Vietnamista tulleet kertokaa

reissuri

Heippa!
Matkamme lähestyy! Olisi kiva kuulla millaisia reissuja tänä vuonna matkanneet olette Vietnamissa tehneet. Mikä oli kivointa ja parasta reissussa. Kirjoitta ihan mitä vaaan, tässä matkakuummeessa kaikki käy.

11

1748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thienthangnguyen

      Olen vietnamilaismies asuva Helsingissä. Joka toinen vuosi olen mennyt Vietnamiin. Menet Helmikuusta – Huhtikuun välisellä ajalla. Etelä-Vietnamissa on kuivakausi. Siellä voit mennä uimarannoille (Phu Quoc, Vung Tau, Phan Giang, Nha Trang) Keksi Vietnamin Lanteessa on vuoristoa ja viidakko jos kiinnostat heimoa ja vuoristo kannatta mennä sinne. Pohjois-Vietnamissa on nyt hiukan kylmä. Ei ole monta vaihtoehtoa kuin jäät kaupunkiin.
      Jos menet kesänä voit mennä ihan mihin tahansa paikkaan. Koko Vietnamissa sää on kuuma. Itse olen Pohjoisesta. Suosikki lomapaikkani Cat Ba (Ha Long Bay). Se on pieni saari. Minulle se on romantiikka paikka.
      Jos tykkäät kaupungista. Kannatta jäädä Sai Gon tai Ha Noi. Toivottavasti voit syödä paikallisruokaa (Naudanlihan ja tai kanan soppa on hyvä.) Kannattaa maistaa
      Menisin Vietnamiin ja sieltä Hong Kongiin Toukokuusta - Heinäkuun eli kaksi kuukautta. Menen Pohjois-Vietnamiin, koska olen sieltä kotoisin.
      Kuitenkin muitta hauskoja voin kertoa. Mutta en tiedä mitä haluaisitte (esim. kulttuurimatka, kieli, business, kaupunki, aurinkoranta, vuoristo, romantikka..)

      Nguyen Thien Thang

    • Vietnam -fani

      Olin kaksi viikkoa reppumatkalla Vietnamissa vuodenvaihteessa. Maa on ihana ja täynnä kaikkea kivaa ja kaunista...ruoka on hyvää ja halpaa, olutta ja paikalista viiniäkin voi nauttia mielin määrin, eikä hintakaan päätä huimaa.

      Oma matkani oli niin mukava, kuin matkalta voi vain odottaa. Kaikki jutut toimivat loistavasti ja nautin jokaisesta päivästäni Vietnamissa todella paljon. Ihmisten ystävällisyys ja rehellisyys olivat kyllä kaikkein tärkeimmät. Minulta ei kadonnut matkani aikana mitään, rahat ja passi sekä lentoliput olivat repussani koko matkan ajan hotellihuoneessani. Mitään tallelokeroa en tarvinnut.

      Hotellit ovat ernomaisia. Niistä saat kaiken, mitä tarvitset. Hotellin henkilökunta varaa matkat, retket, kaikki, mitä tarvitset, vievät jopa mopolla sinut paikkaan, jonne haluat mennä ja vielä ilman eri korvausta.

      Liikenne Vietnamissa on kamalaa. Vähän yli kolmesataa kilometriä Da Latista Ho Chi Minhiin kestää yli kahdeksan tuntia. Vietnamissa ei ole ohitusteitä, vaan tiet kulkevat kylien ja kaupunkien läpi, ja kaupunki voi helposti olla kymmenen kilometriä pitkä.

      Saigon on hieno kaupunki. Kannattaa varata kolme-neljä päivää siihen, että tutustuu Saigoniin ja sen nähtävyyksiin. Sen jälkeen voi tehdä kiertomatkan rannikolle, Phan Thiet, Nha Trang, Hoi An, Hue jne..Tietysti kannattaa käydä sisämaassakin, esimerkiksi Da Latissa...

      Vietnamissa on helppoa ja turvallista matkustaa, olet vain oma itsesi, etkä välitä kaikenmaailman kaupustelijoista, joskus piti kyllä sanoa ihan selvällä suomenkielellä, että painu .......kyllä ymmärsivät, ehkä äänenpaino on sanoja tärkeämpi.

      Hyvää Matkaa!

      • suunnitteleva

        lennoilla suomesta lähdit ja tulit?
        hinta noin?
        kiitos!


      • lakhlkshdgsg
        suunnitteleva kirjoitti:

        lennoilla suomesta lähdit ja tulit?
        hinta noin?
        kiitos!

        mentiin Helsingistä Finnairilla Hong Kongiin. Hyvillä aikatauluilla suora yölento, joten sai vähän nukuttuakin. HK:sta jatkot Vietnam Airlinesilla Saigoniin. Liput varattiin Suomesta suoraan lentoyhitöiden nettisivuilta ja maksettiin saman tien Visa-kortilla. Hinnat vaihtelee paljon, kannattaa vertailla hintoja eri lähtöpäivillä.


    • 87t6f5hgfhgf

      oltiin tammikuussa Vietnamissa ja lennettiin muutamaksi päiväksi Saigonista Phu Quoc saarelle etelässä Vietnamin ja Kambozan rajalla. Saarella ei ole kovinkaan paljon minun mielestä nähtävää mutta hienoja rantoja ja lämmintä riittää. Ruoka on hyvää, varsinkin kala yms. meren elävät. Ja paikka on tosi edullinen. kahden aikuisen lapsen ruoka ja oluet limsa oli paikasta riippuen halvimmillaan 3-4 euroa!

      Saigonista Vietnam Airlines lennot saarelle meni seikkailumielellä, oksennuspussille oli kanssamatkustajilla tarvetta mennen tullen mutta meidän porukalla pysyi lounaat alhaalla... koneet oli pieniä potkurikoneita, joita tuulet heitteli melko lailla.

    • Lapin ketkale

      Olimme vaimon kanssa talvella 2,5 kk Vietnamissa ja kuukauden Thaimaassa, jossa olemme jo aijemmin viettäneet 3 talvea.
      Matkustimme Vietnamin päästä päähän käyttäen busseja ja junaa. Maa on selvästi halvempi kuin Thaimaa, mutta myös palvelut astetta alemmalla tasolla. Vuoden vaihteessa Hanoissa oli aika kylmää, lämpötila päivällä vain 10-15 astetta.
      Liikenne oli aika kamalaa, mikä pahenee pohjoiseen mentäessä. Saigon on aivan eri kaupunki kuin Hanoi.
      Busseissa on eurooppalaiskokoisen ihmisen hankala matkustaa, koska penkit ovat rakennetu 150 cm ihmisille. Eläminen on edullista ja hotelleissa palvelu ystävällistä.
      Maa on ilmeisesti aika turvallinen. Yksin ja parittain matkustavia tyttöjä tavattiin lähes kaikkialla. Jos haluaa teettää vaatteita niin Hoi An on silloin paratiisi. Kaupunki on tayloreita tulvillaan ja hinnat tosi halpoja. Kokemuksesta kuitenkin muistutetaan, että halvinta ei kannata silti ottaa.
      Vietnamissa biitsejä riittää, mutta rannat ovat yleensä aika tuulisia ja aallokot sen mukaisia. Kaikilla rannoilla ei myöskään ole mitään palveluita tai ne ovat olemattomat.
      Kaiken kaikkiaan hyvin mielenkiintoinen maa.

    • Niin paljon

      Kylläpäs kuullostaa mielenkiintoiselta!Pakko päästä sinne!Kerokaahan vielä lisää tuosta Hong kongin lentokentästä.Oliko valtavan kokoinen,pitkät jonot,helppokulkunen,tarkat turvatarkastukset?Kaikkea mitä mieleen tulee.

      • Vietnam -fani

        Hong Kongin lentokenttä ei aiheuta ongelmia missään mielessä. Selkeät opasteet ja kaikinpuolin siistit puitteet. Tietysti terminaalista (porteilta) toiselle siirryttäessä välimatkat ovat pitkiä, mutta jos aikaa on, no problem.

        Vietnamissa kannattaa matkustella paikasta toiseen ja katella ympärillensä. Maa on täynnä kaikkea mielenkiintoista. Hotelleista saa kaiken tarvittavan palvelun, mihinkään matkatoimistoihin ei tarvii vaivauta. Halvin ruoka-annokseni maksoi 80 snt ja olut 30 snt. Paikallista Da Lat -viiniä sai pullollisen 2,5 € ja Hanoi -vodkaa 0,5 l hintan 1 €.

        Vietnam on meille suomalaisille nautintojen maa - nauttikaa siitä!!!


    • jonkin verran nähnyt

      Hei olen reilu 30-vuotias suomalaismies. Rakastan Vietnamia, vietnamilaisia ja erityisesti vaimoani, joka on yllätys yllätys vietnamilainen.
      Olen käynyt maassa kahdesti molemmat kuukauden reissut sukuloimassa. Sydämmeni jäi ensimmäisellä reissulla sinne, enkä saanut sitä takaisin toisella. Vaatii lisää reissuja, seuraava vuoden 2012 tet-juhlan aikaan. Sitä odotetaan jo kovasti.
      En voi kuin kehua Vietnamia. Toki maalla on varjopuolensa, lähinnä diktatoorinen yksipuoluejärjestelmä on näin länsimaisen, ainakin paperilla demokraattisen maan asukkaan mielestä jopa hieman pelottava. Myös maan ongelma väenmäärän ja asuinpinta-alan kanssa on häiritsevä tekijä. Muilta osin haluan sanoa että vaikka sielläkin ihmiset ovat vain ihmisiä, kyllä he ovat upeita ihmisiä. Ainakin ne joita minä olen saanut oppia tuntemaan.
      Suosittelen tutustumista Vietnamiin myös turistipintaa syvemmältä. Olen saanut siihen itse etuoikeutun mahdollisuuden sukulaissuhteitteni ansiosta. Appiukkoni on sotaveteraani pohjoisvietnamin armeijasta ja arvostan häntä todella korkealle. Elämä on siellä usein jopa kovaa, hyvin erilaista kuin meillä täällä lintukodossa. Ihmisten toisilleen antama huomio, arvostus ja ahkeruus on heidän kulttuuriinsa sisäänrakennettu ominaisuus. Minua ärsyttää eniten täällä Suomessa lukea nuorison päihde- ja masennusongelmista ja vanhusten omien omaisten välinpitämättömyydestä. Vietnamissa nuoret ovat, osin em. kommunistisen opetusjärjestelämänkin takia, hyvätapaisia. Vanhuksista pidetään huolta perinnesyistä omaisten nurkissa, ei kylmissä laitoksissa.
      Viimeaikoina inflaatio on jyllännyt kovasti Vietnamissa. Hintataso ei ole enää eurooppalaisenkaan näkökulmasta niin alhainen kuin vuosi, pari sitten. Turisteja tämä kiinnostanee ensisijaisesti. Suosittelen kuitenkin matkaamista Vietnamiin. Erityisesti keskisen maan rantakaupungit, mm. Hue ja Hoi An ovat suositeltavia kohteita, joissa yhdistyy kulttuuri ja rantalomailu todella mukavasti. Myös sääolosuhteet ovat keskiverrosti aika hyvät läpi vuoden, verrattuna etelään jossa on aina hemmetin kuuma ja pohjoiseen jossa on jopa kylmät, joskin lyhyehköt talvet.
      Näillä eväillä toivotan hyvää reissua!

      • District 1

        Inflaatio on kova, bensan hinta noussut TETin eli helmikuun jälkeen 30%. Iso korotus paikallisille. Huomaa kyllä katukuvassa ettei nuoriso enää pörrää mopoilla samaan tahtiin kuin ennen.

        Samoin ruuan hinta noussut ainakin 20%, lähinnä liha ja kala. Kasvisten hinta kutakuinkin ennallaan.

        Ihmetellä täytyy miten paikalliset selviävät näistä hinnannousuista. Jos tämä meno jatkuu niin inflaatio on varmasti luokkaa 30 - 40 % tänä vuonna.


    • kahfa98fy79sdyfhvöso

      Hong Kongin lentokenttä on yksi selkeimmistä isoista kentistä missä olen käynyt. Kaikki toimi loistavasti, opasteet on selkeitä ja paljon hyviä kauppoja ja ruokapaikkoja. Englannin kieli on Honkkarissa muutenkin kuin kentällä hyvin paikallisilla hallussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe