Videokameran ostoa suunnittelen

apuuuuuuuVA

Suunnittelen videokameran ostoa, omistan tällä hetkellä Canon EOS 500D järjestelmäkameran, ja ajattelin hankkia sen rinnalle vielä videokameran.

Budjettini olisi noin 500 euroa, hirveän paljon sen yli en viitsi mennä.

Osaisitteko suositella ns. "hyviä" vaihtoehtoja?
Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota videokameraa ostaessa?

11

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuuuuuuuVA

      Ja tosiaankin en hae mitään superlaatusta vekotinta, vaan ihan normaalia videokameraa jolla saa kuvattua kätevästi tilanteissa ilman että katsoja kiinnittää huomiota laatuun.

      • apuuuuuuuVA

        Rajalan verkkokauppaa kun selailin niin Sonyllä näyttää olevan kaksi hyvää vaihtoehtoa:

        http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=44HDRCX115EBCEN
        http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=44HDRCX305CEN

        Toinen on hieman alle 400e ja toinen noin 600e. Mitä eroa kyseisillä kameroilla on hinnan lisäksi? Ovatko vielä hintansa arvoisia vai löytyykö vielä parempaa suunnilleen samalla rahnalla? 600 euroa alkaa olemaan aika maksimi mitä haluan maksaa.


      • qqwq

        niin, varsin hyvää saa Canonin ixus 100 is kamerallakin,
        kunhan tukee sen, eikä yhtään zuumaa hämärässä kun valovoima vähenee,

        sitähän ei enää ole, 300 € luokassa monta ful hd pokkaria joilla saa mukavasti ja kulkevat todella aina mukana.

        en ole Canonin enkä minkään merkin ihailija,
        nyt ekana katsoisinkin Sonyn malleja, ful-HD pokkareissa, niissähän on todella paljon toimintoja.


      • t
        apuuuuuuuVA kirjoitti:

        Rajalan verkkokauppaa kun selailin niin Sonyllä näyttää olevan kaksi hyvää vaihtoehtoa:

        http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=44HDRCX115EBCEN
        http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=44HDRCX305CEN

        Toinen on hieman alle 400e ja toinen noin 600e. Mitä eroa kyseisillä kameroilla on hinnan lisäksi? Ovatko vielä hintansa arvoisia vai löytyykö vielä parempaa suunnilleen samalla rahnalla? 600 euroa alkaa olemaan aika maksimi mitä haluan maksaa.

        ainakin valokuvan koko toisella aivan hyviä, halvimmalla juuri ja juuri riittäviä,
        mutta pitää muistaa, että videokameran valo-kuvat ovat aina parempia vastaavaan pokkariin,
        kiitos laajemman zuumin ja suurempien linssien, on valovoimaa ja voi rajata otosvaiheessa paremmin.

        kai olet hyvämuistinen ja osaat myös käyttää Sonyn ominaisuuksia sieltä valikoista ja alavalikoista,
        sillä käyttöliittymä on englanninkielinen,
        meillä ainakin halutaan suomalainen, niin uutta on videokameran sanasto ja vaikka olisi jo parilla kameralla ennenkin ja vuosia kuvannut,
        aina sanasto pysyy meille vieraana vaikka englanti kyllä hyvin sujuu.

        siksi ostamme Canoneita joissa suomenkielinen valikko-

        myös Samsungissa on suomenkieline, mutta kuvan laatu ei riitä, hinta kyllä olisi usein miellyttävä ja tiedot esitteissä.

        .


    • ff

      yksi hyvä, Canon Legria HF M36
      Rajala myi alta 400 € syksyllä, pari viikkoa,

      muutakin hyvää on, mutta on suomenkielinen valikko parasta, ainakaan minä en pysty omaksumaan ja siten myös käyttämään englanninkielistä, vaikka on jo -80 luvulta videokameroita osteltu noin 5 vuoden välein.

      tuota oppii jokainen käyttämään kunhan hieman on tietoa mitä mikin säätö vaikuttaa,
      eipä ole tänäkään talvena otettu sinertäviä kuvia, hääpukuja, tai taivaan sinistä asfalttia.
      Eikä syksyn iltahämärässä keltaisia hääpukuja, kuten jopa valokuvaajat tekevät.

      k

    • Canon.

      Vaihda se 500D kamerasi 550D kameraan, saat erinomaiset videokuvaus ominaisuudet ja hyvän valokuvauskameran.

    • nuori harrastelija

      olen videoharrastelija. ja kamera on Samsungin, kuvan laatu on todella hyvä omasta mielestäni, mallia en muista mutta linssit ovat Schneider Kreuznach ja H.264 tallennus, suora YouTube lataus, 24x optinen zoom (riittävä minulle, kun en sitä hirveästi käytä) digitaalinen zoom, kääntyvä kahva, kameran omat asetukset ovat aluksi englanniksi, mutta saa suomeksi (minulla on), LCD-näyttö jonka vieressä(siis näyttöosassa) MENU, napit < > ^ v , zoom, ja nauhoitus, itse kameraosassa on CHECK-painike, jolla saa akun varauksen pikaisesti selville, kirkkauden säädin, ja Easy Q, kameran päällä, on sormille pieni kolonen, Zoom,,, takana (kuvaajaan päin) MODE jolla valitaan kuvataanko vai katsotaanko niitä, nauhoitus ja POWER, linssinsuojus kiinteä, pieni nappula mitä liu'uttamalla se aukeaa, ja kamera ilmoittaa jos se on kiinni, jalalle tukevat kiinnitys aukot, akku kestää kuvaamista 3 tuntia,ja kamerassa on sisäinen muisti, ja tukee ainakin 8GB:n muistikortteja (itselläni on) mutta muistaakseni tuki 16 GB vai oliko peräti suurempikin. minun käyttöön juuri sopiva, pääasiassa juhla yms. vapaa-ajan kuvaamisia, ai joo ja kamerassa on sisäänrakennettu hyvin tehokas kaksoismikrofoni.. suosittelen!! hintakaan ei taannoin ollut K-Citymarketissa paha, vain 199!! ja värikin kohdallaan musta/harmaa :)

    • nuori harrastelija

      tarkoitin 34x optinen zoom. olin laittanut vahingossa 24x anteeksi tämä

    • .......

      Jos et halua mitään superkameraa, taskuvideokamera on paras vaihtoehto. Ainoa heikkous on niiden digitaalinen zoomaus, kun se ei oikein kestä sitä kuvan laatua kärsimättä.

      http://www.oncidium24.com/product.php?id_product=8607&

      Tuossa on yksi varteenotettava vaihtoehto, jos vain löydät netistä sillä otettuja videoita, niin yllätyt!

    • Ensimmäinen minulle

      Ensimmäinen kamera ja minulle vaatimukset oli kuvaaminen kortille,mahdollisimman hyvä mikki,ja MPEG4-AVC/H.264 formaatille tallennus.Nämä ei kovin montaa vuotta sitte ollut mahdollisia,esim tuo formaatti

      Olen erittäin tyytyväinen kuluttajaluokan panasonic HDC-SD40 tai 80 kameraan
      80 on parempi zoomi ja ilmeisesti käyttää hieman enemmän pikseleitä tallennuksessa.Eli parempi laatu

      Näissä ei ole Suomenkielisiä valikoita ,eli se on haitta jollekin.

    • CAM-MERA

      JÄRKKÄRILLÄ SAA PARASTA VIDEOTA!
      PRKL!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5953
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3625
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1919
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1408
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe