Windowsin palomuuri menee pois päältä

Maallikkokäyttäjä

Terve tietotekniikkatietäjät!

Hommasin Saunalahdelta nopeamman yhteyden ja kaupanpäälle sain uuden modeemin (valkea, littana ja jossa on sellainen antenni päädyssä ja Elisa lukee päällä). Aloin asentaa sitä ja sainkin sen toimimaan mutta se alkoi kysellä jotain toimialoista, koti, yritys ja julkinen paikka. Valitsin koti kun kotona konettani käytän ja sitten huomasin jossain vaiheessa kun aloin palomuuria tarkistaa, että sehän mokoma ei ole päällä ollenkaan vaan on punaisena.

Eli aina kun koneen sammutan ja käynnistän uudestaan niin palomuuri on pois käytöstä! Apuva! Kaivon vanhan hitaamman modeemini takaisin kaapista ja nyt senkin kanssa on sama juttu. Voihan kääkkä! Onko modeemissa joku oma palomuuri, joka ei tykkään windowsin palomuurista.

Monet kiitokset asiallisista vinkeistä!

Terv: Maallikkokäyttäjä

9

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • julkinen paikka on palomuurin oikea asetus.

      Windowsin ohjeesta:

      Valitse Kotiverkko, kun kyseessä on kotiverkko tai kun tiedät verkon käyttäjät sekä laitteet ja luotat niihin. Kotiverkon tietokoneet voivat kuulua kotiryhmään. Verkon etsiminen on otettu käyttöön kotiverkoille. Sen avulla voit nähdä muut verkon tietokoneet sekä laitteet ja muut verkon käyttäjät näkevät sinun tietokoneesi. Lisätietoja on ohjeaiheessa Mitä on verkon etsiminen?

      Valitse Työpaikan verkko, kun kyseessä on pientoimisto tai muut työpaikkaverkot. Verkon etsiminen, jonka avulla näet muut verkon tietokoneet ja laitteet ja jonka avulla muut verkon käyttäjät näkevät sinun tietokoneesi, on oletusarvon mukaan käytössä, mutta et pysty luomaan kotiryhmää tai liittymään kotiryhmään. Lisätietoja on ohjeaiheessa Mitä on verkon etsiminen?

      Valitse Julkinen verkko, jos verkko on julkisessa sijainnissa (kuten kahvilassa tai lentokentällä). Tämä sijainti on suunniteltu niin, että tietokone ei näy muille lähellä oleville tietokoneille ja tietokonetta on suojattu Internetistä tulevilta haittaohjelmilta. Kotiryhmä ei ole käytettävissä julkisille verkoille, ja verkon löytäminen on poistettu käytöstä. Sinun tulee valita tämä vaihtoehto myös, jos olet yhteydessä suoraan Internetiin käyttämättä reititintä tai jos käytössäsi on mobiililaajakaistayhteys.

      • Maallikkokäyttäjä

        Moi!

        Kiitos vinkistä! Asetin pari tuntia sitten sen verkon julkiseen sijaintiin mutta silti palomuuri oli poissa päältä, kun käynnistin koneen uudestaan. Mikähän lienee vikana? Kone näyttää että julkinen tila on aktiivinen mutta palomuuri ei ole päällä.


      • Minä taas
        Maallikkokäyttäjä kirjoitti:

        Moi!

        Kiitos vinkistä! Asetin pari tuntia sitten sen verkon julkiseen sijaintiin mutta silti palomuuri oli poissa päältä, kun käynnistin koneen uudestaan. Mikähän lienee vikana? Kone näyttää että julkinen tila on aktiivinen mutta palomuuri ei ole päällä.

        että minulla näkyy nyt kotiverkko sekä julkinen verkko valittuina mutta julkinen on aktiivinen. Pitäskö kotiverkko kokonaan poistaa?


      • Maallikkokäyttäjä
        Minä taas kirjoitti:

        että minulla näkyy nyt kotiverkko sekä julkinen verkko valittuina mutta julkinen on aktiivinen. Pitäskö kotiverkko kokonaan poistaa?

        Mulla on F-securessa oma palomuuri ja se todennäköisesti ottaa pois päältä windowsin palomuurin. Sain kuitenkin nyt tuon kotiverkon vaihdettua julkiseen.

        Kiitos vinkeistä!


      • fggfhghfghf
        Maallikkokäyttäjä kirjoitti:

        Mulla on F-securessa oma palomuuri ja se todennäköisesti ottaa pois päältä windowsin palomuurin. Sain kuitenkin nyt tuon kotiverkon vaihdettua julkiseen.

        Kiitos vinkeistä!

        tuonkin olisi voinut heti sanoa, että sinulla on f-secure...

        Mitä tästä taas opittiin...


    • uusi tumpelo

      Minulla sama ongelma ollut nyt 3pv. en saa sitä prkleen palomuuria päälle, aina kun avaan on punaisella. Miten sait sen toimimaan. yllä olevassa ketjussa on sama ohje kuin koneestakin löytyy, mutta en saa sitä näillä eväillä pelaamaan. Se F-secure on mullakin. Laittoivat ostaessa kaikki valmiiksi ,itse en osaa tehdä mitään asetuksia, mutta osaan kukaties poistaa , kun on nyt punasella. HAITTAAKO SE MITÄ kun kerran on se F-SECURE, riittääkö se vai onko sekin pois päältä.TULEEKOkoneeseen pöpöjä kun se muuri on punaisella sillä aikaa kun en ole ehtinyt muuttaa sitä vihreäksi. Tai yön aikana ,MIKSIse nyt yht'äkkiä on alkanut tota tekemään. Se f-secure maksoi n. 70€ ja pitäisi olla voimassa jolukuun loppuun. APUVA....

    • uusi tumpelo

      jatkoa edelliseen.... miksi mokkulan merkkivalo on välillä vihreä. kun aikaisemmin on ollut vain punainen ja sininen valo. NYT kun olen renkannut näitä palomuureja eestaas , niin ilmestyi vihreä volokin vilkkumaan mokkulaan. liittyykö jotenkin sen palomuurin pois oloon vai mikä nyt taas mättää, oman tyhmyyden lisäksi... kuulostaa varmaan tyhmältä mutta kun en tiedä,miten saan sen palomuurin kuntoon....

    • yklö

      Jos koneessa on kaksi palomuuria, niin se toinen saattaa sammuttaa koneen oman palomuurin

    • uusi tumpelo

      OK. Mutta miksi se vasta nyt rupesi temppuilemaan vaikka on ollut joulukuusta asti. sen verran hölmö olen näissä asioissa kun en aiemmin ole ollut tekemisissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      1976
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      249
      1974
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1656
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1481
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1161
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1130
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      978
    8. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      962
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      105
      944
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      896
    Aihe