustaa oman kirkkokunnan ja tiettävästi jenkeissä on jo tehty niin.

En minä uskalla mennä muuttelemaan ikuisia lakeja , piispat ja papit voivat tehdä omalla vastuullaan mitä
        haluavat , mutta nykyään ilman minun rahallista tukeani.
        Papit ja varsinkin "papittaret" tulkitsevat rakkauden lakia "hiukan" tarkoitushakuisesti.Yritä rikkoa jotakin kymmenestä käskystä niin huomaat rikkoneesi myös rakkauden lakia.Jumalan rakastamista on tehdä hänen
        tahtonsa mielihyvin , ja tahtonsa hän ilmoittaa Raamatussa ja on myös kirjoittanut lakinsa jokaisen uudestisyntyneen uskovaisen sydämeen.Siis , jos et rakasta Jumalaa niin pystyt rikkomaan Hänen kirjoitta-
        miaan lakeja aivan suruttomasti.

Laki on kaksiteräinen miekka.

• pertsa2010 kirjoitti:

Tuo antamasi aihe on mahdottoman laaja , mutta minä pysyn "niissä korteissa" , jotka minulle on annettu.

Luukas ei ollut nähtävästi oikein tyytyväinen siihen mitä evankeliumeihin oli aiemmin kirjoitettu.Siksi hän on tutkinut kaiken alusta alkaen.
        Siksi hän kirjoitti mielestään täydellisemmän evankeliumin.
        Evankeliumeja pitää siis lukea mieluummin yhdessä , mutta Matteus ja Luukas kertovat asioista enemmän kattavasti ja kertovat myös Jeesuksen
        syntymästä sekä siihen liittyvistä asioista.

Luukkaan evankeliumi:
        1:2 sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita,
        1:3 niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
        1:4 että oppisit tuntemaan, kuinka varmat ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu.

Evankeliumit eivät ole toinen toistensa klooneja ,vaan niissä on eroja ja suoranaisia virheitäkin(?),mutta ne ovat hyvinkin selitettävissä
        senaikaisten tiedon leviämistapojenkin pohjalta.

Neitsyen raskaaksitulo mainitaan jo vanhan testamentin puolella vaikka myös Matteus mainitsee asiasta.
        Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel
        Markuksen evankeliumi
        1:3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa:'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'"
        Myöskin riivaajat tunnistivat hänet Jumalan pojaksi

1:24 sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."

Markus kuvailee asioita Johannes Kastajasta eteenpäin.
        Johanneksen evankeliumi
        Joh. 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut

Johanneksen evankeliumissa on paljon noita "minä olen" lauseita.Mikä sinun mielestäsi on Jumalan Poika ,jonka riivaajatkin tunnistavat?Jeesus myöskin myöntää Kaifaalle olevansa Jumalan Poika.
        Johannes aloittaa myös Kastajasta.

"Evankeliumit eivät ole toinen toistensa klooneja ,vaan niissä on eroja ja suoranaisia virheitäkin(?),mutta ne ovat hyvinkin selitettävissä
        senaikaisten tiedon leviämistapojenkin pohjalta."

-Nyt menee vaikeaksi. Kirjoitit aiemmin:

"Papin tehtävänä on kertoa laumalleen , mikä on syntiä ,mistä tehdä parannusta ja saarnata puhdasta evankeliumia Raamatun plus pappisvalansa mukaisesti siitä riippumatta pitääkö siitä joku vai ei."

• pertsa2010
        Zelig kirjoitti:

"Evankeliumit eivät ole toinen toistensa klooneja ,vaan niissä on eroja ja suoranaisia virheitäkin(?),mutta ne ovat hyvinkin selitettävissä
        senaikaisten tiedon leviämistapojenkin pohjalta."

-Nyt menee vaikeaksi. Kirjoitit aiemmin:

"Papin tehtävänä on kertoa laumalleen , mikä on syntiä ,mistä tehdä parannusta ja saarnata puhdasta evankeliumia Raamatun plus pappisvalansa mukaisesti siitä riippumatta pitääkö siitä joku vai ei."

Joh. 8:47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta.

• pertsa2010 kirjoitti:

Joh. 8:47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta.

olet suurpiirteinen.

Mooses kuuli Jahven puhuvan hänelle. Oliko hän Jumalasta?

• pertsa2010
        Zelig kirjoitti:

olet suurpiirteinen.

Mooses kuuli Jahven puhuvan hänelle. Oliko hän Jumalasta?

En oikein ymmärrä kysymystä,mutta kyllähän Mooses oli Jumalan mies.

• häirikköuskis
        pertsa2010 kirjoitti:

Eikö totta????

juuri näin Sonja tuossa ylempänä saarnaa laumalleen puhdasta evankeliumia . Pystypeukku hänelle.
        Ehkä sinulla olisi jostain parannuksen tekemistä ??

• pertsa2010
        häirikköuskis kirjoitti:

juuri näin Sonja tuossa ylempänä saarnaa laumalleen puhdasta evankeliumia . Pystypeukku hänelle.
        Ehkä sinulla olisi jostain parannuksen tekemistä ??

Sonja ei porttokirkon edustajana voi antaa virikkeitä parannuksen tekoon!

• Lukemaan vain
        Zelig kirjoitti:

Nelikulmaisesta talosta voidaan ottaa vaikkapa eri valokuvat eri seinistä ja on ainakin useimmiten aika todennäköistä että ne valokuvat näyttävät erilaisilta ja kuitenkin ne kuvaavat samaa taloa.

• pertsa2010
        Lukemaan vain kirjoitti:

Nelikulmaisesta talosta voidaan ottaa vaikkapa eri valokuvat eri seinistä ja on ainakin useimmiten aika todennäköistä että ne valokuvat näyttävät erilaisilta ja kuitenkin ne kuvaavat samaa taloa.

Vertaus oli aika hyvä!
        Jos nuo evankeliumit olisivat sanasta sanaan samanlaisia ilman "epätarkkuuksia" niin ne olisivat
        ehkä hivenen epäuskottavia noissa puitteissa.

• pertsa2010 kirjoitti:

Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
        Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
        Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
        **************************************************************************************************************************************************
        Omaisuudesta :
        Varmaan ymmärrät Jeesuksen tarkoituksen - eli mitään ei saa tulla ihmisen ja hänen väliin ikäänkuin
        määräävämmäksi tekijäksi ja ettei taivasten valtakuntaan noin vain mennä , kuin hollitupaan.

Edelleen Jeesus sanoi tulleensa täyttämään lain eikä kumoamaan sitä :

Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Kyllä olen miettinyt noita asioita , ja tiedän ihmiselle olevan helpompaa pomotella muita ,kuin itseään ja
        ymmärtäisin sinun viittaavan tuohon rakkauden lakiin.
        Olen kuitenkin tehnyt valinnan pitää myös kirjoitettu laki etenkin UT:n puolella muuttumattomana , ainakin tämän asian tiimoilta.Homojen ja lesbojen on samaten tehtävä omat valintansa.Haluavatko
        he kuulua kirkkoon , jonka normisto ei heitä hyväksy ja jonka Jumala tuomitsee sen synnin mitä he haluaisivat harjoittaa.He ovat samalla viivalla meidän muitten syntisten kanssa mitä tulee parannuksen
        tekoon ja pelastumiseen.Jos homot lesbot tuntevat Jumalan hyväksyvän heidän "tekemisensä" niin
        voisivat silloin perustaa oman kirkkokunnan ja tiettävästi jenkeissä on jo tehty niin.

En minä uskalla mennä muuttelemaan ikuisia lakeja , piispat ja papit voivat tehdä omalla vastuullaan mitä
        haluavat , mutta nykyään ilman minun rahallista tukeani.
        Papit ja varsinkin "papittaret" tulkitsevat rakkauden lakia "hiukan" tarkoitushakuisesti.Yritä rikkoa jotakin kymmenestä käskystä niin huomaat rikkoneesi myös rakkauden lakia.Jumalan rakastamista on tehdä hänen
        tahtonsa mielihyvin , ja tahtonsa hän ilmoittaa Raamatussa ja on myös kirjoittanut lakinsa jokaisen uudestisyntyneen uskovaisen sydämeen.Siis , jos et rakasta Jumalaa niin pystyt rikkomaan Hänen kirjoitta-
        miaan lakeja aivan suruttomasti.

Laki on kaksiteräinen miekka.

>>Olen kuitenkin tehnyt valinnan pitää myös kirjoitettu laki etenkin UT:n puolella muuttumattomana , ainakin tämän asian tiimoilta.

• pertsa2010
        Phoebus kirjoitti:

>>Olen kuitenkin tehnyt valinnan pitää myös kirjoitettu laki etenkin UT:n puolella muuttumattomana , ainakin tämän asian tiimoilta.

Rikkaan miehen tapaus oli esimerkki siitä kuinka pääsy Taivasten Valtakuntaan ei ole helppoa,
        mutta jos "ponnistelet" niin saattaa onnistuakin.

Minä otan näin alkajaisiksi noita rusinoita "hiukan".

• Jeesus näki
        pertsa2010 kirjoitti:

Rikkaan miehen tapaus oli esimerkki siitä kuinka pääsy Taivasten Valtakuntaan ei ole helppoa,
        mutta jos "ponnistelet" niin saattaa onnistuakin.

Minä otan näin alkajaisiksi noita rusinoita "hiukan".

rikkaan nuorukaisen sydämen tilan, joka oli kiinni maallisessa omaisuudessa.
        Uskoon tullessa meidän on oltava valmiit luopumaan kaikesta ja seuraamaan
        Jeesusta, mutta se ei tarkoita sitä, että meillä ei saisi olla omaisuuttakin,
        vaan sitä, että meidän sydämemme ei saa olla missään ajallisessa kiinni.

Jeesus sanoo: Joka tahtoo Minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä
        ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon Minua. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä
        vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielulleen vahingon ?

• pertsa2010
        Jeesus näki kirjoitti:

rikkaan nuorukaisen sydämen tilan, joka oli kiinni maallisessa omaisuudessa.
        Uskoon tullessa meidän on oltava valmiit luopumaan kaikesta ja seuraamaan
        Jeesusta, mutta se ei tarkoita sitä, että meillä ei saisi olla omaisuuttakin,
        vaan sitä, että meidän sydämemme ei saa olla missään ajallisessa kiinni.

Jeesus sanoo: Joka tahtoo Minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä
        ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon Minua. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä
        vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielulleen vahingon ?

Asia on myös niin kuin sinä sanoit.Raamatun sisältö on moniulotteinen.
        Omaisuus ja omistaminen on sallittu toisaalla Raamatussa , ja vastasin tuolloin vain minulle esitettyyn
        kysymykseen pelkistetysti.

• pertsa2010 kirjoitti:

Vertaus oli aika hyvä!
        Jos nuo evankeliumit olisivat sanasta sanaan samanlaisia ilman "epätarkkuuksia" niin ne olisivat
        ehkä hivenen epäuskottavia noissa puitteissa.

pidetään pyhänä ja Jumalan Sanana jos siellä on epätarkkuuksia?

• pertsa2010
        Zelig kirjoitti:

pidetään pyhänä ja Jumalan Sanana jos siellä on epätarkkuuksia?

että sinäkin tulet vielä sen tietämään.
        Sinulla on ihan hyvä analysoiva kirjoitustyyli - siksi sanon , että tulet tietämään.

• pertsa2010 kirjoitti:

En oikein ymmärrä kysymystä,mutta kyllähän Mooses oli Jumalan mies.

Jumalan poikaan vai onko se juutalaista retoriikkaa?

• pertsa2010
        Zelig kirjoitti:

Jumalan poikaan vai onko se juutalaista retoriikkaa?

Koeta googlettaa hakusanalla Mooses!

• Toki sen ymmärsin
        pertsa2010 kirjoitti:

Asia on myös niin kuin sinä sanoit.Raamatun sisältö on moniulotteinen.
        Omaisuus ja omistaminen on sallittu toisaalla Raamatussa , ja vastasin tuolloin vain minulle esitettyyn
        kysymykseen pelkistetysti.

pertsa2010, mutta tuo olikin vain lisäyksenä aiheessa olevaan asiaan.

Kirjoitat Jumalan mielenmukaista totuutta !

• pertsa2010
        Toki sen ymmärsin kirjoitti:

pertsa2010, mutta tuo olikin vain lisäyksenä aiheessa olevaan asiaan.

Kirjoitat Jumalan mielenmukaista totuutta !

Pidän totuuden puhujista valehtelijoitakin täällä pyörii , mutta melko suuri osa on vähän ymmällään
        kun papitkin puhuvat kuten ateistit.
        Siksi katson tälläisen kirjoittelun mielekkääksi jos edes jokukin löytäisi polun alkukohdan.

Kuten tiedät, se on Pyhä Henki , joka saa ihmisen synnin tuntoon ja tutkimaan asioita ja kyllä
        Hän on tälläkin foorumilla läsnä.

Minulla se lähti siitä,kun eräänä päivänä mietiskelin , että mitä jos pertsa kuolisit nyt heti , tässä
        katumattomassa , parannusta vaativassa tilassa , ja siitä se lähti etenemään.

• vastarantalainen
        Zelig kirjoitti:

Niiden sisältö on ihan tasan sama. Vaikkakaan ne eivät ole sanatarkasti toistensa kopioita.

• vastarantalainen

pappi Sonja

Se on aivan totta,sinun tehtäväsi on julstaa Jumalan rakkautta ja Jeesuksen sovitustyötä, mutta syntiä ei voi sovittaa edes Jeesus, jos et synneistäsi luovu. "Mene, äläkä enää syntiä tee." Minä EN vihaa enkä tuomitse, jokainen saa minun puolestani elää niin kuin haluaa, mutta jos joku haluaa siunausta synnilleen Jumalan ja (uskovan?) seurakunnan edessä, en halua olla mukana! Mitä hyvää me saamme aikaan toimimalla vastoin Jumalan ohjeita? Jos mennään Vanhaan Testamenttiin ja israelilaisiin:Tuomarien kirja2:1"En milloinkaan riko liittoa, jonka tein teidän kanssanne".Liitto on ja pysyy, vaikka juutalaiset rikkoivat Jumalansa tahdon sen tuhat kertaa, mutta elämä oli ja on sitä mitä se on!Jumalan rakkaus ihmiseen pysyy, mutta jos synnistä ei luovuta, on turha odottaa siunauksia,

• vastarantalainen
        Phoebus kirjoitti:

Tämä kommentti ei ole suunnattu Sonjalle, vaikka hänen tekstistään tuon lainauksen nappasinkin, vaan niille jotka tuota kommenttia muualla viljelevät.

Sinä olet kirkon palstalla, Suomen ev. lut. kirkon oppikirja on Raamattu. Jumala antoi Adamille "sopivan avun", jonka nimi oli Eeva. Sekä uudessa että Vanhassa Testamentissa sama Jumala sanoo homoseksualismin synniksi. Vain tästä on kyse. Miksi he vaativat oikeuksia, jotka eivät ole Jumalan töissä olevien valtuuksissa antaa? Tämä on minun mielipiteeni, en ole kirkon työntekijä, Jumalan työntekijä kylläkin! Minä en vihaa, halveksi enkä sorra, heillä on samat ihmisoikeudet, kuin muillakin syntisillä, mutta jos olisin pappi, avioliittoon en siunaisi. Heidän puolestaan ja kanssaan kylläkin rukoilisin, ihan niinkuin muittenkin, jotka sellaista palvelua haluaisivat.

• vastarantalainen kirjoitti:

Niiden sisältö on ihan tasan sama. Vaikkakaan ne eivät ole sanatarkasti toistensa kopioita.

vertailevampaa otetta. Kokeile vaikka Jeesuksen ristiinnaulitsemistarinoita, niin huomaat eron.
        Eli lue ensin Markuksen versio Jeesuksen viimeisestä päivästä ja vertaa sitä vaikkapa Luukakseen.

• Sehän se syy
        pertsa2010 kirjoitti:

Pidän totuuden puhujista valehtelijoitakin täällä pyörii , mutta melko suuri osa on vähän ymmällään
        kun papitkin puhuvat kuten ateistit.
        Siksi katson tälläisen kirjoittelun mielekkääksi jos edes jokukin löytäisi polun alkukohdan.

Kuten tiedät, se on Pyhä Henki , joka saa ihmisen synnin tuntoon ja tutkimaan asioita ja kyllä
        Hän on tälläkin foorumilla läsnä.

Minulla se lähti siitä,kun eräänä päivänä mietiskelin , että mitä jos pertsa kuolisit nyt heti , tässä
        katumattomassa , parannusta vaativassa tilassa , ja siitä se lähti etenemään.

tulee ollakin: "jos edes jokukin löytäisi polun alkukohdan" !

Harvalla uskovalla on Pyhän Hengen vaikuttamaa hätää sieluista,
        joka on surullista, mutta myöskin ihmeteltävää, mikäli itse on
        tullut ymmärtämään mitä pelastukseen kuuluu ja mitä usko on.

Jokaisen uudestisyntyneen uskovan tulisi olla osaltaan tämän
        yhä vain pimenevän maailman valopilkkuna siellä missä on.

Sinä olet kirkon palstalla, Suomen ev. lut. kirkon oppikirja on Raamattu. Jumala antoi Adamille "sopivan avun", jonka nimi oli Eeva. Sekä uudessa että Vanhassa Testamentissa sama Jumala sanoo homoseksualismin synniksi. Vain tästä on kyse. Miksi he vaativat oikeuksia, jotka eivät ole Jumalan töissä olevien valtuuksissa antaa? Tämä on minun mielipiteeni, en ole kirkon työntekijä, Jumalan työntekijä kylläkin! Minä en vihaa, halveksi enkä sorra, heillä on samat ihmisoikeudet, kuin muillakin syntisillä, mutta jos olisin pappi, avioliittoon en siunaisi. Heidän puolestaan ja kanssaan kylläkin rukoilisin, ihan niinkuin muittenkin, jotka sellaista palvelua haluaisivat.

Mielestäni logiikan kannalta ongelma on ennenkaikkea siinä, että ihmiset jotka etsivät raamatusta oikeutusta homojen syrjimiselle, eivät kuitenkaan noudata samaisen raamatun ohjeita muissa, heille itselleen sopimattomissa, kohdissa.

Sellaisia kohtia voivat olla esimerkiksi vastaan vänkäävän lapsen kivittäminen (vaikka avionrikkojia haluttaisiinkin kivittää) hengettömäksi, köyhien avittaminen noin puolella tuloista (viitanpuolitus), vannomattomuus, toisenposkenkääntäminen, anteeksianto seitsenjakoisilla luvuilla ym.

Jos itse olisin kristinuskoinen, pitäisin Jeesuksen sanoja "Rakastakaa lähimmäistänne" korkeinpana sääntönä ja ylinpänä lakina. Jos muut määräykset ovat sen kanssa ristiriidassa, ne väistyvät! Silloin voisin sallia myös homojen olevan kanssani samanarvoisia.

No, koska en ole kristitty, niin voin sallia muille heidän olemassaolonsa ihan omin luvin. Vänkää, jesh!

• Tavis :))

Ei kirkon ole pakko hyväksyä jokaista puheenvuoroa.
      Olisi siinä aikamoinen duuni, sillä esim. Räsänen on poliitikko, joka puhuu työkseen. Omia ajatuksiaan saa Suomessa esittää, kuten tämäkin palsta osoittaa.

Kummallisesti halutaan kirkon holhousta jokaiselle, vaikka samalla pyristelläänkin vastaan ja etsitään epäjohdonmukaisuuksia Raamatun sanasta.

Räsänen vastatkoon omista puheistaan itse. Näkee sitten vaaleissa olivatko puheet mielen vai ei. Sananselitykseen hän ainakin joutuu vaalityössään!

• nicander

Minä en oikeastaan ymmärrä noussutta kohua millään muula tavalla, kuin että sen vain piti tulla.
      Kuinka yhden ihmisen mielipiteen ilmaisusta voi nousta tuollainen haloo. Ja kuinka kirkkokin voi tehdä asiasta niin valtavan numeron, kun lausuttu mielipide oli itseasiassa vain aivan kirkon menneiden vuosikýmmenien ja -satojen mukainen. Päivi Räsäsnen siis vain lausui ääneen sen, mitä kirkko on kansalle vuosisatoja opettanut. Siis realiteetti kirkon kohdalla on tämä. Ei kai kansa kykene takkiaan kääntämään muutamassa hetkessä, vaikka asia olisi oikeakin. Puhumattakaan, mikäli asia on ristiriitainen.

Ja toinen mitä en ymmärrä, on se, että yleistä keskustelua yleensä pidetään hyvänä. Nyt kun tämä asia aivan ilmiselvästi jossakin vaiheessa oli kuitenkin pakko purkaa ja avata, niin keskustelun avaaja yhtäkkiä vedetäänkin lähes tuomiolle.

Kolmas asia mitä en ymmärrä, on se, että miten voidaan sekoittaa asioita niin totaalisesti, kuin tässä on sekoitettu. Kysehän on kristillisestä avioliitosta.
      Nyt kuitenkin media ja suuri joukko muuten vain mukana huutelevia puhuu homofobiasta ja ties mistä, mikä ei suurimman osan kohdalla mitenkään pidä paikkaansa.

Neljäs asia mitä en ymmärrä, on se, että pitäisikö ihmisten olla epärehellisiä. Olen vielä tähän asti luullut, että rehellisyys on hyve. Rehelliseen mielipiteeseen on myös ymmärtääkseni vielä täysi oikeus. Sitä jopa peräänkuulutetaan hyvin paljon. Miksi se pätisi toisessa asiassa, muttei toisessa.

Päivi Räsäselle nostaisin siis hattua, vaikka olisin hänen kanssaan eri mieltäkin.
      Suoraselkäistä, avointa, rehellistä linjassa pysymistä.

• sitä, että miksi Räsänen ei ole puuttunut katkarapujen syömiseen tai orjien pitoon? Niistä annetaan Raamatussa ihan selkeät ohjeet.

• pertsa2010
        Zelig kirjoitti:

sitä, että miksi Räsänen ei ole puuttunut katkarapujen syömiseen tai orjien pitoon? Niistä annetaan Raamatussa ihan selkeät ohjeet.

Katkaravut sisältyvät vanhaan testamenttiin , mutta orjien pito nykyaikaan.
        Vai miten voidaan selittää noin ehkä tuhatkertaisia palkkaeroja?!!

• Lukija...
        pertsa2010 kirjoitti:

Katkaravut sisältyvät vanhaan testamenttiin , mutta orjien pito nykyaikaan.
        Vai miten voidaan selittää noin ehkä tuhatkertaisia palkkaeroja?!!

Hyvä huomio, mutta kyllä katkaravutkin kuuluvat nykyaikaan. Söin niitä juuri eilen.

• pertsa2010
        Lukija... kirjoitti:

Hyvä huomio, mutta kyllä katkaravutkin kuuluvat nykyaikaan. Söin niitä juuri eilen.

Anteeksi , tekstissäni oli puute - kyllä katkaravut maistuvat!

• arkkipatriarkka

Ev-lut kirkossa hyväksytään kaikki: huora huoratkoon, homo homoilkoot, varas varastelkoot, murhaaja murhatkoon ja raiskaaja raiskatkoon.

Mitään parannusta ei tarvi tehdä, sillä kirjoittaahan suuri Lutherkin, että:

”Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä.”

Ainoa vaatimus pelastukseen on, että maksaa kirkollisveroa Suomen evankelis-luterilaiselle kirkolle.

• pertsa2010

Ainoa vaatimus pelastukseen on, että maksaa kirkollisveroa Suomen evankelis-luterilaiselle kirkolle."

Tuo ylläoleva lause näyttäisi olevan totta nykysuomessa.Ev.lut. kirkko teki pesäeron Kristukseen
        viime kirkolliskokouksen päätöksellä - 78 edustajan voimin - nyt on jo käytännössä mahdollisuus synnin puolesta rukoilemiseen.

Minä lähdin pois tuosta harhaoppisesta laitoksesta ,kun usko tuli minuun hyvin myöhäisellä iällä.
        Näkymätöntä seurakuntaa on sielläkin ja joka puolella , mutta itse en voinut enää tukea Jumalaa
        herjaavaa instituutiota.

• Porttokirkko
        pertsa2010 kirjoitti:

Ainoa vaatimus pelastukseen on, että maksaa kirkollisveroa Suomen evankelis-luterilaiselle kirkolle."

Tuo ylläoleva lause näyttäisi olevan totta nykysuomessa.Ev.lut. kirkko teki pesäeron Kristukseen
        viime kirkolliskokouksen päätöksellä - 78 edustajan voimin - nyt on jo käytännössä mahdollisuus synnin puolesta rukoilemiseen.

Minä lähdin pois tuosta harhaoppisesta laitoksesta ,kun usko tuli minuun hyvin myöhäisellä iällä.
        Näkymätöntä seurakuntaa on sielläkin ja joka puolella , mutta itse en voinut enää tukea Jumalaa
        herjaavaa instituutiota.

Evl.kirkossa on siis ateistipappeja, pedofiilipappeja ja kohta myöskin homopappeja..
        armoa ja rakkautta julistetaan kaikenlaista haureutta ja syntiä myötäillen !

• meno kuin USA:ssa

Päivi Räsäsen palkitseminen on häikäilemätön provokaatio, loukkaus ja häpeä kirkolle.

Kuka ja mikä tää toimittaja on joka palkinnosta päätti?

• pertsa2010

Päivin pitäisi saada kirkolta palkkaa hoitaessaan tehtäviä jotka on uskottu pappien kontolle.
        Kai tiedät miten Raamattu suhtautuu homoseksiin?Papit eivät "tiedä"!

• pertsa2010 kirjoitti:

Päivin pitäisi saada kirkolta palkkaa hoitaessaan tehtäviä jotka on uskottu pappien kontolle.

jos Lakia tulee noudattaa (kuten Jeesus sanoi) niin miten totellaan Lakia jos siitä otetaan vain parhaat palat?

-Kivitystuomiot, kosher-säännöt etc.

• Zelig kirjoitti:

jos Lakia tulee noudattaa (kuten Jeesus sanoi) niin miten totellaan Lakia jos siitä otetaan vain parhaat palat?

-Kivitystuomiot, kosher-säännöt etc.

ei sentään pidä laittaa ihan mitä tahansa. Lain noudattamisen rinnalle Jeesus nosti muita näkökohtia, jotka on elämässä otettava vakavasti. Kivitykseen otti etäisyyttä (Joh 8), kosheriakin kritisoi (Matt 15).

Se, miten uskoa eletään todeksi, löytyy jostakin muualta (Matt 22:34-39).

Seppo L, pappi

• kuunteleva_kirkko kirjoitti:

ei sentään pidä laittaa ihan mitä tahansa. Lain noudattamisen rinnalle Jeesus nosti muita näkökohtia, jotka on elämässä otettava vakavasti. Kivitykseen otti etäisyyttä (Joh 8), kosheriakin kritisoi (Matt 15).

Seppo L, pappi

todella laittaa ihan mitä tahansa, siksi on minusta kummallista, että otat esimerkin Johanneksen evankeliumista ja vielä tuon kohdan!

Jeesus tuskin kritisoi fariseuksia elinaikanaan kovin kiihkeästi. Hänen kohteenaan oli valtaapitävät saddukeukset, jotka olivat korruption ruumiillistuma.

• pertsa2010

Seppo L, pappi

Tuossa allaolevassa Luukkaan evankeliumin kohdassa Jeesus viittaa kymmenen käskyn lakiin , joka täten voidaan katsoa
        voimassaolevaksi myös UT:n puolella.

Luukas 18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"

Vaikka ei jonkun mielestä näin olisikaan , niin , jos rikot kymmenen käskyn lakia olet rikkonut myös rakkauden lakia ,
        jos et usko niin kokeile.

Jumalan rakastaminen tarkoittaa ,että rakastaa hänen tahtonsa tekemistä yli kaiken ja Hän kertoo sen Raamatussa
        suoraan sekä sekä epäsuorastikin monikerroksisesti.Siis , jos rakastat Jumalaa et rakasta hänen käskyjensä rikkomista.
        Siinä oli lähestymistapa rakkauden lain suunnasta kirjoitettuun lakiin päin.

Kuolemanrangaistukset poistuivat Jeesuksen UT:ssa antaman esimerkin mukaan :
        "Mene äläkä enää syntiä tee" , mutta minulle , kuten monille muillekin alkaa syntyä vaikutelma , että
        rakkauden lain perusteella ei enää ole olemassa mitään syntiä joista ihmisten pitäisi tehdä
        parannusta.Piispojen pitäisi ilmeisesti julkaista päivitetty "syntilistansa" , jotta rahvaskin voisi päästä
        taivasten valtakuntaan!

Luterilaisella kirkolla on vakava identiteettiongelma.Kirkon sisällä Leif Nummela on ehdottanut viiden
        piispan asettamista BOIKOTTIIN - heidän kanssaan ei saisi olla missään tekemisissä.
        Kaikesta päättäen luterilaisen kirkon hajoamisprosessi on alkamassa - onkohan se rangaistus syntiä suosi-
        vasta toiminnasta?

Seppo missäköhän kohtaa Päivi Räsänen puhui asioita joita ei löydy Raamatusta???

• häirikköuskis
        pertsa2010 kirjoitti:

lakeineen ei mitenkään sido kristittyjä , sillä emme ole juutalaisia . Lait olivat vain heitä varten . Jeesus on kirkon perustaja , hänen lakinsa on uudessa testamentissa muutamalla sanalla sanottuna , siinä ei ole mitään ihmisryhmää erotettu eikä mitään ihmisen ominaisuutta . Vanha testamentti on historiaa , ja sellaisena kiinnostavaa , mutta julmuudessaan hylättävää.

• pertsa2010
        häirikköuskis kirjoitti:

lakeineen ei mitenkään sido kristittyjä , sillä emme ole juutalaisia . Lait olivat vain heitä varten . Jeesus on kirkon perustaja , hänen lakinsa on uudessa testamentissa muutamalla sanalla sanottuna , siinä ei ole mitään ihmisryhmää erotettu eikä mitään ihmisen ominaisuutta . Vanha testamentti on historiaa , ja sellaisena kiinnostavaa , mutta julmuudessaan hylättävää.

Jeesus tuo uudessa testamentissa esiin ainakin kymmenen käskyn lain , kun hän neuvoo
        rikasta miestä.Siten ainakin kymmenen käskyä on voimassa uudessakin liitossa.

Rakkauden laki korvaa kirjoitetun vanhan testamentin lakikokoelman , mutta yritäs rikkoa kymmenen käskyn lakia niin huomaat rikkoneesi myös rakkauden lakia.Raamatussa sanotaan useinkin
        asiat kahdelta kantilta.Jeesus sanoi ,että laista ei häviä pieninkään piirto.....
        Jos me siis rakastamme Jumalaa yli kaiken niin emme rakasta Hänen käskyjensä rikkomista.

Laki on kirjoitettu nykyisin jokaisen uudestisyntyneen uskovan sydämeen sieltä käsin teemme valinnat , jotka ovat sopusoinnussa Jumalan tahdon kanssa.
        Homoseksuaalisuuden hyysääminen ei tuota sopusointua edusta.

Jokainen Jumalan lapsi kuulee Herransa äänen niinkuin sen vastakkaisen leirin porukka oman herransa.

• vastarantalainen
        Zelig kirjoitti:

todella laittaa ihan mitä tahansa, siksi on minusta kummallista, että otat esimerkin Johanneksen evankeliumista ja vielä tuon kohdan!

Jeesus tuskin kritisoi fariseuksia elinaikanaan kovin kiihkeästi. Hänen kohteenaan oli valtaapitävät saddukeukset, jotka olivat korruption ruumiillistuma.

Vai ei kritisoinut! "Te valkeiksi kalkitut haudat! Itse ette Taivaaseen pääse, ettekä muidenkaan soisi sinne päästä!" Opettivat väärin. Vapaasti muistettuna tuo edellinen.

• vastarantalainen

Seppo L, pappi

Matt 22:34-39 ovat Jeesuksen sanoja ja niihin aina ja joka tilanteessa vedotaan.Mutta asiassa on toinenkin puoli. Jos Jumalan sanaan vedoten hyväksytään ( jopa siunataan) synti, jonka sama rakastava Jumala on synniksi sanonut, niin eikö siitä tule kuolemantuomio? Rakkaus ei aina sano kyllä kyllä , jees jees . ok ok! Joskus se voi vaikka antaa selkään! Minä luulen, että juuri sitä tarkoittavat sanat:"Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa."!

Vai ei kritisoinut! "Te valkeiksi kalkitut haudat! Itse ette Taivaaseen pääse, ettekä muidenkaan soisi sinne päästä!" Opettivat väärin. Vapaasti muistettuna tuo edellinen.

Sinä puhut Raamatun Jeesuksesta, mutta minä puhun historiallisesta Jeesuksesta.
        Sinun Jeesus on kirjallinen hahmo, kun minä etsin sitä millainen Jeesus olisi oikeasti voinut olla.

• Samoin tämä
        vastarantalainen kirjoitti:

Matt 22:34-39 ovat Jeesuksen sanoja ja niihin aina ja joka tilanteessa vedotaan.Mutta asiassa on toinenkin puoli. Jos Jumalan sanaan vedoten hyväksytään ( jopa siunataan) synti, jonka sama rakastava Jumala on synniksi sanonut, niin eikö siitä tule kuolemantuomio? Rakkaus ei aina sano kyllä kyllä , jees jees . ok ok! Joskus se voi vaikka antaa selkään! Minä luulen, että juuri sitä tarkoittavat sanat:"Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa."!

kohta Raamatussa: Jumala kurittaa sitä jota Hän rakastaa.

• Samoin tämä kirjoitti:

kohta Raamatussa: Jumala kurittaa sitä jota Hän rakastaa.

Ihan vaan rakkaudesta. Omaksi parhaaksi.

• Ei nyt sentään !
        Zelig kirjoitti:

Ihan vaan rakkaudesta. Omaksi parhaaksi.

Vaan niinkuin Raamattu sanoo: Jumala kohtelee meitä kuin lapsia. Sillä mikä on se isä, joka ei
        kurita lasta ? Meillä oli ruumiilliset isämme, joita me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin
        olisi alamaiset henkien isälle, että eläisimme ? Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä
        varten, mutta Hän kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi Hänen
        pyhyydestään.

Tämä kohta ei varmaankaan sinulle kerro mitään, mutta uskovina me ymmärrämme sen.

• Ei nyt sentään ! kirjoitti:

Vaan niinkuin Raamattu sanoo: Jumala kohtelee meitä kuin lapsia. Sillä mikä on se isä, joka ei
        kurita lasta ? Meillä oli ruumiilliset isämme, joita me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin
        olisi alamaiset henkien isälle, että eläisimme ? Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä
        varten, mutta Hän kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi Hänen
        pyhyydestään.

Tämä kohta ei varmaankaan sinulle kerro mitään, mutta uskovina me ymmärrämme sen.

Ei kerro. Minusta ruumiillinen kurittaminen ei ole rakastamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2490
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      55
      1796
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      1184
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      299
      1067
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      992
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      903
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      884
    8. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      9
      797
    9. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      111
      775
    10. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      47
      770
    Aihe