Onko tietoa? Missä hinnoissa pyörivät?
Isännöintitoimiston palkka?
1
531
Vastaukset
- Alalla ollut
Paljolti riippuu tehtävän kuvasta eli onko kiinteistösihteerin, isännöitsijnä, isännöintiosaston päällikkön yms. toimenkuva kyseessä. Jos puhutaan isännöitsijän palkoista niin todeta voi, että vaihtelua on suuresti. Riippuu paljolti isännöintitoimistosta, paikkakunnasta, isännöitävien kohteiden määrästä, laadusta ja vaativuustasosta ja asiaan vaikuttaa myös se oletko toisella palkollisena vai itse yrittäjänä. Palkkahaitari menee luokassa 1800 - 7000 euroa/kk. Keskipalkka alalla on 3200 euroa mikä kuulostaa yhtäkkiä hyvältä mutta totuus on toisenlainen. Keväällä mikäli isännöit alan keskimääräistä määrää taloyhtiöitä eli noin 25 kohdetta niin taloyhtiön hallituksien ja yhtiökokouksia on ainakin 50 kappaletta. Valtaosa näistä sijoittuu ilta-aikaan ( klo 17.00 -21.00 ajanjaksolle) eli se tarkoittaa sitä, että toimistolla saa istua 10-12 tunnin päiviä. Mikäli kokous alkaa esim. kello 19.00 ja työpäiväsi loppuu kello 16.30 niin odotusajalta ei yleensä makseta palkkaa. Alalla ei ole valtakunnalista työehtosopimuksta, joten käsitettä ylityö ei tunneta. Työehtosopimuksen puuttumisesta johtuen saat neuvotella kaikki asiat vuosiloman määrästä, lomakorvauksiin, äityisloman palkalliseen jaksoon yms. asiat alusta loppuun. Tässä nyt jotain vastausta, toivottavasti oli apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059