Sukuselvitystä pyydettiin tekemään kirjaa varten ja mietin tässä, että mikähän se mun tyttönimeni sitten oikein on? Osaisko joku neuvoa mua? Olen ollut ensimmäiset 8 elinvuottani isäni sukunimellä ja seuraavat 25 vuotta isäpuoleni sukunimellä, kunnes menin naimisiin ja otin mieheni sukunimen. Onko mun tyttönimi nyt se, mikä mulla oli ennen naimisiinmenoa vai se millä kukaan ei mua muista, eikä tiedä, eli mun isäni sukunimi?
Mikä TYTTÖNIMI?
5
6948
Vastaukset
- ensimmäinen sukunimi
sulla oli syntyessäsi. Eli tässä tapauksessa sun isäsi sukunimi.
- wilma60
Minäkin ajattelisin niin että tyttönimi on se ensimmäinen sukunimi joka meillä jokaisella on. Eli sinulla isäsi sukunimi.
Eron jälkeen olen miettinyt nimiasiaa tosi paljon mutta edelleen olen ex:n miehen sukunimellä. Se sukunimi on ollut minulla suurimman osan elämästäni ja kun se on ihan tavallinen nen-loppuinen nimi niin ajattelin että miksi minä sitä menisin vaihtamaan. Osaksi on varmaan laiskuuttakin mukana; en jaksa ruveta vaihtamaan asiapapereita. - .............
Os. eli omaa sukua (eli tyttönimi) on sukututkimuksessa juuri se isäsi sukunimi, jonka olet syntyessäsi saanut.
Sukututkimuksissa voi myös olla näitä esim. Maija Erkintytär Suominen os. Virtanen (ent. Milanov) kun koko perhe muuttanut sukunimensä ja Maija mennyt myöhemmin vielä naimisiin. Voithan sä paperin kulmaan rustata selvennyksen ja sukututkija sitten päättää miten kirjaan raapustaa sinun kohdalle sukupuussa. - éx akka
mulle kävi näin, eli...kun synnyin avioliiton ulkopuolella olin virtanen, äitini sukunimen mukaan, menivät naimisiin ja sain isäni nimen eli korhonsen. Olin korhonen naimisiin menooni asti jolloi muutui mäkiseksi. Erosin ja otin takasi entisen sukunimeni eli korhosen ja korhonen olen edelleen.
- fmrkvdsf
Eikö nyt ole itsestään selvää, että sukuselvitystä tehdessä tarvitaan sen suvun nimi johon kuulutaan. Miten äitisi uusi puoliso muka voisi olla osa sukuselvitystäsi, eihän hän ole sinulle sukua!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2762530Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772433SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis201639- 1201598
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis531518Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj651397- 1341376
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711250Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821059Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli741049