Varkauteen tarvitaan lisää palveluita!

Aivotaikina

Itse pk-seudulta muuttaneena en tietenkään kuvitellutkaan että pikkukaupungista saisi kaikkea mahdollista materiaa, mutta on alkanut kieltämättä tuntua rasittavalle lähteä esim. vaateostoksille Kuopioon saakka... Onhan tietysti aina nettikauppa mutta ainakaan itse en halua ostaa sikaa säkissä... niin ja pidän shoppailusta ja mielelläni tukisin paikallista yrittäjyyttä ; ) Itse kaipailisin kaupunkiin esim. H&M:ää, Eurokangasta, kunnon lastenvaateliikettä... vaihtoehtoja ravintolaruokailuun...
Miten te muut? Mitä täältä mielestänne puuttuu ja mistä olisitte valmiit maksamaan vaikka vähän extraa ihan vaan sen vuoksi että ko. palvelun saa omasta kotikaupungista?

14

738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eurot jonoon

      ja valitettavasti siihen ei riitä yksi joka olisi kiinnostunut ostamaan. Kutistuva paikkakunta ei valitettavasti ole varmasti ensimmäinen paikka mielessä esim H&M ketjulla.
      Ja siks toisekseen kun ei ole sellaista ostoperinnettä että haluttaisiin ostaa omasta kaupungista, iät ja ajat ihmiset on rampanneet esim. Kuopiossa. Tähän on valitettavan vaikea saada muutosta.
      Ravintola ja kahvilakulttuuria Varkaudessa ei ole, ei vaan käydä kahvilla, kaljalla tai syömässä ulkona..... monella on asenne että on paljon halvempi keitellä sumpit kotona. No niinhän se on mutta eipä sitä viereyttä kylään tule jos niitä palveluja ei käytetä.
      Varkautelaiset voisi tosiaan auttaa paljon omaa kylää kun käyttäisivät eurot omassa kaupungissa!!

      • Varkkila

        ostamisen kulttuurista...Kaikki pitää ostaa jostain isosta ketjusta, että saa poonuksia ja plussia...Erikoisliikkeiden hintoja ei käydä välillä edes tarkistamassa, kun niistä ei saa niitä poonuksia :) Ei siinä silloin erikoisliikkeillä paljon mahdollisuuksia jää.


      • pöönys
        Varkkila kirjoitti:

        ostamisen kulttuurista...Kaikki pitää ostaa jostain isosta ketjusta, että saa poonuksia ja plussia...Erikoisliikkeiden hintoja ei käydä välillä edes tarkistamassa, kun niistä ei saa niitä poonuksia :) Ei siinä silloin erikoisliikkeillä paljon mahdollisuuksia jää.

        ... ja mieluusti maksetaan polttoaineesta vähän ekstraa kun siitä saa bonusta. Eihän se bonus ole kuin ilmaista lainaa kauppaketjulle...
        Olen samaa mieltä Kyösti Kakkosen kanssa että parasta ja halvinta bonusta on halvat hinnat ja jätetään korttipelleily pois. Ei se ilmaista ole näiden jäsenyyksien pyörittäminenkään.


      • Varkkila
        pöönys kirjoitti:

        ... ja mieluusti maksetaan polttoaineesta vähän ekstraa kun siitä saa bonusta. Eihän se bonus ole kuin ilmaista lainaa kauppaketjulle...
        Olen samaa mieltä Kyösti Kakkosen kanssa että parasta ja halvinta bonusta on halvat hinnat ja jätetään korttipelleily pois. Ei se ilmaista ole näiden jäsenyyksien pyörittäminenkään.

        Tästä asiasta väännettiin tarinaa täällä palstalla aiemminkin...Kortti on ihan ok olla olemassa, jos sattuu sillä saamaan jostain tavaran erityisen halvalla sillä kertaa. Kokemus vain on opettanut, että kannattaa käväistä erikoisliikkeissä katsomassa ensin esim. kodin elektroniikan hintoja ja tarjouksia ja laskee sitten mielessään mistä kannattaa tuote ostaa. Monet vain käy ostamassa sen telkkarinsa ja läppärinsä isosta marketista ilman hintavertailua, kun sieltä saa sitten ne pooooonukset :)
        Päivittäistavaroissa, eli pesuaineet ja ruokatavarat on sitten melko sama, mistä ne ostaa. Jos kaikki perheen tuotteet ostaa samasta paikasta, niin tottakai ostoksien keskittäminen silloin kannattaa.
        Olisi todellakin mielenkiintoista nähdä, mitkä olisivat tuotteiden hinnat isoissa marketeissa, jos ei olisi koko pooooonusjärjestelmää.


    • Nyt ollaan vakavissaan palkattu ulkopuolinen kaavoittaja välille Varkausmäki-Warkaudenportti ja eiköhän se tuota hyvää tulosta. Sen jälkeen on helppo myydä sijoittajille paikkaa kauppakeskukselle. Jotta me saadaan mm. H&M niin se vaatii kauppakeskuksen jossa on eseampia liikkeitä. Kyllä 60000 asukkaan keskisavo riittää yhdelle kauppakeskukselle kun vielä ottaa huomioon ohikulkuliikenteen 5 tie ja Helsingistä sekä lännestä Joensuuhun menevät. Siinä sen kauppakeskuksen paikka silloin olisi. Olen kuullut että muitakin vastaavia ketjuja kyllä kiinnostaa jos tilat on edellämainitut.

      • napa=)PIIRI

        ressukka, oletko lukenut uutiset? H&M ja muut isot kauppaketjut ei ole kiinnostuneita alle
        30 tuhannen kaupungeista ja jos ne keskustat on vielä hajallaan.
        Varkautelaisille parhaat ostopaikat löytyvät reilun puolentunnin ajomatkan päästä KUOPIOSTA
        ja tilanne eikun paranee, kun Ikea ja kauppakeskus valmistuvat Kuopion eteläpuolelle.
        Näin ollen Varkauteen ei tule mitään isoja kauppaketjuja, ei nyt, eikä koskaan.
        Yrittäkää pitää siellä olevat kaupat edes elossa ja älkää haaveiko edes mitään uusia
        kauppoja sinne.
        Muuttakaa Varkautelaiset Leppävirralle, siellä asuntojen hinnat jatkavat nousuaan
        ja isoihin kauppakeskuksiin Kuopioon on lyhyt ajomatka.


      • Sisäpiirin tietoa
        napa=)PIIRI kirjoitti:

        ressukka, oletko lukenut uutiset? H&M ja muut isot kauppaketjut ei ole kiinnostuneita alle
        30 tuhannen kaupungeista ja jos ne keskustat on vielä hajallaan.
        Varkautelaisille parhaat ostopaikat löytyvät reilun puolentunnin ajomatkan päästä KUOPIOSTA
        ja tilanne eikun paranee, kun Ikea ja kauppakeskus valmistuvat Kuopion eteläpuolelle.
        Näin ollen Varkauteen ei tule mitään isoja kauppaketjuja, ei nyt, eikä koskaan.
        Yrittäkää pitää siellä olevat kaupat edes elossa ja älkää haaveiko edes mitään uusia
        kauppoja sinne.
        Muuttakaa Varkautelaiset Leppävirralle, siellä asuntojen hinnat jatkavat nousuaan
        ja isoihin kauppakeskuksiin Kuopioon on lyhyt ajomatka.

        H&M on erittäin kiinnostunut tulemaan Varkauteen, kun vain sopiva liikekeskus löytyy ja kun ei sitä vielä ole niin se täytyy rakentaa...


      • Ostovoimaa onko
        Sisäpiirin tietoa kirjoitti:

        H&M on erittäin kiinnostunut tulemaan Varkauteen, kun vain sopiva liikekeskus löytyy ja kun ei sitä vielä ole niin se täytyy rakentaa...

        mutta millois tulee se kauppakeskus? onko muita tulijoita? toivotaan parasta


      • apkp
        Ostovoimaa onko kirjoitti:

        mutta millois tulee se kauppakeskus? onko muita tulijoita? toivotaan parasta

        Onmuuten tilaa voivat ommella toisessa päässä ja toisessa on myymälätilat


      • Älymystö
        napa=)PIIRI kirjoitti:

        ressukka, oletko lukenut uutiset? H&M ja muut isot kauppaketjut ei ole kiinnostuneita alle
        30 tuhannen kaupungeista ja jos ne keskustat on vielä hajallaan.
        Varkautelaisille parhaat ostopaikat löytyvät reilun puolentunnin ajomatkan päästä KUOPIOSTA
        ja tilanne eikun paranee, kun Ikea ja kauppakeskus valmistuvat Kuopion eteläpuolelle.
        Näin ollen Varkauteen ei tule mitään isoja kauppaketjuja, ei nyt, eikä koskaan.
        Yrittäkää pitää siellä olevat kaupat edes elossa ja älkää haaveiko edes mitään uusia
        kauppoja sinne.
        Muuttakaa Varkautelaiset Leppävirralle, siellä asuntojen hinnat jatkavat nousuaan
        ja isoihin kauppakeskuksiin Kuopioon on lyhyt ajomatka.

        Sulle on väärin informoitu. Varkaus on pinta-alataan pieni ja sitä ei katsota siksi vaikka Kangaslampi liittyikin Varkauteen sen oman asukasluvun mukaan. Se mitä tilstokeskus antaa tietoja on jo vuosia huomattu pelkäksi harhaksi. se jakaa alueita tarkoituksella mm. maakuntarajoilla jne. Bisnes miehet ja naiset ovat sen jo hokasseet pelkäksi poliittiseksi flopiksi. Eli puhutaan 60000 asukkaan alueesta joka on tuplasti se 30000 raja ja 2/3 Kuopion asukkaista jotka asuu yhtä laajalla kuin tämä 60000.


      • Varkkila

        Truunon ajatus on hyvä toteutuessaan...Olen vain jälleen kerran epäileväinen, kuka sijoittaa sen alkupääoman siihen kauppakeskukseen. Monet kauppaliikkeet ovat toki halukkaita muuttamaan valmiiseen kauppakeskukseen...vuokralle. Eli omaa pääomaa ei sidota seiniin. Jos kauppa ei kannata, niin lappu luukulle ja toisiin maisemiin.
        Kauppakeskuksen paikkana 5-tien varsi on paras mahdollinen. Ohikulkijat eivät helposti käänny pois päätieltä, jos se keskus ole siinä heti poistumisrampin vieressä. Toivotaan parasta.


      • veronmaksajaaaa
        Varkkila kirjoitti:

        Truunon ajatus on hyvä toteutuessaan...Olen vain jälleen kerran epäileväinen, kuka sijoittaa sen alkupääoman siihen kauppakeskukseen. Monet kauppaliikkeet ovat toki halukkaita muuttamaan valmiiseen kauppakeskukseen...vuokralle. Eli omaa pääomaa ei sidota seiniin. Jos kauppa ei kannata, niin lappu luukulle ja toisiin maisemiin.
        Kauppakeskuksen paikkana 5-tien varsi on paras mahdollinen. Ohikulkijat eivät helposti käänny pois päätieltä, jos se keskus ole siinä heti poistumisrampin vieressä. Toivotaan parasta.

        Varkauden kaupunki ja veronmaksajat..??? teollisuushallia ja oikeustalo jo on niin miksipä ei sitten kauppakeskus?


    • Auto Varkaus

      Joskus tuntuu että varkautelaiset laittavat rahansa autoihin / moottoripyöriin ja sitten haluavat ajaa niillä 83km matkoja !

    • Anonyymi

      munkit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe