kauppakorkeaan 32sena``?

sittenkin tradenomik

eli onko meitä vanhempana valmistuneita KTM tms? ja mites työnsaanti jos työkokemusta ei ole. luulen että aika heikkoa..

7

684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harkitse tarkkaan

      Työttömiä on ja paljon. Valmistuisit 36-37 vuotiaana ja yli kolmekymppinen on jo vanha.

      • neuvo kultainen

        Ei kannata ellei opiskelusta tykkää. Kauppakorkeasta valmistuneena on vaikea löytää koulutusta vastaavaa työtä olit sitten vanha tai nuori. Oppisopimuksella putkimieheksi niin takaan, että on rahallisesti parempi sijoitus.


    • Oppia ikä kaikki

      Kylläpä täällä ollaan taas negatiivisia!

      Kyllä opiskelu kannattaa (lähestulkoon) aina. Itse valmistuin loppuvuodesta kolmenkympin puolivälissä maisteriksi (en kuitenkaan KTM:ksi), eikä ole kaduttanut yhtään!

      Tällä hetkellä teen ulkomailla määräaikaisia hommia, loppuvuodesta on paluu vanhalle työnantajalle julkiselle puolelle. Mutta uskon löytävänäni koulutustani vastaavaa työtä, kunhan sen aika tulee.

      Fiksut työnantajat kyllä arvostavat ihmisiä, jotka jaksavat aikuisinakin itseään kouluttaa eteenpäin. Ja vaikkei sulla sitä alan kokemusta valmistuttuasi vielä olisikaan, muuta työkokemusta varmaan? Eli olet kyntesi jo näyttänyt työntekijänä yleensä.

      Rohkeasti vaan hakemaan, jos kiinnostaa!

      • vbb

        Koulutus kannattaa ehdottomasti. Vanhempana opiskelu on vain hankalaa vähän rahaa käytettävissä, perhe, jne... Jos tradenomi, niin kandee hakee KTM muuntokoulutukseen. Kyllä työnantaja arvostaa, jos on vuoden pari opiskellut kauppakorkeassa ja voihan siellä tehdä vain KTK tutkinnon (alle kolme vuotta kestää).


    • Älä suotta pelkää

      EI todellakaan ole liian myöhäistä opiskella! VAihtavat monet ammattia ja usein vanhempaa ihmistä arvostetaan kun on jo silloin äliä päässä kuin nuoremmilla. ja ennen kaikkea: PERSOONALLISUUS ratkaisee ja se, kuinka ilmaiset asian työhakemuksessa- sehän kertoo, että olet aina valmis yrittää ja tekee paljon töitä!

    • 15+15

      Tuohan on jo ihan naurettavaa. Minä valmistuin oikeustieteellisestä viisikymppisenä ja ikä on oikeasti ollut este työnsaannille.

    • Työhalut osoitettava

      Vaikka aloittaa opiskelut, kannattaa etsiä esim. osa-aikaista työtä opiskelujen oheen. Lisäopinnoista voi olla hyötyä, mutta vanhempana opiskelijana kannattanee nähdä erityistä vaivaa osoittaakseen, että pystyy soveltamaan oppimaansa tietoa. Koko tutkintoa tuskin kannattaa tehdä yhteen putkeen ilman, että välillä testaa työmarkkina-arvonsa muutoksia. Nostetta saattaa syntyä jo lyhyemmälläkin opiskelulla, ainakin väliaikaisesti.

      Missäköhän työssä ketjun aloittaja on työskennellyt aiemmin? Poikkeaako uusi ala paljon aiemmasta taustasta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe