Kela pitää yllä terveysmenojen kuplaa maksamalla lääkäreille johtajatason palkkaa - kaikille. Jos yksityislääkäreiden palkkioiden kela-osuus poistettaisiin, palkkiot pienenisivät selvästi. Siitä yksinkertaisesta syystä, että ihmiset eivät kykenisi nyt vaadittuja taksoja maksamaan.
Luomalla keinotekoiset, veronmaksajien rahoilla pyörivät markkinat, lääkärit on totutettu täysin ainutlaatuiseen asemaan, verrattuna muihin palkkatyöntekijöihin.
Ajatellaanpa vain tialnnetta, jossa sairaalalääkäri ohjaa illaksi itselleen ja kavereilleen yksityispotilaita saman sairaalan tiloihin..(!) Ei varmasti onnistuisi edes AMerikassa..
Tämä kaikki on pois Kelan rattaisiin alatasolla joutuneilta ym. verotorppareilta, joita Suomessa riittää.
Lääkäreillä johtajanpalkat
3
267
Vastaukset
- yksityislääkäri
Tuskin sillä kela-korvauksen poistolla isoa vaikutusta olisi. Potilaan maksama osuus voisi nousta ehkä jopa jotain 10%.
Ja muutenkin ne lääkärinpalkkiokorvaukset ovat kelan maksamista sairaanhoitoon liittyvistä korvauksista jotain tasoa 0.1%, joten asialla ei ole juuri mitään merkitystä. Toisaalta olen itsekin sitä mieltä, että ihan hyvin voisivat ne poistaa, vähenisi turha ymmärtämättömien ruikutus.- ei helpolla pääse
itse ruvennut lääkäriksi.Jokainen siihen pystyy,kun käyttää koulutukseen ja muuhun 10-15vuotta.
- pelkkä potilas
Vaikka en ole mikään asiantuntija, olen ihmetellyt usein sitä, että luulevatko ihmiset KELA:n maksavan yksityislääkäreille palkkiota. Jos olen oikein kelan sanomat lukenut, niin kela maksaa nimenomaan sille potilaalle jonkun verran korvausta hänen maksamastaan lääkärinpalkkiosta. ja sen lääkärin saaman rahan maksaa juuri se potilas. tätä ei ehkä sitten kaikki tiedä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2355494- 1962797
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss602128Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa201718- 681613
- 1381365
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1081336Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1671319- 871242
Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1091224