TuiFly Nordic -premium class.

Jenni25**

Hei!

Olen lähdössä phuketiin helmikuussa. Lennämme tuiflyn koneella premiumluokassa. Onko kokemuksia? Onko siinä parempi matkustaa, kuin turistiluokassa polvet suussa? ;)

Asiallista kommenttia, kiitos!

24

11123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reittilento

mukaan 6. kysymys samasta asiasta tammikuun aikana...en tiedä kun lennän aina Thaimaahan reittilennolla....varmaan polvet suussa on ja tuossa luokassa ei ole...lisamaksu puistuttaa...ei se mitään jos rahaa on mitä tuhlata...

• Ei valittamista

Kone itsessään oli aika vanha luuska mutta premiumissa sai muuten hyvän kyydin kohtuuhintaan. Otettiin äkkilähtö ja premiumissa matka maksoi 25 eur enemmän. Parasta oli nopea lähtöselvitys Hgi:ssä lounge (karvalakkiin helevetinmoinen jono), loistava tarjoilu lennoilla sekä tilavat istuimet.

• rahastusta
        Ei valittamista kirjoitti:

Kone itsessään oli aika vanha luuska mutta premiumissa sai muuten hyvän kyydin kohtuuhintaan. Otettiin äkkilähtö ja premiumissa matka maksoi 25 eur enemmän. Parasta oli nopea lähtöselvitys Hgi:ssä lounge (karvalakkiin helevetinmoinen jono), loistava tarjoilu lennoilla sekä tilavat istuimet.

lähtöselvitys jonot kun sen voi tehdä jo ed iltana ja näin vain kävellä aamulla turvatarkastukseen. Se onko koneessa ennen tai ei niin ei minulle merkitse mitään kun kone lähtee vasta kun kaikki on paikalla. Minä en maksaisi 10 tunnin takia satasia että on on isompi tuoli....tai hiukan enemmän jalkatilaa...
        Reittilento on aina kun mahdollista ja usein käytän sitä vaikka menen Phukettiin jne....
        Ja tuo on että kone on vanha rähjäinen putkilo...minun henki on niin kallis että en mokomaan menisi vaikka olisi 2 metriä jalkatilaa...

• hkt hkt
        rahastusta kirjoitti:

lähtöselvitys jonot kun sen voi tehdä jo ed iltana ja näin vain kävellä aamulla turvatarkastukseen. Se onko koneessa ennen tai ei niin ei minulle merkitse mitään kun kone lähtee vasta kun kaikki on paikalla. Minä en maksaisi 10 tunnin takia satasia että on on isompi tuoli....tai hiukan enemmän jalkatilaa...
        Reittilento on aina kun mahdollista ja usein käytän sitä vaikka menen Phukettiin jne....
        Ja tuo on että kone on vanha rähjäinen putkilo...minun henki on niin kallis että en mokomaan menisi vaikka olisi 2 metriä jalkatilaa...

"Mikä ihmeen lähtöselvitys jonot?"

Sellanen pitkä pötkö ihmisiä jonottamassa laukkuineen tiskille ennen lennon lähtöä. Kaikki ei ilmeisesti asu vantaalla.

• Oletko aivokääpiö?
        rahastusta kirjoitti:

Aloittaja kysyi viestissään: "Olen lähdössä phuketiin helmikuussa. Lennämme tuiflyn koneella premiumluokassa. Onko kokemuksia?"

Kun näytät olevan jonkin verran hidasjärkinen, niin on paikallaan selventää että tuossa kysytään KOKEMUKSIA ihmisiltä, jotka ovat lentäneet tuossa premiumluokassa.

Kysymys siis EI kuulunut "Olen lähdössä phuketiin helmikuussa. Lennämme tuiflyn koneella premiumluokassa. Voisiko tähän ketjuun kirjoittaa kaikki, jotka eivät ole koskaan lentäneet tuiflyn koneella premiumluokassa, ja kertoa miksi eivät"?

Kun aloittaja jo kerran on tuon matkansa varannut ja on tuolla koneella ja tuossa luokassa menossa, niin mitä vittua häntä kiinnostaa sinun, täysin tuntemattoman tyypin ulina siitä että itse lennät reittilennoilla, ja että itse et maksaisi tuosta lisää?

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että olet jonkinlainen maailman napa, jonka kokemukset automaattisesti kiinnostavat kaikkia, joten sinun kannattaa vastata jokaiseen ketjuun, vaikka et tiedä asiasta hevon persettä?

Minulla on sinulle uutisia: et ole maailman napa; itse asiassa et ole yhtään mitään.

• voi luoja tata maail

Keihasmatkalaisten kysymyksia ulkomaanmatkoista. Onko lentokone uusi? onko polvet suussa? Onko matkakohteessa hotellissa pyyheliinat vai pitaako vieda omat? Onko hyva aamiainen? Meneeko hiekkaa varpaiden valiin rannalla? Mista saa ostettua halvalla tuliaisia? Enta silmalasit?

• hoh hoijaa
        rahastusta kirjoitti:

Ei ole reittilentoja Thaimaan Phukettiin. Tuo että selvityksen voi tehdä ed iltana tarkoittaa että jos lähtö on 18.30 niin tulee pitkä odotus ja vaatii yöpymisen= ei mitään järkeä. Lähtöselvitys tehdään nykyään itse jos et sitä vielä tiennyt?

• Erillinen lähtöselvitys Helsingissä - oli hyvä, vaikka olisi ollut aikaa jonottaa, mieluummin kuitenkin menin porttialueelle ja loungeen.

Lounge access Helsingissä - lähtöselvityksessä saa kutsun Finnair Loungeen (porttien 36 ja 37 välissä). Siellä on tarjolla salaattibuffet ja mietoja alkoholijuomia (olut, viinit), kahvi/tee ja kahvileivät. Aika rauhallinen ilmapiiri, ja hyvät istuimet levähtämiseen. Lisämaksusta olisi päässyt kylpylän puolelle.

Premium class matkustamo - ei niin tilava kuin saisi olla. Itseasiassa luokan istuinjärjestys vastaa samanlaisen koneen reittiversion turistiluokkaa, paitsi istuinvälin osalta. Eli jalkatilaa oli riittämiin, mutta istuimen leveys ei ollut kovin "premium". Sen huomaa kun yrittää nukkua ja paikat alkaa puutua.

Ruokatarjoilu oli hyvä, vastasi euroopan business-luokan tarjoilua. Viiko sitten tarjolla oli kaksi vaihtoehtoa; naudan sisäfilettä tai kuhaa. Toinen ateria tarjoiltiin 2 tuntia ennen Phukettia joka oli lämmin aamiainen (munakas nakit). Kaikki ruoka oli oikein makoisaa. Juomatarjoilu pelasi hyvin. Nousun jälkeen tuli myöhäiset "pre-flight drinkit" (skumppaa tai mehua), ennen ruokaa oli aperitiivi/ruokajuomatarjoilu. Aterian jälkeen vielä yksi juomatarjoilu. Etutarjoomosta sai hakea myöhemmin lisää jos halusi. Juomaa (myös alkoholi-) sai niin paljon kuin vain halusi.

Viihdepaketti sisältyi hintaan (kun se muuten olisi maksullinen). Premiumissa sai semmoset isommat kuulokkeet (ei napit) jotka pitää ottaa menomatkalla mukaan paluulentoa varten!! Elokuvien joukossa oli joitain "uutuuksia", Salt, Knight and Day ym.

Jokaisella istuimella oli peitto ja tyyny, sekä kassi jossa oli joitain kosteusvoiteita, lentosukat, silmälaput yms. Itse otin sen kassin mukaan koneesta rantakassiksi. Tax-freen hinnat ja valikoima oli normaalia lomalentotasoa, paluulennolla oli joitain juomatarjouksia.

Erillinen lähtöselvitys Phuketissa - oli todella hyvä, nyt aikaa meni 3 minuuuttia.

Paluumatkalla oli aikalailla samanlainen palvelu kuin tullessa, kaksi lämmintä ateriaa ja ennen Helsinkiin tuloa saatiin "laskeutumiskarkit", joko pussillinen karkkia tai Tobleronet.

Summa summarum; TuiFly:n palvelu oli parempaa kuin millään muulla yhtiöllä aikaisemmin ollut, ja se johtui lentohenkilökunnan positiivisesta asenteesta asiakkaita kohtaan. Matkustamo ei kuitenkaan vastannut mukavuudeltaan odotuksia. Ja koska tuossa luokassa on keskellä kolmen istuimen penkki, joitain yhdessä matkustavia pareja on väkisinkin sijoiteltu eri puolelle osastoa (kuten meille kävi).

Jos olisin lähdössä nyt samalla yhtiöllä, maksaisin sen 250,- lisähinnan uudelleen.

• TravelJou

Hanty kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta (vaikka en olekaan kysyjä). Olen itse menossa 14.3.2011 vastaavassa luokassa (premium) Krabille ja oli kiva saada asianmukaista informaatiota kokemuksistasi etukäteen.

• AY-096

on se älytön lisähinta jos ajattelee että lähtee 4 henkeä...matka 1200-1600 euroa kertaa neljä ja siihen tonni lisää vain lennosta? Kuka maksaisi 100 euroa per nuppi esim. polttoainelisää...ei kukaan ja tuli hirveä sota kun se oli 30 euroa per lento...ja itse kun käytän vain reittilentoja....on meitä moneen junaan täytyy sanoa.

• kallista on
        AY-096 kirjoitti:

on se älytön lisähinta jos ajattelee että lähtee 4 henkeä...matka 1200-1600 euroa kertaa neljä ja siihen tonni lisää vain lennosta? Kuka maksaisi 100 euroa per nuppi esim. polttoainelisää...ei kukaan ja tuli hirveä sota kun se oli 30 euroa per lento...ja itse kun käytän vain reittilentoja....on meitä moneen junaan täytyy sanoa.

ja se että yölennolla on alkoholi "ilmaista"...voi voi jos osaatte laskea kuinkan paljon muutama viini tai rinsku maksaakaan...sitä ei vain ajattele...?
        Joku sanoi että myös ruoat on ilmaisia....ilmaisia ruokia ei ole eikä tule...

• Thailla Thaimaahan

Hantyn vastaukseen kommentoisin, että kaikki tuo ilman erillisiä lähtöselvityksiä ja loungea on reittilentojen karvahattuluokassa. Esim. itse lennän aasiaan useimmiten Thailla (viimeksi jopa China Airwaysilla), joissa tarjotaan ensin tervetulojuomat (mehut, vesi), sitten kuumat pyyhkeet, menusta valittava pääruoka juomineen, kahvit avecineen ja tietysti aamiainen pari tuntia ennen laskeutumista menusta toki valittuna ja kahveineen. Toki välillä saa hakea keittiöstä (tai painella napista ja tilata) pikkusuolaista,vettä, mehua tai jopa alkoholijuomia. Viihe on ilmaista kuulokkeineen (viimeksi katsoin The Social Networkin), kuten tyynyt ja peitot sekä useimmiten mannerten välisillä lennoilla saa myös sisätossut muovipaketissa. Ainoa mikä jää koneessa puuttumaan on tuo kosmetiikkakassi. Mutta Thailla on esim. toiletissa kosteusvoidetta.

Reittilennoilla istuimet ovat tilavampia kuin näissä chartereissä ja ainakin omiin tarpeisiini reittilennot ovat edullisempia, koska varaan hotellit kohteesta paikanpäältä. Missään tapauksessa en siis maksaisi matkastani kymppiäkään enempää noilla "eduilla" charterissa.

• suuppersaver

krabin lennolle maaliskuulle 2012 tjäreborgilta samaiset tui:n premium paikat 195€ per turpa, kun finnmatkoilla 290€ per turpa.

• Lennossa

Jep. kateelisia juttuja puolin ja toisin.
      Aloittaja on varmaan jo kokenut sen luokan, mutta kerron nyt omakohtaiset kokemukset viime vuodelta lento ihan ok- ja luokkaa ok. palvelu pelasi, oma lähtöselvitys ,HKI päässä mutta jos totta puhutaan niin suhteessa aika arvokas lisä lentoon, 580€ kahdelta tyypiltä. Finnmatkoilla nyt 2011 lasku tuli juuri, lähtö marraskuulla. Mutta jos arvostaa että ei tarvitse jonottaa lähtöselvityksessä ja HKI pääsä pääsee loungeen saa syödä ennen lentoo kevyttä palaa ja juoda viiniä ja kaikki tietty ilmaiseksi, mutta siihen se riemu eka luokasta loppui , meitä vietiin kun karjaa jollakin bussilla koneelle joka oli todella kaukana terminaalista. Siinä kyydissä ei kyllä eroiteltu oletko eka toka vai koka luokassa. Olen kyllä saanut parempaa palvelua muissa yhtiöissä jos olen ottanut tasokkaamman lennon
      Mutta nyt lähden tääs marraskuussa sinne premium- luokassa.

• Spupetsia

Harmi että olet saanut nuin huonoa kokemusta.
      meillä taas erityisesti arvostettiin sitä että oli kunnon penkit ja lentoemoja auttamassa aina kun apua tai jotain tarvittiin. Omat tv:t jokaisella ja ruuan sait valita listalta. Hyvät pöperöt olikin, 3 ruokalajin .
      Lyhyt matka vessaan ja sinne ei jonoa koska wc:kin vain perimum käytössä.
      Se maksaa joka arvostaa tuollaisia juttuja. Minä en ainakaan matkusta enää ahtaasti jollain sämpylällä. Jos ei ole varaa niin pysyn sit kotisoffalla,

Tulevana talvena taas reissu varattu ja tietenkin Premium -luokassa. Huom hotellikin on *****-tähteä. Loma on luxusta! nautin siitä ja maksan mielelläni. koton voin syödä vaikka kaurapuuroa puoli vuotta.

• tapsa ylihärmä

vyölaukkulaisten oma pisnespuoli. saakö läskisoossia tai kossua?

• romu mikä romu

uskaltaako joku oikeasti lentää vanhalla...siis todella vanhalla Bo 767 koneella...minun henkikulta on niin kallis että kierrän nämä kaukaa...myös lomalennot sillä ne on 90 luvun juttuja ne.....katsokaa miten usein ko kone on myöhässä...viime perjantaina 8 tuntia ja nytkin 6 tuntia...miksiköhän?

• mörkö

voi kultapieni. sä varmaan itse ajelet kokoajan 1vkon vanhalla autolla ja vaihdat viikoin välein. jos edes perehdyt hieman tuohon ilmailuun niin koneen iällä ei ole mitään merkitystä turvallisuuteen. tuskin enää jäljellä yhtään alkuperäisosaa....kiitos tiukkojen huoltoaikataulujen.

• AA 45

Eikö sitten USA:ssa B767 lentely ole uhkaavaa? AA lentää 66 kpl B767 laivueella ja DL on lähes sata B767.

• Ay 666

Joo ja vähän aikaa sitten Finnairin Oulun lento oli 4 tuntia myöhässä ja kone ei ole Bo 767.

• kierrän kaukaa

on se silti Oulun kone 5 kertaa uudempi kuin ko Bo 767....palataan asiaan kun tippuu ...ja se se tekee milloin vaan.....

• Kehveli

Oli miten oli mutta 4 tuntia myöhässä tunnin lennolla, hyvä Airbus ja Finnair.

• penkinkallistus

Finnmatkat Boeing 767 premium luokassa, niin kun penkkiä kallistaa niin se taas vaikuttaa takana istuvaan, vai miten se menee?

• remium
        penkinkallistus kirjoitti:

Finnmatkat Boeing 767 premium luokassa, niin kun penkkiä kallistaa niin se taas vaikuttaa takana istuvaan, vai miten se menee?

Näinhän se menee tuossa Boeingilla ikävä kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      179
      4757
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      40
      2536
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2192
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1719
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1348
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1193
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1180
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      945
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      117
      887
    Aihe